Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

Wel Geert, ik heb eens iets gekocht bij AlieXpress en kreeg bijna elke dag een mail met reclame.
    Dat is lang geleden, maar heb me dan uiteindelijk toch kunnen uitschrijven.
    Ik zal dat eens opnieuw moeten bekijken.

En echt, als ik op het trackingnummer klik dan kom ik telkens bij DHL uit.
    DHL gebruikt een 10 digitcode en van de Chinezen krijg ik telkens een 12 digitcode, vind ik ook al raar.

Edit: aan de hand van de tip van Bob ben ik er achter gekomen dat het verzonden is met de Turkse post en dat het al 11 dagen in transit is,
    Onrustwekkender is dat ze niet weten naar welk land het gestuurd moet worden.
    Hoe schrijf je België/Belgique/Belgien/Belgium in het Turks?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kijk dan ook even je adresgegevens op ebay na. Dit is je standaard verzendadres dat de verkoper te zien krijgt. Als daar geen land bijstaat...

Comment

Aliexpress, banggood, dx
        tig bestellingen en alles thuis gehad. 1x slecht product, maar netjes geld terug gekregen.

bij ebay: kijk altijd naar de feedbackscore.
        En als je met Paypal betaalt moet je ook nergens mee inzitten.

volgens google translate: Belçika

Comment

Mijn adres is volledig en correct, maar wat hij ingevuld heeft dat weten we natuurlijk niet.

PrintScr

Turkse Post:

Trackingmore:

Het ligt ergens in Istanbul zeker?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Feedbackscore op ebay is niet betrouwbaar! Heb onlangs een Biotar niet ontvangen. Gelukkig NA social media in te schakelen mn geld terug gekregen via Paypal. Toch negatieve feedback gegeven aan de verkoper, omdat deze mij aan het lijntje hield. Enkele dagen later feedback verdwenen, alsook mijn aankoop in de aankoopgeschiedenis! Had er al van gehoord dat ebay op verzoek feedback verwijdert, maar nu dus ook zelf ondervonden.

Comment

volgens mij is het op weg: shipped to destination country

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wat ik mij af vraag Luc, waarom bestel je in China via Ebay?
                Bestel toch via AlieXpress, eigenlijk het Chinese Ebay, maar véél correcter,
                en de handelaars zijn er bang als voor de pest daar een slechte beoordeling te krijgen....
                Ook mijn ervaring. Bestel wel eens via Aliexpress en nooit problemen met de chinezen. Ook adptieringen en zo.

Als er problemen zijn is het de belgische doaune waar het blijft hangen, die van niets weten, niets laten weten en dan na 4 weken terugsturen. Enkele maanden later krijg je dan verwonderde email van ver weg waarom je terug gestuurd hebt.

Maar als het verzonden is in Turkije, waarom gaat de vraag dan over ebay-chinezen?

Heb al 1 pakje gehad dat van china via azerbei-dingkes en zwitserland is gekomen maar nog nooit via turkije.

Comment

Tot hier toe heb ik ook nog geen problemen gehad met bestellingen via Dealextreme en Aliexpress, uiteindelijk is alles altijd hier terechtgekomen, ook die keren (2 keer) dat er een fout was gemaakt door de post (één keer aangeboden, en meteen terug gestuurd zodat ik niet de mogelijkheid had om het pakketje op te halen, en toen wisten ze eerst niet wat er mee gebeurd was, toen heeft het wel heel lang geduurd voor alles in orde was...).
                  En als een pakje bij de douane terechtkomt, dan moet je soms wel héél veel geduld hebben (en een flinke rekening betalen die een pak hoger is dan de vooropgestelde belastingen...).

Bij Aliexpress kan je normaalgezien altijd zien waar je pakje ergens rondhangt, al duurt het gewoonlijk wel een aantal dagen vooraleer het pakje in België aankomt als het vertrokken is met het vliegtuig.
                  Volgens mij gebruiken ze héél trage vliegtuigen, en die moeten dan onderweg ook nog een paar keer bijtanken (de tijd dat het duurt komt overeen met de pioniersjaren van de vliegtuiggeschiedenis ).
                  Maar zolang de verzending gratis is, dan mag het voor mij wel wat langer duren.
                  Dringende zaken bestel ik nooit in China.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                    Feedbackscore op ebay is niet betrouwbaar! Heb onlangs een Biotar niet ontvangen. Gelukkig NA social media in te schakelen mn geld terug gekregen via Paypal. Toch negatieve feedback gegeven aan de verkoper, omdat deze mij aan het lijntje hield. Enkele dagen later feedback verdwenen, alsook mijn aankoop in de aankoopgeschiedenis! Had er al van gehoord dat ebay op verzoek feedback verwijdert, maar nu dus ook zelf ondervonden.
                    Klopt Bob. Ik wilde de vorige Chinees ook een negatieve feedback geven maar alle gegevens waren foetsie.
                    Als ik ga kijken in mijn aankoop geschiedenis staat mijn aankoop er nog bij maar als ik via deze weg feedback wil geven is de verkoper foetsie.
                    Ik begin nu ook wel erg achterdochtig te worden van ebay.

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ook mijn ervaring. Bestel wel eens via Aliexpress en nooit problemen met de chinezen. Ook adptieringen en zo.

Als er problemen zijn is het de belgische doaune waar het blijft hangen, die van niets weten, niets laten weten en dan na 4 weken terugsturen. Enkele maanden later krijg je dan verwonderde email van ver weg waarom je terug gestuurd hebt.

Maar als het verzonden is in Turkije, waarom gaat de vraag dan over ebay-chinezen?

Heb al 1 pakje gehad dat van china via azerbei-dingkes en zwitserland is gekomen maar nog nooit via turkije.
                    Het gaat om Chinezen omdat ik het aan een Chinees gekocht heb en hoe hij het verzend kan me niks schelen als ik het maar krijg.

EDIT: Nu zie ik dat ebay de levering datum heeft verandert, toch vreemd als je het mij vraagt.

Comment

Is al enige jaren een oud zeer.
                      Je besteld in zowat de slechtste periode van het jaar.
                      Ten eerste hebben ze in China nu een enorm aantal pakjes te verwerken en daardoor is ginder al wat oponthoud.
                      Anderzijds houd de belgische douane die pakjes gewoon achter tot ver na de feestdagen. Die werken aan de staat heh. Verlof moet nog opgenomen worden en zo. Extra werkdruk en zo. Minder personeel beschikbaar. Resultaat is dat vanaf oktober zowat +- zich daar bij de douane een berg aan pakjes aan het opstapelen is die wacht op verwerking.
                      Zelf ook al meegemaakt.
                      Ik had besteld in oktober en mijn pakje is netjes toegekomen in februari het jaar er op!
                      Dus ik denk dat je pakje gewoon nog onderweg is.

Trouwens heb ik van alle pakjes dat ik in china gekocht had via Aliexpress of ebay altijd alles netjes ontvangen.
                      Maar je moet wat geduld hebben. Zeker nu in deze periode van het jaar.

Comment

Working...
                      X