Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Zonnepanelen .....

    Gisteren in het nieuws, elektriciteitsrekening in België is 4x duurder dan in de buurlanden !
    Tjah .....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #77
      Re: Zonnepanelen .....

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Gisteren in het nieuws, elektriciteitsrekening in België is 4x duurder dan in de buurlanden !
      Tjah .....

      grts
      Sieg
      En nóg altijd zijn er brave zielen die denken dat zonnepanelen plaatsen nog steeds niet interessant is...
      Maar ja, die kaars, die uil, die bril hé.
      Maar laat me duidelijk zijn, ik heb er geen probleem mee hoor, houden zo en er geen plaatsen.
      Hoe duurder elektriciteit wordt hoe meer profijt ik (en met mij vele anderen) doen , want ik zie de leveranciers nu ook niet onmiddellijk hun prijzen door vier delen.

      Comment


      • #78
        Re: Zonnepanelen .....

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Hoe duurder elektriciteit wordt hoe meer profijt ik (en met mij vele anderen) doen , want ik zie de leveranciers nu ook niet onmiddellijk hun prijzen door vier delen.
        En dat gaat de wereld redden : zonnepanelen : wel : ge plaatst er : dan hebt ge den invertor taks....
        ge plaatst er geen : dan gaan ze ( binnen nen tijd ) je rekening maken op de aansluiting die ge liggen hebt ( bv, ne "conteur" met 40 amp is .....betalen )
        en met de zonnepanelen : ge betaald de invertor taks , maar als ge de aansluiting laat verlichten : en ge komt eens niet toe, dan gaat het licht ook uit.
        In belgie, zijn er frejakes , die het geld weggeven ( aan de rijken ) : 450 euro per 1000 kw : is dat realistisch ? ik had verleden jaar ( toen ons turteltje de zaak nog niet had verbetert met er nog een 100 euro bij op te doen ) , een verbruik van 4000 watt, en ik betaalde 509 euro elektriciteit, ( waar frejake 1800 euro voor gaf ) en dan klagen we nu dat de "rijken" heelder velden vol liggen hebben ( waar geld is , zal meer geld komen )
        dit jaar ( gene strenge winter , maar wel nen heeel lange : een verbruik van 7000 kw ( ik heb enkel elek. verwarming met accumulatiekachels ( die 30...40 jaar geleden werden aangeraden wnt de nachttarief....ohja dat fabeltje is ook al weg : nacht en excl nacht kosten nu evenveel ) en ik betaal nu 1460 euro.
        en zij gerust, na de "uw aansluitingstaks" het vermogen dat ge "kunt " gebruiken, zal het volgende de "piektaks" worden, wat is het meeste dat ge ooit verbruikte op 1 kwartier ( in fabrieken is dat al zo ) want dat moeten ze ook klaarstaan hebben zullen ze zeggen. Belgen, de melkkoeien van de regering, en giganten..
        ( als eens je factuur van je water gezien? daar klaagt niemand over, maar die is ook al 4 keer hoger, dan 3 jaar geleden. )
        en verder aan de pomp zullen we maar "klikketen" , en nu het volgende zal het "pintje " zijn , de rokers slaan we ook al stilaan dood,
        TONNEN appels en peren vernietigen, om de prijs hoog te houden : waarom er geen appelsap van maken ?? neen : duur houden, dan is het lonender van den overschot te vernietigen. Dan krijgen ze subsidie , omdat het te veel regende, en daarna het te warm was... ING maakt 1,1 miljard winst , maar enige dut meer voor de spaarder ??? nope : we sluiten kantoren, zodat er nog meer werklozen zijn , en de regering nog meer werkloosheidsvergoeding moet betalen, maar dat lossen ze flink op : na 1 jaar je pensioen naar beneden ( werk maar en bouw maar een pensioen op sorry verkeerd : we pakken dat toch af) , en de jongeren, die krijgen nog minder pensioen.
        HOE GAAN DIE NOG EEN HUIS KUNNEN KOPEN, EN ZONNEPANELEN KUNNEN LEGGEN ??????????????????????????

