Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportpaleis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sportpaleis

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Er bestaat ook een 10-rittenkaart, 1,40 euro per rit.... , is niet op naam. Da's dan 5,4 euro.
    Zo heb ik er altijd 1 op zak voor onvoorziene omstandigheden of voor in de koekenstad.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Zo heb ik er altijd 1 op zak voor onvoorziene omstandigheden of voor in de koekenstad.
      Maar je kan dan geen SMS versturen hé, en dat is, vooral voor de jeugd, not done.
      En de Lijn zegt natuurlijk niet nee als je 40% meer wil betalen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

als je in Melsele parkeert moet je van je tramtickets of rittenkaartverbuik eens het verbruik van je wagen dat je uitspaarde door de niet gereden filekilometers aftrekken en eventueel parkeergeld.
        En voor je het vraagt: ja ik ben een gepensioneerde van De Lijn dus heb er wel baat bij als er zo veel mogelijk gebruik van wordt gemaakt
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Typfoutje: er moet staan maximaal.
          Er bestaat ook een 10-rittenkaart, 1,40 euro per rit.... , is niet op naam. Da's dan 5,4 euro.
          Nee, minimaal want als je een ticket per sms koopt is komt er 0.15 euro bij en als je op de tram zelf koopt is het nog duurder. De goedkoopste prijs per ticket is dus wat ik geschreven heb.

Dat is daarom niet de goedkoopste prijs per rit, daar doe je met een tienrittenkaart voordeel mee, maar dat is geen individueel ticket.

En Nete, 4 x 1.40 is volgens mij nog altijd 5.60.

Waarom ook 14 euro uitgeven als je niet regelmatig in Antwerpen komt en dan nog de tram zou willen nemen ?

Ik had ook nog kunnen schrijven dat je op Linkeroever in de omgeving van het Van Eedenplein (voetgangerstunnel) kan parkeren. Niet altijd gratis zoals ergens eerder vermeld, maar wel goedkoop want het is daar gele zone. Indien donkergeel dan sta je daar voor 2,7 euro heel de dag. Maar toegegeven, je moet goed opletten er is daar ook lichtgele zone en blauwe zone (parkeerschijf maar niet na 18.00 h., dus kan gratis als er plaats is) met telkens iets duurder tarief of geen voordelig dagtarief of max. 2 uur parkeren. Kan je ineens wat foto's nemen van die voetgangerstunnel en die houten roltrappen ...

Op de ring moet je wat geluk hebben, ttz. een ander mag geen tegenslag hebben (ongeval of zo), dan is de file een rijdende file. Het probleem vanuit Gent zit hem wel vóór de Kennedytunnel omwille van de linkse inritten en afritten net voor de tunnel en de weefbewgingen die dat met zich meebrengt, eens de tunnel door gaat het altijd vlotter (weer : tenzij er een ongeval is gebeurd, maar daarvoor dient Radio 1 met de verkeersberichten om de x-aantal minuten).

Maar mijn 14 jarige dochter zou ik toch liefst ZELF tot voor de deuren van het Sportpaleis brengen en ze daar ook later oppikken, zo gezellig zijn de trams niet en al zeker de buurt aan het Sportpaleis niet. Ik zet ze altijd af aan dat kasseiweggetje (doodlopend op het Albertkanaal), wacht daar 5 minuten tot ze me sms't of opbelt dat ze binnen is en dan pas rij ik verder. En omgekeerd hetzelfde : ik sta daar ergens in dat straatje en als de dochter buiten is dan sms't ze en dan rij ik al richting het kruispunt dat je op de foto kan zien, heel traag tot ik haar zie en dan flikker ik met mijn lichten. En de oprit richting Gent staat dan al te blinken op 200 meter.

