Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat, wie is +32 2 8083345 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Wat, wie is +32 2 8083345 ?

Nummer 028083345 is via Voxbone.
    Kijk eens naar de lijst van klanten op https://www.voxbone.com ... mogelijks komt een bedrijf bekend voor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      5) Dat je telefoon op neemt als heel normaal vindt, kan best, maar ik niet. En indien men je echt wil contacteren bestaat er nog zoiets als sms (zelfde telefoonnummer) waar je uitleg geven kan, of is er voicemail om een boodschap in te spreken.
      Ik vind dat vrij normaal dat je opneemt als de bel gaat.

Ik stam nog uit het tijdperk van de vaste telefoons, zonder nummerherkenning of display. Wanneer er toen gebeld werd, nam je op. Anders wist je helemaal niet wié er belde.
      Je kon niet anders... enfin, je kon inderdaad gewoon niet opnemen en denken: die moet maar een brief sturen, of naar mijn huis komen en aan de voordeur aanbellen.

Naar analogie met de telefoon opnemen, als er aan de huisdeur wordt aangebeld, dan ga ik ook kijken wie er is en vragen waarom die mij nodig heeft.
      Dan denk je toch ook niet: "ik blijf in mijn zetel liggen, ik doe niet open, die moet maar een kaartje in de bus steken als die me wil contacteren".

Net hetzelfde met post... Als je een enveloppe krijgt waar niet opstaat wie de afzender is, doe je die dan niet open? Ik vind het normaal dat ik mijn post open, dan weet ik van wie het komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Ik vind dat vrij normaal dat je opneemt als de bel gaat.

Ik stam nog uit het tijdperk van de vaste telefoons, zonder nummerherkenning of display. Wanneer er toen gebeld werd, nam je op. Anders wist je helemaal niet wié er belde.
        Je kon niet anders... enfin, je kon inderdaad gewoon niet opnemen en denken: die moet maar een brief sturen, of naar mijn huis komen en aan de voordeur aanbellen.

Naar analogie met de telefoon opnemen, als er aan de huisdeur wordt aangebeld, dan ga ik ook kijken wie er is en vragen waarom die mij nodig heeft.
        Dan denk je toch ook niet: "ik blijf in mijn zetel liggen, ik doe niet open, die moet maar een kaartje in de bus steken als die me wil contacteren".

Net hetzelfde met post... Als je een enveloppe krijgt waar niet opstaat wie de afzender is, doe je die dan niet open? Ik vind het normaal dat ik mijn post open, dan weet ik van wie het komt.
        Vergelijking met iemand die bij je deur aanbelt gaat niet op: je ziet die persoon al voor je in gesprek gaat en is dus niet meer anoniem. Bij een oproep met een telefoon weet je niet wie u benaderd bij een onbekend nummer: ik neem dan op zijn Frans op en zeg hallo en wacht tot de ander zich bekend maakt. Ik neem zelden op bij hen die met een geblokkeerde nummerherkenning bellen,(het zijn meestal lui die iets willen verkopen of met een vragenlijst komen) wanneer ik wel opneem dan maak ik me niet bekend en vraag ik naar hun nummer en zeg dat zij wel van alles van mij willen weten en ik zelfs hun nummer niet mag weten.
        Last edited by Eenbes; 17 januari 2017, 11:49.

Comment

Tuurlijk, gewoon doen.

Tot er eens een situatie is waar één van je kinderen uit een café belt dat er een dik probleem is, en jij niet opneemt omdat je het nummer niet kan zien.

En een verkoper afwimpelen duurt bij mij 10 seconden, en dat gebeurt misschien 1 keer per maand. So what....
          Die persoon wil ook een eerlijke boterham verdienen. Hij/zij werkt tenminste, en wordt dus vooral beleefd afgewimpeld als de boel mijn niet interesseert.

Comment

Ik neem een nieuw nummer steeds op maar alleen met "hallo", geen naam. Is het spam (verkopers) dan gaat dat nummer in de modem op de zwarte lijst en krijg ik enkel een mail als ze nog eens bellen. Telefoon belt niet meer.
            Privé/anoniem idem maar die kan ik helaas niet blacklisten. Ik heb wel de mogelijkheid om anonieme nummers op ingebouwd antwoordapparaat te zetten zodat ze een boodschap kunnen achterlaten. Voorlopig heb ik dat nog niet gedaan maar als het te gortig wordt is dat een prima oplossing. Wie mij echt wil spreken zal dan het antwoordapparaat gebruiken, telemarketeers haken waarschijnlijk af.

Net voor nieuwjaar belde een anoniem nummer trouwens voor een enquête van de watermaatschappij, tweede vraag was wanneer er iemand thuis was om langs te komen... ja zeg... goed geprobeerd toch.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Ik zou gewoon de telefoon opnemen zoals Tommie1 al schreef het kan een zeer belangrijk telefoontje zijn. Ik neem ook altijd op met hallo en een nee bedankt als ik geen interesse heb.

