Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I7 7700K hoge temperaturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: I7 7700K hoge temperaturen

    Fijn van u LG maar ik ga het eens zelf proberen. Heb wat filmpjes bekeken op youtube en ik denk wel dat het moet lukken.
    Het enige waar ik bang voor ben is de juiste hoeveelheid pasta aanbrengen.
    In de handleiding vd koeler staat dat je in het midden een kleine hoeveelheid , ong 4 tot 5mm , moet aanbrengen. Zeker niet teveel want dat is ook niet goed.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #47
      Re: I7 7700K hoge temperaturen

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Fijn van u LG maar ik ga het eens zelf proberen. Heb wat filmpjes bekeken op youtube en ik denk wel dat het moet lukken.
      Het enige waar ik bang voor ben is de juiste hoeveelheid pasta aanbrengen.
      In de handleiding vd koeler staat dat je in het midden een kleine hoeveelheid , ong 4 tot 5mm , moet aanbrengen. Zeker niet teveel want dat is ook niet goed.
      Ongeveer een rijstkorrel

      Comment


      • #48
        Re: I7 7700K hoge temperaturen

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Ongeveer een rijstkorrel
        Gekookt of niet gekookt ?

        Comment


        • #49
          Re: I7 7700K hoge temperaturen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          Ongeveer een rijstkorrel
          neem maar een kleine rijstkorrel

          Comment


          • #50
            Re: I7 7700K hoge temperaturen

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Gekookt of niet gekookt ?
            bakrijst

            Comment


            • #51
              Re: I7 7700K hoge temperaturen

              Ik gebruik een streepje en een plastiek kaartje dat ik dan over de processor heen strijk in een superdunne laag. Het voordeel van deze methode is dat er geen pasta langs de randen eruit prut. Sommige koelpasta bevatten colloïdale zilverdeeltjes (superieure warmtegeleiding), waardoor er mogelijks kortsluiting kan ontstaan als er per ongeluk restjes pasta in de sockethouder insijpelt.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #52
                Re: I7 7700K hoge temperaturen

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                Ik gebruik een streepje en een plastiek kaartje dat ik dan over de processor heen strijk in een superdunne laag. Het voordeel van deze methode is dat er geen pasta langs de randen eruit prut. Sommige koelpasta bevatten colloïdale zilverdeeltjes (superieure warmtegeleiding), waardoor er mogelijks kortsluiting kan ontstaan als er per ongeluk restjes pasta in de sockethouder insijpelt.
                Sorry maar dat is een vals gevoel van veiligheid ... er is geen enkele correlatie tussen de dikke van de laag die ge met uw kredietkaart uitstrijkt en de laagdikte die zal ontstaan als de koeler er effectief op geschroefd wordt met de nodige druk .. en als mijn oude geheugen mij niet in de steek laat zijn een aantal van de betere pastas niet electrisch geleidend ...
                Persoonlijk vind ik de uitstrijkmethode niet erg betrouwbaar omdat men niet voldoende druk kan uitoefenen op de pasta met zo'n plastic kaartje en dus mogelijk luchtinsluitsels maakt die de koelervoet niet vermag uit te vlakken met slechtere koelrendementen als gevolg.

                Comment


                • #53
                  Re: I7 7700K hoge temperaturen

                  Ik gebruik toch ook een stukje plastiek van +/- 1mm dikte om de pasta aan te brengen.

                  Voor Alex:

                  Uw moederbord ken ik niet en voortgaan op oudere modellen is van geen tel want tegenwoordig zijn die mobo's allemaal goed.
                  De één heeft meer toeters en bellen aan boord en kost stukken van mensen. Asrock heeft altijd geprobeerd kwaliteit te leveren met een minimum van die toeters en bellen.
                  Maar waarvoor ik wilde waarschuwen.
                  Er zal daar dus een nieuwe koeler op geplaatst worden en die weegt bijna 1 kilo.
                  Wees dus altijd voorzichtig dat je de Pc zachtjes neer zet want die koeler hangt daar tenslotte maar met vier vijsjes aan het moederbord.
                  Monteer dus ZEKER ook de plaat voor de achterkant van het mobo, desnoods het gat in de kast groter zagen. Tegenwoordig zijn alle kasten voorzien van een gat die groot genoeg is.
                  En gebruik zeker de pasta van de noctua want die zijn van de beste.
                  Last edited by Red Falcon; 23 april 2017, 18:37. Reden: kasten en geen mobo's :-o
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #54
                    Re: I7 7700K hoge temperaturen

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    ..
                    Maar waarvoor ik wilde waarschuwen.
                    Er zal daar dus een nieuwe koeler op geplaatst worden en die weegt bijna 1 kilo.
                    Wees dus altijd voorzichtig dat je de Pc zachtjes neer zet want die koeler hangt daar tenslotte maar met vier vijsjes aan het moederbord.
                    Monteer dus ZEKER ook de plaat voor de achterkant van het mobo, desnoods het gat in de kast groter zagen. (Tegenwoordig zijn alle mobo's voorzien van een gat die groot genoeg is.
                    En gebruik zeker de pasta van de noctua want die zijn van de beste.
                    Een zeer goed advies .. ik heb destijds nog het idee uitgeprobeerd om mijn koeler nog een tweede ophangpunt te geven zodat de "plooistress", door het eigen gewicht, op het moederbord werd opgeheven maar met gewone middelen is dat bijna niet te doen ..

