Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 10 creator update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: windows 10 creator update

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Hoeveel updates van Ccleaner hebben we sinds zijn bestaan al niet gehad?
    Als ik nu nog altijd verkeerd zou installeren zou dat wel uiterst dom zijn, niet?

Lees eens goed wat ik geschreven heb.
    NA het gebruik van.............................., dus niet na de installatie.
    Vreemd, want bij mij vraagt hij dat niet en ik werkte met firefox.

Comment

Blijkbaar druk ik mij niet verstaanbaar uit of leest men dingen die ik niet geschreven heb.
      Ik krijg dat verzoek (Chrome te installeren dus) als ik EDGE geopend heb, niet Firefox.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Blijkbaar druk ik mij niet verstaanbaar uit of leest men dingen die ik niet geschreven heb.
        Ik krijg dat verzoek (Chrome te installeren dus) als ik EDGE geopend heb, niet Firefox.
        Die vraag krijgt men in principe als men een website van Google bezoekt.
        Kiest men neen, dan wordt dit weggeschreven in een cookie of zo.
        Ga je nadien CCleaner gebruiken en die data wissen (o.a. cookies en dergelijke), dan is uw voorkeur verdwenen en krijgt je de vraag opnieuw.

Met andere woorden zorg je er dan eigenlijk zelf voor dat die vraag steeds terugkomt. [emoji1]

Lang geleden dat ik CCleaner nog gebruikt heb, maar vroeger kon men ergens instellen dat men bepaalde gegevens of voor specifieke sites niet gaat wissen bij een opkuis ... zo kon men dit voorkomen.
        Vermoedelijk kan dit nu nog.

Als ik in mijn browser (IE of Edge) alle cookies en dergelijke opkuis, dan krijg ik die vraag ook telkens 1 keer opnieuw.
        Komt niet van Microsoft zoiets, maar zit in de pagina's van Google verwerkt om dat voor te stellen.
        Last edited by VerSeg; 21 april 2017, 02:03.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Goed lezen als je gratis software installeert.
          Heeft er inderdaad niets mee te maken, komt door het gebruik van CCleaner waardoor je voorkeuren (cookies en dergelijke) gewist worden.
          Ook iemand zonder CCleaner krijgt ooit de vraag om Chrome te installeren.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Freddy, ik gebruik Ccleaner Professional al meer dan 1 jaar.
            Het is handig om snel uw cache te ledigen.
            En inderdaad kunt ge nog steeds de cookies naar rechts plaatsen waardoor ze bij een opkuis blijven staan.
            Registerfouten kunnen ook verwijderd worden maar dit is echt speelgoed.
            Om mijn computer 'redelijk' proper te houden gebruik ik eigenlijk "JV16 Power Tools" van Macecraft.
            Maar dit tooltje is dan weer gevaarlijk in handen van mensen die het roekeloos gebruiken. Gelukkig kunt ge steeds eerst een back-up maken voor je het één of ander gaat opkuisen.

Dus ja, alle cookies van google blijven op mijn Pc staan. En ook de cookies van al mijn favorieten, niet alleen van die die in de balk staan.
            Chrome wordt telkens door mijn strot geduwt.

Correctie: na het opkuisen met Ccleaner en ik open Firefox dan wordt mij eerst gevraagd of ik FF als standaard browser wil, nee dus, en dan krijg ik pertinent de vraag of ik google als start pagina wil, ook al is het ingesteld dat FF met google als startpagina moet openen.
            Last edited by Red Falcon; 21 april 2017, 09:54.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik krijg vandaag een spiksplinternieuwe desktop voorgeschoteld (deze: https://www.aios.be/systemen/aios/ai...tj0db1n7s5i0t1).
              Uit de doos gehaald, aangezet en de DVD met de Creator update geplaatst. Er staat dus niets anders dan Windows 10 op de SSD.
              Om 21u21 heb ik op setup geklikt (moest dus de download niet meer doen !) en om 21u47 had ik terug het startscherm.
              Dat is 26 minuten oftewel zo'n 75% meer dan 15 minuten. Ik heb toch serieuze twijfels over dat "klein kwartiertje" (download dan zelfs inbegrepen) van de "snelle mannen" hier.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dat is 26 minuten oftewel zo'n 75% meer dan 15 minuten. Ik heb toch serieuze twijfels over dat "klein kwartiertje" (download dan zelfs inbegrepen) van de "snelle mannen" hier.
                Ge kunt in uw leven aan alles twijfelen, alles in vraag stellen alsook niemand geloven.
                Maar dat werkt in twee richtingen ... ge kunt alles van een ander in twijfel trekken of ge kunt aan uzelf beginnen twijfelen. [emoji1]

