Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bandenkeuze nieuwe auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bandenkeuze nieuwe auto

    Aan iedereen thanks voor het meedenken, de Audi-dealer heeft de zaak in orde gebracht en ik heb een nieuwe auto besteld, ben onder de indruk van hun klantvriendelijkheid.

    Thanks,

    Senn


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #17
      Re: Bandenkeuze nieuwe auto

      Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
      Aan iedereen thanks voor het meedenken, de Audi-dealer heeft de zaak in orde gebracht en ik heb een nieuwe auto besteld, ben onder de indruk van hun klantvriendelijkheid.

      Thanks,

      Senn


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      Proficiat met je aankoop Senn, veel veilige kilometers toegewenst, wat zal het worden?

      Comment


      • #18
        Re: Bandenkeuze nieuwe auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
        Aan iedereen thanks voor het meedenken, de Audi-dealer heeft de zaak in orde gebracht en ik heb een nieuwe auto besteld, ben onder de indruk van hun klantvriendelijkheid.
        Thanks,
        Senn
        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

        Als je gaat bestellen zijn ze allemaal heel klantvriendelijk, zowel voor een Dacia Logan van 7.000€ als voor een Lamborghini Aventador van 400.000€. Pas achteraf wanneer je ze nodig hebt voor een garantiegeval, zal je te weten komen hoe klantvriendelijk je dealer in het echt is.

        Indien je een Audi hebt besteld, zal je die klantvriendelijkheid wel ondervinden aan de kassa bij de eerste te betalen onderhoudsbeurt

        Comment


        • #19
          Re: Bandenkeuze nieuwe auto

          Wat geeft U het recht te oordelen over een garage die je niet kent Notex, Senn zal heus wel weten waar hij
          zijn auto het beste koopt.

          Comment


          • #20
            Re: Bandenkeuze nieuwe auto

            Notex de garage waar ik gekocht heb ken ik al jaren, mijn pa was er nog klant.

            Het is een Q2 met benzinemotor geworden, was eigenlijk binnengesprongen om te informeren maar kreeg de sleutel van een Q2 demonstratiewagen in mijn handen geduwd, nadien prijsofferte gevraagd en mooie condities gekregen én ze gaan de banden vervangen door Michelin CrossClimate 4 seizoensbanden.

            Rij nu met een A3 van mijn werkgever (grote firma en er rijden daar veel audi's van die dealer rond) en aangezien ik in juli met pensioen ga moest ik een auto kopen.

            De Q2 verkoopt zeer goed denk ik, gisteren besteld en levering rond eind juni, kwam goed uit voor mij.

            Ps: ik ben geen Audi maniak, vroeger met vw touran en enkele citroëns picasso's gereden maar ben zo content van de A3 én de dealer zit hier vlakbij...

            Thanks allen, moet verdorie nog 5 maand wachten [emoji30]

            Senn


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #21
              Re: Bandenkeuze nieuwe auto

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Wat geeft U het recht te oordelen over een garage die je niet kent Notex, Senn zal heus wel weten waar hij
              zijn auto het beste koopt.
              Tsja, ik denk dat notex hier wel enigszins een punt heeft hoor.
              Gratis bestaat niet (meer). Zowat eenieder die iets gratis weggeeft, ik bedoel dan als zelfstandige, die zal wel met één of andere manier van recupereren van die kosten in z'n achterhoofd zitten.
              Of er zeker aan denken als de mogelijkheid zich voordoet.
              Als het bedrag te groot is lukt het misschien niet (altijd), maar als je een bvb. een serieus schadegeval hebt met je wagen, kunnen ze reeds een tamelijk bedrag meer gaan rekenen.
              Mijn ouders en ikzelf rijden nu al ongeveer 45 jaar met Opel en steeds van dezelfde garage (ik heb er zelfs gedurende een jaar gewerkt tijdens mijn verlofdagen toen ik in het leger was), en toch zou ik mijn hand niet durven in het vuur steken en verklaren dat zij het niet doen bij ons .
              En geef ze eens ongelijk !?

              Iedereen wil dat zijn eigen werkgever goed boert en winst maakt omdat ze zo toch een beetje werkzekerheid hebben.
              Maar o wee, als een andere werkgever dit ook doet...dan is het kot te klein.

