Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap ziekenfonds/hospitalisatieverzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overstap ziekenfonds/hospitalisatieverzekering

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Dus om nu te zeggen dat je zonder hospitalisatieverzekering zowat failliet bent bij een ernstige ziekte is ook overdreven, vooral indien je tevreden bent met een tweepersoonskamer.
    Daar heb je gelijk in Ivan, maar als je het zoals ik voor het ganse gezin gratis hebt gekregen van je werkgever, dan zou ik het dom vinden daar na al die jaren afstand van te doen omdat je op pensioen bent, zeker met de voorwaarden die in deze door Philips zelf opgemaakte polis staan.

    Comment


    • #17
      Re: Overstap ziekenfonds/hospitalisatieverzekering

      Dan heb je geluk.Toen ik 65 werd en de verzekering van mijn werkgever wou verlengen,kreeg ik als antwoord dat zij boven 65 niemand meer verzekeren.Na een kopie te sturen van ons verzekeringscontract,waarin stond hoe deze verzekering en binnen welke tijdspanne kon verlengd worden was het wel mogelijk.De vraag hoeveel de premie zou bedragen,werd na een 5-tal weken beantwoord (ondertussen buiten de termijn),en dat nog een volledig medisch onderzoek noodzakelijk was.(NB:in 30 jaar nooit een probleem gehad).
      De theoretische premie was om van je stoel te vallen.Boven de 70 nog meer.
      Dit was voor mij de boodschap:jou hoeven we niet meer. Vandaar wat ik vroeger al zei,let op met verzekeringen.
      (Was nochtans een bekende bank,en via werkgever meer dan 300 mensen verzekerd)

      Comment


      • #18
        Re: Overstap ziekenfonds/hospitalisatieverzekering

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Daar heb je gelijk in Ivan, maar als je het zoals ik voor het ganse gezin gratis hebt gekregen van je werkgever, dan zou ik het dom vinden daar na al die jaren afstand van te doen omdat je op pensioen bent, zeker met de voorwaarden die in deze door Philips zelf opgemaakte polis staan.
        Ik heb het ook altijd via mijn werkgever gehad, maar wel niet volledig gratis. Mijn maandelijkse bijdrage aan mijn werkgever bedroeg/bedraagt (voor het hele gezin, maar ondertussen maar met z'n twee meer) zo'n 8 euro per maand, wat natuurlijk peanuts is in vergelijking wat mijn werkgever betaalt. Het was en is een fantastische hospitalisatieverzekering, maar ik verneem van collega's die op pensioen gegaan zijn, dat ze ongeveer 1.000 euro/jaar vragen indien we die verzekering willen verlengen.
        Ik heb ook de berekening gevraagd, nu reeds een week of vier geleden, maar nog geen voorstel ontvangen.
        Ik vrees echter, gezien mijn voorgeschiedenis, dat ze me liever kwijt dan rijk zullen zijn.
        Daarom dat ik reeds de nodige stappen deed bij de CM, maar ik hoef daar maar aan te sluiten eind februari volgend jaar, ik heb dus nog eventjes tijd.
        Voordeel van de CM, ze trekken zich niks aan van mijn verleden.
        Ik ga dus nog een beetje afwachten om te zien met wat de verzekering van mijn werkgever op de proppen komt.
        Ik hou je op de hoogte.

        Comment

        Working...
        X