U vergelijkt om te beginnen al een i3 met een i7, zowat de basis processor met de top ... op zich geen echt correct vergelijk mogelijk.
                Een PC van 479€ gaan vergelijken met eentje van 3000€ lijkt me ook niet echt ideaal ... er zal wel wat meer verschil zitten op alle componenten dan "ook een PC met Windows 10".
                Er is ook SSD en SSD, maar de ene is niet zo snel als de andere en de media vanwaar men de update-gegevens leest kan ook een impact hebben.

Net als jij twijfels over ons kan hebben, kunnen wij beginnen twijfelen of de systemen waar jij op werkt wel echt in orde zijn en/of correct geconfigureerd zijn.
                Ik zeg daarom niet dat het zo is, het zou kunnen.

Er zijn misschien ook pechvogels die altijd allerlei akkefietjes tegenkomen en anderen die wat meer geluk hebben. [emoji1]

U heeft het verder over een nieuwe PC net uit de doos ... dan komt mij al meteen de vraag of die Windows 10 al volledig geconfigureerd was met al de andere updates, of anderzijds waarom een leverancier een splinternieuw systeem levert waar niet de laatste updates op staan.
                Want daarvoor laat men nu toch net een PC samenstellen door een winkel om er direct mee te kunnen beginnen?
                Of bewijst dit dat het laten monteren en configureren van een systeem meer geldklopperij is dan deftige service krijgen?

Uw systeem is misschien splinternieuw, maar anderzijds is een nieuwe Lada ook niet zo snel als een wat oudere Porsche. [emoji41]

Maar je kan het ook positief bekijken ... mits je het als vriendendienst doet, kan je ondertussen een langer klapke doen. [emoji106]
                Last edited by VerSeg; 22 april 2017, 04:43. Reden: Wat typfouten gecorrigeerd.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

U heeft het verder over een nieuwe PC net uit de doos ... dan komt mij al meteen de vraag of die Windows 10 al volledig geconfigureerd was met al de andere updates, of anderzijds waarom een leverancier een splinternieuw systeem levert waar niet de laatste updates op staan.
                  Tja, die man monteert wel enkele systemen ineens, dus kan het zijn dat dit exemplaar al enkele weken in een doos verpakt op een koper wachtte. Vrij normaal dat er dan nog geen Creator update geïnstalleerd stond.

De PC die vervangen wordt startte niet meer op, na wat zoeken bleek de startknop fysisch geen kontakt meer te maken. Is een HP met een I5 die bij gebrek aan voldoende geheugen vooruit kruipt. Peperduur HP geheugen bijplaatsen (andere merken wil hij niet aanvaarden) + ombouwen in een nieuwe kast leek me hier kosten "op het sterfhuis". Nieuw systeempje werkt dus bliksemsnel voor hun toepassingen (beetje office en internet).
                  Maar ik wist echt niet dat vrijwel iedereen hier met systemen van 3000 euro werkt
                  En dat klapke: ik heb die update hier thuis gedaan. Beetje tegen mezelf gebabbeld.

En van service gesproken: gisterenmiddag besteld, zaakvoerder zijn ouders wonen hier zo'n 500m vandaan, hij moest daar even passeren en heeft de PC rond 21 uur hier afgeleverd. (Anders had ik hem voor 5,95 euro maandag geleverd gekregen)
                  Last edited by nete; 22 april 2017, 08:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    .............................................

