Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brother printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brother printer

Wat ern provider met een printer te maken heeft, dat weet ik ook niet.
    Zij leveren internet en telefonie en daar moeten ze voor instaan.
    Indien men meer service verwacht, dan moet men professionele klant worden en/of een duur(der) contract afsluiten.

Maar wat is mogelijk?
    Hier idem met een ander merk draadloze printer ... toevoegen en IP-adres ingeven is onvoldoende, ik moet de printer eerst nog toevoegen d.m.v. een tooltje of door hem even bedraad aan te sluiten (ook vermeld in handleiding bij mij).
    Alle printers zijn wel niet hetzelfde natuurlijk.
    Dit zowel met eigen router als met die van de provider.
    En als alles werkt via DHCP ... dan kan het na een tijd toch eens mislopen, daarom verkies ik steeds een vast IP-adres.

En zelfs dat alles correct geconfigureerd is, dan kan er zich nog steeds eens een printprobleem voordoen ... softwarefouten bestaan ook nog steeds en de printer of PC kan eventueel net op limiet staan van het WiFi-ontvangst.
    Last edited by VerSeg; 3 december 2016, 11:28.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik herhaal nog eens: de printer IS wireless verbonden met de PX router en 4 laptops zijn wireless verbonden met DEZELFDE Proximus router.
      En die 4 laptops werken perfect en kunnen op internet, dus uw router is OK en PXS levert wat ze moeten leveren. 😊

Er zijn enkel problemen met de printer ... en wie heeft die geleverd?

Of laat je ook iemand van Iverlek langskomen om een kookplaat aan te sluiten dat je bij Krëfel kocht?
      Al wat je erna toevoegt is niet voor hun.

Antwoordt misschien eerst eens op mijn vraag: WIE is de leverancier van de router ??????
      En wie is de leverancier van de printer?
      En wat is het dat niet werkt ... de printer. 😊
      Tot nu toe is er nog niets dat er op wijst dat de router niet correct werkt.
      Dus laten we ons eerst concentreren op die printer.

Welk type printer?
      Geef eens het correct modelnummer.
      Last edited by VerSeg; 3 december 2016, 11:34.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Printer is een MFC-J615W van Brother, maar heeft hier geen belang want met een Canon printer geprobeerd met zelfde resultaat. Brother hotline gebeld, weten ook geen oplossing, wijzen natuurlijk naar PX.

Als de diverse internetproviders allemaal de pretentie hebben om modems te leveren met INGEBOUWDE router, dan is zo'n router voor mij GEEN binneninstallatie. Punt.

Ik zal maandag laten weten wat het resultaat is met een router die ik achter de Bbox ga plaatsen en daar de hele zwik ga op verbinden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Met je printer moet je gewoon kunnen inloggen op je wifi netwerk zonder je om ip adres te bekommeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            Met je printer moet je gewoon kunnen inloggen op je wifi netwerk zonder je om ip adres te bekommeren.
            Natuurlijk is dat zo, ik gaf gewoon het verkregen ip adres mee als info. Trouwens de printer trachten te verbinden via de keuze TCP-IP poort werkt evenmin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Printer is een MFC-J615W van Brother, maar heeft hier geen belang want met een Canon printer geprobeerd met zelfde resultaat.
              Nete, ik heb hier in het verleden een Brother printer gehad en nu een Canon en een Xerox.
              De Xerox is de enige die direct werkt door via het configuratiescherm een printer toe te voegen door middel van het IP-adres of netwerkdetectie.
              Voor zowel de Brother als de Canon moest die eerst door middel van de bijgeleverde software gedetecteerd worden, anders ziet Windows de printer niet of is die niet volledig operationeel.

Als de diverse internetproviders allemaal de pretentie hebben om modems te leveren met INGEBOUWDE router, dan is zo'n router voor mij GEEN binneninstallatie. Punt.
              Klopt, die router hangt buiten aan een paal.
              Zij leveren een router waarvan u zelf het bewijs levert dat die correct werkt, er zijn 4 PC's op aangesloten die op internet kunnen ... mocht de router defect zijn, dan zou ook dat niet lukken.
              Er zijn er ook die de pretentie hebben de schuld altijd bij anderen leggen.
              Een probleem oplossen doet men niet door schuldigen te zoeken, maar oplossingen ... en ja, soms lukt dat niet meteen.

