Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I7 7700K hoge temperaturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: I7 7700K hoge temperaturen

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Die reageert helemaal niet meer ... Vandaag nog eens een mail gestuurd naar Intel Support.

    Over de PC, ik heb die zelf samengesteld. Die moederbord is niks mis mee, ik heb altijd AsRock gehad. Aangezien ik niet ga overklokken ga ik geen geld weggooien. Voor de rest is alles erop en eraan, 2x M2 PCIE, usb type c, usb 3.0 , 3 fan aansluitingen + cpu, alles pwm, prima geluid ... Een kameraad van mij kocht een heel dure asus moederbord en de zijne is stuk gegaan en de mijne ging nog vrolijk door. De bios bij Asrock is ook razendsnel, terwijl mijn kameraad zijne een 40 tal seconden nodig had.

    De koeler die ik eerst erop had was inderdaad niet zo denderend. Nu zie ik het verschil.

    Hoe kom je erbij dat een i7 overkill is? Ik doe veel aan videobewerking en photoshop en dan heb je zoveel mogelijk power nodig.
    Ik veronderstel dat enkel die eerste zin voor mij bedoeld is en de rest voor LG?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: I7 7700K hoge temperaturen

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Moederborden, alleen Asus, Gigabyte of MSI.
      .../...
      Alles bijeen kosten mijn Pc's rond de € 3.000,00 en dan zijn het nog geen gamer Pc's, verre van zelfs.
      Idem hier, alleen laat ik MSI ook nog achterwege.
      Hier komt enkel nog Asus en Gigabyte binnen zolang ik die keuze zelf kan maken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: I7 7700K hoge temperaturen

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht

        Over de PC, ik heb die zelf samengesteld. Die moederbord is niks mis mee, ik heb altijd AsRock gehad.
        Aangezien je heel goeie ervaringen hebt met Asrock is je keuze de juiste. Dat met het Asus bord van je kameraad zal wel eerder toeval zijn denk ik.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #64
          Re: I7 7700K hoge temperaturen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat met het Asus bord van je kameraad zal wel eerder toeval zijn denk ik.
          Inderdaad, er zijn ook Lada's die nooit in panne vallen en BMW's die pech hebben ... toch blijft een BMW beter presteren dan een Lada, maar niet iedereen heeft er behoefte aan.
          Zo is dat ook met moederborden, maar dan moet men daarna niet klagen dat de veel goedkopere versie wat minder presteert of minder mogelijkheden heeft ... het is bij een zelf samengestelde PC steeds een eigen keuze en daarom niet slecht voor het gebruik dat men ervan maakt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: I7 7700K hoge temperaturen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            De hele zaak zou in feite moeten behandeld zijn door Azerty.nl.
            Maar het lijkt me dat je wel een PC ergens bestelt zonder te beseffen dat je garantie betekent: opsturen en braafjes wachten.
            Dat ze een low-end moederbord in een high-end systeem gebruiken pleit ook niet in hun voordeel.
            Mee akkoord. Al te gek dat de koper het zelf wil afhandelen met Intel, daarbij niet kan wachten op een omruiling en dan maar een nieuwe processor koopt EN zelf plaats ... En zo misschien zijn garantie op het complete systeem kwijt speelt?

            Dat het zo lang duurt voor de terugbetaling kan, meestal duurt het bij Intel rond de 3-4 weken eer een terugbetaling op de rekening staat.

            Dat hij niet meer reageert, komt misschien omdat het dossier in het systeem als 'gesloten' is omdat er een terugbetaling is ingevoerd
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

            Comment


            • #66
              Re: I7 7700K hoge temperaturen

              Dat het zo lang duurt voor de terugbetaling kan, meestal duurt het bij Intel rond de 3-4 weken eer een terugbetaling op de rekening staat.
              En ik een maand zonder computer zeker, zal niet gebeuren.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #67
                Re: I7 7700K hoge temperaturen

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                ...... knip.....