PS bij mij duurde de update op 2 computers met SSD ook een kwartiertje.

mvg
                    Bij mij toch hééél wat langer hoor, maar dan zonder SSD.
                    Toen ik zag hoe traag het vooruit ging, ben ik toch maar wat anders gaan doen ondertussen, dat herinner ik me nog.
                    Maar ik heb niet getimed hoe lang het exact duurde.

Comment

Is een HP met een I5 die bij gebrek aan voldoende geheugen vooruit kruipt. Peperduur HP geheugen bijplaatsen (andere merken wil hij niet aanvaarden) + ombouwen in een nieuwe kast leek me hier kosten "op het sterfhuis".
                      Investeren in een te oude PC is inderdaad niet altijd nuttig.

Maar wat dat geheugen betreft ... er zou toch iets van ander geheugen in moeten kunnen.
                      Heb al in alle merken geheugen gestoken en nog nooit last gehad.

Klopt wel dat men soms wat moet uitkijken welk men neemt en dat het merk-eigen geheugen vaak stukken van mensen kost.
                      Maar meestal kopen ze dat ook ergens aan. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik heb, na de succesvolle upgrade (ongeveer 2 uur maar ben wel ondertussen een pizza gaan eten Heb ik een windows.old gevonden van bijna 30Gb en die staat op mijn ssd - Mag die weg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                          Ik heb, na de succesvolle upgrade (ongeveer 2 uur maar ben wel ondertussen een pizza gaan eten Heb ik een windows.old gevonden van bijna 30Gb en die staat op mijn ssd - Mag die weg?
                          Die mag weg als je geen problemen ondervindt na de update.
                          Normaal krijg je die enkel weg via schijfopruiming.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                            Het zal hier op mijn laptop ook ongeveer die tijd geduurd hebben denk ik.
                            Maar zoals ik al schreef, je hoeft niet te zitten wachten tot de upgrade gedaan is hé, tenzij je natuurlijk helemaal niks anders te doen hebt.
                            Jij bent in tussentijd pizza gaan eten, en ik ga deze namiddag die upgrade op mijn desktop laten lopen en ondertussen naar Luik-Bastenaken-Luik kijken .

Comment

[QUOTE=Djivan;4548392]Het zal hier op mijn laptop ook ongeveer die tijd geduurd hebben denk ik.
                              ondertussen naar Luik-Bastenaken-Luik kijken .[/QUOTE
                              Ik ook
                              Er zit daar wel ergens een pauze ingebouwd, en als je er niet bij bent gaat hij na een uur of zo zelf verder (en ik was er niet bij).
                              Al bij al is die tijd niet het allerbelangrijkste : als het maar goed gaat, en nuttig is, en voor mij, ik heb nog niks gevonden dat mij ECHT interesseert: ga wel eens spelen met die paint 3D, maar vandaag niet wegens Luik-Bastenaken-Luik.

Comment

Ik heb toch serieuze twijfels over dat "klein kwartiertje" (download dan zelfs inbegrepen) van de "snelle mannen" hier.
                                Wat die download betreft, ik heb die nu met opzet eens terug zitten downloaden zoals jij het wil doen bij je kennissen ... de Microsoft tool gedownload en een installatie-USB aangemaakt.

De tool was binnen op minder dan 5 seconden, na klikken op "Uitvoeren" kon ik die tool na nog geen 5 seconden beginnen gebruiken.
                                Gekozen voor aanmaak van installatie op een USB station, van zodra men daar klikt op "Verder" om de download te starten, heb ik de tijd in het oog gehouden.
                                De volledige download was binnen op +- anderhalve minuut.
                                Dan gaat het programma verder met aanmaak van installatiebestanden op de USB-stick en ook nog een controle van die installatiebestanden ... alles samen van begin download tot het bericht dat het klaar is, dat duurt geen 5 minuten en ik bezit dan een USB waar voor 3.25GB aan bestanden op staat.

Laat staan dat het dan nog een oude USB-stick is van amper 4GB (net de minimum dat nodig is) en dat dit een pak trager werkt dan de download op en installatie vanaf de SSD in de PC ... dus op SSD gaat dat nog een stuk sneller en bij een rechtstreekse upgrade moet men die USB ook niet aanmaken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X