        Comment


        • #79
          Re: Zonnepanelen .....

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          En dat gaat de wereld redden : zonnepanelen : wel : ge plaatst er : dan hebt ge den invertor taks....
          ge plaatst er geen : dan gaan ze ( binnen nen tijd ) je rekening maken op de aansluiting die ge liggen hebt ( bv, ne "conteur" met 40 amp is .....betalen )
          en met de zonnepanelen : ge betaald de invertor taks , maar als ge de aansluiting laat verlichten : en ge komt eens niet toe, dan gaat het licht ook uit.
          In belgie, zijn er frejakes , die het geld weggeven ( aan de rijken ) : 450 euro per 1000 kw : is dat realistisch ? ik had verleden jaar ( toen ons turteltje de zaak nog niet had verbetert met er nog een 100 euro bij op te doen ) , een verbruik van 4000 watt, en ik betaalde 509 euro elektriciteit, ( waar frejake 1800 euro voor gaf ) en dan klagen we nu dat de "rijken" heelder velden vol liggen hebben ( waar geld is , zal meer geld komen )
          dit jaar ( gene strenge winter , maar wel nen heeel lange : een verbruik van 7000 kw ( ik heb enkel elek. verwarming met accumulatiekachels ( die 30...40 jaar geleden werden aangeraden wnt de nachttarief....ohja dat fabeltje is ook al weg : nacht en excl nacht kosten nu evenveel ) en ik betaal nu 1460 euro.
          en zij gerust, na de "uw aansluitingstaks" het vermogen dat ge "kunt " gebruiken, zal het volgende de "piektaks" worden, wat is het meeste dat ge ooit verbruikte op 1 kwartier ( in fabrieken is dat al zo ) want dat moeten ze ook klaarstaan hebben zullen ze zeggen. Belgen, de melkkoeien van de regering, en giganten..
          ( als eens je factuur van je water gezien? daar klaagt niemand over, maar die is ook al 4 keer hoger, dan 3 jaar geleden. )
          en verder aan de pomp zullen we maar "klikketen" , en nu het volgende zal het "pintje " zijn , de rokers slaan we ook al stilaan dood,
          TONNEN appels en peren vernietigen, om de prijs hoog te houden : waarom er geen appelsap van maken ?? neen : duur houden, dan is het lonender van den overschot te vernietigen. Dan krijgen ze subsidie , omdat het te veel regende, en daarna het te warm was... ING maakt 1,1 miljard winst , maar enige dut meer voor de spaarder ??? nope : we sluiten kantoren, zodat er nog meer werklozen zijn , en de regering nog meer werkloosheidsvergoeding moet betalen, maar dat lossen ze flink op : na 1 jaar je pensioen naar beneden ( werk maar en bouw maar een pensioen op sorry verkeerd : we pakken dat toch af) , en de jongeren, die krijgen nog minder pensioen.
          HOE GAAN DIE NOG EEN HUIS KUNNEN KOPEN, EN ZONNEPANELEN KUNNEN LEGGEN ??????????????????????????
          +1
          Pensioen zal er later niet meer zijn, of zeker niet genoeg om te (over)leven.
          Dus moet men zelf een potje opsparen: Aan een, bijna, negatieve rente. Of als je met aandelen spaart en je maakt wat winst met een vernietigende afroombelasting.
          De Britten beseffen nog niet hoe gelukkig ze gaan zijn met hun Brexit. Ons wordt door "intellectuelen" wijsgemaakt dat ze fout gestemd hebben. Wait and see!
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #80
            Re: Zonnepanelen .....

            De Britten beseffen nog niet hoe gelukkig ze gaan zijn met hun Brexit. Ons word door "intellectuelen" wijsgemaakt dat ze fout gestemd hebben.
            Ik hoor hier vaak vertellen dat de elektriciteit hier duurder is dan in het buitenland.
            Zonder de taksen is de elektriciteit hier goedkoper dan in Engeland.
            Op het bedrijf waar ik werk, en waar we heel veel elektriciteit verbruiken, maken we extra productie, zodat onze collega's in Engeland minder moeten produceren want daar is de elektriciteit de duur.

