Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

zie toch ook de waarschuwing op : https://www.bankshopper.be/nl/nieuws...g-zijn-ze.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Het is mij bekend dat de koers zeer volatiel is. Maar ik zou het niet als belegging gebruiken. Eerder een 100 euro of zo op zetten en wat aankopen ermee doen.
      Ik ben ook vertrouwd met aandelen en andere effecten en ook daar kan het er hard aan toegaan.

Toch bedankt voor de waarschuwing.

Comment

Ofwel probeert de US zich de Bitcoin toe te eigenen en te controleren ofwel zullen ze zelf een digitale "$-coin" creëren naast ( maar volledig onafhankelijk van ) de originele dollar.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
          Ofwel probeert de US zich de Bitcoin toe te eigenen en te controleren ofwel zullen ze zelf een digitale "$-coin" creëren naast ( maar volledig onafhankelijk van ) de originele dollar.
          ???
          Bitcoin heeft toch niets te maken met eender welke andere munteenheid dan ook.
          Het is een munt op zich.
          Ik begrijp uw gevolgtrekkingen niet zo goed.

Comment

@buurmanBert

Verander je geweer al maar van schouder !

Comment

I was wrong about Ethereum because it’s such a good store of value… no wait, let me try again.

Comment

Ja hehe, indrukwekkend, maar ik denk dat dit nog even zal duren voor het algemeen geaccepteerd zal worden.
                Winkels die nu werken met virtuele munt aanvaarden enkel bitcoin.

Maar het is altijd leuk om te zien hoe zich dit verder ontwikkeld natuurlijk.

Comment

Het gaat inderdaad nog wel even duren voor het algemeen geaccepteerd zal worden, maar je merkt toch een duidelijk verschil met de voorbije maanden. Je mag ook niet vergeten dat bitcoin ondertussen al zo'n 8 jaar bestaat. Ethereum, Dash, Ripple, Zcash,... zijn redelijk nieuw en komen nu meer en meer in de aandacht, zeker als de koersen stijgen zoals ze de voorbije maanden gedaan hebben.
                  Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Comment

Wat ik ervan weet is dat de bitcoin een betaalmiddel is zoals bvb. ook de maaltijdcheque een betaalmiddel is. En dat de centrale banken en de banken tout court dergelijke betaalmiddelen negeren en zelfs boycotten omdat ze anders hun monopolie in de geldmarkt verliezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Waarom zou je bitcoins willen aanschaffen eigenlijk ?
                      Is geen wettelijk betaalmiddel en geniet bijgevolg ook geen bescherming hoe dan ook.
                      Het is net omgekeerd, waarom betaalt men nog steeds met het geld dat wij hier kennen, en gaan we niet met innovatievere technieken werken. Waarom hinken we hier in Europa steeds achterop?

Zoals Peter Hinssen het onlangs uitlegde in een interview met Humo:
                      "De meeste mensen weten niet wat er op ons afkomt, laat staan dat ze het voelen. Ik ben net terug uit China: daar voel je het wél. Niemand betaalt daar nog met cash. Zelfs in het stomste fruitkraampje doe je dat met je smartphone – scan, boem, betaald! Wie een kredietkaart bovenhaalt, wordt als een neanderthaler bekeken. En dan keer ik terug naar Europa en kan ik niet eens een taxi betalen met een kredietkaart. Ik voel me dan zoals Frodo, die terugkeert van Moria en in De Gouw moet uitleggen aan de andere Hobbits: ‘Jongens, het zou kunnen dat het leven zoals we het nu kennen een béétje gaat veranderen.’"

Bitcoin gebruikt blockchain technologie, en dat zou net veiliger of transparanter moeten zijn, zodat er minder fraude kan gepleegd worden.
                      Het zou ook goedkoper zijn. En blockchain heeft niet enkel toepassingen in de financiële markt. Zeker eens googelen
                      Ik zie dus niet in waarom de overheid het niet wettelijk zou maken?

Comment

Peter Hinssen moet niet overdrijven. Ik ben ook net terug uit China en het is correct dat China met zijn WeChat app mensen laat betalen via deze app.
                        WeChat is een integraal onderdeel van hun manier van leven. Professionele communicatie gebeurt meer per WeChat dan met email, ga je een flesje water kopen, treinticket, ... kan je dit ook via WeChat en wordt veel gebruikt. Via hetzelfde WeChat is er zoiets als Facebook waar je een foto kan posten ed.
                        Er is uiteraard ook Weibo natuurlijk en Baidu en is het niet altijd eenvoudig om Westerse kredietkaarten te gebruiken omdat de meest gebruikte kaart in China JCB is.
                        Echter, een taxi is meestal cash of met JCB.
                        Het leuke van dit allemaal is dat het zo allemaal anders is als wat wij kennen en gebruiken en dat we idd niet altijd de toon zetten.
                        In een land van 1,3 miljard mensen is er natuurlijk een enorm potentieel en zet Google, Amazon, Facebook, ... in de schaduw.

En met de auto rijden kan een Chinees al helemaal niet doch dit terzijde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          En met de auto rijden kan een Chinees al helemaal niet doch dit terzijde
                          China wil tegen 2030 enkel nog auto's zonder stuur fabriceren. Een ambitieus plan.
                          En wellicht zal het ook zo zijn... misschien niet in 2030, maar ooit komt het toch.

Ik vraag me af of mijn kinderen later nog voor hun rijbewijs zullen moeten gaan, binnen x aantal jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            China wil tegen 2030 enkel nog auto's zonder stuur fabriceren. ...
                            Precies omdat ze met geen auto kunnen rijden In de vele keren over de afgelopen 3 jaar dat ik er ben geweest heb ik daar de meest waanzinnige dingen gezien zoals je ook kan zien op YouTube.

Comment

Working...
                            X