Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Badkamer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Badkamer

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Bij ons ook sinds drie jaar een inloopdouche. Grote tegels (60x60) zowel op de wand als de vloer. 100% tevreden
    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Voila, iemand die heeft nagedacht . Hoe minder voegen hoe minder kans op ....
    Logisch dat als je met mozaïek betegelt, je tientallen lm voegen heb waar schimmel kan op gedijen.
    Kies voor tegels 60 x 60 cm. En niet te vergeten, kies voor gerectificeerde tegels, want die kunnen geplaatst worden met een voegje van bvb 1 mm breed, wat met niet gerectificeerde tegels praktisch onmogelijk is.

Tip voor Zibro, laat over die mozaïekwand een gekleurde (gelakte) glasplaat kleven en een groot deel van je probleem is opgelost.
    Precies, bij ons noemen ze dat dan gekalibreerde tegels. Ik kan zelf redelijk goed tegelen maar dit heb ik aan een eerste klas tegelzetter overgelaten.
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Tip voor Zibro, laat over die mozaïekwand een gekleurde (gelakte) glasplaat kleven en een groot deel van je probleem is opgelost.
      Mooie oplossing, maar dan moet je eerst de mozaïekwand een paar weken laten uitdrogen, of je krijgt dampaanslag tussen de tegeltjes en het glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Mooie oplossing, maar dan moet je eerst de mozaïekwand een paar weken laten uitdrogen, of je krijgt dampaanslag tussen de tegeltjes en het glas.
        Spreekt voor zich. En er dient zelfs best een soort schimmelwerende primer/verf aangebracht te worden vóór het vastlijmen van het glas.
        Voor elk probleem 'in de bouw' is er een oplossing, maar je gaat best niet over één nacht ijs.
        Je goed informeren is de boodschap, en zeker niet luisteren naar één mening van iemand die het heeft van horen zeggen .

Comment

Bedankt voor de tip.
          Ik heb geen last van schimmel, maar we hebben het toen uitgegeven aan een 'ervaren' tegelaar. En ik had het beter zelf gedaan.
          Als ik het verander, wat zeker niet de eerste jaren gaat zijn, dan haal ik ze er gewoon vanaf en zet er grote tegels gelijk de rest van de muren.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

hier acrylbak, zeer tevreden over, maar mij lijkt zeker zo belangrijk, wanneer je voor een vloer kiest, zorg er dan voor
            dat je een uitstekende uitloopgoot laat plaatst of laat plaatsen. Bij de dochter hiermede veel problemen (reukhinder), dit zou meer
            voorkomen bij de goedkopere uitloopgoten, en ook omdat men deze altijd minder hoog moet maken, omwille van de vloer,
            bij acrylbakken heeft men dit probleem niet, omdat deze iets hoger komen te liggen (heb dit wel maar van horen zeggen bij Facq)

Comment

Working...
            X