            Al is de prijs nu weer flink gestegen doordat er verschillende kerncentrales stil liggen.

            mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #81
              Re: Zonnepanelen .....

              Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
              ..................................
              Zonder de taksen is de elektriciteit hier goedkoper dan in Engeland.
              ...........................
              Ik moet inderdaad WEL taksen betalen op de electriciteit. En ik mag GEEN zonnepanelen leggen.
              Door de Turteltaks en andere prijsstijgingen wordt onze energie op 1 januari 2016 fors duurder dan in onze buurlanden. De energiekloof bedraagt 37 procent. Dat blijkt uit berekeningen van de PVDA studiedienst.


              Het inflatieverschil was voornamelijk voor elektriciteit zeer groot. De inflatie voor dit product kwam gemiddeld uit op 0,7 % in onze voornaamste buurlanden en op 40,6 % in België
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #82
                Re: Zonnepanelen .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                .................................................. .....................
                HOE GAAN DIE NOG EEN HUIS KUNNEN KOPEN, EN ZONNEPANELEN KUNNEN LEGGEN ??????????????????????????
                De jongeren zullen dan doen net zoals nu, met de steun van pa en ma .

                Comment


                • #83
                  Re: Zonnepanelen .....

                  maar die pa en ma generatie, gaat er ook uit binnen xx jaren, en wat dan ???
                  De kloof wordt steeds groter van die te weinig en die teveel "verdienen" en als pa daar bij komt ( denk aan bv Cat zoveel op straat banken spreken van 7000 man op straat .....) dan geraak je niet meer aan het werk als "pa" wat ouder wordt.
                  En dan kan pa niet meer helpen, dus .. zoon geen huis meer ????

                  Comment


                  • #84
                    Re: Zonnepanelen .....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                    maar die pa en ma generatie, gaat er ook uit binnen xx jaren, en wat dan ???
                    De kloof wordt steeds groter van die te weinig en die teveel "verdienen" en als pa daar bij komt ( denk aan bv Cat zoveel op straat banken spreken van 7000 man op straat .....) dan geraak je niet meer aan het werk als "pa" wat ouder wordt.
                    En dan kan pa niet meer helpen, dus .. zoon geen huis meer ????
                    Tsja, zo kan je altijd maar meer gaan zwartkijken en/of doemdenken... misschien bestaat de aarde helemaal niet meer over xx jaren...
                    Het is nu al jaaaaaaaaren aan een stuk dat er zoveel ontslagen zijn, Ford, Opel, VW, Renault....en ga zo maar verder.

                    Kijk hier maar eventjes, het is dus al langer aan de gang : http://www.werk.belgie.be/moduleTab.aspx?id=493&idM=218

                    En toch zitten de restaurants overal bomvol, zo ook zondag weer.
                    Wij hadden een weekje vooraf gereserveerd en hadden net nog plaats voor vier. Op mijn vraag hoever vooraf we beter reserveren.... liefst minimum een maand mijnheer .

                    Voor een vakantie in september dit jaar werden wij door de eigenaar verwittigd in januari dat we dringend moesten reserveren als we wilden komen in september.
                    Voor onze vakantie in het voorjaar 2017 hebben wij een maand geleden reeds moeten reserveren wegens nog slechts enkele plaatsen vrij op het vliegtuig.
                    Enz.........

                    Comment


                    • #85
                      Re: Zonnepanelen .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      En toch zitten de restaurants overal bomvol, zo ook zondag weer.
                      Wij hadden een weekje vooraf gereserveerd en hadden net nog plaats voor vier. Op mijn vraag hoever vooraf we beter reserveren.... liefst minimum een maand mijnheer .