              Comment


              • #22
                Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                Firma's die gratis werken bestaan niet


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #23
                  Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                  Firma's die gratis werken bestaan niet


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  Voila, dat bedoel ik. Blij dat het toch snapt/beseft .
                  Last edited by Guest17; 21 januari 2017, 10:12.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                    Tommie1,

                    Dat beloofd, en ik leg uit:
                    Ik rij met een firmawagen, een Audi A3, hij is een jaar oud en ervis full synthetische longlife olie op de motor. Wagen heeft nu 18.000km gebold.
                    Enkele weken geleden kreeg ik melding op dashboard: olieservice over 1300km, dus belde ik naar de dealer waar die de auto geleverd had en toen ik zei dat het een leasingwagen van Alp...... is zei de gast van de garage dat dat niet zou gaan, Alp.... staat geen olieverversing toe als de wagen geen 30.000km gebold heeft of 2jaar oud is.
                    Veel blabla en op het einde, naa aandringen zei hij dat ik 'eventueel' mocht langsgaan om de melding te resetten. Was niet akkoord, als goede huisvader ga ik er van uit dat de auto een olieverversing nodig heeft want ik rij meestal korte ritten.
                    Dus mail naar Alp... gestuurd maar geen reaktie gekregen, alleen leesbevestiging van mijn mail.

                    Nooit koop ik een leasewagen, tenzij ik de chauffeur ken.

                    Ga eens prijs voor nieuwe auto vragen in diezelfde Audi garage [emoji41] wat ik hun kwalijk neem is dat ze tijdens het telefoongesprek niet onmiddelijk voorstelden om eens te passeren om melding te resetten, er moest eerst een hele discussie plaatsvinden.

                    Ps: ik ben wel heel tevreden van de Audi A3, met automatische versnellingsbak, geen kritiek op de wagen.

                    Greetz,

                    Senn


                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                    Die 2 jaar of 30.000 km. is wel standaard bij gebruik van longlife olie : en een leasingmaatschappij zal daar niet vanaf wijken. Dat die olie dunner is, eigenlijk slechter smeert en door het dunner zijn ook nog zorgt voor een hoger olieverbruik, doet wat dat betreft niet veel terzake. Die long life olie is voor een deel ook de oorzaak van de redelijke slechte naam die huidige VAG-motoren hebben als het over olieverbruik gaat.
                    Ik heb onlangs mijn VW golf V TDI 90 pk vervangen door een nieuwe Honda Civic 1.6 i-Dtec. Deze golf was particulier aangekocht en dan gebruikten ze nog hun "gewone" olie voor Pumpdüse diesels (505.01 olie). De garage heeft 1x per ongeluk er longlife olie ingekieperd, waarna ik prompt gevraagd heb om me het prijsverschil terug te betalen : ik ging om de 15000 km. voor een olieversing en dat longlife vloeibaar goud (want het kost stukken van mensen) had ik helemaal niet nodig. De VW garage heeft het ook terugbetaald.

                    Heb me trouwens nog nooit beziggehouden om andere banden te vragen bij aankoop van een nieuwe auto. Ik kijk wel eens wat erop zit, en zolang het degelijke zomerbanden zijn, ben ik content. Op mijn golf waren dat Continental sportcontact 2 (205/55 R16, op de Honda zijn het Michelin primacy HP (225/45 R17) banden. Met beide keuzes kan ik goed leven.
                    Winterbanden komen er nog altijd niet op en heb nog geen reden gevonden om ze er wel op te leggen.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                      Sennheiser;4526492]Ga eens prijs voor nieuwe auto vragen in diezelfde Audi garage .Wat ik hun kwalijk neem is dat ze tijdens het telefoongesprek niet onmiddelijk voorstelden om eens te passeren om melding te resetten, er moest eerst een hele discussie plaatsvinden.

                      [/B]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                      de Audi-dealer heeft de zaak in orde gebracht en ik heb een nieuwe auto besteld, ben onder de indruk van hun klantvriendelijkheid.
                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wat geeft U het recht te oordelen over een garage die je niet kent Notex, Senn zal heus wel weten waar hij zijn auto het beste koopt.
                      Eerst moet er een hele discussie plaatsvinden, maar als je een nieuwe auto bestelt kunnen ze wel even gratis een reset doen. Dat is 1 minuutje werk en kan zelfs bijna iedere verkoper doen.

