Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet me toch eens eindelijk iets van het hart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Over destructief generaliseren gesproken man
    Als jij dat mag dan mag ik dat toch ook wel zeker ?
    Welnu : de "vakmannen" die destijds het beginnende deel van mijn huis hebben gebouwd hebben en binnenmuur met een buitenmuur verward, waardoor hier niks meer in de haak staat. En als je bewijzen wil zend ik je wel een foto.
    Tsja Paul, voor eerst, jij mag dat zeker, maar als je tegen 100 aannemers spreekt, en ik laat dan in het midden of het al dan niet vakmannen zijn, dan zijn er toch 99,99 die hetzelfde verklaren.
    Ik ben nooit op de werven geweest, ik was binnenbediende, maar dat 'destructief generaliseren' heb ik toch bijna 40 jaar lang gehoord .
    En dat het bij jou is fout gelopen... waar was je architect ?????? Die diende toch toezicht te houden.
    Velen denken bvb. een groot profijt te doen door zelf hun plan(nen) te tekenen en zelf in te staan voor het toezicht... maar als ze er niks van kennen. (waarmee ik niet beweer dat jij het zo gedaan hebt).
    Inderdaad een handtekening alleen van een architect kost heel wat minder dan ontwerpen, tekenen en toezicht houden.
    Maar de gevolgen draag je dan wel levenslang.

PS En om je daar zo over op te winden op een rustige zondagnamiddag... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Tsja Paul, voor eerst, jij mag dat zeker, maar als je tegen 100 aannemers spreekt, en ik laat dan in het midden of het al dan niet vakmannen zijn, dan zijn er toch 99,99 die hetzelfde verklaren.
      Ik ben nooit op de werven geweest, ik was binnenbediende, maar dat 'destructief generaliseren' heb ik toch bijna 40 jaar lang gehoord .
      En dat het bij jou is fout gelopen... waar was je architect ?????? Die diende toch toezicht te houden.
      Velen denken bvb. een groot profijt te doen door zelf hun plan(nen) te tekenen en zelf in te staan voor het toezicht... maar als ze er niks van kennen. (waarmee ik niet beweer dat jij het zo gedaan hebt).
      Inderdaad een handtekening alleen van een architect kost heel wat minder dan ontwerpen, tekenen en toezicht houden.
      Maar de gevolgen draag je dan wel levenslang.

PS En om je daar zo over op te winden op een rustige zondagnamiddag... .
      ik wind me niet op, ik stel alleen vast.
      Ik heb destijds mijn huisje in de originele staat gekocht, dus daar gaat alvast je voornaamste argument, geen idee van dat architectenargument.
      Ik heb wél een architect onder de arm genomen voor de verbouwing maar voor de rest kan ik je wél vertellen dat ik-klojo-met-mijn-witte-jas zelf ALLE stenen heb gelegd, alle waterleiding, alle elektriciteit, fundamenten, smeerput, vloeren, oprit, dak en pannen, zinkwerk, isolatie, binnenafwerking, de 16.000 kilo betonstenen voor mijn kelder heb ik zelf elk 3 keer in handen gehad, 1 keer van de paletten in de kruiwagen, 1 keer om ze naar beneden te laten en 1 keer om ze te metsen, al mijn auto's onderhou en repareer ik al 35 jaar zelf, mijn meubels/slaapkamer heb ik zelf gemaakt, parket zelf gelegd. In jouw plaats zou ik in het vervolg toch mijn tong drie keer omdraaien vooraleer je iets veralgemeent.
      Ik heb al eerder een sneer gehad waarbij je mijn huis ging vrij geven als urbexlocatie omdat je dacht dat je me zogezegd wist te localiseren en me met dezelfde moeite klasseerde onder "leugenaars" terwijl je zelf "altijd eerlijk was"; Je zou dat beter niet doen man want de mens die je in gaten hebt in mijn plaats is momenteel palliatief voor pancreaskanker. Dirk hoopt de geboorte van zijn kleinkind nog te mogen meemaken.

Misschien begrijp je nu mijn opgewonden reactie wat beter

Comment

Mocht ik straks mijn buurman zien, en die vertelt me dat het deze morgen bijna 6° onder nul was, en ik vraag hem Celsius of Fahrenheit... ik denk dat hij nogal zijn wenkbrauwen zou fronsen, als hij al de 'witte jassen' (al dragen ze die niet meer) niet opbelt voor mij.
        Maar ja, wij zijn beiden maar 'gewone mensen', allebei geen wetenschappers of zo .

Zo heb ik gedurende gans mijn loopbaan ook geweten dat je liever niet bouwt voor iemand die in het onderwijs staat... die begrijpen bvb niet dat hun living soms niet exact 8 meter lang is binnen, maar dat het ook 7meter99 of 8 meter01 kan zijn, een "metsershaar" weet je wel .
        Zelfs toen wij 's avonds aan een ploeg vertelden dat ze 's anderendaags oude ramen moesten gaan vervangen door nieuwe bij iemand die in het onderwijs stond, dan zakte de goesting al in hun schoenen .
        Want als je een komman..ker tegen kwam, dan was het steevast eentje uit het ..... inderdaad.
        Ik vraag me nog steeds af hoe dit komt ??
        Veralgemenen is de nieuwe ziekte die o.a. leidt tot rascisme. Maar ook specifieke beroepsgroepen viseren en generaliserend benaderen gebeurt enkel door kortzichtige personen.

