Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: B Post

    Intussen denk ik dat alles toegekomen is. Enfin, niet klagen dus

    Mijn pakje dat ik enkele weken terug naar Brazillië verstuurd heb, is echter nog steeds niet toegekomen, maar dat is normaal, de leveringstermijn was 16 dagen ofzo. En ik neem enkele weken extra marge

    Comment


    • #77
      Re: B Post

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Er zit volgens die dame een fout in het (waarschijnlijk peperdure) trackingsysteem: een niet uitgeleverd pakket wordt aan de klant gemeld als "aflevering mislukt om 10:45 uur", terwijl het tijdslot nog tot 14 uur liep.

      Voor de som dat zo'n trackingsysteem kost zou men natuurlijk ook wat meer bezorgers kunnen aanwerven zodat zo'n redelijk krammikkig systeem niet nodig is, maar dat is ongetwijfeld "dagdromen"...
      Een ander verhaal: Coolblue levering staat vanmorgen op de ongetwijfeld DURE Bpost tracking site aangemerkt als "overhandigt (met een T) aan de postbode voor aflevering vandaag tussen 8 en 16 uur. Niemand gezien.
      Als ik nu naar de tracking ga kijken is het pakje (nog altijd met een T) afgelevert aan de postbode die het op het aangegeven adres zal afleveren. Wanneer ? Daar mag ik vanaf nu naar gissen.
      Voor mij het failliet van zo'n zaken. Alle begrip als ze er vandaag niet doorgeraken (is niet zo dringend), maar als ze dan vervolgens de mist ingaan met hun "tracking"...
      Men vindt dus wel tijd om een zinloze wijziging aan te brengen in dat nutteloze trackinsysteem, dat vind ik nog het ergste.
      Dus zelfde conclusie als tweede lijn citaat hierboven.

      Edit: ze gaan (volgens de trackingsite om 19 uur) het morgen afleveren tussen 8 en 16 uur. Ben benieuwd. Waarom die melding om 16 uur niet kon blijft voor mij een raadsel.
      Alhoewel, ik vermoed dat na mijn contactname met Coolblue, die mensen hun verbindingspersoon bij BPost zullen gecontacteerd hebben om er hen op te wijzen dat ze de mist ingegaan waren.
      Enne, nu heeft "de post het pakket ontvangen en overhandigt het aan de postbode". Met een T uiteraard.
      Last edited by nete; 7 maart 2017, 18:27.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #78
        Re: B Post

        Heb ik dus ook al voor gehad met een pakje komende van Coolblue.
        Heb dan gebeld (met een D ) met Coolblue en die konden er toen niet mee lachen, dit omdat ze een speciaal contract en tarief hebben afgesloten met Bpost.
        Bpost MOET het pakje afleveren zoals je ontvangen hebt in een mail van CB, punt uit.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #79
          Re: B Post

          Stilletjes aan (of is het stilletjesaan ? ) heb ik de gewoonte om op de site van Coolblue mijn gewenst product uit te kiezen om dan naar de FNAC te wandelen en het daar te kopen.
          Dat ligt niet aan de service van Coolblue maar aan de nukken van de B. post.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #80
            Re: B Post

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Bpost MOET het pakje afleveren zoals je ontvangen hebt in een mail van CB, punt uit.
            Trouwens, een trackingsite op poten zetten met dan en "venster" van zomaar even 8 uur (en er dan nog uw voeten aan vegen). Te gek voor woorden.

            Zonet een telefoontje van BPost dat het pakket onderweg is, wat ook bevestigd wordt door de tracking (gisteren stond die nooit op "onderweg naar jou")
            Last edited by nete; 8 maart 2017, 08:22.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #81
              Re: B Post

              Op 1 maart bestelling geplaatst bij Conrad.
              Op 1 maart bevestiging gekregen van Conrad dat bestelling klaar lag voor verzending.
              Op 2 maart bevestiging dat bestelling verstuurd was van uit Z-Duitsland via PostNl.
              Op 3 maart (wij waren niet thuis 's voormiddags) was het pakje netjes in onze brievenbus gedeponeerd.
              Als het goed is (en bij mij is dit tot op heden altijd het geval) mag het ook gezegd of geschreven.