                      Ik moet nog de eerste grote merkgarage tegenkomen die ik niet heb kunnen betrappen op oneerlijke praktijken. Dat was bij 1 Engels, 1 Japans en 3 Duitse merken.
                      Dat ging van een paar € onterecht aangerekend materiaal tijdens een onderhoudsbeurt, tot recent een poging om een herstelling van meer dan 1000€ te doen, die ik zelf (dankzij advies op een autoforum) heb gedaan op 1 minuut zonder onderdelen te moeten vernieuwen.
                      Waarschijnlijk heb ik de pech dat ik altijd de verkeerde garages uitkies, ofwel zitten die enkel in Antwerpen.
                      Last edited by notex; 22 januari 2017, 23:43.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Die 2 jaar of 30.000 km. is wel standaard bij gebruik van longlife olie : en een leasingmaatschappij zal daar niet vanaf wijken. Dat die olie dunner is, eigenlijk slechter smeert en door het dunner zijn ook nog zorgt voor een hoger olieverbruik, doet wat dat betreft niet veel terzake. Die long life olie is voor een deel ook de oorzaak van de redelijke slechte naam die huidige VAG-motoren hebben als het over olieverbruik gaat.
                        Ik heb onlangs mijn VW golf V TDI 90 pk vervangen door een nieuwe Honda Civic 1.6 i-Dtec. Deze golf was particulier aangekocht en dan gebruikten ze nog hun "gewone" olie voor Pumpdüse diesels (505.01 olie). De garage heeft 1x per ongeluk er longlife olie ingekieperd, waarna ik prompt gevraagd heb om me het prijsverschil terug te betalen : ik ging om de 15000 km. voor een olieversing en dat longlife vloeibaar goud (want het kost stukken van mensen) had ik helemaal niet nodig. De VW garage heeft het ook terugbetaald.

                        Heb me trouwens nog nooit beziggehouden om andere banden te vragen bij aankoop van een nieuwe auto. Ik kijk wel eens wat erop zit, en zolang het degelijke zomerbanden zijn, ben ik content. Op mijn golf waren dat Continental sportcontact 2 (205/55 R16, op de Honda zijn het Michelin primacy HP (225/45 R17) banden. Met beide keuzes kan ik goed leven.
                        Winterbanden komen er nog altijd niet op en heb nog geen reden gevonden om ze er wel op te leggen.
                        Wat je hier zegt over olie klopt niet Polleke, ik heb als onderhoudsverantwoordelijke zowel bij Vandemoortele (Izegem) als daarna bij Philips de overgang van minerale naar synthetische olie meegemaakt alsook opgevolgd en laten testen.
                        Grote bedrijven volgen dat wel, wees maar gerust, Vandemoortele had toen 270 VW in de running plus honderden oliegesmeerde machienes waaronder enkele onder extreme belasting zoals een eigen stoomturbine van 13 Megawatt.
                        Algemeen gezien heeft de opkomst van de synthetische olie alleen maar voordelen meegebracht.
                        Wat je hier zegt over hoger olieverbruik en slechtere smering is totale onzin, vooreerst is de verdamping bij warme
                        minerale olie stukken hoger dan bij synthetische olie waar dat praktisch nihil is, dus geen vermindering door verdamping en verbranden via carter ontluchting.
                        En de smerende eigenschappen liggen een stuk beter, zeker bij koude motoren (daar het hier over auto's gaat)
                        Bij Philips hadden wij enkele toepassingen waar synthetische olie van de zuiverste soort werd gebruikt en dat dag en nacht op temperaturen van tussen de 270 en 300 °C dampfactor practisch 0 en smerende eigenschap perfect, zelfs na een jaar 24/24 gebruik bezat deze olie nog steeds zijn volle eigenschappen.
                        Dat was Dow Corning 704 synthetischer kan niet en het prijskaartje wil je niet weten.
                        Bij Ingelbeen Soete kost de beste synthetische motorolie tussen de 8 en 10€ per liter, wat je garage daar voor vraagt
                        zal natuurlijk iets meer zijn, bij groep Vereenooghe (Mercedes) was dat makkelijk 25€ per liter,
                        in dat soort garages heeft Notex dan wel gelijk......
                        Een gewone onderhoudsbeurt met olie verversen en olie filter enz. kost bij mijn garage minder dan 100€ Gebruikte olie is Mobil1 ik mag dus niet klagen.

