Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat is dit?

    Zou mooi staan in de living nee? Dan heb je iets hip in huis denk ik toch.

    Comment


    • #17
      Re: Wat is dit?

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Zou mooi staan in de living nee? Dan heb je iets hip in huis denk ik toch.
      Als men van antiek of retro houdt tenminste. [emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Wat is dit?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Zou mooi staan in de living nee? Dan heb je iets hip in huis denk ik toch.
        Niet echt nodig, voorlopig geen last van vrachtwagens in mijn living
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Wat is dit?

          Dacht ik eerst dat het écht om een mobiel UFO spotting toestel ging, ontworpen om de vliegroutes in kaart te brengen.

          Comment


          • #20
            Re: Wat is dit?

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Dacht ik eerst dat het écht om een mobiel UFO spotting toestel ging, ontworpen om de vliegroutes in kaart te brengen.
            Misschien kan het dat ook, je weet nooit. Als die UFO's laag genoeg vliegen en genoeg wegen, zullen ze ook betalen Alhoewel ik denk dat ze met dergelijke laagvliegers meer bereiken met flitscamera's in plaats van controles op de kilometerheffing.

            Alle gekheid op een stokje, sinds de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens, staan er hier in Heist op den Berg aan de toegangswegen tot het industriepark (zijstraten van de N10) regelmatig van zulke camera's.
            Rozemarijn

            Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

            Comment


            • #21
              Re: Wat is dit?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat staat heel vaak op de Brusselsesteenweg in Veltem (Herent) aan de wijk Schoonzicht voor wie het kent.
              De ene keer richting Brussel, de andere keer richting Leuven.
              Vrijdag namiddag hebben ze die terug gemonteerd, gisteren stond die er nog en vandaag was die terug weg.
              Ik heb heel de steenweg afgereden van Leuven tot Brussel en er stond er maar 1.
              Ook op de Mechelsesteenweg tussen Nossegem en Steenokkerzeel stond er eentje.

              Voor trajectcontrole dacht ik dan men er steeds 2 zou moeten hebben op hetzelfde traject.
              Voor KM-heffing kunnen ze volgens mij geen boetes geven voor het nemen van andere routes, iedereen mag een snelweg verlaten en een steenweg nemen, volgens mij niets strafbaar.
              Maar misschien wel om te zien of de vrachtwagen in orde is met het systeem.

              Vandaar dat ik niet meteen zelf kan vermoeden wat het echt is ... zowel testen voor trajectcontrole als wat anders lijken mij tot de mogelijkheden te behoren, dus zeker geen onzinnige meningen hier. [emoji1]

              Het valt wel op dat het steeds kort bij een bushokje staat, maar dat is misschien toeval.

              Alvast iedereen dank om hier mee info over te verschaffen.
              Het is uit gezonde curiositeit dat ik graag zou weten wat het is, niet dat het me echt stoort.
              Maar zo vaak monteren en demonteren is wel opvallend.
              In ieder geval moet er op die plaats geen kilometerheffing betaald worden. Mij lijkt het dan toch dat dergelijke camera's voor iets anders ingezet worden...

              Comment


              • #22
                Re: Wat is dit?

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                In ieder geval moet er op die plaats geen kilometerheffing betaald worden. Mij lijkt het dan toch dat dergelijke camera's voor iets anders ingezet worden...
                Als het voor een test i.v.m. trajectcontrole gaat zou er ergens een tweede toestel moeten staan. Dacht ik?
                Of ze testen gewoon de werking...
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #23
                  Re: Wat is dit?

                  http://www.lokalepolitie.be/5458/nie...le-camera.html

                  http://febetra.be/wp-content/uploads...ite_Belgie.pdf

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat is dit?

                    Raadsel opgelost, bedankt!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat is dit?

                      De firma die aangesteld is om het systeem van de kilometerheffing technisch uit te voeren, krijgt hiervoor een kleine vergoeding.

                      GEDURENDE 12 JAAR MINIMAAL 140,5 MILJOEN EURO PER JAAR

                      Achtereen horen we weer dat er een paar politici mee in de combine zitten (zoals bij Telenet)

                      Satellic ontvangt van de Gewesten een beschikbaarheidsvergoeding, met inbegrip van een eventuele mijlpaalvergoeding (bonus) bij invoegetreding van de kilometerheffing, berekend volgens volgende verdeelsleutel:
                      Vlaams Gewest: 62,20%
                      Brussels Hoofdstedelijk Gewest: 2,18%
                      Waals Gewest: 35,62%
                      De eerste 12 jaar bedraagt deze door de drie gewesten te betalen vergoeding in totaal 140,5 miljoen euro/jaar . Indien Satellic ook voldoet aan de voorwaarden voor de mijlpaalvergoeding op 1/04/2016, zal deze 166 miljoen € bedragen.
                      De overeenkomst voorziet ook boetes en bonussen naargelang Satellic voldoet of niet voldoet aan de voorwaarden gesteld in de overeenkomst.

                      Comment


                      • #26
                        Wat is dit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        In ieder geval moet er op die plaats geen kilometerheffing betaald worden. Mij lijkt het dan toch dat dergelijke camera's voor iets anders ingezet worden...
                        Zoals ook staat in het bericht waar Tonerider naar verwees.
                        Op alle wegen in België moet de OBU aanwezig zijn in elke vrachtwagen boven de 3500kg MTM.

                        Ze controleren de aanwezigheid van de unit, niet de km-heffing zelf.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat is dit?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het valt wel op dat het steeds kort bij een bushokje staat, maar dat is misschien toeval.
                          Dat is toeval denk ik, want dat is hier niet het geval.


                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar zo vaak monteren en demonteren is wel opvallend.
                          Dat wilt zeggen dat er volgens mij wel wat mee te verdienen valt... (aangezien de kostprijs)
                          My photo's

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat is dit?

                            Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
                            Dat is toeval denk ik, want dat is hier niet het geval.
                            Of om het wat te verstoppen en niet van ver te zien staan? [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat is dit?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het valt wel op dat het steeds kort bij een bushokje staat, maar dat is misschien toeval.
                              Misschien komt degene die het toestel dagelijks komt uitlezen wel met de bus, kwestie van het goede voorbeeld te geven.....

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat is dit?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Of om het wat te verstoppen en niet van ver te zien staan? [emoji1]
                                Dat zou wel kunnen kloppen, hier staat het "verstopt" tussen de bomen of achter een stuk van een huis.
                                Al denk ik dat het moeilijk is om met een vrachtwagen te draaien omdat je die "flitser" ziet staan.
                                My photo's

                                Comment

                                Working...
                                X