(Vul zelf in) gewenst van mij !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zalig of vrolijk pasen .
Collapse
X
-
-
Re: Zalig of vrolijk pasen .
Idem van hieruit !BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
-
alhoewel, er hoer wel een waterzonneke schijntAlbums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Een paasdag kan ook ellendig zijn.
Als je op familiebezoek gaat (in NL) en de auto plots, even voorbij Aalter, niet meer boven de 80km/u kan.
Dus : noch zalig, als atheïst, noch vrolijk als humanist. Wel ellendig als automobilist.
Gelukkig zijn er nog de chocolade eieren.
PS:mijn idee is een vervuilde EGR klep. Al die rondjes draaien in Brugge om een parkeerplaats te zoeken is moordend voor een auto.Last edited by Skitch; 16 april 2017, 17:33." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtEen paasdag kan ook ellendig zijn.
Als je op familiebezoek gaat (in NL) en de auto plots, even voorbij Aalter, niet meer boven de 80km/u kan.
Dus : noch zalig, als atheïst, noch vrolijk als humanist. Wel ellendig als automobilist.
Gelukkig zijn er nog de chocolade eieren.
PS:mijn idee is een vervuilde EGR klep. Al die rondjes draaien in Brugge om een parkeerplaats te zoeken is moordend voor een auto."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
-
Ach! Mijn vrouw en ik zijn "rustig" , lees zo traag als een schildpad, terug naar Brugge gereden langs de binnenwegen. En even voor Brugge hebben we een terrasje gedaan.
'k Heb er een video van gemaakt.Last edited by Skitch; 16 april 2017, 18:35." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtAch! Mijn vrouw en ik zijn "rustig" , lees zo traag als een schildpad, terug naar Brugge gereden langs de binnenwegen. En even voor Brugge hebben we een terrasje gedaan.
'k Heb er een video van gemaakt."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk berichtDe logica is me ontgaan: Jezus' dood en verrijzenis vieren met chocolade-eieren en paashazen. Ik vraag me af wat Hij er zelf van zou denken.
Dan vliegen de klokken naar Rome.
Op Paaszondag worden de klokken geluid.
Dan komen de klokken terug vanuit Rome en hebben ze chocolade eieren mee. Die eieren zijn het symbool van het nieuwe leven. De verrijzenis dus.
Dat van die paashaas is heidens en zou moeten verbannen worden.
Het gekke is dat die eieren alleen gedropt worden in de tuinen waar kinderen, c.q. kleinkinderen zijn.
Nog gekker is dat die kinderen niet weten waar die eieren vallen maar de ouders, c.q. grootouders, exact weten waar die eieren gevallen zijn. Dat is altijd een mysterie geweest voor mij.
Erger nog: die (groot)ouders weten exact of al die eieren door die klokken gedropt zijn of niet. Ze weten exact wanneer het gedaan is.
'k Heb het nooit begrepen hoe ze het deden, vooral dat ik nog nooit zo'n klok heb zien vliegen.Last edited by Skitch; 16 april 2017, 23:43." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtOp Witte Donderdag worden de kerkklokken geluid.
Dan vliegen de klokken naar Rome.
Op Paaszondag worden de klokken geluid.
Dan komen de klokken terug vanuit Rome en hebben ze chocolade eieren mee. Die eieren zijn het symbool van het nieuwe leven. De verrijzenis dus.
Dat van die paashaas is heidens en zou moeten verbannen worden.
Het gekke is dat die eieren alleen gedropt worden in de tuinen waar kinderen, c.q. klein kinderen zijn.
Nog gekker is dat die kinderen niet weten waar die eieren vallen maar de ouders, c.q. grootouders, exact weten waar die eieren gevallen zijn. Dat is altijd een mysterie geweest voor mij.
Erger nog: die (groot)ouders weten exact of al die eieren door die klokken gedropt zijn of niet. Ze weten exact wanneer het gedaan is. 'k Heb het nooit begrepen hoe ze het deden.
Vooral dat ik nog nooit zo'n klok heb zien vliegen.
Comment
-
Van die ufo's is logisch.
Dat van een ster, waarschijnlijk een komeet, die bleef stil staan is een mysterie.
Maar van hoe ze die kerstbomen in Nazareth kweekten bij de geboorte van Jezus is me een raadsel." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk berichtDe logica is me ontgaan: Jezus' dood en verrijzenis vieren met chocolade-eieren en paashazen. Ik vraag me af wat Hij er zelf van zou denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtAl die rondjes draaien in Brugge om een parkeerplaats te zoeken is moordend voor een auto.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
Comment