Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus naar Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proximus naar Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    En niet te vergeten dat je nu ook onbeperkt kan bellen met je gsm hé Kaneda en "ken je beller" op je vaste lijn krijg je er gratis bij.
    Bellen naar het buitenland kan ook gratis via Triiing app enz.
    Nogthans, in #5 was je nog tegen mijn idee om over te stappen naar Wigo......
    'Ken je beller', werkt dat met elk toestel ? We hebben nu gewone handsets van Siemens. Je bedoelt toch dat je op het scherm ziet wie er belt ?

En ik was niet tegen Wigo, ik dacht gewoon dat het niet goedkoper zou zijn, maar blijkbaar toch beetje goedkoper, dus win-win zeker ? Nu maar hopen dat er geen dubbele factuur komt van Proximus want ik heb al verhalen gehoord...
    Mijn nieuwe aanrekeningsperiode is gisteren beginnen lopen en gisteren moest ik net een kwartier lang vanuit Frankrijk naar een Belgisch GSM-nummer bellen. Dat ik die kosten eventueel nog moet betalen, akkoord (want internationaal bellen zit bij Proximus niet in die 15 euro dacht ik), maar ik hoop dat ze de 15 euro van de nieuwe begonnen maand ook niet aanrekenen... Mijn Telenet Sim-kaartje had normaal gisteren in de bus moeten zitten, maar was nog niet mee. Hopelijk vandaag wel want de laatste tijd blundert Bpost nogal serieus in onze gemeente...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Dat hangt er ook vanaf waar je zit, natuurlijk. Ik heb nu al lang kunnen vergelijken tussen Telenet (wat m'n vrouw al heel lang heeft) en Proximus (wat ik tot voor kort had). En ik kan niet zeggen dat de ene beter of slechter is dan de andere qua ontvangst, bereik of dekking...
      Streekgebonden kan ik best begrijpen.

Maar of je hetzelfde als je vrouw zal ervaren is maar de vraag.
      Vroeger werkte Telenet met Mobistar samen voor gebruik van het netwerk, dus uw vriuw belt en surft via het Mobistar netwerk.

Nieuwe aansluitingen zouden ze via Base doen ... wat ze overgenomen hebben.
      Kan dus best zijn dat jullie dus een ander netwerk gaan gebruiken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Nieuwe aansluitingen zouden ze via Base doen ... wat ze overgenomen hebben.
        Kan dus best zijn dat jullie dus een ander netwerk gaan gebruiken.
        Ja weet ik, maar dat Base netwerk zou serieus uitgebreid worden. Denk niet dat Telenet het zich kan permitteren van plots terug te vallen op een zwakker netwerk...
        Effectieve overstap op het 'Base' netwerk zou trouwens pas begin 2018 gebeuren dus wellicht maken ze van de komende periode gebruik om verbeteringen door te voeren...
        Wat je zegt over nieuwe aansluitingen en Base : dan zouden nieuwe gsm abonnees van Telenet proefkonijnen zijn ?
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          'Ken je beller', werkt dat met elk toestel ? We hebben nu gewone handsets van Siemens. Je bedoelt toch dat je op het scherm ziet wie er belt ?
          Werkt inderdaad op ieder vast toestel met een geheugen en display als het geen anonieme bellers zijn natuurlijk.

Comment

Voor wat het waard is :
            Dekking blijft voor mij het belangrijkste punt. Base en Proximus zijn mekaar waard wat dat betreft maar is regio gebonden. Ik heb mijn abo na een jaar zwaar sukkelen bij telenet opgezegd en ben naadloos overgestapt naar Base. Om een voorbeeld te geven : ik moest buiten gaan staan of met de garagepoort open om te kunnen bellen ! Gewoon bij Base winkel binnenstappen formuliertje invullen en tekenen en hopla. Kinderen zijn ook overgeschakeld van telenet naar Base. Mijn vrouw zit bij Proximus en heeft iets minder dekking bij ons thuis binnen (in de praktijk is dit niet hinderlijk). Professioneel heb ik ook een abo genomen bij Base. Ter info : tv, vaste telefoon en internet zit bij Telenet. Heb ook nog extra internet aansluiting bij Edpnet en telefoon bij Proximus dus je kan me niet verwijten dat iedereen bij mij wordt bediend
            Base netwerk is nog niet overgenomen door Telenet en zoals VerSeg schreef maar zouden de nieuwe klanten wél hierop ingeschreven worden. Bewijzen heb ik niet.
            Als je je nu bij Base klant maakt : er lopen promo's. Altijd de moeite om effe te checken. Ik heb wel geleerd door scha en schande om mijn eieren niet in één mand te leggen.

Slu !

Tjerri

Comment

Working...
            X