Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou het dan toch waar zijn ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zou het dan toch waar zijn ?

    Nieuwe Lada's en hier.

    Hier nog nooit gezien

    jaja, we dwalen af...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #17
      Re: Zou het dan toch waar zijn ?

      Eender welk merk met handelaarsplaten!
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #18
        Re: Zou het dan toch waar zijn ?

        Je hoort meestal zeggen, "ik ga mijn auto binnen zetten".
        Van iemand die een BMW heeft hoor je steevast: "Ik ga mijn BMW binnen rijden".
        Op de autostrade rij ik de maximum toegelaten snelheid en wat 'vliegt' er mij voorbij?
        BMW, Audi, Mercedes en de laatste tijd ook Volvo.
        Meest arrogante rijders zijn Mercedes chauffeurs, een knipperlicht moet daar een zeer duur supplement zijn. Gelukkig zat die standaard op mijn baby Benz A1, maar das ook maar de kleinste Mercedes hé.
        Als ik naar de garage moet voor onderhoud wordt ik door andere klanten compleet genegeerd en soms met die speciale 'air' bekeken.
        Dan reed ik potvolkoffie nog veel liever met mijn Mazda 323F its die evenveel koste als een BMW 3.
        Nou ja, mijn oudste kleinzoon is zot van BMW en dat is zijn goed recht ook.
        En van die 'gekken" achter het stuur vind je nog het meest bij de Japanse merken, niet bij BMW en zeker niet bij Mercedes.
        Mercedes is trouwens voor 'ouwe mannen' gelijk ik.

        Ach gotdomme, wat kan een merk mij schelen, wat blik en vier wielen eronder en dat rijd ook.
        Alleen heb je bij de ene auto meer comfort dan bij de andere.
        En wat is comfort eigenlijk?
        Zachte vering?
        Zachte en goed zittende zetels?
        Een ander stelt de stilte in de auto op prijs.
        Zelden heb je alles in één of je moet meer voor die auto uitgeven dan voor een heel deftig huis.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Zou het dan toch waar zijn ?

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Op de autostrade rij ik de maximum toegelaten snelheid en wat 'vliegt' er mij voorbij?
          BMW, Audi, Mercedes en de laatste tijd ook Volvo.
          Meest arrogante rijders zijn Mercedes chauffeurs, een knipperlicht moet daar een zeer duur supplement zijn.
          Op de autosnelweg wordt ik doorgaans het meest voorbijgestoken door dolgedraaide bestelwagens, die halen de meeste onwaarschijnlijke capriolen uit.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Zou het dan toch waar zijn ?

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Je hoort meestal zeggen, "ik ga mijn auto binnen zetten".
            Van iemand die een BMW heeft hoor je steevast: "Ik ga mijn BMW binnen rijden".
            Op de autostrade rij ik de maximum toegelaten snelheid en wat 'vliegt' er mij voorbij?
            BMW, Audi, Mercedes en de laatste tijd ook Volvo.
            Meer dan 22 jaar BMW rijder geweest zowel met auto als moto, al die tijd snelheden en andere verkeersregels gerespecteerd en héél vaak voorbijgevlogen door van die klein bakskes als Clio, Fiat 500, Nissan Juke, Golf, bestelwagens en af en toe eens door een Duits merk natuurlijk.

            Op een BMW, Mercedes of Audi gaat de teller redelijk juist, als men 120km op de teller doet dan is dat effectief ook iets dat maar héél weinig afwijkt.
            Op mijn vroegere Nissan of Renault week de teller heel veel af, 120 op de teller kwam overeen met een veel lagere effectieve snelheid.
            Als iedereen dan 120 rijdt volgens de teller, dan is het ook zeer logisch dat de wagens met een correcte teller sneller rijden dan de andere.
            En dan kunnen ze denken van "die vlammen mij allemaal voorbij en rijden te snel" ... maar ze staan er nooit bij stil dat ze zelf veel trager rijden dan wat toegelaten is.

            Meest arrogante rijders zijn Mercedes chauffeurs, een knipperlicht moet daar een zeer duur supplement zijn.
            Mogelijks zou u graag een grotere Mercedes hebben en let u hierdoor wat meer op de grotere modellekes van dat merk.
            Misschien streekgebonden, maar als ik hier op de baan ben, dan zie ik minstens 80% en soms wel 90% van de bestuurders geen knipperlichten gebruiken en dat zijn dan chauffeurs van alle leeftijden (ook vrouwen) en met alle merken van wagens.
            Ik vind dit echt vreselijk dat zo'n kleine moeite voor zoveel mensen al te veel gevraagd is ... even tegen die hendel komen en dat knippert.
            Idem voor die de snelweg op komen en toch direct in het midden willen niettegenstaande er rechts niemand rijdt.