Ik zal maandag laten weten wat het resultaat is met een router die ik achter de Bbox ga plaatsen en daar de hele zwik ga op verbinden.
              Ik zou pagina 32, 33, 34 en 35 van de handleiding van de printer eens doornemen mocht ik van u zijn, alvast van de versie die ik hier gevonden heb.
              En sluit die printer eens via een UTP aan en kijk of die dan wel werkt, volgens de procedure voorgeschreven door de fabrikant van de printer wel te verstaan.

Die persoon heeft nog NOOIT enige setting veranderd in zijn laptop(s) en het heeft een hele tijd wel gewerkt (zij het onstabiel, soms een paar dagen dat hij niks kon printen en dan ineens kwamen al die prints eruit en werkte het weer een paar weken).
              Soms wel en soms niet werken ... zeker dat die printer niet op de limiet van het WiFi bereik staat en er daardoor soms eens uit ligt?
              En als alles via DHCP ingesteld wordt ... dan valt het al eens voor dat een toestel een ander IP-adres krijgt na lang uitgeschakeld te zijn, daarom zet men een printer en dergelijke beter op een vast IP-adres.

En anders: http://support.brother.com/g/b/faqto...d=mfcj615w_all of http://support.brother.com/g/b/faqto...d=mfcj615w_all
              Last edited by VerSeg; 3 december 2016, 14:05.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Verseg, GIJ beweert bij hoog en bij laag dat die router correct werkt.
                Bij de ombouw van zijn installatie een paar maand terug was ik ter plaatse. Toen zelfde procedure als gisteren gevolgd en printer werkte naar behoren: SSID aanduiden, wireless key ingeven, en na de melding "verbonden" de laptops printer laten zoeken (EN VINDEN). Maar nu MOETEN ineens alle vier die laptops dezelfde softwarefout hebben. Beetje serieus blijven hé. Printer al zeker een keer of 5 terug ingesteld en altijd opnieuw probleemloos verbonden met de router, er zal dus wel signaal genoeg zijn hé ? Printer staat trouwens in hetzelfde lokaal als de laptops en die hebben ook geen signaalsterkte probleem.

Nog eens: als het via een eigen router zal werken dan nog ga je beweren dat de fout in de binneninstallatie ligt ? Dus laat het ons houden op maandag om hier verder ons latijn in te steken.

Als die PX router wel degelijk binneninstallatie klant is en het modemgedeelte wel installatie PX, waarom kan ik die router er dan niet gewoon uitklikken en vervangen door een andere ?
                Met je opmerking "die router hangt buiten aan een paal" verkoop je onzin.
                PX levert de router, onverbrekelijk verbonden (in dezelfde behuizing) met de modem, dus is die voor mij een wezenlijk onderdeel van de installatie PX en niet binneninstallatie klant. Nog eens punt. Anders moeten ze maar "modem only" apparaten leveren.
                Last edited by nete; 3 december 2016, 15:43.

Comment

heb je de netwerk hulp progjes van de support al geprobeerd?

Comment

Als het nog niet werkt met een tweede router achter de PX router dan probeer ik één en ander eens uit.

Comment

Blijf wat serieus nete ... als uw printer bijvoorbeeld (lees goed bijvoorbeeld) van IP adres verandert of buiten het WiFi bereik valt ... dan kan geen enkele van die 4 PC's of portables nog printen.
                      Mocht die router daarentegen defect zijn, dan zou geen enkele PC nog een verbinding kunnen maken.

Wat bijvoorbeeld wel kan, dat is een verkeerde instelling in 1 toestel (printer) of in een firewall ... dan werkt een bepaald gedeelte niet meer.
                      En wat binneninstallatie betreft ... dat is alles wat de klant daar zelf op aansluit.
                      De router is inderdaad van PXS om u in staat te stellen op internet te kunnen, tv te kijken, te bellen, een netwerk op te zetten.
                      Al die zaken werken correct, dat geeft u zelf ook aan.
                      Uitgezonderd de printer van de klant, een extern toestel niet geleverd door de provider.

