Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Klopt. Wie geen moeite wil/kan doen betaald meer. Fair enough.
    Een "Electrabelleke doen" kan echter altijd opbrengen.
    Elektriciteit en gas is toch nog iets anders, bij een andere leverancier verandert het product niet.
    Het blijven dezelfde leidingen, stroom, gas, limieten, ... geen risico dat men plots met een minder goed product zit.

    Veranderen van internetprovider houdt meestal in dat ook het product verandert.
    Dit kan zich beperken tot enkele limieten of specificaties, maar het kan ook om
    een heel andere technologie gaan (kabel <> ADSL) of minder inbegrepen opties.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Veranderen van internetprovider houdt meestal in dat ook het product verandert.
      Dit kan zich beperken tot enkele limieten of specificaties, maar het kan ook om
      een heel andere technologie gaan (kabel <> ADSL) of minder inbegrepen opties.
      Het is tegenwoordig meestal VDSL2

      Alles hangt af van welke opties je wil natuurlijk. Ik wil alleen betrouwbare internettoegang, geen geblokkeerde poorten en geen zorgen wat betreft limieten. De keren dat ik overstapte beperkte de overlast zich tot het opnieuw instellen van logingegevens. Voor velen is het echter al een hindernis dat ze hun e-mailadres moeten veranderen.

      Sommigen gaven het al aan dat ze bij een verhoging van de tarieven over stapten naar een goedkoper abo, dat kon ook al voor de verhoging maar misschien was zelfs het overstappen binnen dezelfde provider al "te veel moeite".
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #48
        Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Dan moet de provider limieten instellen, zodoende dat er niet continu gedownload wordt.
        De telemeter
        Daar gaat het hem niet om, het is zelden de limiet dat het probleem verhelpt.

        Stel we hebben allen 100GB per maand limiet en we gaan met een ganse straat tegelijk een update of nieuw OS van 20GB downloaden ... dan hebben we met z'n allen niet de limiet bereikt, niets illegaals gedaan, niet overdreven, maar wel het netwerk zwaar belast met een normaal aanvaardbaar gebruik.
        Laat ons erover zwijgen dat velen op hetzelfde moment Netflix of YouTube zou gebruiken.
        Mochten providers er dan niet voor zorgen dat de zwaardere belasting van het netwerk opgevangen wordt door aanpassingen en uitbreidingen van hun netwerk ... we zouden allen klagen over de slechte service, ook de kleingebruiker zou moeilijkheden ondervinden.

        Net daar draait heel het verhaal om dat in dit topic aangekaart wordt.
        Het is niet omdat we geen misbruik maken van de diensten of omdat we bepaalde zaken niet doen, dat we daarom geen behoefte of nut hebben aan de continue verbeteringen dat ze uitvoeren.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Daar gaat het hem niet om, het is zelden de limiet dat het probleem verhelpt.
          Telenet heeft vorige week in onze straat flitspalen geďnstalleerd.

          Comment


          • #50
            Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Telenet heeft vorige week in onze straat flitspalen geďnstalleerd.
            En ik kreeg van hun een Coyote. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Daar gaat het hem niet om, het is zelden de limiet dat het probleem verhelpt.

              Stel we hebben allen 100GB per maand limiet en we gaan met een ganse straat tegelijk een update of nieuw OS van 20GB downloaden ... dan hebben we met z'n allen niet de limiet bereikt, niets illegaals gedaan, niet overdreven, maar wel het netwerk zwaar belast met een normaal aanvaardbaar gebruik.
              Laat ons erover zwijgen dat velen op hetzelfde moment Netflix of YouTube zou gebruiken.
              Mochten providers er dan niet voor zorgen dat de zwaardere belasting van het netwerk opgevangen wordt door aanpassingen en uitbreidingen van hun netwerk ... we zouden allen klagen over de slechte service, ook de kleingebruiker zou moeilijkheden ondervinden.

              Net daar draait heel het verhaal om dat in dit topic aangekaart wordt.
              Het is niet omdat we geen misbruik maken van de diensten of omdat we bepaalde zaken niet doen, dat we daarom geen behoefte of nut hebben aan de continue verbeteringen dat ze uitvoeren.
              De vraag is wat er gebeurt bij die overbelasting. De snelheid gaat gewoon bij iedereen een beetje omlaag.
              Het netwerk is echt wel berekend om gedurende 90% van de tijd zijn maximale snelheid te kunnen leveren.

              Het is net hetzelfde als een electriciteitsnetwerk, dat moet ook volstaan voor December als de industrie draait, de kalkoenen in de oven zitten en iedereen zijn kerstverlichting aan heeft.
              Bij overbelasting gaat daar de spanning een paar volt naar beneden, en de frequentie met een paar honderdsten van een Herz. Dat betekent ook dat je oven of electrische kookplaat iets minder vermogen kan opnemen zodat het net in evenwicht blijft.

              Comment


              • #52
                Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                De vraag is wat er gebeurt bij die overbelasting. De snelheid gaat gewoon bij iedereen een beetje omlaag.
                Het netwerk is echt wel berekend om gedurende 90% van de tijd zijn maximale snelheid te kunnen leveren.
                Doordat ze voortdurend blijven investeren in verbeteren van het netwerk.

