Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe pc

Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
    Mijn laatste PC heb ik gekocht bij Tones.
    Zolang men geen garantie nodig, heeft zijn die goed.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    AIOS steekt de PC gratis samen, windows laten installeren kost 80 euro....
    Gratis bestaat niet, dat zit mee verrekend in de prijzen van de onderdelen.
    Als je niet laat samenstellen door hun heb je eigenlijk te veel betaald. 😆

Nu in het algemeen ... overal is er wel iets en (een beetje) nonchalant zijn ze bijna overal.
    Ze steken die ineen zoals zij dat willen en die zullen uiteindelijk ook wel werken.
    Maar wie graag orde heeft in zijn PC en alle kabeltjes perfect wil zien liggen ... die doet het meestal beter zelf.
    Maar alles hangt af van uw vereisten en eigen kennis.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Gratis bestaat niet, dat zit mee verrekend in de prijzen van de onderdelen.
      Als je niet laat samenstellen door hun heb je eigenlijk te veel betaald. ��
      De zaakvoerder daar heeft me een keer uitgelegd waarom hij geen kost vraagt voor het assembleren.
      Vooral omdat, wat hij daar niet ontvangt, ruimschoots opweegt tegen de redelijk talrijke "handige Harry's" die nogal eens de zaak om zeep helpen, en waar hij dan, om geen ontevreden klant te hebben, méér onbetaalde uren instak om het recht te zetten.
      Vandaar dat hij redeneert: beter een klein halfuurtje tijd van een technieker investeren, een een PC afleveren die opstart en fatsoenlijk geassembleerd is, dan te gokken op de kennis van zijn klanten.

En wat de kwaliteit van hun assemblage betreft: zéér goed, al zal er inderdaad misschien eens een jumpertje niet goed zitten.
      Last edited by nete; 24 september 2016, 13:09.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

gisteren nog een extra pc (voor mijn dochter) gaan halen in de aldi.
        Bij het opstarten heb ik enkele instellingen moeten doorlopen.
        Na installatie bedroeg mijn SSD schijf van 128 GB nog maar 70 GB vrij.

Wat zou er daar nog opstaan wat ik eventueel kan verwijderen?
        Bij "Config/programma's" zie ik niets speciaals staan, alleen windows 10, ofice 2016, adobe premiere elements 14, windows live.
        Boven genoemde programma's nemen 50 GB in beslag, veel é.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
          gisteren nog een extra pc (voor mijn dochter) gaan halen in de aldi.
          Bij het opstarten heb ik enkele instellingen moeten doorlopen.
          Na installatie bedroeg mijn SSD schijf van 128 GB nog maar 70 GB vrij.

Wat zou er daar nog opstaan wat ik eventueel kan verwijderen?
          Bij "Config/programma's" zie ik niets speciaals staan, alleen windows 10, ofice 2016, adobe premiere elements 14, windows live.
          Zoekt en gij zult vinden : https://www.jam-software.com/treesize_free/

Jan

Comment

eens da programma geinstalleerd.
            Ik zie idd enkele files staan,
            maar hoe kan ik weten welke ik mag verwijderen?

Comment

Dafke, het minste wat we kunnen zeggen is toch wel dat je "vrij ongeduldig" bent
              Je komt hier info vragen voor je eigen PC en voor we de tijd hebben om te reageren ben je al naar Gent gekoerst voor je aankoop.
              Je verkiest blijkbaar op maat gemaakte PC's en toch ga je voor je dochter een dag of zo later een "confectie" PC halen.
              Je keuzes zijn niet slecht, maar met iets meer geduld had je voor je 1000 euro een paar km verder nog wat méér gekregen in een shop die hier nogal wat lof oogst.
              Let op, Codima is zeker geen verkeerde keuze hoor. Aldi trouwens ook niet, alhoewel het prijsverschil met de PC-boer, dat vroeger serieus was, vrijwel verdwenen is.

Toch nog eens een poging om je te helpen, als het al niet te laat is.

Ik neem aan dat je bij Codima een OEM DVD hebt meegekregen van Windows 10. Indien niet dan is er wel een probleem met Codima qua service.

Download op de Aldi PC "produkey" http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html (nogal ver naar onder scrollen op de pagina voor de download link) en laat dat progje even lopen. Noteer dan zorgvuldig de klassieke "key" van Windows 10 die je voorgeschoteld krijgt. Bij installatie dan wel voor "nieuw" kiezen en de SD formatteren.
              Dan kan je een herinstallatie van een cleane Windows 10 doen met de key die je genoteerd hebt en met de DVD van Codima (maak dan misschien een kopie voor je dochter).
              Om Windows dan te activeren zou het eventueel kunnen dat je eens moet bellen naar Microsoft, een hele rimram cijfers noteren en invullen in vakjes.
              Er is natuurlijk kans dat Medion dan bij eventueel defect in de garantie periode moeilijk gaat doen.

Voordeel van de Aldi PC: als je de aankoop zou betreuren dan kan je hem gewoon nog terugbrengen, en haar deze misschien cadeau doen: https://www.aios.be/systemen/aios/ai...rdgl8radfthot5
              Daar heb je al meteen 8GB RAM, een I5 CPU en een SSD van 480 GB + nog een DVD met Windows 10.