                    Comment


                    • #55
                      Re: I7 7700K hoge temperaturen

                      Vandaag de nieuwe processor geïnstalleerd samen met de nieuwe koeler. Het is een heel verschil met ervoor. Ik kom niet boven de 80°C uit. De max temperatuur is 78°C waar het voordien 97°C was.

                      Alleen de afhandeling met Intel verloopt niet goed. Mijn processor zijn ze komen ophalen maar voor een nieuwe zou het minstens een maand duren. Ik gezegd dat ik zolang niet kan wachten. Dus dan beslissen zij om mij terug te betalen. We zijn nu bijna 2 weken verder en ik heb nog altijd geen geld gezien. Ook reageert die meneer niet meer op mijn emails. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Ik heb een nieuwe gekocht in de veronderstelling dat ze mij gaan terugbetalen.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #56
                        Re: I7 7700K hoge temperaturen

                        De hele zaak zou in feite moeten behandeld zijn door Azerty.nl.
                        Maar het lijkt me dat je wel een PC ergens bestelt zonder te beseffen dat je garantie betekent: opsturen en braafjes wachten.
                        Dat ze een low-end moederbord in een high-end systeem gebruiken pleit ook niet in hun voordeel.
                        Last edited by nete; 3 mei 2017, 10:01. Reden: Verkeerde verkoper !
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #57
                          Re: I7 7700K hoge temperaturen

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          We zijn nu bijna 2 weken verder en ik heb nog altijd geen geld gezien. Ook reageert die meneer niet meer op mijn emails. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken.
                          Misschien wat verlof gehad met die feestdag ertussen?
                          En mogelijks ook wat vertraging bij de banken met die extra sluitingsdagen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: I7 7700K hoge temperaturen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            De hele zaak zou in feite moeten behandeld zijn door Alternate.nl.
                            Maar het lijkt me dat je wel een PC ergens bestelt zonder te beseffen dat je garantie betekent: opsturen en braafjes wachten.
                            Dat ze een low-end moederbord in een high-end systeem gebruiken pleit ook niet in hun voordeel.

                            Azerty zal je bedoelen René.
                            Maar je hebt gelijk wat betreft de samenstelling van de Pc.
                            Om te beginnen is een i7 overkill voor de meeste gebruikers en koop je dan toch deze neem er dan een treffelijk moederbord en zeker een heel goede koeler bij.
                            Ik geef al meer dan €100,00 uit voor de kast (Corsair of Fractal) zonder de voeding.
                            Moederborden, alleen Asus, Gigabyte of MSI. De rest is minderwaardig met uitzondering van die van Intel maar die zijn dan weer zo sober gebouwd.
                            Geheugen: Corsair, GeiL of Kingston.
                            Voeding: be quiet! , Corsair of Cooler Master.
                            CPU koeler: be quiet!, Corsair, Cooler Master of Noctua
                            Grafische kaart hangt samen met het gekozen moederbord. Chip zal bij mij altijd nVidia zijn.
                            Alles bijeen kosten mijn Pc's rond de € 3.000,00 en dan zijn het nog geen gamer Pc's, verre van zelfs.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #59
                              Re: I7 7700K hoge temperaturen

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Azerty zal je bedoelen René.
                              Aangepast, dank voor de tip !
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #60
                                Re: I7 7700K hoge temperaturen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Misschien wat verlof gehad met die feestdag ertussen?
                                En mogelijks ook wat vertraging bij de banken met die extra sluitingsdagen?
                                Die reageert helemaal niet meer ... Vandaag nog eens een mail gestuurd naar Intel Support.

                                Over de PC, ik heb die zelf samengesteld. Die moederbord is niks mis mee, ik heb altijd AsRock gehad. Aangezien ik niet ga overklokken ga ik geen geld weggooien. Voor de rest is alles erop en eraan, 2x M2 PCIE, usb type c, usb 3.0 , 3 fan aansluitingen + cpu, alles pwm, prima geluid ... Een kameraad van mij kocht een heel dure asus moederbord en de zijne is stuk gegaan en de mijne ging nog vrolijk door. De bios bij Asrock is ook razendsnel, terwijl mijn kameraad zijne een 40 tal seconden nodig had.

                                De koeler die ik eerst erop had was inderdaad niet zo denderend. Nu zie ik het verschil.

                                Hoe kom je erbij dat een i7 overkill is? Ik doe veel aan videobewerking en photoshop en dan heb je zoveel mogelijk power nodig.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

                                Comment

                                Working...
                                X