Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

installatie NAS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: installatie NAS

    @ on4bam

    Is het de bedoeling om op mij commentaar te geven of de persoon in kwestie te helpen?
    Het zal mij worst wezen op welk IP range jij zit.

    Iemand die niet weet waar hij moet beginnen doet dat het beste met de soft van netgear en kan daarna nog veranderen wat die wilt.

    Comment


    • #17
      Re: installatie NAS

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      @ on4bam
      Is het de bedoeling om op mij commentaar te geven of de persoon in kwestie te helpen?
      Het zal mij worst wezen op welk IP range jij zit.
      Kort lontje?

      Ik geeft aan dat die range niet op 192.168.1.xxx hoeft te zitten. Het kan default bv. bij Fritzbox 192.168.178.xxx of bij Sagem 192.168.0.xxx zijn en dan heeft het weinig nut om 192.168.1.xxx te gebruiken.
      Ik heb geen idee hoeveel Guido van netwerken kent vandaar mijn uitgebreidere uitleg, just in case.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: installatie NAS

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        ...
        Ik heb geen idee hoeveel Guido van netwerken kent vandaar mijn uitgebreidere uitleg, just in case.
        Als je goed leest, dan moest dat al duidelijk zijn dat hij dat beter met assistent-soft doet.
        De IP range die ik aangeef wordt toevallig door Netgear routers en switches gebruikt.
        Ik heb zelf een Netgear router en 2 Managed switches van Netgear en die liggen allemaal in de 192.168.1.X
        Bij al die apparaten zit voor een leek gewoon een CD bij om die toestellen te benaderen, want meestal krijgen die een adres via DHCP.

        Comment


        • #19
          Re: installatie NAS

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Bij al die apparaten zit voor een leek gewoon een CD bij om die toestellen te benaderen, want meestal krijgen die een adres via DHCP.
          En scant die niet in de range dat op dat moment gebruikt wordt?
          Anders nog wat onnuttig voor iemand dat bijna niets van netwerken kent en toevallig een router heeft dat in een andere range zit.
          Enfin, is maar een mening hé. 😊
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: installatie NAS

            Los van wie gelijk heeft of niet, wie er iets van kent of niet, wie het snapt of niet, wie kan lezen of niet, korte lontjes of lange lontjes.....is het bovenstaande weeral een voorbeeld van hoe een simpele vraag, binnen de kortste keren een heel eigenaardig vervolg krijgt.
            Mij niet gelaten hoor, ik ben hier weg.

            Salu

            Comment


            • #21
              Re: installatie NAS

              Hoi,

              de kans is groot dat de NAS met een vast IP adres is ingesteld.
              Als jij dan thuis in een andere IP range zit te werken gaat dit problemen geven.

              een NAS via een netwerkkabel rechtstreeks op de pc aansluiten gaat ook niet werken tenzij je een crosskabel gebruikt.

              Dus best die NAS aansluiten op je router en het programma gebruiken dat eerder is aangehaald.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #22
                Re: installatie NAS

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Dat hangt er van af natuurlijk. Hier zit het lokale netwerk op 192.168.178.xxx (Fritzbox, en dat kan veranderd worden)



                Het MOET niet maar als je niet in de NAS geraakt kan dat handig zijn.


                Normaal zou de router een IP moeten geven aan de NAS tenzij DHCP uitgeschakeld is.

                @Guido
                Kan je in de router niet zien welke apparaten welk IP adres hebben?
                Wat zegt je vriend er over? Moest de NAS weg wegens problemen?
                heb Readycloud geïnstalleerd, maar bij het inloggen zegt deze dat ik geen internetverbinding heb..... vreemd. Aanmelden bij Readycloud: u heeft geen geregistreerde toestellen. Bij het registreren op de website krijg ik de melding dat het toestel al geregistreerd is.......zal dus door die vriend gebeurd zijn.

                Via Nirsoft Network Watcher zie ik alle toestellen (desktop, laptop, Blueray Yamaha, versterker Yamaha, TV, Apple TV, enz..)die in netwerk staan met hun IP, ook de Netgear staat ertussen. Als ik echter in mijn browser (met internetverbinding) dit IP adres ingeef krijg ik: deze site is niet bereikbaar, 192.168 enz heeft verbinding geweigerd.
                Als ik desktop laat scannen op nieuwe toestellen in netwerk krijg ik ook niets.

