Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: B Post

Te vroeg gejuicht. Vandaag berichtje dat DPD een pakje ging afleveren vanuit Aalter tussen 00:00 en 14:00.
    Niemand gezien, niet uit huis geweest maar op de tracking site heeft "men" het vruchteloos aangeboden rond kwart voor elf.

Geen drama, maar eigenlijk zitten die bezorgers gebeiteld: ze geven door dat je niet thuis was. Onmogelijk te weerleggen, het is uiteindelijk woord tegen woord.
    Nu ja, als ze die mensen nog wat méér uitpersen zal het fenomeen alleen maar toenemen. Een kassei kan je niet meer afstropen hé.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Tiens ...
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Gisteren bestelling geplaatst en ik kreeg na een paar uur de melding dat de zending vertrokken was en vandaag zou geleverd worden.
        Wanneer ik vandaag de tracking van DHL bekijk staat er enkel een melding van gisteren om 21u25 "Gereed voor vertrek naar DHL-Ternat"
        Ben benieuwd wanneer er zal geleverd worden...vandaag of morgen of...

Als het vandaag geleverd wordt dan lees je me hier niet meer, want dan loopt elke zending toch perfect voor mij .

Comment

Vandaag weer een PostNL-stunt. Ditmaal met een zending van Kamera-express. Daar bestel ik dus ook niks meer zolang die met PostNL blijven werken.
          Ik blijf thuis om het pakketje te ontvangen, kan alles mooi volgen via de tracking, tot er plots in de tracking staat: afgeleverd om 16.35hr.
          Ik was op dat ogenblik thuis. Er is zeker niet aangebeld.
          Je kan zelfs een handtekening zien, maar het is uiteraard niet de mijne!
          Ik hoop dan maar op een briefje in de brievenbus, met het nr van de buren waar hij het pakje afgeleverd heeft.
          Ik ga kijken in de brievenbus. Wat zit er in?
          Geen briefje maar het pakje!
          Zijn toch echte cowboystreken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Vandaag weer een PostNL-stunt. Ditmaal met een zending van Kamera-express. Daar bestel ik dus ook niks meer zolang die met PostNL blijven werken.
            Ik blijf thuis om het pakketje te ontvangen, kan alles mooi volgen via de tracking, tot er plots in de tracking staat: afgeleverd om 16.35hr.
            Ik hoop dan maar op een briefje in de brievenbus, met het nr van de buren waar hij het pakje afgeleverd heeft.
            Zie #46

DPD antwoordt ook niet op mails en de status van mijn pakket is zelfs verdwenen. Voor hen is dus de kous af vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik zou toch zeker niet speciaal thuisblijven voor een pakketje dat in de brievenbus kan !?
              Ook al moet je normaal gezien tekenen, die mensen doen voor best en bezorgen jou het pakketje door het in de brievenbus te stoppen.
              Het voornaamste is dat je je pakketje ontvangen hebt toch.
              Mijn nog te ontvangen pakketje (dat ook in de brievenbus kan) mogen ze gerust zonder aan te bellen daarin droppen. Voor mij geen enkel probleem.

Bij mijn pakketje loopt het voor het eerst ook een ietsje stroever.
              Tracking :

Maar ik panikeer nog niet. Wellicht heeft het te maken met de eindejaarsdrukte, en dan kan/mag er als eens iets wat later geleverd worden.
              Als we het niet tijdig ontvangen, is het onze fout omdat we niet vroeger hebben besteld .
              Last edited by Guest17; 22 december 2016, 09:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Zie #46

DPD antwoordt ook niet op mails en de status van mijn pakket is zelfs verdwenen. Voor hen is dus de kous af vrees ik.
                Wel wel, de status is nu dat het pakket terug in het depot ligt. Ik vrees dat het dus pure KAFKA gaat worden.

Edit: eventjes gebeld, zo'n 8 minuten geduld geoefend (wat voor mij een serieuze prestatie is): door de drukte is men er dinsdag niet geraakt, kan ik begrip voor opbrengen.
                Er zit volgens die dame een fout in het (waarschijnlijk peperdure) trackingsysteem: een niet uitgeleverd pakket wordt aan de klant gemeld als "aflevering mislukt om 10:45 uur", terwijl het tijdslot nog tot 14 uur liep.

Voor de som dat zo'n trackingsysteem kost zou men natuurlijk ook wat meer bezorgers kunnen aanwerven zodat zo'n redelijk krammikkig systeem niet nodig is, maar dat is ongetwijfeld "dagdromen"...

De mevrouw van DPD gaat me terugbellen en er voor zorgen dat het vandaag nog geleverd wordt (terwijl ik haar verzekerde dat morgen ook nog goed is, als het dan fysiek ook geleverd wordt)
                Wordt vervolgd....
                Last edited by nete; 22 december 2016, 09:48.

