Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brother printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brother printer

Waarschijnlijk (of zeker?) een domme opmerking of vraag van mij. Je mag ze ook negeren, maar je kan de test ook eens doen.
    Er zijn 4 pc/laptops in dat netwerk? En die zien mekaar en kunnen met mekaar ook bestanden delen? Zo ja, dan werkt het netwerk en de router en ligt het probleem niet bij Px tenzij een exotische instelling ergens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Waarschijnlijk (of zeker?) een domme opmerking of vraag van mij. Je mag ze ook negeren, maar je kan de test ook eens doen.
      Er zijn 4 pc/laptops in dat netwerk? En die zien mekaar en kunnen met mekaar ook bestanden delen? Zo ja, dan werkt het netwerk en de router en ligt het probleem niet bij Px tenzij een exotische instelling ergens.
      Zéér goeie opmerking. Die persoon werkt absoluut niet in een netwerkomgeving met die laptops onderling, daar heb ik dus gewoon nog niet bij stilgestaan. Er is er eentje waar hij zijn mails beheert, een andere voor bankzaken, een derde voor de beurs en de vierde is die van zijn vrouw. Er hangt dan ook nog een Android tablet en een smartphone aan diezelfde router verbonden.
      Thx voor de tip.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Kleine toevoeging ...
        Klopt volledig, maar stel dat het niet werkt ... dan is daarom de fout nog niet specifiek bij de router te zoeken. 😊
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik veronderstel dat Nete weet hoe bestanden via netwerk - dus de PX router - uit te wisselen. UIt zijn reactie mag ik dat toch wel aannemen?

Comment

Ik veronderstel dat Nete weet hoe bestanden via netwerk - dus de PX router - uit te wisselen. UIt zijn reactie mag ik dat toch wel aannemen?
            Beweert iemand het tegendeel?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Zo, even updaten.
              Bij de PX klant mijn laptop aangesloten op zijn PX router. Printer wordt niet gevonden (bij mij thuis worden printers binnen de paar seconden gevonden door DEZELFDE laptop, maar wel op een Telenet router)

Een Linksys wireless router achter de PX router gehangen, internet toegang geen probleem. Printer wireless verbonden met deze Linksys zonder probleem. Printopdracht gegeven, werkt perfect.

Maar na enkele minuten begint de PX router zich te moeien en verliezen we de internet connectie zowel op de Linksys als op de PX router, totdat we de Linksys eraf halen.
              Ineens werkt de printer dan weer eventjes via de PX router, de ene keer komt de print na een paar seconden uit de printer, een andere keer na 10 minuten.
              Geprobeerd om een netwerkje op te zetten via de PX router: nougabollen, nochtans ziet elke laptop de Bbox.
              Kortom, een voor mij onoplosbaar kluwen en volgens mij een PX router die allesbehalve betrouwbaar werkt. En het feit dat het nu en dan (zonder iets aan de laptop te veranderen) toch even werkt wijst zeker in de richting van het apparaat dat al dat printverkeer moet verwerken: de PX router die volgens mij installatie PX is en NIET binneninstallatie vermits ik hem er niet kan tussenuit halen.
              Maar vermits PX botweg weigert (zelfs mits betaling) dit te komen bekijken kan ik weinig anders dan de verkoper van de printer even ter plaatse te vragen (heeft veel meer ondervinding met netwerken dan ikzelf en zijn winkel is ruwweg 500m van mijn kennis vandaan). Lukt het dan niet dan rest enkel nog de optie Internet via Mobistar of Telenet denk ik.

Comment

Als men 2 routers na elkaar zet ... dan riskeert men inderdaad wat conflicten, tenzij je de tweede als switch gaat instellen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als men 2 routers na elkaar zet ... dan riskeert men inderdaad wat conflicten, tenzij je de tweede als switch gaat instellen.
                  OK, kan ik morgen samen met de man van AIOS misschien even nakijken. Ik zou wel veel liever de PX router als switch instellen. Of moet ik een bijl meenemen om de PX router er even tussenuit te klieven (is toch de klant zijn binneninstallatie blijf je bij hoog en bij laag beweren).

Maar het feit dat ik even een werkende printer had via de Linksys zegt toch genoeg ???? Printer werd door mijn laptop na zo ongeveer 2 seconden gevonden, via de PX router (eerst even geprobeerd) nougabollen. Op dezelfde internet aansluiting maar een andere router dus....
                  Last edited by nete; 5 december 2016, 20:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    OK, kan ik morgen samen met de man van AIOS misschien even nakijken.

Maar het feit dat ik even een werkende printer had via de Linksys zegt toch genoeg ???? Printer werd door mijn laptop na zo ongeveer 2 seconden gevonden, via de PX router (eerst even geprobeerd) nougabollen.
                    Maar na een tijd werkte het ook niet meer wil ik verstaan?