                Hoe kom je erbij dat een i7 overkill is? Ik doe veel aan videobewerking en photoshop en dan heb je zoveel mogelijk power nodig.
                Alex, het was ik die schreef dat een i7 'voor de meesten' onder ons overkill is.
                Dat je een i7 hebt gekozen omdat je veel video werk doet dan is dat inderdaad de juiste keuze.
                En vroeger, ik spreek over de jaren '90, was Asrock gekend voor zijn goedkope mobo's. Dus zonder veel toeters of bellen, maar ik heb nooit gezegd dat ze daarom slecht zijn hé.
                Integendeel, Asrock is enorm geëvalueerd naar heel interessante mobo's, helaas hebben ze de naam niet mee.

                Persoonlijk hecht ik enorm veel belang aan de airflow binnenin de kast en de koelers. Hoe beter alles gekoeld is hoe langer het mee gaat.
                Dat trage Asus mobo kan ook een goedkoop bordje zijn want dat heeft Asus ook, of het zou moeten zijn dat het BIOS niet optimaal is ingesteld.
                Soit, ik hoop dat het in orde komt met Intel.
                Suc6.
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #68
                  Re: I7 7700K hoge temperaturen

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  En ik een maand zonder computer zeker, zal niet gebeuren.
                  Zeg niet dat je dat moet doen, maar jouw leverancier moet daarvoor instaan en niet jijzelf ... nu koop jij een andere cpu in afwachting van een omruiling die jij rechtstreeks met Intel regelde (welke intussen een terugbetaling is geworden) waar dit de taak was van jouw leverancier.

                  Stel dat jij nu een ander probleem hebt welke ook onder garantie valt, maar de cpu heeft intussen een ander serienummer dan deze die origineel geleverd is, dan is de kans groot dat ze nu zeggen dat de garantie niet meer telt ...
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #69
                    I7 7700K hoge temperaturen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    Stel dat jij nu een ander probleem hebt welke ook onder garantie valt, maar de cpu heeft intussen een ander serienummer dan deze die origineel geleverd is, dan is de kans groot dat ze nu zeggen dat de garantie niet meer telt ...
                    De kans dat ze naar het serienummer van de processor gaan kijken is wel extreem klein.
                    Dat er een andere cooler op staat, zal wat sneller opvallen.

                    Maar als ik zowat tussen de lijnen mag lezen, dan versta ik ook dat ze (winkel) niet echt meteen van plan waren die processor te vervangen mits volgens hun alles werkt.
                    Enkel mocht Intel overgaan tot een terugroepactie, dan zouden ze waarschijnlijk sneller ingaan op dergelijke vraag.
                    TS had wel even met de verkoper de reactie van Intel kunnen bespreken (indien niet gedaan) waarbij ze voorstel doen hem te ruilen.

                    Nu zijn er nog wel meer onderdelen in een PC waar de fabrikant de fabrieksgarantie rechtstreeks met de eindklant regelt.
                    Wettelijk gezien moet een professionele eindverkoper daarvoor instaan, maar in dit geval heeft men dan ook weer het terugzenden en de hersteltijd erbij waardoor men enige tijd zonder PC zit en ook zijn privé data mee moet opsturen tenzij men eerst alles weer gaat verwijderen.

                    Theorie en praktijk zijn vaak ver uiteen liggend door praktische redenen.

                    Maar het klopt dat ze voor andere garanties nu eventueel moeilijk kunnen doen.
                    Soms terecht, soms niet ... afhankelijk van het probleem.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: I7 7700K hoge temperaturen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De kans dat ze naar het serienummer van de processor gaan kijken is wel extreem klein.
                      Dat er een andere cooler op staat, zal wat sneller opvallen.

                      Maar als ik zowat tussen de lijnen mag lezen, dan versta ik ook dat ze (winkel) niet echt meteen van plan waren die processor te vervangen mits volgens hun alles werkt.
                      Enkel mocht Intel overgaan tot een terugroepactie, dan zouden ze waarschijnlijk sneller ingaan op dergelijke vraag.
                      TS had wel even met de verkoper de reactie van Intel kunnen bespreken (indien niet gedaan) waarbij ze voorstel doen hem te ruilen.

                      Nu zijn er nog wel meer onderdelen in een PC waar de fabrikant de fabrieksgarantie rechtstreeks met de eindklant regelt.
                      Wettelijk gezien moet een professionele eindverkoper daarvoor instaan, maar in dit geval heeft men dan ook weer het terugzenden en de hersteltijd erbij waardoor men enige tijd zonder PC zit en ook zijn privé data mee moet opsturen tenzij men eerst alles weer gaat verwijderen.