Comment

Zo'n tracking werkt volgens mij volledig correct als ze het op een correcte en eerlijke manier gebruiken.
                  De keren dat ze het correct gebruiken, dan kan ik online zien dat het pakket onderweg is voor levering, zodra ze gebeld hebben en afgeleverd (ja soms gebeurt het ook correct), dan scannen ze de barcode en iets later zie ik de status op afgeleverd.

Maar zoals al enkele keren gehad met PostNL waarbij het op afgeleverd staat niettegenstaande ze (nog) niet gekomen zijn, dat is volgens mij hun eigen systeem misbruiken ... en daar is vermoedelijk een goede reden voor.
                  Zij moeten aan grote klanten die veel versturen rapporten leveren van hoeveel stuks ze tijdig verwerkt hebben, als ze daarmee zouden aantonen dat x-aantal pakjes niet tijdig geleverd worden dan riskeren ze sancties of in het ergste geval de kans het contract te verliezen.

Het komt hun gewoon goed uit om daar onterecht afgeleverd te zetten (of niet thuis) niettegenstaande ze nog moeten langskomen en natuurlijk gaan ze wat rond de pot draaien als men belt voor info want de echte reden kennen ze goed genoeg.
                  Ook de chauffeur wint er (soms) bij want afhankelijk van hun contract worden ze betaald volgens het aantal leveringen dat ze tijdig doen.

Een bugske in software kan altijd voorkomen, maar zoiets laten ze geen maanden of jaren aanslepen zonder de leverancier ervan te vragen het op te lossen.
                  Het is zoals overal een combinatie van besparen, omzet en resultaten ... steeds meer doen met minder mensen.

En eerlijk gezegd, niettegenstaande we soms wat zitten kafferen als ze niet gekomen zijn ... ik zou die bezorgers hun jobke niet willen doen.
                  Die van PostNL zie ik 's morgens vroeg al rondbollen en 's avonds om 21u00 kom je dezelfde mannen nog tegen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Vervolg: de mevrouw heeft (nog) niet teruggebeld, hoeft voor mij niet, en ik zie op de DPD tracking dat mijn pakket nu vandaag gaat afgeleverd worden tussen 17:32 en 18:32 uur Die 32 minuten is echt wel grappig.
                    Er staat ook een kaartje bij met mijn huis als afleverpunt en nog een tiental andere leverplaatsen in de onmiddellijke omgeving. Er zijn nog wel 83 stops voor mij, terwijl er op het kaartje ook een bestelwagentje staat, ongeveer één km van bij mij vandaan, en dat om de paar minuten een ander adres toont in diezelfde buurt en dan één leverpunt minder aanduidt. Ik zie zelfs een afleverpunt op nog geen 200m van mijn deur, en toch moet die bezorger binnen zo'n 6 uur hier terugkeren...

Intussen nog 81 stops, maar de besteller rijdt nu verder weg. Misschien moet hij eerst nog naar Lokeren of zo gaan leveren om dan uren later terug te keren naar waar hij nu is.
                    Inderdaad hééééél efficiënt hoor.

Maar je hebt 100% gelijk Verseg: men perst de bezorgers uit als citroenen en zet dan een systeem op poten dat uitnodigt om misbruikt te worden. Ik neem de bezorgers niets kwalijk hoor.
                    Last edited by nete; 22 december 2016, 11:37.

Comment

Tracking? Neen zeg.

Verrassing, dat vink ik altijd aan als extra optie.

Heerlijk spontaan, toch?

Comment

Straks staan ze hier dus aan de deur .

Comment

Hier pakje gisteren besteld, vandaag geleverd (Bpost).
                          Alsook enkele china-pakjes na de gebruikelijke maand onderweg, maar alles netjes geleverd.

Comment

Zie #56 : netjes afgeleverd aan de deur om 12u20 .

Comment

Eergisteren een pakje gekregen dat volgens de verzender maar de dag nadien ging geleverd worden.
                              Grappig eraan was dat ik bericht (met een trackingcode erbij) van de verzender kreeg om 9h16,maar het pakje was al om 8h55 geleverd door B-post.(zoals vermeld stond op de tracking).
                              Was om 02h15 afgehaald en na 6h40min al geleverd.(Dacht dat die s'nachts niet werkten.). Eén dag te vroeg geleverd.
                              Het verrassingseffect dus!!!!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Eén dag te vroeg geleverd.
                                Het verrassingseffect dus!!!!!!!!
                                Of het failliet van al die tracking methodes ?

Comment

Working...
                                X