Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route naar Texel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Route naar Texel

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dataverbruik van waze valt heel er mee. Ik gebruik het dagelijks, en dat is maar een paar 100Mb per maand.
    Verander je abo of kaart eens voor een maand, je zal zien dat het nogal meevalt.

    Truukje os ook om je route al te plannen als je GSM nog met wifi verbonden is, dan wordt de kaart alvast via wifi binnengehaald.
    Op een weekdag is zowel Antwerpen als de hele randstad een loterij. Wil je nu echt voor een paar euro een uur of 3 in de files staan als je een foute route neemt?

    Ken ook zo iemand die geen probleem heeft om een iPhone van 800€ te kopen, maar wel geen dataabonnement wil nemen omdat dat te duur is....
    Tsja Tommie, voor sommige zaken geef ik graag duizenden euro's uit, voor andere liever geen enkele euro.
    Dat is met alles en iedereen zo denk ik.
    Sommigen geven met alle graagte bvb 50.000 euro uit voor een auto om zich te verplaatsen van A naar B, ik geef daar maar de helft aan uit, en verplaats me ook van A naar B... en het kan zelfs nog veel goedkoper ook .

    Ik ga eens die Waze proberen om naar Texel te rijden en achteraf zal ik dan eens meedelen wat het gekost heeft.
    Ik zal door die ene keer wel niet failliet gaan zeker.

    Comment


    • #17
      Re: Route naar Texel

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Of 8€ per maand voor 150min. 1000sms en en 500mb data.

      Of een GPS toestel lenen. En als het dan een tomtom Life is, dan zie je de files ook. En nee, je hebt daar geen Life abonnement voor nodig. Zonder abonnement is het wel met een beetje vertraging dat de verkeers info doorkomt.

      -TT-
      We hoeven er geen te lenen of te kopen.
      GPSen genoeg hier (Losse Garmin GPSmap60c, losse Garmin SP2610 , vaste GPS in wagen, op twee smartphones en één tablet telkens GoogleMaps, OSM en Waze)... maar die doen niet altijd wat je er van verwacht en die kaarten zijn ook niet altijd wat ze zouden moeten zijn.
      Onze vaste GPS in de auto geeft wel files en wegenwerken aan, maar dat moet je ook met een serieuze korrel zout nemen. De ene keer krijg je een melding, de andere keer niet.

      Comment


      • #18
        Re: Route naar Texel

        De beste manier is heel vroeg vertrekken, dan kun je de eerste dag ook al genieten van de zonsopgang in Texel ;-)

        -TT-

        Comment


        • #19
          Re: Route naar Texel

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          De beste manier is heel vroeg vertrekken, dan kun je de eerste dag ook al genieten van de zonsopgang in Texel ;-)

          -TT-
          Dat doen we, maar zó vroeg nu ook weer niet hé .

          Comment


          • #20
            Re: Route naar Texel

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Dataverbruik van waze valt heel er mee. Ik gebruik het dagelijks, en dat is maar een paar 100Mb per maand.
            Verander je abo of kaart eens voor een maand, je zal zien dat het nogal meevalt.

            Truukje os ook om je route al te plannen als je GSM nog met wifi verbonden is, dan wordt de kaart alvast via wifi binnengehaald.
            Op een weekdag is zowel Antwerpen als de hele randstad een loterij. Wil je nu echt voor een paar euro een uur of 3 in de files staan als je een foute route neemt?

            Ken ook zo iemand die geen probleem heeft om een iPhone van 800€ te kopen, maar wel geen dataabonnement wil nemen omdat dat te duur is....
            Heb ik gedaan. Mijn 'Betalen volgens verbruik' gewijzigd naar King van Telenet.
            Heb nu 150 belminuten (waar ik zeker niet aan kom), onbeperkt sms'en (wat ik zelden doe), en 1 GB mobiel internet (waar ik zéker mee toe kom) per maand.
            Dat alles voor 15 euro/maand (de tien eerste maanden aan 10 euro/maand wegens promotie).
            Ik betaalde nu toch al elke maand tussen de 10 en 15 euro per maand voor 'Betalen volgens gebruik', dus zal het me in feite maandelijks ' omzeggens niks' in plus kosten.
            Dank voor de tip Tommie .

            Comment


            • #21
              Re: Route naar Texel

              Tips zijn in promotie vandaag:
              Zet ook de telenet mobile app op je GSM. Eén keer inloggen, en je GSM zal zich overal waar mogelijk verbinden met een hotspot, dan gebruikt je gratis data.
              Kijk maar eens hoe ver je met die GB komt, als je niet continu spotify of youtube luistert, dan valt dat nogal mee.

              Comment


              • #22
                Re: Route naar Texel

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Tips zijn in promotie vandaag:
                Zet ook de telenet mobile app op je GSM. Eén keer inloggen, en je GSM zal zich overal waar mogelijk verbinden met een hotspot, dan gebruikt je gratis data.
                Kijk maar eens hoe ver je met die GB komt, als je niet continu spotify of youtube luistert, dan valt dat nogal mee.
                Is al gebeurd Tommie. Werd geïnstalleerd toen ik een maand of zo geleden een Telenet medewerker heb uitgenodigd (was toch gratis via de 'Helemaal mee tournee') om hier alles eens na te zien.