                        Een synthetisch smeermiddel bevat meer hooggeraffineerde basisoliën dan conventionele minerale oliën en biedt bijgevolg superieure bescherming en prestaties. Synthetische motorolie heeft een aantal voordelen die uw motor jarenlang optimaal laten presteren.
                        Om synthetische olie beter te begrijpen, gaan we terug naar de oorsprong van motorolie. Beide types worden gemaakt met aardolie, met dat verschil dat synthetische olie gemaakt wordt volgens meer geavanceerde raffinageprocessen en zuiverder en kwalitatief beter zijn dan conventionele minerale olie. Op die manier worden niet alleen onzuiverheden uit de aardolie verwijderd, maar kunnen individuele molecules in de olie ook afgestemd worden op de vereisten van moderne motoren. Deze gepersonaliseerde moleculen staan garant voor meer bescherming en betere prestaties.
                        De belangrijkste voordelen:
                        Uitstekende bescherming
                        Uitstekende bescherming tegen schadelijke afzettingen
                        Schoner draaiende motoren
                        Grotere weerstand tegen olieoxidatie (verdikking)
                        Lager olieverbruik bij hoge snelheden
                        Efficiëntere werking van de motor over een groter temperatuurbereik
                        Last edited by Guest42; 23 januari 2017, 09:30.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Eerst moet er een hele discussie plaatsvinden, maar als je een nieuwe auto bestelt kunnen ze wel even gratis een reset doen. Dat is 1 minuutje werk en kan zelfs bijna iedere verkoper doen.

                          Ik moet nog de eerste grote merkgarage tegenkomen die ik niet heb kunnen betrappen op oneerlijke praktijken. Dat was bij 1 Engels, 1 Japans en 3 Duitse merken.
                          Dat ging van een paar € onterecht aangerekend materiaal tijdens een onderhoudsbeurt, tot recent een poging om een herstelling van meer dan 1000€ te doen, die ik zelf (dankzij advies op een autoforum) heb gedaan op 1 minuut zonder onderdelen te moeten vernieuwen.
                          Waarschijnlijk heb ik de pech dat ik altijd de verkeerde garages uitkies, ofwel zitten die enkel in Antwerpen.
                          Ook onze garage/dealer, waar we reeds 45 jaar nu met twee (vroeger met vier) klant zijn probeerde het reeds.
                          Ooit in Frankrijk een ferme bluts in onze (plastieken) bumper op een parking van een warenhuis (aanrijder natuurlijk nergens te bespeuren).

                          Telefoontje naar onze garage in België en foto opgestuurd van de bluts ; antwoord :wordt sowieso een nieuwe bumper ; kost ongeveer 450 euro + in juiste kleur spuiten + werkuren montage/demontage.

                          Omdat de parkeersensor er nog uit hing te bengelen toch maar eens binnen gesprongen bij een Opelgarage in de buurt van Grenoble.

                          Sensor zat zo weer op z'n plaats en de garagehouder wilde meteen de bluts uit de bumper verwijderen (??).
                          Omdat het nogal een vreemd zicht was die grote bluts liet ik hem, of liever zijn mekanieker maar begaan.

                          Plastiekkap in de wielopening eraf, gewoon met een heteluchtpistool de bumper wat verwarmd, met een rond ijzer de bluts er uitgeduwd en klaar was kees. Niks meer te zien, zelfs niet met een vergrootglas .

                          Toen ik naar het bureeltje ging om te betalen kreeg ik als antwoord : Oh, is het al gedaan, geef dan de mekanieker wat drinkgeld....(?????) wij gaven de mekanieker toch 25 euro.
                          Dus ik veronderstel dat die mensen me een besparing hebben bezorgd van ongeveer 500 euro... alhoewel ze wisten dat ze die Belg nooit meer in hun garage zouden terugzien.