                Mochten ze dat niet gedaan hebben en blijven doen, we zouden 90% van de tijd grote hinder ondervinden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                  Toch rare praktijken bij telenet.
                  Juist naar de klantendienst gebeld omdat ik een probleem had met mijn email adres.
                  Op het einde van het gesprek kreeg ik te horen dat ik al jaren lang klant ben en een maandelijkse korting kreeg nl:
                  -4.5 euro korting per maand op mijn factuur.
                  -Gsm gesprekken en sms zijn onbeperkt en ik kreeg 2 GB download.
                  Gewoon cadeau omdat ik al klant ben van 2004. Tof é.
                  Tot ik nog eens naar “mijn telenet” keek. Daar zag ik dat mijn abonnement veranderd was van “whop (67.48+15 eurp gsm abo)” naar “wigo" 100 euro. (verschil van 17.52 euro).
                  Zonder dat ik daarom vroeg.
                  K'voel mij toch serieus in t'zak gezet door telenet.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                    .
                    Tot ik nog eens naar “mijn telenet” keek. Daar zag ik dat mijn abonnement veranderd was van “whop (67.48+15 eurp gsm abo)” naar “wigo" 100 euro. (verschil van 17.52 euro).
                    Zonder dat ik daarom vroeg.
                    K'voel mij toch serieus in t'zak gezet door telenet.
                    Altijd opletten als men naar Telenet belt, men geeft rap (ongewild en ongemerkt) toestemming wanneer de mensen van Telenet een banale vraag naar jou stellen.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                      Dan zou ik toch maar eens bellen naar Telenet.
                      Als je dat meldt, dan ben ik overtuigd dat ze dat terug zetten.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                        K'voel mij toch serieus in t'zak gezet door telenet.
                        Als mijn provider mij zoiets moest draaien vliegen ze stande pede buiten. Het niet de eerste keer dat ik zoiets lees van TN trouwens.

                        "Verkoop" op afstand geeft je 14 dagen bedenktijd en een melding bij de FOD economie kan ook handig zijn.
                        Komt het niet in orde dan is er de ombudsdienst telecom, maar ik betwijfel dat het zo ver zal moeten komen.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #57
                          Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                          Toch rare praktijken bij telenet.
                          Juist naar de klantendienst gebeld omdat ik een probleem had met mijn email adres.
                          Op het einde van het gesprek kreeg ik te horen dat ik al jaren lang klant ben en een maandelijkse korting kreeg nl:
                          -4.5 euro korting per maand op mijn factuur.
                          -Gsm gesprekken en sms zijn onbeperkt en ik kreeg 2 GB download.
                          Gewoon cadeau omdat ik al klant ben van 2004. Tof é.
                          Tot ik nog eens naar “mijn telenet” keek. Daar zag ik dat mijn abonnement veranderd was van “whop (67.48+15 eurp gsm abo)” naar “wigo" 100 euro. (verschil van 17.52 euro).
                          Zonder dat ik daarom vroeg.
                          K'voel mij toch serieus in t'zak gezet door telenet.
                          Dat is wat je nu ziet op Mijn Telenet, maar wat is het effectieve factuurbedrag in vergelijking met vroeger?
                          Ik ken uw rekening en gebruik niet, maar soms komt een duurder pakket uiteindelijk goedkoper uit dan een goedkoper pakket met alle extra kosten erbij voor gebruik buiten de bundel.
                          Indien ze dat ongevraagd aangepast hebben, dan kan je nog steeds eens terug contact opnemen en vragen dat ongedaan te maken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Als mijn provider mij zoiets moest draaien vliegen ze stande pede buiten. Het niet de eerste keer dat ik zoiets lees van TN trouwens.

                            "Verkoop" op afstand geeft je 14 dagen bedenktijd en een melding bij de FOD economie kan ook handig zijn.
                            Komt het niet in orde dan is er de ombudsdienst telecom, maar ik betwijfel dat het zo ver zal moeten komen.
                            Tuurlijk, elke operator maakt eens een foutje, dus gooi maar buiten!
                            Ik beoordeel bedrijven op basis van de manier waarop ze met problemen om gaan, en hoe snel ze iets recht zetten.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Tuurlijk, elke operator maakt eens een foutje, dus gooi maar buiten!
                              Ik beoordeel bedrijven op basis van de manier waarop ze met problemen om gaan, en hoe snel ze iets recht zetten.
                              Ik lees zo nu en dan van deze "stoten" en het lijkt mij dan ook niet toevallig voor te komen.
                              Zelf kan ik er geen last van hebben aangezien mijn provider maar twee tarieven heeft en met €35/maand heb ik al de duurste formule
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #60
                                Re: Telenet tariefaanpassing, goedkopere alternatieven?

                                Hier al 10 jaar lang Telenet, en nooit problemen gehad. Wel al verschillende keren van abonnementsformule veranderd - we zijn ooit begonnen met een volledig pakket televisie - internet - vaste telefoon - mobiel. Dat is ondertussen enkel nog televisie en internet, niet omdat ik niet tevreden was maar omdat we de vaste telefoon nooit gebruikten en gsm via het werk hebben.

                                Ongevraagde veranderingen in abonnementsformule heb ik nooit meegemaakt, en ik ben al dikwijls opgebeld door Telenet met commerciële voorstellen .

                                Prijs is voor mij OK voor de kwaliteit die ik krijg. Belgacom (en Scarlet) komen er bij mij nooit meer in - daar speelden ze het klaar om abonnement stopzetting via aangetekende brief te negeren. Bij Telenet was een telefoontje altijd genoeg voor veranderingen.

                                Comment

                                Working...
                                X