Trouwens het zijn niet allemaal verkopers / oplichters die anoniem naar je bellen hoor.
              Al eens gedacht aan de technieker van Eandis / Telenet / Belgacom / hersteldienst elektrotoestelen enz... die je op de hoogte wil brengen dat hij op komst is.
              Die mensen moeten wel anoniem bellen of je gaat ze bij een volgende panne of vraag rechtstreeks bellen tijdens die brave mens zijn prive leven

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

ik neem altijd op. Als het me niet interesseerd zeg ik dan, daarna leg ik gewoon de telefoon naast me en dan blijven ze soms nog minutenlang doorzagen: soms plezant om te horen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Al eens gedacht aan de technieker van Eandis / Telenet / Belgacom / hersteldienst elektrotoestelen enz... die je op de hoogte wil brengen dat hij op komst is.
                  Die mensen moeten wel anoniem bellen of je gaat ze bij een volgende panne of vraag rechtstreeks bellen tijdens die brave mens zijn prive leven
                  Dat zijn dan wel gesprekken die je verwacht.
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Vergelijking met iemand die bij je deur aanbelt gaat niet op: je ziet die persoon al voor je in gesprek gaat en is dus niet meer anoniem.
                    Sorry maar zolang ik die persoon niet minstens één keer gesproken heb, dan blijft dat een individu dat voor mij ongekend en dus anoniem is.
                    De volgende keer weet ik dat dan wel.

Dus als een wildvreemde voor de eerste keer aan je deur komt, dan weet jij meteen of het een verkoper, verzekeringsagent, deurwaarder, nieuwe buur, bedrieger, ... is en ga je wel of niet open doen?
                    Helderziend of zo? [emoji4]

Net als met de telefoon, zolang ik niet één keer opneem zal ik ook niet weten wie mij wil spreken.
                    Als ik één keer opneem, dan weet ik wie achter dat nummer zit.

En in het ergste geval ... een Belgisch nummer is nog wat traceerbaar, die vreemde enkel als je hem zou overmeesteren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik zou toch ook een keer opnemen.
                      Er zijn veel mogelijkheden bedenkbaar om opgebeld te worden met een nummer dat je niet kent (of zelfs anoniem): school van de kinderen, ziekenhuis (met slecht nieuws), ...
                      Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Dat zijn dan wel gesprekken die je verwacht.
                        Niet altijd, tegenwoordig kunnen ze veel monitoren vanop afstand en terwijl jij niks merkt van problemen met je (internet) installatie kunnen die er wel zijn en is een dringende interventie bij je thuis wel nodig !

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Om met mijn tablet online te gaan heb ik een mobile hotspot met Alditalk SIM. Dat wil zeggen dat er alleen data gebruikt wordt en wanneer ik bv. via SMS i.p.v. app een bundel wil activeren, ik moet inloggen via de webinterface van de hotspot. Dit weekend even ingelogd en gezien dat er twee keer gewoon gebeld was naar het nummer van mijn data SIM van 37744922401. Even gezocht naar dat nummer en gezien dat het uit Monaco komt. Ondertussen zijn er al tientallen meldingen en werd het nummer meer dan 2000 keer opgezocht. Als men opneemt legt de andere kant blijkbaar direct af.
                          Zelf kan ik niet opnemen, zelfs als ik zou willen
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Die telefoontjes uit het buitenland hebben tot doel om u naar een duur betaalnummer te laten bellen.
                            Ze bellen u op en voor je kan antwoorden leggen ze terug in. Ze hopen dat je hen dan terug belt op het betaalnummer.

Mvv
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                              Die telefoontjes uit het buitenland hebben tot doel om u naar een duur betaalnummer te laten bellen.
                              Ze bellen u op en voor je kan antwoorden leggen ze terug in. Ze hopen dat je hen dan terug belt op het betaalnummer.
                              Uiteraard
                              Ik heb niet de gewoonte om terug te bellen als iemand aflegt. Met mijn hotspot kan het niet eens.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Ik zou gewoon de telefoon opnemen zoals Tommie1 al schreef het kan een zeer belangrijk telefoontje zijn. Ik neem ook altijd op met hallo en een nee bedankt als ik geen interesse heb.

Trouwens het zijn niet allemaal verkopers / oplichters die anoniem naar je bellen hoor.

mir
                                Idd, als ik naar klanten moet bellen om te zeggen dat ik voor de deur sta omdat de bel het niet doet die ik moet repareren gaat er altijd #32# voor.
                                Die slaan gewoonlijk je nummer direct op en bellen je gewoon na de uren.
                                Ik neem onbekende nummers wel gewoon op hoor. Maar ik zeg nooit mijn naam, diegene die belt zal toch wel weten wie hij belt zeker.
                                Bij anonieme nummers laat ik het meestal gewoon gaan. Is het nodig dat ze me moeten hebben spreken ze wel iets in.
                                Zo niet pech dan.
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                                X