            Nou ja, mijn oudste kleinzoon is zot van BMW en dat is zijn goed recht ook.
            En van die 'gekken" achter het stuur vind je nog het meest bij de Japanse merken, niet bij BMW en zeker niet bij Mercedes.
            Mercedes is trouwens voor 'ouwe mannen' gelijk ik.
            Haha ... die laatste heb je zelf aangekaart, al vind ik dat de recente versies van Mercedes er ook wel mogen zijn voor de jongere generatie.
            En inderdaad, de grootste gekken zijn (ook) bij andere merken te vinden.

            Ach gotdomme, wat kan een merk mij schelen, wat blik en vier wielen eronder en dat rijd ook.
            Dat is iets dat velen eens zouden moeten leren vind ik ... maar dan "wat kan de auto van een ander mij schelen".
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Zou het dan toch waar zijn ?

              Nooit eens meer gereden dan dat je mocht? Ahum!
              Ik rij drie keer per week langs zo'n bord waar een groen lachend kopke verschijnt als je je aan de snelheid houd.
              Op die baan mag je dus volle petrol geven t.t.z. slenteren aan 70km/h, ik passeer dat bord aan 70km/h op mijn teller en op dat bord staat dan 63km/h.
              Zeven kilometer verschil dus, dat bord zit er dus flink naast? Mercedes is toch Duits hé. Enfin ja tot daar aan toe.
              Een grotere Mercedes? Waarom, we zijn maar met twee en onder die kap zit een 2L diesel.
              De nieuwe A is sportief de C misschien ook en dan moet je naar een klasse gaan dat ver boven mijn pet en die van velen zal zijn.
              En kijk maar, achter het stuur van een Mercedes ga je niet snel een jonge gast zien.
              Mercedes is erg goedkoop in onderhoud, maar moest te herdoen zijn dan kocht ik in navolging van mijn Mazda 323F Trsi direct een Mazda 3.
              Veel goedkoper dan de Mercedes A en zelfs beter uitgerust.
              Maar ja, de reputatie van Mercedes hé. Ik stoef er niet mee hoor, ik rij tenslotte maar met een baby Benz.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Zou het dan toch waar zijn ?

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Nooit eens meer gereden dan dat je mocht? Ahum!
                Jawel ... in mijn zotte jaren 30 jaar geleden ging ik soms racen tegen de toenmalige Rijkswacht, die vroegen er zelf om eens te testen wie snelst was. [emoji1]

                Maar die tijd is al lang geleden en in tegenstelling tot wat sommigen denken, nooit de neiging gehad om met een BMW sneller te rijden of zotter te doen ... integendeel zelfs, eerder nog veel voorzichtiger.
                Tenzij ik eens een bord over het hoofd zou zien, zal men er niet snel in lukken om een boete te kunnen geven, toch niet voor een bewuste overtreding.
                Met mijn moto heb ik ook nooit hard gereden niettegenstaande de vele PK's.
                Vermogen zegt niets ... alles zit in het kopke en de rechtervoet of rechterhand.

                Ik rij drie keer per week langs zo'n bord waar een groen lachend kopke verschijnt als je je aan de snelheid houd.
                Op die baan mag je dus volle petrol geven t.t.z. slenteren aan 70km/h, ik passeer dat bord aan 70km/h op mijn teller en op dat bord staat dan 63km/h.
                Zeven kilometer verschil dus, dat bord zit er dus flink naast?
                Die borden zijn niet geijkt en ook niet altijd correct, de meeste ongeveer wel.
                Onlangs nog eentje met een rood gezichtje gezien, volgens dat bord reed ik iets van 987km/u in het centrum met Zone 30. [emoji4]
                Vergelijk uw teller eens als je op rechte baan rijdt aan constante snelheid met je GPS (indien die de snelheid aangeeft) ... dan weet je al veel meer.

                Aan het stuur van een Mercedes ga je niet snel een jonge gast zien.
                Hmmm ... ik denk dat je daar toch van zou verschieten hoor.
                Vroeger waren dat vooral 50 plussers, maar nu ligt de gemiddelde leeftijd toch veel lager hoor.
                Vooral de C klasse en dan ook de CLA of GLA gaat goed.