Waarom heb je niet enkel met 1 pc, 1 printer en 1 router geprobeerd?
                    Je hebt al de rest niet nodig om te proberen, zelfs geen internet.
                    Op die manier had je volledig onafhankelijk van de rest kunnen testen.

Daarna kon je nog stuk per stuk toevoegen als test en zo 1 per 1 uitsluiten.
                    Zelfs een firewall kan zaken blokkeren ... men moet soms echt zoeken om de echte oorzaak te vinden.
                    Stel (is maar een voorbeeld hé), dat zijn pc's geïnfecteerd zijn of er een IP-conflict bestaat of wat dan ook ... dan heb je dit nu nog steeds meegenomen in je test.
                    Je doet wat je wil natuurlijk, zijn maar wat hints.

En het is niet om u tegen te spreken, maar het is niet omdat het met de Linksys wel werkt, dat daarom de PXS per definitie stuk is ... kan nog steeds een instelling zijn of ander item in het netwerk.
                    Het kan altijd natuurlijk ...
                    Last edited by VerSeg; 5 december 2016, 20:19.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik herhaal nog eens: de printer IS wireless verbonden met de PX router en 4 laptops zijn wireless verbonden met DEZELFDE Proximus router.
                      Vergeef me mijn misschien stomme suggestie, maar zoals ik het begrijp is die PX router een extra wireless router enkel om de printer te bedienen.
                      Kan je de Proximus router en/of de printer niet een beetje verplaatsen zodat ze mekaar direct zien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Vergeef me mijn misschien stomme suggestie, maar zoals ik het begrijp is die PX router een extra wireless router enkel om de printer te bedienen.
                        Kan je de Proximus router en/of de printer niet een beetje verplaatsen zodat ze mekaar direct zien ?
                        Lees alles eens na, dan zal je begrijpen dat het een router is die IN dezelfde behuizing zit als de modem.

Comment

Update: vanmorgen langs geweest samen met Steven van Allinone Systems, leverancier van de printer. Voor de zekerheid een deftige nieuwe router meegenomen maar voorlopig niet uitgepakt.

Na ontelbare testen geconstateerd dat er blijkbaar iets scheelde aan de printer: bij het pingen bijna meer time-outs dan connecties. Steven concludeert dat er dus iets hapert aan de printer.
                          We waren al aan het kijken voor een vervangprinter toen ik voorstelde om het misschien toch eens te proberen met de meegebrachte router.

Na de configuratie van die router véééééééééél minder time-outs van de printer. Dan de router nog even op een ogenschijnlijk minder bezet kanaal geplaatst en de timeouts zo goed als verdwenen. Bovendien nog een betere signaalsterkte op alle aangesloten apparaten.
                          Of hoe je door een flutrouter van PX bijna op een verkeerd been gezet wordt.

Besluit (je moet niet akkoord zijn hoor): Als PX (en misschien ook Telenet, Orange...?, ik heb geen vooroordeel tegen PX) de pretentie hebben om zelf routers te leveren, dat ze er dan tenminste enige kwaliteit instoppen i.p.v. er een prul in te steken met dan de inwendige antennes ook nog eens tussen al de elektronica van het modemgedeelte gepropt.
                          Het meest schaamtelijke blijft voor mij dat, als die printer heel eventjes eens één seconde connecteert op de PX router, voor hen (PX support) de kous af is. Ze willen zelfs tegen betaling niet ter plaatse komen voor materiaal dat ze ZELF leveren.
                          Bovendien weten we nu nog altijd niet of het probleem te wijten was aan een slecht exemplaar PX router of dat ze er gewoon geen betere voorhanden hebben.

Belangrijkste is dat het probleem opgelost lijkt, helaas wel met een redelijke kost voor de klant, mede dankzij de onwil van PX.
                          Last edited by nete; 6 december 2016, 16:57.

Comment

Belangrijkste is dat het probleem opgelost lijkt, helaas wel met een redelijke kost voor de klant, mede dankzij de onwil van PX.
                            Nee, het belangrijkste is dat je niettegenstaande iedereen beweerde dat de PX modem werkte jij bleef beweren dat die moest vervangen worden en dat het probleem bij Px lag. Point proven, aan Px zijde was er geen probleem.
                            En dan ben ik nog geen PX, noch Tn fan/klant.