                      Theorie en praktijk zijn vaak ver uiteen liggend door praktische redenen.

                      Maar het klopt dat ze voor andere garanties nu eventueel moeilijk kunnen doen.
                      Soms terecht, soms niet ... afhankelijk van het probleem.
                      Stel nu dat er binnen een jaar een probleem is met de CPU (STEL), en Azerty ruilt deze dan om, dan moeten zij op hun beurt bij hun leverancier terecht met de CPU. Dan komt meteen uit dat het serienummer niet klopt, daarom dat de kans niet extreem klein is
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #71
                        Re: I7 7700K hoge temperaturen

                        Peins wel dat ze bij Intel eerst de ingezonden CPU zullen uittesten en als deze in orde is pas zal teruggestort worden.
                        Alex zal wel een RMA nummer gekregen hebben om de CPU op te sturen en heel het dossier verhuist dan mee met de CPU, wat nogal logisch is natuurlijk.
                        Kijk, bij Azerty hadden ze eigenlijk moeten zeggen dat de door TS gekozen koeler eigenlijk onvoldoende was en hadden ze meteen een Noctua of be quiet! moeten op aanraden dan was er waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht geweest.
                        Ik druk er nogmaals op, een systeem kan nooit genoeg gekoeld zijn.
                        En de nieuwste koelers hoor je amper, dus tenminste ook 3 14cm koelers in de kast.
                        Last edited by Red Falcon; 4 mei 2017, 10:42.
                        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #72
                          Re: I7 7700K hoge temperaturen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                          Stel nu dat er binnen een jaar een probleem is met de CPU (STEL), en Azerty ruilt deze dan om, dan moeten zij op hun beurt bij hun leverancier terecht met de CPU. Dan komt meteen uit dat het serienummer niet klopt, daarom dat de kans niet extreem klein is
                          Dit zou geen probleem mogen geven.
                          De klant heeft in dit geval een nieuw item gekocht en daar in principe een nieuwe "fabrieksgarantie" op gekregen.
                          In principe heeft hij ook een nieuw aankoopbewijs gekregen.

                          Stel dat men bij Intel gewoon zou geruild hebben zoals eerst bedoeld.
                          Een klant heeft waarborg op een gekocht item, bij vervanging van het item gaat de resterende fabrieksgarantie verder op het vervangende item.
                          Mits hier de fabrikant de eerste omruiling onder waarborg deed, is er ook geen probleem voor de klant om verder gebruik te kunnen maken van de fabrieksgarantie.

                          Enige risico dat er bestaat is dat Azerty eventueel de werkuren niet meer onder garantie neemt omdat de klant zelf aanpassingen deed.
                          Het item (CPU) zelf geniet nog wel fabrieksgarantie.
                          Maar dan maken ze zelf een keuze tussen service leveren of een klant kwijtspelen.
                          Langs de andere kant, als de klant nu zelf de CPU kan vervangen, dan zal dat later ook nog wel lukken zeker?

                          Maar buiten dit alles, het wordt er wel alleen maar moeilijker op.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: I7 7700K hoge temperaturen

                            Mijn eigen stomme schuld allemaal, ik had mijn processor gewoon moeten houden. Gewoon de koeler vervangen was genoeg geweest.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #74
                              Re: I7 7700K hoge temperaturen

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Mijn eigen stomme schuld allemaal, ik had mijn processor gewoon moeten houden. Gewoon de koeler vervangen was genoeg geweest.
                              zie maar dat intel dit threadje niet meeleest, of je zou wel eens kunnen fluiten naar je geld met zulke uitspraken.

                              Comment


                              • #75
                                Re: I7 7700K hoge temperaturen

                                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                                Peins wel dat ze bij Intel eerst de ingezonden CPU zullen uittesten en als deze in orde is pas zal teruggestort worden.
                                ...
                                werkelijk ? ... ja ze hebben daar bij Intel echt niets anders te doen ... .. net zoals voor geheugen met lifetime warranty, ze testen die teruggezonden modules allemaal om te zien of de klant wel een reden heeft tot terugzenden ...

                                Comment

                                Working...
                                X