                Mercedes is erg goedkoop in onderhoud, maar moest te herdoen zijn dan kocht ik in navolging van mijn Mazda 323F Trsi direct een Mazda 3.
                Veel goedkoper dan de Mercedes A en zelfs beter uitgerust.
                De duurste wagens in onderhoud die ik tot nu toe had zijn op de eerste plaats de Japanse, daarna Ford en Opel.
                De goedkoopste was BMW.

                Maar ja, de reputatie van Mercedes hé. Ik stoef er niet mee hoor, ik rij tenslotte maar met een baby Benz.
                Een wagen moet ge voor uzelf kopen, niet om te stoefen en dan is daar niets mis mee.
                En dat dit nu de goedkoopste of de duurste is, dat maakt weinig uit ... iedereen mag wat mij betreft zijn goesting kopen. [emoji4]
                Last edited by VerSeg; 27 januari 2017, 01:03.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Nooit eens meer gereden dan dat je mocht? Ahum!
                  Ik rij drie keer per week langs zo'n bord waar een groen lachend kopke verschijnt als je je aan de snelheid houd.
                  Op die baan mag je dus volle petrol geven t.t.z. slenteren aan 70km/h, ik passeer dat bord aan 70km/h op mijn teller en op dat bord staat dan 63km/h.
                  Zeven kilometer verschil dus, dat bord zit er dus flink naast? Mercedes is toch Duits hé. Enfin ja tot daar aan toe.
                  Een grotere Mercedes? Waarom, we zijn maar met twee en onder die kap zit een 2L diesel.
                  De nieuwe A is sportief de C misschien ook en dan moet je naar een klasse gaan dat ver boven mijn pet en die van velen zal zijn.
                  En kijk maar, achter het stuur van een Mercedes ga je niet snel een jonge gast zien.
                  Mercedes is erg goedkoop in onderhoud, maar moest te herdoen zijn dan kocht ik in navolging van mijn Mazda 323F Trsi direct een Mazda 3.
                  Veel goedkoper dan de Mercedes A en zelfs beter uitgerust.
                  Maar ja, de reputatie van Mercedes hé. Ik stoef er niet mee hoor, ik rij tenslotte maar met een baby Benz.
                  Och ja, je moe dat allemaal een beetje relativerend bekijken/beluisteren. Wij werden een paar jaar geleden ook door sommige buren bekeken omdat wij voor ons twee "slechts" een Opel Meriva kochten.
                  Maar je moet ook het gebruik bekijken, ttz. waarvoor je je wagen nodig hebt.
                  Wij rijden het jaar door zowat rond de kerktoren, en een paar keer per jaar een reisje naar Frankrijk. Dus voor ons tweetjes is die Meriva in feite zelfs nog te groot. Aan de andere kant, wel makkelijk om eens één en ander naar het containerpark te brengen gezien de grote ruimte wanneer je de achterste zetels plat legt. Meer moet dat niet zijn.

                  De Meriva werd hier zelfs al eens afgedaan als een "zwalpend schuitje" , maar wij zwalpen met dit schuitje overal naar toe waar we moeten zijn .

                  PS Mijn allereerste wagen was een BMW. Het was mijn eerste en ook meteen mijn laatste. Ik heb me blauw betaald aan kosten allerlei.
                  Wij hebben die dan maar omgebouwd tot rallywagen (vroeger was het makkelijk, een rolbaar en vierpuntsgordels er in en klaar was kees) en dan in de prak gereden tijdens onze derde rally .
                  Sedert die wagen met niks anders meer gereden dan met Opel, en ik weet sedertdien niet meer wat kosten aan een wagen zijn.
                  Maar heeft dit nu te maken met Opel, of met onszelf, omdat we onze wagen(s) niet afbeulen... dat weet ik niet.

                  En den Djivan, hij zwalpt(e) rustig verder.
                  Last edited by Guest17; 27 januari 2017, 08:57.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                    Gekke toestanden enkel bij BMW, of andere "luxe" merken? Ik geloof er niks van.

                    Momenteel 2 auto's in ons gezin, een sportieve nieuwe Seat Leon en een 20 jaar oude Nissan Terrano 4x4. Jaren geleden 2 firmawagens in het gezin, een BMW X1 en een Skoda Superb. Beetje daarvoor een Mercedes B-klasse en een VW Golf. Nog daarvoor een Seat Leon en een Renault Clio.