                Comment


                • #23
                  Re: Route naar Texel

                  Nog eens oprakelen, om te schrijven dat ik mijn mening moet herzien ivm Waze.
                  Gisteren bij het naderen van Antwerpen van uit Nederland, kreeg ik op mijn auto GPS een paar keer de melding van files, en dat ik de autoweg moest verlaten enz.
                  Ik deed dat maar, reeds me hopeloos vast in Antwerpen stad zelf.
                  Dan maar eens de Waze ingeschakeld. Die bracht me weg van de file in de stad, en loodste me verder feilloos door de stad (heb wel een groot deel van Antwerpen stad gezien ) en bracht me terug op de autoweg precies voor de Kennedytunnel, waar het verkeer terug vlot liep.
                  Dus voor de eerste keer Waze gebruikt en heel tevreden

                  PS Op de heenreis (een vrijdag rond 10 u) hebben we nul komma nul file gezien om via de Kennedytunnel naar Nederland te rijden.
                  Last edited by Guest17; 21 juli 2017, 09:42.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Route naar Texel

                    Tof dat je feedback geeft.
                    Ik gebruik waze ook gewoon elke dag van en naar het werk. En nog kom ik af en toe door een nieuwe straat in Brussel.

                    Waze is gewoon top.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Route naar Texel

                      Wat bij mij wel vervelend is (maar dat is niet alleen bij Waze): verleden week Waze en Here we Go uitgetest. Ik heb in de wagen een Aux ingang zodat ik de autoluidsprekers kan gebruiken. Ik stop dan een kabeltje in de earphone uitgang van de smartphone. Om de haverklap schakelt de smartphone over naar "aan het luisteren" en start de ingebouwde radio op.
                      Als ik de voeding insteek dan krijg ik een soort fluittoon, ik denk afkomstig van de alternator. De smartphones worden ook warm tot zeer warm.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Route naar Texel

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Wat bij mij wel vervelend is (maar dat is niet alleen bij Waze): verleden week Waze en Here we Go uitgetest. Ik heb in de wagen een Aux ingang zodat ik de autoluidsprekers kan gebruiken. Ik stop dan een kabeltje in de earphone uitgang van de smartphone. Om de haverklap schakelt de smartphone over naar "aan het luisteren" en start de ingebouwde radio op.
                        Als ik de voeding insteek dan krijg ik een soort fluittoon, ik denk afkomstig van de alternator. De smartphones worden ook warm tot zeer warm.
                        Ik gebruik niet de aux-ingang, maar de media-ingang waarbij de transfer tussen de smartphone (Oneplus3T) naar de auto (Volvo) gebeurt via bluetooth. Trouwens op dezelfde manier wordt ook de muziek (afgespeeld via double twist op android) doorgeseind naar de auto. Ik moet dus geen kabelconnectie hebben tussen smartphone en wagen en deze kan dus zelf in mijn broekzak zitten. (Alleen is het dan wat moeilijk om te melden dat er een wagen op de pechstrook staat ).




                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                        • #27
                          Re: Route naar Texel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Ik gebruik niet de aux-ingang, maar de media-ingang waarbij de transfer tussen de smartphone (Oneplus3T) naar de auto (Volvo) gebeurt via bluetooth. Trouwens op dezelfde manier wordt ook de muziek (afgespeeld via double twist op android) doorgeseind naar de auto. Ik moet dus geen kabelconnectie hebben tussen smartphone en wagen en deze kan dus zelf in mijn broekzak zitten. (Alleen is het dan wat moeilijk om te melden dat er een wagen op de pechstrook staat ).




                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                          Hier idem dito, en ook toevallig met een One+3 👍.
                          Kreeg net over de grens een sms van Telenet ivm de kosten in het buitenland, en ik kon kiezen die op scherm van de auto laten zien of laten voorlezen...en het laten voorlezen lukte perfect.
                          Weer een mogelijkheid ontdekt die ik nog niet kende.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Route naar Texel

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Wat bij mij wel vervelend is (maar dat is niet alleen bij Waze): verleden week Waze en Here we Go uitgetest. Ik heb in de wagen een Aux ingang zodat ik de autoluidsprekers kan gebruiken. Ik stop dan een kabeltje in de earphone uitgang van de smartphone. Om de haverklap schakelt de smartphone over naar "aan het luisteren" en start de ingebouwde radio op.
                            Als ik de voeding insteek dan krijg ik een soort fluittoon, ik denk afkomstig van de alternator. De smartphones worden ook warm tot zeer warm.
                            Heb je geen bluetooth in de auto?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Route naar Texel

                              En Djivan, hoe zat het met dataverbruik?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Route naar Texel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Heb je geen bluetooth in de auto?
                                Nee geen BT, wel een GPS, maar die is wat verouderd en daar maken de autofabrikanten serieus misbruik van (woekerprijzen voor een update). In onze VW zit een RNS 510 systeem.
                                Ik zou dus mijn JBL BT speaker kunnen meenemen in de auto. Als ik dan wat geduld heb wordt de speaker "gezien" door mijn LG G4 of door mijn vrouw haar smartphone, dan mogen we "koppelen" en als dat lukt mogen we "verbinden"...
                                De aandachtige lezer zal weten dat ik een haat-liefde verhouding heb met BT, maar aub geen BT discussie in dit topic.
                                Blijft dan natuurlijk nog het fluiten als we de phone opladen via de sigarenaansteker (radio heeft ook nog geen USB uitgang).
                                Last edited by nete; 4 juni 2017, 19:19.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X