                      Voor een vakantie in september dit jaar werden wij door de eigenaar verwittigd in januari dat we dringend moesten reserveren als we wilden komen in september.
                      Voor onze vakantie in het voorjaar 2017 hebben wij een maand geleden reeds moeten reserveren wegens nog slechts enkele plaatsen vrij op het vliegtuig.
                      Enz.........
                      Dat komt omdat de mensen niet meer willen sparen aan 0,1% intrest. Beter er van profiteren zolang het nog kan.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Zonnepanelen .....

                        Er zijn nog altijd sukkelaars, maar eerlijk. Mensen die met 2 werken aan een gemiddeld inkomen kunnen toch regelmatig eens een hapje gaan eten zeker.

                        En een reisje kan er dan ook wel af zeker.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Zonnepanelen .....

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Dat komt omdat de mensen niet meer willen sparen aan 0,1% intrest. Beter er van profiteren zolang het nog kan.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Er zijn nog altijd sukkelaars, maar eerlijk. Mensen die met 2 werken aan een gemiddeld inkomen kunnen toch regelmatig eens een hapje gaan eten zeker.

                          En een reisje kan er dan ook wel af zeker.
                          Voila, volkomen mee eens .
                          Daarom niet te rap lopen klagen en zagen.
                          Het is altijd jammer voor zij die rechtstreeks geconfronteerd worden met (massa)ontslag, maar ik zie de werkloosheidcijfers toch niet spectaculair stijgen, dus vinden zij die willen werken nog altijd tamelijk vlug een andere job.
                          En zij die denken dat de jaren 70 met interesten van 12-13-14 % nog zullen terugkeren... denk maar vlug wat anders.
                          Wij betaalden dan ook een woninglening af tegen 9,25 %.... en nu...... ?? Voor de één is het goed voor de ander slecht en zo is het al altijd geweest en zal het altijd blijven.
                          Last edited by Guest17; 27 oktober 2016, 11:28.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Zonnepanelen .....

                            Bon, eventjes gewoon een korte vraag, en ik hoop een kort antwoord hierop te krijgen:

                            Wij zouden in februari onze zonnepanelen laten leggen. Deze zouden een opbrengst geven van +- 5,88 kWp. Dit all-in (installatie, kosten aansluiting, heel de ratabaklan) voor net 10.000€.
                            We gaan hiervoor wss een lening aangaan voor 6k via ofwel onze bank (wederopname) of via die van de overheid (10 jaar en 2%): Welke van de 2 is het interessantste? Bank is notariskosten, overheid ook?
                            En is het überhaupt nog interessant om deze investering te doen? We zijn beide jonge dertigers, 3 jaar geleden gebouwd en 2 kleine kindjes..

                            Bedankt voor verhelderende antwoorden (geen discussies?)
                            Canon 5D2 en wat glas

                            Comment


                            • #89
                              Re: Zonnepanelen .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                              Bon, eventjes gewoon een korte vraag, en ik hoop een kort antwoord hierop te krijgen:

                              Wij zouden in februari onze zonnepanelen laten leggen. Deze zouden een opbrengst geven van +- 5,88 kWp. Dit all-in (installatie, kosten aansluiting, heel de ratabaklan) voor net 10.000€.
                              We gaan hiervoor wss een lening aangaan voor 6k via ofwel onze bank (wederopname) of via die van de overheid (10 jaar en 2%): Welke van de 2 is het interessantste? Bank is notariskosten, overheid ook?
                              En is het überhaupt nog interessant om deze investering te doen? We zijn beide jonge dertigers, 3 jaar geleden gebouwd en 2 kleine kindjes..

                              Bedankt voor verhelderende antwoorden (geen discussies?)
                              Hierbij kan ik je maar één goede raad geven, ga met je vraag naar je notaris en luister eens wat de voor jullie
                              beste opties zijn, raad is er gratis en een wederopname kost niet zo veel als een nieuw schrijven.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Zonnepanelen .....

                                Ik dacht dat een wederopname van een hypothecaire lening geen extra notariskosten met zich meebrengt.

                                Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                                ..................(geen discussies?)
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X