Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    @ demeyereg: Ik heb daar iets horen over zeggen dat er idd veel problemen zijn met de modellen met een TSI motor in. Daar let ik dan wel op dat ik mij geen misere koop natuurlijk.

    Los van deze vind ik dat Carpass in heel de EU ingevoerd zou moeten worden. In mijn zoektocht kom ik zeer veel wagens tegen met verdachte km standen. Als je dan wat navraag doet gaat het bijna altijd om importwagens. Een fenomeen dat je niet ziet bij belgische wagens. Dit laat mij vermoeden dat garagisten er nog steeds goed op los frauderen met de km standen.
    In duitsland vinden ze de carpass een inbreuk op de privacy. Ze zijn daar liever bedrogen denk ik.

    Comment


    • #32
      Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      In duitsland vinden ze de carpass een inbreuk op de privacy. Ze zijn daar liever bedrogen denk ik.
      Zo doen we in België dan toch één iets beter dan in Duitsland .
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #33
        Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        @ demeyereg: Ik heb daar iets horen over zeggen dat er idd veel problemen zijn met de modellen met een TSI motor in. Daar let ik dan wel op dat ik mij geen misere koop natuurlijk.

        Los van deze vind ik dat Carpass in heel de EU ingevoerd zou moeten worden. In mijn zoektocht kom ik zeer veel wagens tegen met verdachte km standen. Als je dan wat navraag doet gaat het bijna altijd om importwagens. Een fenomeen dat je niet ziet bij belgische wagens. Dit laat mij vermoeden dat garagisten er nog steeds goed op los frauderen met de km standen.
        Een paar jaar geleden kocht mijn schoonbroer een Mercedes E
        Duitse invoer en minder dan één jaar nieuw, bij nader toezicht
        bleek daar een gans nieuw interieur in te zitten, zetels, binnenbekleding deuren en ook het instrumentenbord.....
        Vóór hij deze bij de duane ging over zetten heeft hij op een
        of andere manier de afkomst kunnen natrekken.
        Bleek dat die auto van een taxi bedrijf kwam, via zijn verzekering
        heeft hij deze aankoop ongedaan kunnen maken en kreeg hij zijn voorschot terug.......
        Zoiets zal je wel niet tegen komen met een Polo, maar heb het maar voor.
        Trouwens de vele keren dat wij in het buitenland een leasing wagen huurden, was dat steeds een relatief jonge wagen, wat gebeurd er met die auto's na een jaar denk je?

        Comment


        • #34
          Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

          Nu we toch bezig zijn over keuring etc;
          Practische vraag:
          Koppel koopt tezamen een auto,met een lening.Gaan uit elkaar..De wagen staat op naam van de man.Zij wil die wagen overkopen,komt dan op haar naam.Met nieuwe nummerplaat etc.veronderstel ik.
          Moet deze wagen eerst naar de keuring???
          Veronderstel van wel, daar het strictu sensu gaat over een verkoop van particulier aan particulier.Alhoewel de term particulier hier toch wat relatief is.Maar voor de wet zal het zowel zijn zeker?
          Of bestaat er zoiets als een uitzondering in zo'n situatie?
          Iemand op de hoogte?

          Comment


          • #35
            Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?



            De technische controle is niet nodig in de volgende omstandigheden:
            De koper van uw voertuig is uw echtgeno(o)t(e), uw wettelijke samenwonende partner, uw zoon of dochter, en het betreft een overdracht van een Europese kentekenplaat.
            U wilt ook de nummerplaat en het inschrijvingsbewijs aan de koper overdragen.
            De koper is zelf een garagist of het voertuig dient voor export. In dat geval kunt u de technische controle overlaten aan de koper en moet deze afspraak worden vermeld op de factuur.

            Comment


            • #36
              Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

              Bedankt

              Comment


              • #37
                Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                Kijk, dat is wat ik zo fijn vind aan dit forum. Hier loopt altijd wel iemand rond die het fijne er van weet over welk onderwerp dan ook.
                Als je het mij vraagt zijn fotografen mensen die het meeste weten

                Voor de mensen die meeleven met mijn zoektocht naar een leuk tweedehands wagentje heb ik zaterdag 2 afspraken.
                2 x gelijkaardige wagen. VW polo.
                Ik heb er wel vertrouwen in deze keer.
                De eerste is van een garage en het zou niet om een importwagen gaan.
                Tweede is van een jonge dame die ik aan de lijn had. Een zeer verstandige meid.
                Prijs, km, specificaties,... alles ligt in de lijn van mijn verwachtingen.

                De verzekering ook aangesproken en die hebben mij zeer goed geholpen (Corona Direct) om tijdelijk een verzekering te houden op mijn oude wagen tot ik hem verkocht krijg.
                Ik kijk er naar uit.

                Comment


                • #38
                  Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  De verzekering ook aangesproken en die hebben mij zeer goed geholpen (Corona Direct) om tijdelijk een verzekering te houden op mijn oude wagen tot ik hem verkocht krijg.
                  Ik kijk er naar uit.
                  Inderdaad, kan je bij elke verzekeraar, geldt ook bij een vervangwagen, moet je ook melden bij je verzekeraar, tenzij de vervangwagen eigen platen heeft, wat in grote garages meestal zo is.
                  Maar als U nu een andere auto koopt, dan zal je je huidige toch eerst moeten laten keuren voor verkoop vóór je je nummerplaat bij DIV laat overplaatsen of vervangen.
                  Anders kan je je auto huidige zelf niet meer laten keuren, dus eigenlijk zelfde verhaal als hier boven.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                    Of om aan te vullen op wat demuro vraagt ... inderdaad geen keuring verplicht op voorwaarde dat ze de auto overneemt terwijl ze nog officieel een koppel zijn, eens wettelijk uit elkaar is het een verkoop tussen particulieren en is keuring dus wel verplicht.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Maar als U nu een andere auto koopt, dan zal je je huidige toch eerst moeten laten keuren voor verkoop vóór je je nummerplaat bij DIV laat overplaatsen of vervangen.
                      Anders kan je je auto huidige zelf niet meer laten keuren, dus eigenlijk zelfde verhaal als hier boven.
                      Of men laat de nieuwe wagen inschrijven onder een nieuwe plaat en behoudt tijdelijk de twee platen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                        Ja dat is wat ik ga doen. Ik zal tijdelijk met 2 wagens rijden met elk hun eigen plaat. Zo heb ik wat tijd om de oude te verkopen.
                        Aan de huidige nummerplaat ben ik niet gehecht. Dus als ik de oude wagen verkocht heb dan gaat de plaat op de post voor schrapping.

                        Comment

                        Working...
                        X