              Ben benieuwd wanneer ik ooit eens ga moeten reclameren over het feit dat iets niet op tijd en/of op de goeie manier werd verzonden/afgeleverd.
              En ik ga niet zeggen dat wij wekelijks een www bestelling plaatsen en laten leveren, maar toch meerdere keren per maand.

              Comment


              • #82
                Re: B Post

                Je zou als "mens" durven denken dat ze de zaken die ze gisteren niet hebben kunnen leveren de volgende dag als eerste gaan uitdragen.... , we zijn intussen al 3/8 ste van het "venster" van vandaag gepasseerd...
                Vroeger stonden ze hier meestal rond half tien. (postkantoor is ongeveer 1,5 km hier vandaan).
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #83
                  Re: B Post

                  Haha!

                  En dan maar denken dat het niet zo veraf was dat B-Post het veel beter POST-NL ging overnemen.

                  Gelukkig is deze catastrofe niet doorgegaan.

                  Comment


                  • #84
                    Re: B Post

                    Misschien maar A-post noemen, dan heeft het geen B-label meer
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #85
                      Re: B Post

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Misschien maar A-post noemen, dan heeft het geen B-label meer
                      A-post = Anti-Post ?

                      Uiteindelijk geleverd om 12u07.
                      Last edited by nete; 8 maart 2017, 11:09.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #86
                        Re: B Post

                        Verleden week een paar bestellingen en verzendingen gedaan.

                        1) 's Maandagsmorgen om 10h een pakketje van 1kg afgegeven bij BPost voor verzending van Antwerpen naar Kortrijk. Extra betaald voor verzekering en melding per email bij verandering trackingstatus. Automatische melding gebeurde niet (zogezegd wegens ontbreken verzendgegevens, alhoewel ik duidelijk mijn emailadres had ingevuld.)
                        Op de tracking zag ik dat het pakketje op donderdagmorgen 10h was afgeleverd. Ik telefoneer naar de bestemmeling, maar die had geen pakketje gekregen.
                        Bestemmeling gaat om 13h naar zijn postkantoor, maar men kon hem niets mededelen. Hij moest vrijdagmorgen om 8h30 terug naar het postkantoor komen om met de facteur te praten.(men wou het gsm nummer van de facteur niet geven). Deze had het pakketje 3 huizen verder afgegeven, zonder een papiertje in de bus van de bestemmeling te steken !
                        Uiteindelijk was mijn pakketje op vrijdagavond bij de bestemmeling, oftewel 5 dagen voor 120 km omdat bestemmeling niet thuis was op donderdag. Zoniet was het met Bpost 4 dagen voor 120 km.

                        Donderdagmiddag om 16h kleppen besteld in Frankfurt. Vrijdag om 14h geleverd door UPS oftewel 22 uren voor 400km.
                        Donderdagnamiddag 17h, 20 liter motorolie besteld in Leeuwarden. Vrijdagmiddag om 13h geleverd door Post.Nl , oftewel 20 uren voor 300km.
                        En dan spreek ik nog niet over de tijd tussen mijn bestelling en de afhaling of aanlevering bij Post.Nl of UPS.

                        By the way : er rijdt hier een camionette rond met gepersonaliseerde Belgische nummerplaat POST-NL

                        Ik moet volgende week 3 pakketten versturen naar Spanje. Niet zwaar (8kg) maar wel wat volume (70x40x40 cm). Ik denk om maar eens met Kiala te proberen. (14€ voor maximaal 35kg naar Spanje)
                        Bij UPS zou het 265€ zijn voor hetzelfde pakket.
                        Last edited by notex; 9 maart 2017, 00:39.

                        Comment


                        • #87
                          Re: B Post

                          't Ja, Kiala is goedkoper dan Bpost maar veeeeeel trager.
                          Een week voor een pakje verstuurd uit Nederland naar Mol in den Belgiek.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #88
                            Re: B Post

                            Op al die jaren dat wij bij Coolblue bestellen nog maar 1 keer niet de dag nadien geleverd en dat was bij de allereerste bestelling ooit.
                            Toen stond er in de voorwaarden ook dat pakjes "meestal" de dag nadien geleverd zouden worden.

