Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe TV. Kleur of Zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop nieuwe TV. Kleur of Zwart-wit

Zwart/wit gaat om contrasten. Maar vergeet niet dat ook in kleur contrasten bestaan. Vroeger werd daar niet echt rekening mee gehouden maar tegenwoordig is alles zo bijgekleurd om een extra dimensie toe te voegen aan de scenes. Moet je maar eens opzoeken "color grading" "color casting". Het bepaalt het gevoel dat je krijgt bij het zien van een film.
    Op een zwartwit moet je die extra dimensie missen dan.

Maar ik herinner mij ook nog het z/w tv van uit mijn kinderjaren. Was best wel zeer goed beeld. Er zit daar een heel technische uitleg achter waarom z/w tv in definitie een veel beter beeld was dan kleur toen.
    Nu zijn die tijden voorbij. De kleurtv van nu met full HD en zelfs 4K gaan in resolutie en detail veel verder dan wat vroeger mogelijk was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als er helemaal in het begin van de fotografie al kleurenfoto's zouden geweest zijn, dan denk ik dat de kans klein is dat er ooit iemand op het idee zou zijn gekomen om zwart-wit foto's te maken...

Zwart-wit foto's kunnen mooi zijn, maar dat geldt net zo goed voor kleurenfoto's.
      Vermits er al kleurenfotografie is sinds 1907 (Autochrome, Lippmann) zal het daar ook niet aan liggen. Gewoon mode zoals lenzen met heel grote openingen, hdr, etc.

Comment

Ik denk dat we te verwend zijn, maar voor dit hingen vroeger we met onze snuiter aan de buis.

video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

Er worden nu nog zwart-wit films gemaakt of kleurenfilms waar de kleuren voor 70% zijn weggefilterd om de juiste sfeer in de het betreffend verhaal weer te geven.
        Ik zie nog steeds graag oude zwart-wit films waarvan ik veel DVD's heb verzameld.
        Last edited by Eenbes; 12 april 2017, 00:59.

Comment

Working...
        X