Idem als met uw ander topic, u zoekt een oplossing en als verschillende mensen u proberen helpen, dan uit je enkel frustratie, ontevredenheid en kom je verwijtend uit de hoek.

Stel dat je toch hulp van een bedrijf nodig hebt (provider, leverancier, fabricant ... dan heb je die mensen nodig en dat zijn mogelijks mensen die je op een of ander forum wat kritiek zit te geven.

Het is nooit aangenaam als iets niet naar behoren werkt ... da's voor iedereen zo.
                      Maar er zijn ergere dingen in het leven hoor. 😊

Wat afstand betreft van WiFi-bereik heeft u het toch even verkeerd.
                      Een verbinding bestaat uit data in 2 richtingen.
                      Dat WiFi AP zal inderdaad dezelfde signaalsterkte geven naar datzelfde lokaal, maar het is daarom niet zo dat het signaal dat de printer uitzendt even sterk is als dat van de portable.
                      Er kan dus wel degelijk een verschil op zitten ... met nadruk op "kan" want van hieruit kan ik dat ook niet zeggen.
                      Last edited by VerSeg; 3 december 2016, 23:12.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Dat is te simpel ... eerst nog wat kefferen op de provider. 😆
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          als uw printer bijvoorbeeld (lees goed bijvoorbeeld) van IP adres verandert of buiten het WiFi bereik valt ... dan kan geen enkele van die 4 PC's of portables nog printen.
                          Klopt inderdaad, en dan ga ik kijken of het ip adres nog in dezeflde range zit (is hier het geval), zo nodig verbind ik de printer terug met de router (is hier het geval) en laat ik de Laptop(s) opnieuw zoeken naar een nieuwe printer (die in dit geval op geen enkel laptop gevonden wordt, ook niet als ik er een printer aanhang van een ANDER merk). Of ik kies bij "nieuwe printer" om te verbinden met een TCP/IP adres (dat ik op de printer zelf kan uitlezen), maar zelfs dan noppes.
                          En die printer staat op een vaste plaats, de PX router OOK, waarom kom je altijd opnieuw zagen over het WIFI bereik ? Waarom heeft het dan enkele maanden WEL gewerkt met dezelfde laptops en hetzelfde OS en alles op dezelfde plaats ?
                          Last edited by nete; 3 december 2016, 23:34.

Comment

Dat is te simpel ... eerst nog wat kefferen op de provider. ��
                            Ik heb vrijdag gebeld met mensen van de hotline van Brother, die wijzen uiteindelijk naar PX.

Comment

Nete, ik heb hier 4 IP camera's hangen die via WiFi maznden correct gewerkt hebben ... tot we een nieuwe buur kregen die ook wat WiFi zitten plaatsen heeft.
                              Als zijn WiFi uit staat, dan werkt alles en anders liggen er 2 camera's geregeld uit.
                              Interferentie is de enige oorzaak in dut geval.

Daarom dat ik het WiFi-signaal als "mogelijke" oorzaak nooit zal uitsluiten, ook al heb ik zelf niets veranderd.

Het is al voldoende dat er ergens anders iets veranderd is om problemen te hebben.

Ik beweer niet dat dit de oorzaak is, ik kaart enkel aan wat mogelijks een impact kan hebben.

Verder doet u ermee wat u wil.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Wat afstand betreft van WiFi-bereik heeft u het toch even verkeerd.
                                Een verbinding bestaat uit data in 2 richtingen.
                                Dat WiFi AP zal inderdaad dezelfde signaalsterkte geven naar datzelfde lokaal, maar het is daarom niet zo dat het signaal dat de printer uitzendt even sterk is als dat van de portable.
                                Er kan dus wel degelijk een verschil op zitten ... met nadruk op "kan" want van hieruit kan ik dat ook niet zeggen.
                                De mevrouw van PX kon zien dat de printer EN de laptop verbonden waren aan de router (da's ook al de 86ste keer dat ik dat hier herhaal ).
                                Toen ik sprak van een bijkomende router te plaatsen vond ze dat een prima idee. Ze wist het blijkbaar ook even niet meer.
                                Ben benieuwd voor maandag.
                                Ik ga alvast mijn laptop ook meenemen en zien of die de printer wel vindt.
                                Last edited by nete; 3 december 2016, 23:45.

Comment

Working...
                                X