Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Registratie prepaid SIM-kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat een provider nu mijn rijksregisternummer nu kent of niet ... hij kan er niets mee doen want heeft geen toegang tot andere databases waar hij geen zaken mee heeft.
    correctie, zou geen toegang mogen hebben. Ik heb weet van 1 database met zelfs meer dan RR nummers die toegankelijk is voor mensen die daar niet mogen aankunnen.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En nogmaals, laadt uw SIM dan op met uw bankkaart.
    Maar let op, dan weten ze bij welke bank je klant bent. 😆
    Herlees alles nog eens. Ze mogen mijn naam adres en betaalgegevens hebben maar ook niet meer. Zoals wel meer gebeurt zoek je er weer meer achter dan het is. Het gaat om niet meer gegevens geven dan nodig, dus geen IDkaart. (hopelijk is het nu duidelijk)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #32
      Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

      Jullie begrijpen niet hoe gevaarlijk e-id wel is - dat is ondertussen duidelijk. Bij een betaling via e-banking krijgt men zoveel data niet. Dat is het punt.
      Een 2e punt is - dat data in handen komen van een privé-bedrijf - en dat privé-bedrijf deelt me niet mee wat men met die data wil aanvangen. Men wijzigt ook vanalles - besef ook dat vroeger elke databank gemeldt moest worden bij de privacycommissie - die vereiste is dus afgeschaft.
      Een copie van een identiteitskaart kan men omzetten in pixels en dan ocr-en daar is werk aan en dus sterk verschillend van data in een databank - dus ook daar slaat iemand de bal serieus mis.
      Mijn bank heeft serieus miserie gehad omdat ze voor een belegging een 2e copie vroegen van m'n identiteitskaart - het verloren doen van zo'n copies, dat wordt asap rechtgezet - of dat is meteen grote ambras. Ik zweer het u - men kan u ruïneren met zoiets - dus een copie maken van een identiteitskaart, te mijden als't kan denk ik dan.
      Besef goed dat men u kaal kan plukken en dat wie zo'n copie in z'n bezit heeft met een gigantische verantwoordelijkheid opgezadelt wordt. Als nl. uitkomt dat een copie van een identiteitskaart verdwijnt - dan kan die partij opdraaien voor de kosten (en zoals reeds gezegd identiteitsdiefstal oplossen is erg duur). Het verschil is dat met e-id en copie identiteitskaart het eenmalig is - bij betaling maar geldig gedurende 18 maanden.
      M.a.w. verlies, diefstal, of breuk - kan u best bijhouden?
      Wie heeft z'n simkaartnummer, gsm-nummer en imei-code in een dossier zitten?
      Weinigen onder u.
      En toch zijn die codes zeer belangrijk - dat hebben aangiftes voor diefstal al geleerd. Zeker doen - omdat uw identiteit nu aan die kaart verbonden is. Als een sim defect is - stop 'm in de microgolf. Zekerheid boven alles.

      Waar men hier geen rekening mee houdt is - welke zijn de condities waar u zich akkoord mee verklaard heeft. Bij Mediamarkt volstond het gewoon uw e-id kaart in de lezer te stoppen voor garantieregistratie (tegelijkertijd mochten ze alles over verzamelen en doorverkopen) - men beschrijft hier dat men de gegevens overschrijft of een copie trekt.

      Wel dat maken van die copie is eigenlijk erger dan gewoon betalen via e-banking (de risico's zijn veel groter). E-id instoppen eveneens - al weten we niet wie de toepassing host - is dat de overheid - of de telco zelf of een 3th-party in opdracht van de overheid? Vandaar ook dat ik in m'n eerste posting daar duidelijk op gewezen heb. (het zijn helaas lange posts - omdat het ook een complex verhaal vormt).

      Comment


      • #33
        Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Jullie begrijpen niet hoe gevaarlijk e-id wel is - dat is ondertussen duidelijk. Bij een betaling via e-banking krijgt men zoveel data niet. Dat is het punt.
        Een 2e punt is - dat data in handen komen van een privé-bedrijf - en dat privé-bedrijf deelt me niet mee wat men met die data wil aanvangen. Men wijzigt ook vanalles - besef ook dat vroeger elke databank gemeldt moest worden bij de privacycommissie - die vereiste is dus afgeschaft.
        Een copie van een identiteitskaart kan men omzetten in pixels en dan ocr-en daar is werk aan en dus sterk verschillend van data in een databank - dus ook daar slaat iemand de bal serieus mis.
        Mijn bank heeft serieus miserie gehad omdat ze voor een belegging een 2e copie vroegen van m'n identiteitskaart - het verloren doen van zo'n copies, dat wordt asap rechtgezet - of dat is meteen grote ambras. Ik zweer het u - men kan u ruïneren met zoiets - dus een copie maken van een identiteitskaart, te mijden als't kan denk ik dan.
        Besef goed dat men u kaal kan plukken en dat wie zo'n copie in z'n bezit heeft met een gigantische verantwoordelijkheid opgezadelt wordt. Als nl. uitkomt dat een copie van een identiteitskaart verdwijnt - dan kan die partij opdraaien voor de kosten (en zoals reeds gezegd identiteitsdiefstal oplossen is erg duur). Het verschil is dat met e-id en copie identiteitskaart het eenmalig is - bij betaling maar geldig gedurende 18 maanden.
        M.a.w. verlies, diefstal, of breuk - kan u best bijhouden?
        Wie heeft z'n simkaartnummer, gsm-nummer en imei-code in een dossier zitten?
        Weinigen onder u.
        En toch zijn die codes zeer belangrijk - dat hebben aangiftes voor diefstal al geleerd. Zeker doen - omdat uw identiteit nu aan die kaart verbonden is. Als een sim defect is - stop 'm in de microgolf. Zekerheid boven alles.