Enkel als ik zelf mee zou binnengaan naar een concert, dan zou ik de tram nemen want parkeren daar in de buurt kan wel (Slachthuislaan dure tijdelijke betaalparking, maar het is een merde om daar na afloop buiten te geraken).
          Last edited by Empe; 3 oktober 2016, 17:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Nee, minimaal want als je een ticket per sms koopt is komt er 0.15 euro bij en als je op de tram zelf koopt is het nog duurder. De goedkoopste prijs per ticket is dus wat ik geschreven heb.

Dat is daarom niet de goedkoopste prijs per rit, daar doe je met een tienrittenkaart voordeel mee, maar dat is geen individueel ticket.

En Nete, 4 x 1.40 is volgens mij nog altijd 5.60.

Waarom ook 14 euro uitgeven als je niet regelmatig in Antwerpen komt en dan nog de tram zou willen nemen ?

Ik had ook nog kunnen schrijven dat je op Linkeroever in de omgeving van het Van Eedenplein (voetgangerstunnel) kan parkeren. Niet altijd gratis zoals ergens eerder vermeld, maar wel goedkoop want het is daar gele zone. Indien donkergeel dan sta je daar voor 2,7 euro heel de dag. Maar toegegeven, je moet goed opletten er is daar ook lichtgele zone en blauwe zone (parkeerschijf maar niet na 18.00 h., dus kan gratis als er plaats is) met telkens iets duurder tarief of geen voordelig dagtarief of max. 2 uur parkeren. Kan je ineens wat foto's nemen van die voetgangerstunnel en die houten roltrappen ...

Op de ring moet je wat geluk hebben, ttz. een ander mag geen tegenslag hebben (ongeval of zo), dan is de file een rijdende file. Het probleem vanuit Gent zit hem wel vóór de Kennedytunnel omwille van de linkse inritten en afritten net voor de tunnel en de weefbewgingen die dat met zich meebrengt, eens de tunnel door gaat het altijd vlotter (weer : tenzij er een ongeval is gebeurd, maar daarvoor dient Radio 1 met de verkeersberichten om de x-aantal minuten).

Maar mijn 14 jarige dochter zou ik toch liefst ZELF tot voor de deuren van het Sportpaleis brengen en ze daar ook later oppikken, zo gezellig zijn de trams niet en al zeker de buurt aan het Sportpaleis niet. Ik zet ze altijd af aan dat kasseiweggetje (doodlopend op het Albertkanaal), wacht daar 5 minuten tot ze me sms't of opbelt dat ze binnen is en dan pas rij ik verder. En omgekeerd hetzelfde : ik sta daar ergens in dat straatje en als de dochter buiten is dan sms't ze en dan rij ik al richting het kruispunt dat je op de foto kan zien, heel traag tot ik haar zie en dan flikker ik met mijn lichten. En de oprit richting Gent staat dan al te blinken op 200 meter.

Enkel als ik zelf mee zou binnengaan naar een concert, dan zou ik de tram nemen want parkeren daar in de buurt kan wel (Slachthuislaan dure tijdelijke betaalparking, maar het is een merde om daar na afloop buiten te geraken).
            Je kan die kaart ook elders gebruiken (kusttram bvb)
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Respect voor jouw keuze Empe (en veel geluk met de files op de ring), maar enkele van je argumenten zijn toch discutabel:

2,5 concerten en de rittenkaart is al opgebruikt
              Je kan iets verder op P&R Bancefloer gratis parkeren met een paar trams voor je neus.
              Tram je samen met je dochter tot aan het Sportpaleis en begeleidt je ze tot binnen dan kan jij nog altijd met dezelfde 1,4 euro terug naar de stad om te gaan eten.

Comment

Laat ons weten hoe het gegaan is !

Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                Hallo
                Volgende week moet ik mijn 14 jarige dochter naar het soortpaleis brengen (bieber).
                Het zou eventueel de bedoeling zijn dat ik mijn dochter afzet aan het sportpaleis en terug ophaal na te optreden.
                Mijn vrouw en ik zouden dan de stad intrekken om iets te eten.
                Wat zou ik het best doen?
                Komende van Gent.
                Onmiddellijk naar het sportpaleis rijden (en wss veel file).
                Of een afslag verder rijden, de auto verder parkeren en de tram nemen?
                Ik veronderstel dat er wss veel goede tram verbindingen zijn?

Comment

Ik zal toch een deel van de raad van Empe opvolgen.
                  Ik zal op tijd vertrekken en hopen dat de file nog meevalt.
                  De auto parkeren zo dicht mogelijk bij de snelweg.(sportpaleis)
                  Mee gaan met mijn dochter tot het sportpaleis en dan tram 3 nemen richting groenplaats.
                  Optreden duurt tot 23.00 (tegen dan neem ik de tram terug naar het sportpaleis) en w8 ik mijn dochter op aan de uitgang.
                  Denk dat dit het beste is (mss niet het beste ivm verkeer).
                  Maar ze is ook niet gewend om de tram te nemen en heb geen zin om dan achteraf problemen te hebben (elkaar moeten zoeken, lastig gevallen op de tram.....)
                  Toch iedereen bedankt voor de info.

Comment

Ik zal toch een deel van de raad van Empe opvolgen.
                    Ik zal op tijd vertrekken en hopen dat de file nog meevalt.
                    De auto parkeren zo dicht mogelijk bij de snelweg.(sportpaleis)
                    Mee gaan met mijn dochter tot het sportpaleis en dan tram 3 nemen richting groenplaats.
                    Optreden duurt tot 23.00 (tegen dan neem ik de tram terug naar het sportpaleis) en w8 ik mijn dochter op aan de uitgang.
                    Denk dat dit het beste is (mss niet het beste ivm verkeer).
                    Maar ze is ook niet gewend om de tram te nemen en heb geen zin om dan achteraf problemen te hebben (elkaar moeten zoeken, lastig gevallen op de tram.....)
                    Toch iedereen bedankt voor de info.
                    Parkeren in de buurt van het Sportpaleis ... dat lukt je enkel op de betaalparkings. Parkeren is niets, er terug buiten geraken is wat anders ... soit, de raad was wel om NIET te parkeren in de buurt van het Sportpaleis. Wel de dochter bijna letterlijk aan de inkom van het Sportpaleis afzetten en voor het terug oppikken hetzelfde. Als je héél vroeg bent kan je misschien nog wel terecht op die (piep)kleine parking aan het Sportpaleis zelf op de hoek van het kasseiweggetje dat je op de foto kan zien, dat zou ideaal zijn ( 5 euro ).

Want anders was zo'n park en ride oplossing natuurlijk beter, alledrie samen naar het sportpaleis (de dochter met haar ticket reist gratis heen en terug), afzetten en ze letterlijk zien binnengaan en dan met hetzelfde ticket terug naar het centrum van Antwerpen (ticket is een uur geldig, ttz. je moet voor het einde van het uur opnieuw opstappen, je mag gerust langer dan een uur blijven zitten).

Comment

Allé we zitten al in stad een westmaele triple te drinken.☺
                      Redelijk vlot tot aan het sportpaleis geraakt.
                      Mij geparkeerd op de parking van de benzine pomp (Q8)/10 euro.
                      En tram 3 genomen (3euro per pers.) Richting groenplaats.
                      Straks terug tram 3 richting sportpaleis.
                      Last edited by Netebuk; 5 oktober 2016, 21:31.

