Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Coreldraw op iMac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor Coreldraw op iMac?

    Hallo,

    Ik plan een overstap naar iMac maar zoek nog steeds naar een alternatief voor Coreldraw. Ik weet dat Adobe Illustrator een optie is, maar vind dat 24,19€/maand extra bovenop de 12,09€/maand voor photoshop en lightroom te veel van het goede.

    Het is essentieel dat de software met layers kan werken, dus een heel eenvoudig pakketje zal niet voldoen.

    Groeten,

    Riho.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

    Inkscape is professional quality vector graphics software which runs on Linux, Mac OS X and Windows desktop computers.

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      Bedankt voor de feedback. Gebruik je deze software zelf? Ik checkte eens vlug via hun site of ze layers gebruiken maar dit lijkt me niet het geval. Klopt dat?
      Layers zijn voor mij belangrijk omdat een project soms vrij complex wordt en je via layers veel structureler kan werken. De selectie van een object is daardoor ook veel eenvoudiger.

      Groeten,

      Riho.
      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

        Is het een idee om een illustrator 5 of 6 op de kop te tikken?
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Is het een idee om een illustrator 5 of 6 op de kop te tikken?
          Ik stelde me ook al de vraag. Qua prijs is dat nog vrij stevig, en hoe zeker ben je dan dat die software nog gesupporteerd wordt in nieuwe versies van IOS? Als ik zeker zou zijn van wat stabiliteit dan is dit bijvoorbeeld een optie.

          Groeten,

          Riho.
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

            Affinity designer, verkrijgbaar via de AppStore voor 49,99

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

              Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
              Bedankt voor de feedback. Gebruik je deze software zelf? Ik checkte eens vlug via hun site of ze layers gebruiken maar dit lijkt me niet het geval. Klopt dat?
              Layers zijn voor mij belangrijk omdat een project soms vrij complex wordt en je via layers veel structureler kan werken. De selectie van een object is daardoor ook veel eenvoudiger.

              Groeten,

              Riho.
              Once you start creating more elaborate designs in Inkscape, you'll probably find yourself struggling to click certain things without selecting something else. This is where Layers come in. Let's...


              wat mogelijk is qua resultaten:
              inkscape,vector,drawing,graphics,svg,xml,document,poster,linux,open source,foss,floss,free software,libre software,libre,freedom,line,shape,diagram,flowchart,graph,extension,plugin,software,download,platform,windows,win,mac,osx,ubuntu,fedora,debian,help,tutorial,chat,irc,home,homepage,professional,casual,powerful,text,web,www,w3c,standard

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

                Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                Bedankt voor de feedback. Gebruik je deze software zelf? Ik checkte eens vlug via hun site of ze layers gebruiken maar dit lijkt me niet het geval. Klopt dat?
                Layers zijn voor mij belangrijk omdat een project soms vrij complex wordt en je via layers veel structureler kan werken. De selectie van een object is daardoor ook veel eenvoudiger.

                Groeten,

                Riho.
                Zelf geen gebruiker, maar layers zijn zeker mogelijk:
                inkscape,vector,drawing,graphics,svg,xml,document,poster,linux,open source,foss,floss,free software,libre software,libre,freedom,line,shape,diagram,flowchart,graph,extension,plugin,software,download,platform,windows,win,mac,osx,ubuntu,fedora,debian,help,tutorial,chat,irc,home,homepage,professional,casual,powerful,text,web,www,w3c,standard

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

                  Absoluut een topper: GIMP voor Linux, Windows en Mac
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                    Absoluut een topper: GIMP voor Linux, Windows en Mac
                    GIMP is super, ideaal voor nabewerking van foto's als vervanger voor Photoshop.
                    Gebruik ik al enkele jaren nu.

                    Maar voor te tekenen denk ik dat Inkscape meer mogelijkheden biedt, als alternatief voor Illustrator.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

                      Een Windows shell installeren op je iMac en je kunt je Coreldraw blijven gebruiken.
                      Ik heb hier op mijne Parallels Desktop staan met daarin een versie van Windows 7.
                      Ik heb ook een programma dat niet bestaat voor de Mac, en nu werkt dat perfect.
                      Je hoeft niet eens opnieuw op te starten, start gewoon op als een programma en start dan Win7.
                      Je krijgt dan gewoon je windows desktop view met daarop het icoon van je programma.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

                        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        Een Windows shell installeren op je iMac en je kunt je Coreldraw blijven gebruiken.
                        Ik heb hier op mijne Parallels Desktop staan met daarin een versie van Windows 7.
                        Ik heb ook een programma dat niet bestaat voor de Mac, en nu werkt dat perfect.
                        Je hoeft niet eens opnieuw op te starten, start gewoon op als een programma en start dan Win7.
                        Je krijgt dan gewoon je windows desktop view met daarop het icoon van je programma.
                        Ik heb het drastischer gedaan: ik heb mijn iMac 27 inch verkocht en daar een Core i7-6700K met 32 GB RAM gekocht met Windows 10 erop. Meer software die compatibel is. Na een jaar op de iMac gewerkt te hebben en telkens maar een virtuele Windows moeten opstarten voor programma's die enkel in Windows te vinden zijn, heeft mij besloten om toch een Windows machine te kopen. Die iMac ziet er inderdaad wel gelikt en design uit, maar qua hardware specs kan het toch niet tippen aan een Windows machine. Oh ja: op die machine draait ook Mac OS Sierra dankzij tonymacx86.org met een snelheid die mijn iMac (dankzij de razendsnelle Geforce GTX 1070) meer dan overtreft .
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief voor Coreldraw op iMac?

                          Bedankt allen voor jullie tips, mijn eindconclusie is dezelfde als die van Stefaan: ik schakel niet over. Ik heb immers ook de volledige Adobe CS5 staan in windows en als ik die ook moet overzetten naar Adobe CC dan is het hek helemaal van de dam. Ik bestelde me een samenbouw windows pc met een I7 processor met 16Gb werkgeheugen, een deftige grafische kaart, een groter scherm (dell ultrasharp 17"), een SSD drive van 256Gb en een datadrive van 2Tb, had toen nog centen over voor een nieuwe kleurenlaserprinter. Balans: nog 500€ over tov een nieuwe iMac. Het verschil is gewoon te groot om nog rationeel voor een iMac te kunnen kiezen.

                          Groeten,

                          Riho
                          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                          Comment

                          Working...
                          X