        Waar men hier geen rekening mee houdt is - welke zijn de condities waar u zich akkoord mee verklaard heeft. Bij Mediamarkt volstond het gewoon uw e-id kaart in de lezer te stoppen voor garantieregistratie (tegelijkertijd mochten ze alles over verzamelen en doorverkopen) - men beschrijft hier dat men de gegevens overschrijft of een copie trekt.

        Wel dat maken van die copie is eigenlijk erger dan gewoon betalen via e-banking (de risico's zijn veel groter). E-id instoppen eveneens - al weten we niet wie de toepassing host - is dat de overheid - of de telco zelf of een 3th-party in opdracht van de overheid? Vandaar ook dat ik in m'n eerste posting daar duidelijk op gewezen heb. (het zijn helaas lange posts - omdat het ook een complex verhaal vormt).
        Als het moet doe ik het volgende: ik maak op de kopie altijd op het blanco gedeelte een opmerking en een datum waarvoor het dient, zowel voor- als achterkant. Bijvoorbeeld: uitsluitend geldig op 25/12/2016 voor afhaling aangetekende aflevering Bpost te XXXX gemeente YYYY. Hierdoor is de kans aanzienlijk kleiner als het ooit in verkeerde handen komt voor o.a. identiteitsfraude en zelfs dan, dat er bij rechtszaken er mee kan worden gezwaaid dat de fraude in het spel is en dat het bedrijf een contract heeft afgesloten met de fraudeur (bijvoorbeeld gsm abonnement om hetzelfde verhaal te blijven) met een kopie van je ID-kaart die hiervoor NIET is bedoeld.
        Last edited by stefaand; 29 december 2016, 11:37.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #34
          Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Herlees alles nog eens. Ze mogen mijn naam adres en betaalgegevens hebben maar ook niet meer. Zoals wel meer gebeurt zoek je er weer meer achter dan het is. Het gaat om niet meer gegevens geven dan nodig, dus geen IDkaart. (hopelijk is het nu duidelijk)
          Duidelijk voor mij van in het begin, maar blijkbaar maakt u het eventuele probleem toch groter dan het is. 😊

          Herlees zelf nog eens vanaf #1 ... u bent NIET verplicht uw e-ID te gebruiken, 1 keer herladen met uw bankkaart volstaat ook.
          Er worden dus meerdere mogelijkheden geboden om te registreren waarvan er eentje voldoet aan uw verlangens.

          Men heeft er dus "zelf" de controle over en als men de e-ID gebruikt, dan heeft men zelf beslist deze te gebruiken.

          Mvg,
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Jullie begrijpen niet hoe gevaarlijk e-id wel is -
            Sommigen weten ook niet hoe de e-ID werkt ... toegang tot de data die erachter zit is versleuteld en daarvoor heeft men ook de kaart en soms pincode nodig.
            Instellingen hebben enkel toegang tot gegevens waartoe ze gemachtigd zijn, aan de rest kunnen ze niet aan.
            Of denkt u dat Mediamarkt of de mutualiteit uw juridisch verleden kan raadplegen?

            Alles houdt een risico in, maar door met public en personal keys te werken is e-ID tegelijk ook een grotere beveiliging.
            Alles heeft voor- en nadelen.
            Aan ons om ook niet paranoïde te zijn. 😆
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Als het moet doe ik het volgende: ik maak op de kopie altijd op het blanco gedeelte een opmerking en een datum waarvoor het dient, zowel voor- als achterkant. Bijvoorbeeld: uitsluitend geldig op 25/12/2016 voor afhaling aangetekende aflevering Bpost te XXXX gemeente YYYY. Hierdoor is de kans aanzienlijk kleiner als het ooit in verkeerde handen komt voor o.a. identiteitsfraude en zelfs dan, dat er bij rechtszaken er mee kan worden gezwaaid dat de fraude in het spel is en dat het bedrijf een contract heeft afgesloten met de fraudeur (bijvoorbeeld gsm abonnement om hetzelfde verhaal te blijven) met een kopie van je ID-kaart die hiervoor NIET is bedoeld.
              Dat is inderdaad de enige duidelijke oplossing dat er is voor een papieren kopij. 👍
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is inderdaad de enige duidelijke oplossing dat er is voor een papieren kopij. ��
                Inderdaad. Ik schrijf dat voor de zekerheid wel op de print zelf van de ID-kaart in ruimte tussen de tekst waar je naam en geboortedatum etc staat, zodat de ID-kaart als het ware is ingevuld met extra tekst, dus niet ergens buiten de kopie ergens buiten de werkelijke kopie, want dan kunnen ze dat eruit knippen en alsnog groot zwier mee kunnen maken.
                Last edited by stefaand; 29 december 2016, 15:59.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #38
                  Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  Inderdaad. Ik schrijf dat voor de zekerheid wel op de print zelf van de ID-kaart
                  Uiteraard, zo had ik het ook begrepen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Registratie prepaid SIM-kaartje

                    misschien is het probleem hoofdzakelijk dat onze generatie Orwel's boek '1984' te goed gelezen heeft. Als ik zie wat men nu gaat doen met camera's op de autosnelwegkruisingen kan men inderdaad elke burger volgen van hot naar her
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment

                    Working...
                    X