Ook als je nu niet de Aldi-PC herinstalleert is het interessant de key te noteren, mocht je het later toch willen doen.
              Last edited by nete; 24 september 2016, 19:10.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Kijk eens op site van hardware info.

Comment

Neen dat is niet veel.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Dafke, het minste wat we kunnen zeggen is toch wel dat je "vrij ongeduldig" bent
                    Je komt hier info vragen voor je eigen PC en voor we de tijd hebben om te reageren ben je al naar Gent gekoerst voor je aankoop.
                    Je verkiest blijkbaar op maat gemaakte PC's en toch ga je voor je dochter een dag of zo later een "confectie" PC halen.
                    Je keuzes zijn niet slecht, maar met iets meer geduld had je voor je 1000 euro een paar km verder nog wat méér gekregen in een shop die hier nogal wat lof oogst.
                    Let op, Codima is zeker geen verkeerde keuze hoor. Aldi trouwens ook niet, alhoewel het prijsverschil met de PC-boer, dat vroeger serieus was, vrijwel verdwenen is.

Toch nog eens een poging om je te helpen, als het al niet te laat is.

Ik neem aan dat je bij Codima een OEM DVD hebt meegekregen van Windows 10. Indien niet dan is er wel een probleem met Codima qua service.

Download op de Aldi PC "produkey" http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html (nogal ver naar onder scrollen op de pagina voor de download link) en laat dat progje even lopen. Noteer dan zorgvuldig de klassieke "key" van Windows 10 die je voorgeschoteld krijgt. Bij installatie dan wel voor "nieuw" kiezen en de SD formatteren.
                    Dan kan je een herinstallatie van een cleane Windows 10 doen met de key die je genoteerd hebt en met de DVD van Codima (maak dan misschien een kopie voor je dochter).
                    Om Windows dan te activeren zou het eventueel kunnen dat je eens moet bellen naar Microsoft, een hele rimram cijfers noteren en invullen in vakjes.
                    Er is natuurlijk kans dat Medion dan bij eventueel defect in de garantie periode moeilijk gaat doen.

Voordeel van de Aldi PC: als je de aankoop zou betreuren dan kan je hem gewoon nog terugbrengen, en haar deze misschien cadeau doen: https://www.aios.be/systemen/aios/ai...rdgl8radfthot5
                    Daar heb je al meteen 8GB RAM, een I5 CPU en een SSD van 480 GB + nog een DVD met Windows 10.

Ook als je nu niet de Aldi-PC herinstalleert is het interessant de key te noteren, mocht je het later toch willen doen.
                    K'weet het mijn vrouw zegt dat ook soms dat ik "vrij ongeduldig" ben :-)
                    Ik had die vraag gesteld omdat mijn pc het niet lang meer ging uithouden.
                    Vandaar dat ik vlug naar gent gereden ben voor een nieuwe.
                    De pc die ik in de aldi gekocht heb was het laatste stuk die ze staan hadden.
                    Er stond daar nog 1 exemplaar (Intel Core i5-6402P processor. Samen met 8GB aan DDR4 werkgeheugen en een losse grafische kaart, een nVidia GeForce GTX 750 Ti, SSD 128GB & Harde schijf 2TB (2000GB).
                    Ik heb daarvoor 450 euro betaald (kon dat toch niet laten staan é) :-)
                    Toch bedankt voor de reacties.

Comment

eens een HDMI kabel aangesloten (pc/monitor)
                      Meer of "no input signal" krijg ik niet.
                      iemand een idee of ik ergens een instelling moet veranderen?
                      Ik heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Comment

eens een HDMI kabel aangesloten (pc/monitor)
                        Meer of "no input signal" krijg ik niet.
                        iemand een idee of ik ergens een instelling moet veranderen?
                        Ik heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden.
                        Op de monitor ingang selecteren , in de handleiding zal deze toets wel aangegeven zijn om bron te selecteren.

Comment

in principe herkent uw scherm/pc dat automatisch.
                          2 vraagjes. Heb je de Pc herstart? En ge hebt toch maar 1 kabel aangesloten?

Comment

Het kan gebeuren dat je dan ook je desktop moet uitbreiden naar de 2 schermen (of "clonen" kiezen zodat je op beide schermen hetzelfde beeld bekomt).
                            Je kan dat kiezen in windows waar je de resolutie van je scherm instelt...

Zowel in windows als bij je scherm zou dat inderdaad automatisch moeten gebeuren. Maar soms moet je die instellingen wel manueel doen...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Morgen bij Aldi : Koopje ?

MEDION® AKOYA® P5360 E (MD 8881)

Zou die redelijk kunnen omgaan met LR en beetje Photoshop?

Comment

CPU benchmark 7045.
                                Dubbel van mijn stokoud beestje waarop LR redelijk draait.
                                SSD en 8GB in beide gevallen.

Geen supermachine dus, maar best bruikbaar.

Comment

Working...
                                X