Ik heb thuis een lopende belofte dat mijn studenten een nieuwe laptop krijgen als ze door het eerste jaar Unief of Hogeschool geraken.
Tot hiertoe kozen 2 van de 3 voor een MBPro 13 die me telkes zo'n 1300-1400€ kostte.
Mooi cadeau vond ik, en ze waren het er mee eens.
De jongste heeft in Juli ook haar eerste jaar succesvol afgerond, en was aan het wachten tot de nieuwe modellen uit kwamen.
De MacBook 12 vind ze wat klein, en is ook niet makkelijk te verbinden met die éné aansluiting.
En nu de MBP aan minstens 1700€... effe slikken.
Ik ken haar keuze nog niet.
Ze werkt nu met Windows, maar ze wil vooral een goed draagbaar toestel van 13-14', waarvan de batterij het zeker een uur of 6 kan uithouden. DVD/CD is onbelangrijk, er moet een SSD van minstens 256 GB in, en budget is ca. 1400€.
Op haar kot staat er nog een tweede scherm zodat ze met 2 schermen kan werken.
Wat vind je daar voor?
Ik wil haar een deftig alternatief kunnen bieden.
Toepassingen: wat office werk, en basis tekenwerk (studeert architect).
Ik denk niet dat ze de laatste zwaarste processor of grafische kaart nodig heeft.
Tot hiertoe kozen 2 van de 3 voor een MBPro 13 die me telkes zo'n 1300-1400€ kostte.
Mooi cadeau vond ik, en ze waren het er mee eens.
De jongste heeft in Juli ook haar eerste jaar succesvol afgerond, en was aan het wachten tot de nieuwe modellen uit kwamen.
De MacBook 12 vind ze wat klein, en is ook niet makkelijk te verbinden met die éné aansluiting.
En nu de MBP aan minstens 1700€... effe slikken.
Ik ken haar keuze nog niet.
Ze werkt nu met Windows, maar ze wil vooral een goed draagbaar toestel van 13-14', waarvan de batterij het zeker een uur of 6 kan uithouden. DVD/CD is onbelangrijk, er moet een SSD van minstens 256 GB in, en budget is ca. 1400€.
Op haar kot staat er nog een tweede scherm zodat ze met 2 schermen kan werken.
Wat vind je daar voor?
Ik wil haar een deftig alternatief kunnen bieden.
Toepassingen: wat office werk, en basis tekenwerk (studeert architect).
Ik denk niet dat ze de laatste zwaarste processor of grafische kaart nodig heeft.
Comment