                          Er bestaan dus nog eerlijke garagisten, maar je moet ze weten te vinden, en ze worden meer en meer zeldzaam.
                          Last edited by Guest17; 23 januari 2017, 09:25.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Wat je hier zegt over olie klopt niet Polleke, ik heb als onderhoudsverantwoordelijke zowel bij Vandemoortele (Izegem) als daarna bij Philips de overgang van minerale naar synthetische olie meegemaakt alsook opgevolgd en laten testen.
                            Grote bedrijven volgen dat wel, wees maar gerust, Vandemoortele had toen 270 VW in de running plus honderden oliegesmeerde machienes waaronder enkele onder extreme belasting zoals een eigen stoomturbine van 13 Megawatt.
                            Algemeen gezien heeft de opkomst van de synthetische olie alleen maar voordelen meegebracht.
                            Wat je hier zegt over hoger olieverbruik en slechtere smering is totale onzin, vooreerst is de verdamping bij warme
                            minerale olie stukken hoger dan bij synthetische olie waar dat praktisch nihil is, dus geen vermindering door verdamping en verbranden via carter ontluchting.
                            En de smerende eigenschappen liggen een stuk beter, zeker bij koude motoren (daar het hier over auto's gaat)
                            Bij Philips hadden wij enkele toepassingen waar synthetische olie van de zuiverste soort werd gebruikt en dat dag en nacht op temperaturen van tussen de 270 en 300 °C dampfactor practisch 0 en smerende eigenschap perfect, zelfs na een jaar 24/24 gebruik bezat deze olie nog steeds zijn volle eigenschappen.
                            Dat was Dow Corning 704 synthetischer kan niet en het prijskaartje wil je niet weten.
                            Bij Ingelbeen Soete kost de beste synthetische motorolie tussen de 8 en 10€ per liter, wat je garage daar voor vraagt
                            zal natuurlijk iets meer zijn, bij groep Vereenooghe (Mercedes) was dat makkelijk 25€ per liter,
                            in dat soort garages heeft Notex dan wel gelijk......
                            Een gewone onderhoudsbeurt met olie verversen en olie filter enz. kost bij mijn garage minder dan 100€ Gebruikte olie is Mobil1 ik mag dus niet klagen.
                            Is mogelijk : ik kan alleen vaststellen dat in het bedrijf waar ik werkte, toen ik mijn Golf V TDI met pumpdüse injectie heb gekocht, alle VW's (Passat, Bora, Golf, ...) met dergelijke motoren behoorlijk wat olie verbruikten. Na 50.000 km. (want vroeger mochten ze niet langsgaan), hadden ze allemaal al voor de 15.000 km. na een onderhoud redelijk wat olie bijgevuld. Die gasten hadden allemaal hun oliebusje in de auto liggen om toch maar die 50.000 km. te halen wegens hun leasingcontract.

                            Ikzelf heb altijd met die 505.01 gereden (dat is evengoed synthetische olie, alleen niet van het longlife type) en mag maar 15000 km. (of 1 jaar) hebben tussen de smeerbeurten), en nooit olie bijgevuld. En ook nooit excessief olieverbruik gehad.
                            Nochtans ging het over hetzelfde type motor, als in onze bedrijfsvoertuigen.

                            Ik kan maar mijn eigen vaststellingen doorgeven. Die 505.01 is ongeveer de helft goedkoper in een VW garage, zodat die longlife er enkel voor zorgt dat je minder naar de garage moet.
                            Met die 505.01 kostte enkel een olieverversing ook maar rond de 100 euro bij een officiële VW garage. Met de longlife dus stukken meer...

                            VW heeft trouwens later hun smeringsintervallen aangepast van 50.000 km. naar 30.000 km met longlife-olie, net omdat er teveel dingen mis gingen met die olie.
                            Last edited by polleke_cgc; 23 januari 2017, 10:10.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bandenkeuze nieuwe auto

                              Polleke_cgc,

                              Ik heb alleen maar goede ervaringen met VAG groep, vorige firmawagen was een VW Touran diesel 5j mee gereden, zat longlife olie op, nooit of te nimmer een druppel olie moeten bijvullen.
                              Mijn huidige firmawagen is een Audi A3 diesel en heeft zo'n 18.000km op de teller nu, verleden week dus naar dealer geweest en in mijn aanwezigheid het oliepeil gecontroleerd: oliepeil perfect zonder olieverlies en die longlife olie zag er na 18.000km nog als nieuw uit, akkoord de auto is maar een jaar oud maar toch.
                              Kan dus zelf moeilijk klagen.

                              Comment

                              Working...
                              X