Comment

Want anders was zo'n park en ride oplossing natuurlijk beter, alledrie samen naar het sportpaleis (de dochter met haar ticket reist gratis heen en terug), afzetten en ze letterlijk zien binnengaan en dan met hetzelfde ticket terug naar het centrum van Antwerpen (ticket is een uur geldig, ttz. je moet voor het einde van het uur opnieuw opstappen, je mag gerust langer dan een uur blijven zitten).
                        En zoveel minder stresserend. En met tienrittenkaart zoveel goedkoper.
                        Maar dan moet je Koning Auto achterlaten in Melsele of Zwijndrecht en dat pikt waarschijnlijk hé

Comment

Vanaf Melsele samen met dochter tot aan sportpaleis met tram 3, uitstappen uit de tram samen met dochter, ze begeleiden tot binnen het sportpaleis en met zelfde ticket en zelfde lijn 3 tot in centrum voor uw Westmalle Tripel. Tegen einde concert tram 3 tot sportpaleis, dochter aan de uitgang sportpaleis opwachten en samen terug naar Melsele met tram 3. Dochter zit nergens alleen op een voor haar vreemde tram. Wat kan het leven toch eenvoudig zijn.....
                          Je hebt dan nog enkele ritten over van een tienrittenkaart van 14 euro.
                          Maar respect voor uw keuze om toch maar te gokken dat er voor één keer geen accident zou zijn op de ring met bijhorende urenlange file. Wel geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken om het zelf zo te doen.
                          Hopelijk heeft ze van het concert genoten.
                          Last edited by nete; 6 oktober 2016, 10:44.

Comment

Organisatorisch eindigde het concert op een minder zuivere noot omdat vele ouders, die zoon- of dochterlief kwamen ophalen, zich vastreden in een gigantische verkeerschaos. Gevolg was zelfs dat fans op de pechstrook van de Antwerpse Ring kwamen staan om hun ouders op te wachten.
                            De tips van hierboven toch maar eens onthouden voor als ik ze ooit nodig moest hebben.
                            My photo's

Comment

En zoveel minder stresserend. En met tienrittenkaart zoveel goedkoper.
                              Maar dan moet je Koning Auto achterlaten in Melsele of Zwijndrecht en dat pikt waarschijnlijk hé
                              Nete, ik geef algemene raad en dit keer wat beperkt tot mensen die vanuit Gent komen EN die de dochter aan de deur willen afzetten.

Dat is puur informatie.

Waarom zou het nu moeten ' pikken ' bij mij persoonlijk ??? Ter info : ik woon in Antwerpen Zuid .... waarom zou ik naar Melsele of Zwijndrecht moeten rijden opdat het dan niet zou ' pikken ' ???

Maar ik ken de Ring rond Antwerpen, zat er tot voor kort 4 keer per dag op tijdens de spits, van Antwerpen Zuid tot precies het Sportpaleis ... ALLE werkdagen ... en ook sommige avonden en nachten als de dochter al eens naar Clouseau wil gaan kijken/luisteren ... wat een chance dat die 2 er een tijd van tussen zijn ...

En ik ken de omgeving van het Sportpaleis, troosteloos, donker en te vermijden/vergeten zo rap je de kans hebt.

Met een tienrittenkaart zoveel duurder wil je zeggen 14 euro vs 7,60 voor het tramvervoer ... of 14 euro vs. 2,70 euro als je op LO parkeert ... of 14 euro vs. 6 euro als je de parkings aan de kaaien gebruikt ... met dat prijsverschil kan je een paar keer de afstand Zwijdrecht tot Sportpaleis afleggen in volle file (het gaat om zo'n 12,5 km. max.).

Comment

Waarom zou het nu moeten ' pikken ' bij mij persoonlijk ??? Ter info : ik woon in Antwerpen Zuid .... waarom zou ik naar Melsele of Zwijndrecht moeten rijden opdat het dan niet zou ' pikken ' ???
                                Sorry Empe, ik maak hier dezelfde fout die ik anderen soms verwijt: er moest gestaan hebben: Maar dan moet MEN Koning Auto...., dus zeker niet persoonlijk bedoeld.
                                In dat opzicht is mijn reactie in #27 correcter denk ik. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke opinie, niet meer of niet minder.

Comment

Working...
                                X