                    Zowel mijn echtgenote als ikzelf reden/rijden met beide wagens, en ons rijgedrag verandert niet van de ene wagen tot de andere. Behalve als we met de oude 4x4 rijden: dan moet je veel meer anticiperen, want hij trekt niet zo snel op als een moderne wagen, remt niet zo goed, en heeft geen ABS, ESP etc

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Je hoort meestal zeggen, "ik ga mijn auto binnen zetten".
                      Van iemand die een BMW heeft hoor je steevast: "Ik ga mijn BMW binnen rijden".
                      Da's ook het geval voor smartphones.
                      Mensen met Android of Windows zeggen: "ik zoek het even op met m'n smartphone".
                      Mensen met een iPhone zeggen ALTIJD: "ik zoek het even op met m'n iPhone."
                      Die kúnnen het niet over hun hart krijgen om er ook smartphone tegen te zeggen, iedereen moet het gehoord hebben dat zij er een van Apple hebben.

                      Zelfde voor een Mac trouwens. Iedereen gebruikt zijn computer om aan zijn bureau te werken, behalve mensen met een Mac,... zeg nooit computer tegen een Mac of het kot is te klein.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Da's ook het geval voor smartphones.
                        Mensen met Android of Windows zeggen: "ik zoek het even op met m'n smartphone".
                        Mensen met een iPhone zeggen ALTIJD: "ik zoek het even op met m'n iPhone."
                        Die kúnnen het niet over hun hart krijgen om er ook smartphone tegen te zeggen, iedereen moet het gehoord hebben dat zij er een van Apple hebben.

                        Zelfde voor een Mac trouwens. Iedereen gebruikt zijn computer om aan zijn bureau te werken, behalve mensen met een Mac,... zeg nooit computer tegen een Mac of het kot is te klein.
                        Klopt als een bus. Reeds verschillende keren gelezen hier en op andere fora, dat ze spreken of schrijven over 'mijn Mac'... .
                        Als het over auto's gaat kan ik het tenminste hebben over "mijn zwalpend schuitje" ipv over mijn auto .

                        Comment


                        • #27
                          Zou het dan toch waar zijn ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Mensen met een iPhone zeggen ALTIJD: "ik zoek het even op met m'n iPhone."
                          Dat is ook al een even gekke veralgemening.

                          Ooit begonnen met Nokia, dan een tiental jaar Samsung en nu voor het eerst door omstandigheden een iPhone.
                          Altijd gesproken van mijn GSM of mijn telefoon.
                          Net als een hier tablet een tablet is, welk OS er ook op draait.

                          Ik zie niet in waarom een merk plots mijn gewoonten zou veranderen.
                          Hier is dat dus alvast NOOIT zo.
                          Misschien omdat wij alles voor onszelf kopen en niet om er ergens mee uit te pakken?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                            Heel deze discussie gaat over merkracisme.
                            Alsof iemands persoonlijkheid gaat veranderen door een ander merk te kopen.

                            Anderzijds is de positionering van merken wel iets waar veel geld aan wordt gegeven.
                            Bmw en Porsche positioneren zich duidelijk als sportief en dynamisch, en dat merk je wel als je daarmee rijdt.
                            Audi is meer technisch en perfectionistisch georienteerd (ingenieursauto), en Mercedes meer serieux en comfort.
                            Tot een paar jaar geleden had Mercedes ook een wat ouder imago, maar dat zijn ze aan het rechttrekken.
                            Volov is dan weer wat meer groen, veilig en design.

                            Ach, wie het schoentje past trekke het aan hé. Ik laat mijn persoonlijkheid niet bepalen door een merk, maar er zijn wel merken die me meer en andere die me minder aanspreken, alhoewel dat meer modelgericht is.

                            En de tijd dat een iPone een statussymbool is, is ook al een tijdje voorbij.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              .........................................
                              Alsof iemands persoonlijkheid gaat veranderen door een ander merk te kopen. .................................................. ..... (niet volledig gequoot, rest zie hier boven)
                              Hier geef ik je 100% gelijk mee.
                              Het is het omgekeerde dat van tel is, nl. iemands persoonlijkheid zet deze of gene er toe aan dit of dat merk te kopen .

                              Ikzelf ga niet sportief beginnen rijden indien ik een sportieve wagen zou kopen, maar een "sportieve" rijder zal wel voor een sportieve wagen kiezen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zou het dan toch waar zijn ?

                                Volgende auto wordt waarschijnlijk een redelijk "sportief" model. Niet om ermee uit te pakken (is zinloos, zo goed als alle motorfietsen zijn sneller dan een auto), wel omdat we hem mooi vinden en ervan overtuigd zijn dat meer vermogen en betere remmen dan standaard veiliger zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X