Dat de provider geleverde modems "niet echt topkwaliteit" zijn is al lang geweten. Ze kosten natuurlijk maar een fractie van een (bv.) Fritzbox maar ze werken wel.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Na de configuratie van die router véééééééééél minder time-outs van de printer. Dan de router nog even op een ogenschijnlijk minder bezet kanaal geplaatst en de timeouts zo goed als verdwenen.
                              En waar komen we dan op uit?
                              Op iets van het allereerste dat hier op het forum gepost geweest is ... WiFi-ontvangst/probleem.
                              Feit dat het met die andere router werkt maar er toch nog time-outs zijn, betekent dat het daarmee ook niet in orde is.
                              Als dat correct werkt, dan moeten er gewoon geen time-outs zijn ... punt uit.

Of hoe je door een flutrouter van PX bijna op een verkeerd been gezet wordt.
                              Dat heeft mogelijks helemaal niets te maken met een flutrouter maar mogelijks door een flutconfiguratie of een flutprinter of gewoon interferenties of afstand.
                              De vier PC's of portables werken wel, dat heb je altijd zelf aangekaart ... dus nogmaals een bewijs dat de router wel werkt.

Besluit (je moet niet akkoord zijn hoor): Als PX (en misschien ook Telenet, Orange...?, ik heb geen vooroordeel tegen PX) de pretentie hebben om zelf routers te leveren, dat ze er dan tenminste enige kwaliteit instoppen i.p.v. er een prul in te steken met dan de inwendige antennes ook nog eens tussen al de elektronica van het modemgedeelte gepropt.
                              Je moet ook niet akkoord zijn, maar hoe vaak heeft hier iemand gevraagd om de printer korter bij de router te zetten of de printer eens met een kabel aan te sluiten?

Het meest schaamtelijke blijft voor mij dat, als die printer heel eventjes eens één seconde connecteert op de PX router, voor hen (PX support) de kous af is.
                              Omdat heel eenvoudig de printer niet door de provider geleverd wordt en er enkel voor moet gezorgd worden dat de aangekochte services (internet, telefonie en tv werken.
                              Dat is niets om zich over te schamen, dat is gewoon hetgeen waarvoor je betaalt.

Ze willen zelfs tegen betaling niet ter plaatse komen voor materiaal dat ze ZELF leveren.
                              Omdat het materiaal dat ze zelf leveren correct werkt voor de diensten die je bij hun aangekocht hebt.

Bovendien weten we nu nog altijd niet of het probleem te wijten was aan een slecht exemplaar PX router of dat ze er gewoon geen betere voorhanden hebben.
                              Of hoe men toch zonder met zekerheid te weten wat er fout is maar blijft zoeken naar excuses om de fout bij een ander te leggen ... wat een flut-analyse.
                              Misschien is het gewoon een flutprinter die nogal moeite heeft om met WiFi-signaal om te gaan en zou het met een niet-flutprinter ook wel allemaal werken?

Ze hebben u net kosten bespaard ... zij zijn er enkel toe verplicht ervoor te zorgen dat die router werkt voor de diensten die je bij hen kocht en printen zit daar niet bij (eender welke provider waarover dit gaat).
                              Stel dat ze tegen betaling iemand gestuurd hadden en de router hadden vervangen zonder resultaat, dan zouden er kosten geweest zijn om die man van AIOS te laten komen en had uw maat dubbel kosten gehad.
                              Trouwens had u toch zelf ook geprobeerd met een Linksys router en kreeg u het ook niet opgelost ... en die Linksys komt NIET van Proximus (waarschijnlijk dan ook een flut-router?).

Het enige is dat uw doel eerder gericht is op klagen dan op oplossingen te vinden, hoe goed heel veel mensen hier inspanningen doen om u te helpen.
                              Een positieve noot kan er niet bij precies.
                              Last edited by VerSeg; 6 december 2016, 17:33.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Nee, het belangrijkste is dat je niettegenstaande iedereen beweerde dat de PX modem werkte jij bleef beweren dat die moest vervangen worden en dat het probleem bij Px lag. Point proven, aan Px zijde was er geen probleem.
                                En dan ben ik nog geen PX, noch Tn fan/klant.

Dat de provider geleverde modems "niet echt topkwaliteit" zijn is al lang geweten. Ze kosten natuurlijk maar een fractie van een (bv.) Fritzbox maar ze werken wel.
                                Hoe is het in godsnaam mogelijk: als je de GOED WERKENDE PX router gebruikt verzuip je in de timeouts, en toch is voor jullie die modem pico-bello in orde.
                                Als we uw redenering (=PX router werkt perfect) volgen dan koopt klant een nieuwe printer (zelfs wij begonnen te denken aan een defecte printer) en zitten we met exact hetzelfde probleem.
                                Dan toch liever PX die zich lichtjes belachelijk maakt met brolrouters, dan een verkeerde diagnose dankzij die brolrouter, waarbij wij ons beiden belachelijk zouden gemaakt hebben met een nieuwe printer te leveren.

Comment

Working...
                                X