                            Op al de jaren dat ook PostNL hier levert echter al veel problemen gehad, maar ...
                            Sinds kort komt hier een andere chauffeur en bij deze loopt alles veel vlotter, ofwel neemt die zijn werk wat serieuzer ofwel durft die (nog) niet zoveel foefelen. [emoji1]

                            Wat leveringsuur betreft kan ik logischerwijze wel begrijpen dat ze hun ronde niet anders gaan doen om mij te plezieren, ook al is het eens een dagje later (eender welke bezorgdienst).
                            Het is ook niet zo dat klanten dicht bij het verdeelpunt eerst bediend worden, dat hangt af van de ronde die opgesteld werd.

                            Ik kan niet tegen bedrog zoals bijvoorbeeld afgeleverd in de tracking zetten als dat niet zo is, maar ik heb wel begrip dat men uitzonderlijk eens niet tijdig kan leveren ... er kan ook eens iemand ziek vallen of iets gebeuren in het verkeer.

                            Wie soms ook zelf eens naar de winkel gaat, die overkomt het toch ook wel eens om onverwacht wat langer in de file te staan of het eens niet te halen?

                            Zolang het niet meer regel dan uitzondering is natuurlijk, ook aanvaardbaar voor anderen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: B Post

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Op al die jaren dat wij bij Coolblue bestellen nog maar 1 keer niet de dag nadien geleverd en dat was bij de allereerste bestelling ooit.


                              Ik kan niet tegen bedrog zoals bijvoorbeeld afgeleverd in de tracking zetten als dat niet zo is, maar ik heb wel begrip dat men uitzonderlijk eens niet tijdig kan leveren ... er kan ook eens iemand ziek vallen of iets gebeuren in het verkeer.

                              Wie soms ook zelf eens naar de winkel gaat, die overkomt het toch ook wel eens om onverwacht wat langer in de file te staan of het eens niet te halen?

                              Zolang het niet meer regel dan uitzondering is natuurlijk, ook aanvaardbaar voor anderen.
                              Kan je volledig volgen. De dag vertraging was helemaal geen probleem.
                              Ik erger me enkel aan een ongetwijfeld dure en nutteloze "tracking". Melden dat je gaat leveren tussen 8 en 16 uur, tja, daar heb je geen tracking voor nodig. Temeer omdat je dan even na 16 uur gewoon ziet staan: het wordt afgeleverd, zonder datum. Een paar uur later zie je dan staan (waarschijnlijk na contacname door Coolblue) dat het de volgende dag gaat geleverd worden tussen.... 8 en 16 uur... Als je met zo'n systeem anno 2017 niet iets nauwkeuriger op de bal kan spelen qua tijdsslot dan zouden ze beter investeren in wat meer bezorgers dan in zo'n debiel trackingsysteem. In het slechtste geval had ik 16 uur mogen met mijn vingers zitten draaien (het waren er uiteindelijk toch 12).

                              Daarmee vergeleken is het systeem van DPD dan wel hypermodern: je kan de bezorger volgen tijdens zijn rit met vermelding hoeveel adressen hij nog te doen heeft voor je aan de beurt bent. Daar ben je tenminste iets mee.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #90
                                Re: B Post

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Kan je volledig volgen. De dag vertraging was helemaal geen probleem.
                                Ik erger me enkel aan een ongetwijfeld dure en nutteloze "tracking". Melden dat je gaat leveren tussen 8 en 16 uur, tja, daar heb je geen tracking voor nodig. Temeer omdat je dan even na 16 uur gewoon ziet staan: het wordt afgeleverd, zonder datum. Een paar uur later zie je dan staan (waarschijnlijk na contacname door Coolblue) dat het de volgende dag gaat geleverd worden tussen.... 8 en 16 uur... Als je met zo'n systeem anno 2017 niet iets nauwkeuriger op de bal kan spelen qua tijdsslot dan zouden ze beter investeren in wat meer bezorgers dan in zo'n debiel trackingsysteem. In het slechtste geval had ik 16 uur mogen met mijn vingers zitten draaien (het waren er uiteindelijk toch 12)
                                dat is gewoon afgekeken van Microsoft. bij het installeren/updaten van een programma krijg je altijd een weergave van de voortgang en meestal gaat dat ongeveer zo: van 1- 15 in 1 minuut, de volgende percent duurt 5 minuten, dan 3% in 3 minuten, dan weer een hele hap in enkele seconden, dan een kwartier over een percent, dan vlotjes tot 99%, om daar dan nog een tiental minuten te hangen

                                Comment

                                Working...
                                X