Maar goed die kortzichtige personen zijn er dus ook en vind je in alle beroeps- en bevolkingsgroepen. Alleen moet je ze gewoon negeren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
        Last edited by Heembeek; 8 januari 2017, 16:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          ik wind me niet op, ik stel alleen vast.
          Ik heb destijds mijn huisje in de originele staat gekocht, dus daar gaat alvast je voornaamste argument, geen idee van dat architectenargument.
          Ik heb wél een architect onder de arm genomen voor de verbouwing maar voor de rest kan ik je wél vertellen dat ik-klojo-met-mijn-witte-jas zelf ALLE stenen heb gelegd, alle waterleiding, alle elektriciteit, fundamenten, smeerput, vloeren, oprit, dak en pannen, zinkwerk, isolatie, binnenafwerking, de 16.000 kilo betonstenen voor mijn kelder heb ik zelf elk 3 keer in handen gehad, 1 keer van de paletten in de kruiwagen, 1 keer om ze naar beneden te laten en 1 keer om ze te metsen, al mijn auto's onderhou en repareer ik al 35 jaar zelf, mijn meubels/slaapkamer heb ik zelf gemaakt, parket zelf gelegd. In jouw plaats zou ik in het vervolg toch mijn tong drie keer omdraaien vooraleer je iets veralgemeent.
          Ik heb al eerder een sneer gehad waarbij je mijn huis ging vrij geven als urbexlocatie omdat je dacht dat je me zogezegd wist te localiseren en me met dezelfde moeite klasseerde onder "leugenaars" terwijl je zelf "altijd eerlijk was"; Je zou dat beter niet doen man want de mens die je in gaten hebt in mijn plaats is momenteel palliatief voor pancreaskanker. Dirk hoopt de geboorte van zijn kleinkind nog te mogen meemaken.

Misschien begrijp je nu mijn opgewonden reactie wat beter
          Wat het architectenargument betreft, dan moet ik de vraag anders stellen 'waar was de architect toen het huis dat jij kocht gebouwd werd' ?

Dat je de hele verbouwing van je huis gedaan hebt, daar kan ik je alleen maar een dikke proficiat voor wensen.

Ivm met de eerdere 'sneer' dacht ik dat we dit uitgepraat/uitgeschreven hadden. Ik verwijs hiervoor naar mijn en jouw PB's.

Ivm met je buur, ik weet er alles van, ik heb zelf meer dan een jaar met de ziekte gevochten en uiteindelijk overwonnen, zei het met enkele naweeën die ik nog altijd meedraag. Maar heb ik me toen opgewonden ? Nee hoor, positief blijven is de helft van de genezing werd me altijd voorgehouden. En ik ben genezen, en ik heb ondertussen alle geboortes van mijn kleinkinderen mogen meemaken, we zijn voor het ogenblik zelfs aan het oppassen op de jongste van 5 maanden .

PS Nu verdenk ik je er van leerkracht te zijn of te zijn geweest. Ben ik juist .

Comment

Ivm met je buur, ik weet er alles van,
            ... dat komt wellicht omdát je zijn buur bent?

Comment

Afgelopen weekend mij een beetje zitten ergeren aan een ondertiteling. 'Half a dozen' werd systematisch vertaald als zijnde 'een vijftal'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                Afgelopen weekend mij een beetje zitten ergeren aan een ondertiteling. 'Half a dozen' werd systematisch vertaald als zijnde 'een vijftal'.
                Hehehe

Ja, vertalingen die verkeerd zijn, altijd irritant.

Dan moet je eens een Franstalig tijdschrift bij de hand nemen en je ergeren aan alle vertalingen die zij maken.
                Elke Engelstalige filmtitel moeten ze een totaal andere naam geven.
                Zelfs tot namen van personen toe... hoe doen ze het. Bashar Al Assad is in het Frans blijkbaar Bachar El Assad.

Erger wordt het wanneer het in de andere taal iets totáál anders wordt... De deelgemeente Dworp in Vlaams-Brabant is in het Frans Tourneppe, en Borgworm is Waremme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Erger wordt het wanneer het in de andere taal iets totáál anders wordt... De deelgemeente Dworp in Vlaams-Brabant is in het Frans Tourneppe, en Borgworm is Waremme.

Een klassieker op de toenmalige BRT (of was het al BRTn), film met Louis de Funés waar men ondertitelde: "de boerderij!" In het Frans was het "La ferme!" Correcte vertaling maar eigenlijk moest er iemand zwijgen
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                    Doet me denken aan ondertiteling waarin men bedragen in Britse ponden steevast omrekenen naar Euro's (zie je vaak in huizenprogramma's).

Comment

Working...
                    X