Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keep your Nikon account safe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keep your Nikon account safe

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Voor mij is het al een aanwijzing dat het waarschijnlijk klopt.
    Alle phishingmails die ik to nu toe kreeg waren aan een verkeerd (meestal onbestaand) adres gestuurd
    dat moet je me toch eens uitleggen: hoe kan dit nu aan een verkeerd adres zijn toegestuurd en toch op uw adres toekomen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      dat moet je me toch eens uitleggen: hoe kan dit nu aan een verkeerd adres zijn toegestuurd en toch op uw adres toekomen?
      Ik krijg in mijn spambox regelmatig mails met mijn eigen emailadres waarbij aan het gedeelte voor de apenstaart een aantal cijfers of letters is toegevoegd.
      Komt steeds van een .RU adres.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Eenvoudig, alles dat naar mijn domein gestuurd wordt komt aan op de server. Bestaande adressen in hun mailbox, spam in de spamfolder en onbestaande adressen@mijn domein in de "catchall".
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Lap,ook deze mail gekregen.
          Helaas ben ik een Canonian.
          Dus de mail-adressen zullen ze niet bij Nikon opvissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Helaas ben ik een Canonian.
            Da's er eentje om in te kaderen
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Ik krijg in mijn spambox regelmatig mails met mijn eigen emailadres waarbij aan het gedeelte voor de apenstaart een aantal cijfers of letters is toegevoegd.
              Komt steeds van een .RU adres.
              Hier ook.

Deze week een phishing mail met een nep aanbieding van Coolblue gekregen. Met een mooi nagemaakte interface voor een aankoopbon van 500€.
              De vragenlijst vroeg hoeveel keer per jaar ik bij Coolblue kocht.... ???? Dat weten ze bij Coolblue ook al dacht ik.
              Last edited by Skitch; 11 oktober 2016, 12:54.
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Hier ook.

Deze week een phishing mail met een nep aanbieding van Coolblue gekregen. Met een mooi nagemaakte interface voor een aankoopbon van 500€.
                De vragenlijst vroeg hoeveel keer per jaar ik bij Coolblue kocht.... ???? Dat weten ze bij Coolblue ook al dacht ik.
                Niet persé, aangezien vragenlijsten dikwijjls door externe bedrijven worden opgesteld en de manier om enquetes te voeren niet noodzakelijk data uit uw account gaat halen. Het zal voor coolblue arbeidsintensiever/kostelijker zijn om een stagiair al deze accountgegevens te laten opzoeken en inputten, dan dat ze het aan de klant vragen.

Heb zo ook al verschillende (legit) enquetes gehad waarbij je zaken zoals m/v, leeftijd e.d. moet invullen terwijl ze het eigenlijk weten. Dat op zich wil dus niets zeggen.

Comment

'k Heb hierover een mail gestuurd naar Coolblue.
                  Ze hebben me bevestigd dat het phishing was.
                  Er stonden ook twee (inhoudelijke) fouten in de mail...

Edit: Het is niet de gewoonte van Coolblue om een aankoopbon van 500 € cadeau te doen...
                  Last edited by Skitch; 11 oktober 2016, 19:00. Reden: Edit: 500€
                  " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                  X