                De manuel maakt me niet veel wijzer hoe dit op te lossen. Ik zie wel dat alle lichtjes van de NAS op zelfde ritme knipperen, en dat zou iets met het bootmenu zijn. Nogmaals de resetprocedure gevolgd. Alles heropgestart, ook de telenetrouter.

                en ik weet inderdaad niet veel over netwerken . Dus ALLE hulp is welkom.

                Ik neem eerstdaags contact op met die vriend. Die NAS deed vorig jaar bij hem dienst, maar hij heeft een meer recente aangeschaft.

                Ik denk van de 2 HD's van 1TB elk eruit te halen, een behuizing aan te schaffen en een mediaplayer......

                fijne avond nog aan iedereen en elk van u
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #23
                  Re: installatie NAS

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En scant die niet in de range dat op dat moment gebruikt wordt?
                  Anders nog wat onnuttig voor iemand dat bijna niets van netwerken kent en toevallig een router heeft dat in een andere range zit.
                  Enfin, is maar een mening hé. ��
                  Uit de manual " You use ReadyCLOUD to discover your storage system on your network."

                  Comment


                  • #24
                    Re: installatie NAS

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Uit de manual " You use ReadyCLOUD to discover your storage system on your network."
                    Ik wacht nog op contact met vriend die de NAS gegeven heeft. Ik blijf in rondjes draaien: READYCLOUD vindt geen geregistreerde toestellen, en als ik toestel wil registreren krijg ik de melding toestel is reeds geregistreerd.
                    Andere optie is dus een andere lege NAS aanschaffen en de 2 HD's verplaatsen. Maar is weeral een 200 euro....Ik geef nieuws van zodra ik iets hoor van de vriend. Niemand in de buurt van Grimbergen die er iets van afweet?

                    fijn weekend
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #25
                      Re: installatie NAS

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                      Ik wacht nog op contact met vriend die de NAS gegeven heeft. Ik blijf in rondjes draaien: READYCLOUD vindt geen geregistreerde toestellen, en als ik toestel wil registreren krijg ik de melding toestel is reeds geregistreerd.
                      Andere optie is dus een andere lege NAS aanschaffen en de 2 HD's verplaatsen. Maar is weeral een 200 euro....Ik geef nieuws van zodra ik iets hoor van de vriend. Niemand in de buurt van Grimbergen die er iets van afweet?

                      fijn weekend
                      Misschien kan je RAIDar nog een kans geven.
                      Dit is een ook een manier om je NAS te benaderen als het niet lukt met ReadyCLOUD.


                      RAIDar is used to discover NETGEAR Storage on your local network.

                      Comment


                      • #26
                        Re: installatie NAS

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Misschien kan je RAIDar nog een kans geven.
                        Dit is een ook een manier om je NAS te benaderen als het niet lukt met ReadyCLOUD.


                        RAIDar is used to discover NETGEAR Storage on your local network.
                        http://kb.netgear.com/20684/ReadyNAS...etgear_organic
                        Thanks.
                        als ik een update heb hoor je het.

                        fijn weekend.
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • #27
                          Re: installatie NAS

                          Hoe belangrijk is dat er geen hackers bij kunnen?
                          Bij heel belangrijk, dan zou ik op de router proberen in te stellen dat je via een recente VPN verbinding op het netwerk kan komen. En ik zou zomaar niet met alleen een simpele wachtwoord en gebruikersnaampje de NAS beveiligen tegen hackers.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Re: installatie NAS

                            update NAS: kruis over maken.
                            Na veel geprobeel met allerhande goede wensen en programma's en .....: krijg melding dat bootsector beschadigd is. Op alle mogelijke manieren factoryreset geprobeerd: nul. OS herinstal via NAS zelf: nul. OPstart USB gemaakt zoals bechreven bij NETGEAR zelf: nul.

                            Beslissing: De beide in goede staat verkerende HD's gaan eruit, docking besteld en gaan dienst doeen als gewone losse backupschijven. Later op zoek naar goede en betaalbare mediaplayer waar ik HD kan op aansluiten.

                            Merci voor alle hulp en raadgevivngen.

                            Fijne eindejaarsfeesten aan ieder en elk van u.
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

                            Comment

                            Working...
                            X