Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met display port uitgang van desktop pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen met display port uitgang van desktop pc

zie ik het goed dat dit tijdens de setup van win 10 gebeurt?
    Waarom niet eerst de volledige setup afwachten om dan te zien of het nog gebeurt?
    maar ja, je schrijft dat het ook in BIOS gebeurt, dus op zich maakt het niet uit.

Comment

Klopt bij setup windows 10. Bij aanschaf van de pc eerst de setup van windows laten lopen. Toen had ik het ook voor dat tijdens de installatie van windows 10 maar dacht dat dit met de installatie te maken had. Dan komt het ook voor dat je scherm soms uit en terug aan gaat. Maar na installatie van windows bleef het scherm dus uitvallen. De pc is dan terug gegaan voor herstelling en ze hebben een nieuw moederbord geplaatst. Daardoor moest ik dus terug windows installeren maar wou eerst kijken of mijn probleem opgelost was. Wat niet het geval was, de filmpjes zijn dan opgenomen. Het had dan ook geen zin om windows terug te installeren. Pc terug binnen voor herstelling en dan hebben ze "kabels" vernieuwd maar nog steeds hetzelfde probleem dus.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik vrees ervoor dat een herstelling niet veel zal opleveren, tenzij een of andere update gevonden werd.

Zoals eerder aangekaart is dit een redelijk veel voorkomend probleem met verschillende merken van PC's.
        De oplossing heb ik zelf ook nog niet gevonden, maar mogelijks is er toch ergens een compatibiliteitsprobleem waardoor een en ander niet (altijd) correct gedefinieerd wordt.

Hopelijk krijg je het snel opgelost en ook definitief.
        Als die al twee keer uit herstelling kwam, dan mag men er hopelijk van uitgaan dat het bij hun wel werkte ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ok, ik had verkeerd HDMI geschreven, mijn excuus.
          Maar ze hebben een nieuw moederbord gestoken zegt Mir.
          Is dit dan een Pc zonder een aparte grafische kaart?
          Als op het mobo nog een PCI-X16 slot vrij is probeer daar eens met een kaart in te steken.

En nogmaals, Mir, kan je in het menu van het scherm een "Input Source" scan laten doen?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ja dat dacht ik ook VerSeg Ze zouden mij toch eens kunnen bellen met wat meer info. Op de herstelbonsstond de 1ste maal moederbord vervangen en de 2de maal kabels vervangen. Ik heb op YouTube eens enkele filmpjes bekeken en volgens mij zit de display port connector rechtstreeks op het moederbord en dus niks van kabeltjes ertussen
            Zie maar in dit filmpje op 31 seconden zie je rechts de aansluitingen zitten voor HDMI en Displayport.
            What's up YouTube, today we are going to revisit the HP Pavilion Mini internal components. The RAM you will need is PC3-12800.

of hier op 45 seconden https://www.youtube.com/watch?v=SqcRtLTP1Q8

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              En nogmaals, Mir, kan je in het menu van het scherm een "Input Source" scan laten doen?
              Nee dat kan je niet enkel manueel de ingang kiezen.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Ok, ik had verkeerd HDMI geschreven, mijn excuus.
                Maar ze hebben een nieuw moederbord gestoken zegt Mir.
                Is dit dan een Pc zonder een aparte grafische kaart?
                Als op het mobo nog een PCI-X16 slot vrij is probeer daar eens met een kaart in te steken.

Al eens naar de grootte van de pc gekeken? Daar kan nooit een losse gpu in.
                (Zie zijn filmpjes: het witte bakske op zijn bureau)
                Last edited by Tonerider; 21 maart 2017, 21:53.

Comment

Ik hoop dat ze het in orde gaan krijgen. Ik wou inderdaad een klein bakske op mijne bureau. Ik heb hier al een ssd schijf klaar liggen ipv de originele schijf. PC zou gebruikt worden om wat te surfen en in lightroom mijn foto's te bewerken. Ik wou geen grote desktop meer op mijn bureau. En met die ssd schijf zou alles vooruit gaan .
                  Nu werk ik voorlopig met een macbook pro in windows 10 mode met een extern klavier en muis. En macbook is via display poort op dezelfde schermen aangesloten met dezelfde kabels en hiermee geen probleem

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    Al eens naar de grootte van de pc gekeken? Daar kan nooit een losse gpu in.
                    (Zie zijn filmpjes: het witte bakske op zijn bureau)
                    MY GOD !

Als dat twee schermen moet/kan aansturen zal dat binnenin gaan koken, nee?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bwa er zijn voldoende filmpjes te vinden waar het perfect werkt met 2 schermen. Zelfs iemand die het ene scherm via HDMI heeft aangesloten en het andere via displayport.
                      Tegenwoordig maken ze een mini pc iets groter dan een USB stick en die plug je dan in een TV of monitor zijn HDMI ingang. Werkt ook perfect

mir

Comment

Als je ziet dat een Raspberry Pi al full hd beelden kan genereren, dan zal de video chip geen probleem zijn in zo' n apparaat. Maar je moet uiteraard er niet op gaan gamen/4K video op gaan editen.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

Comment

En vandaag was het hier ook weer zover ... scherm aan, scherm uit ... scherm aan, scherm uit ... scherm aan, scherm uit ...
                          En dat begon plots nadat ik een korte pauze had genomen.
                          Dan even zitten denken wat er plots veranderd kon zijn ... en dat was maar één ding, de plaats waar ik mijn GSM had gelegd.
                          Deze even wat verder van mijn portable gelegd en het was meteen gedaan met uitvallen van het scherm.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            één ding, de plaats waar ik mijn GSM had gelegd.
                            Deze even wat verder van mijn portable gelegd en het was meteen gedaan met uitvallen van het scherm.
                            Helaas hier geen GSM in de buurt, dus dat kon het niet zijn.

mir

Comment

Vandaag ook even geen beeld op het extern scherm. Beide display poorten gechecked. Vanaf het proberen van een andere dock had ik weer beeld. Dus ook hier problemen.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Helaas hier geen GSM in de buurt, dus dat kon het niet zijn.

mir
                                Was misschien ook toeval hé ... zal zien mocht het nog gebeuren.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X