Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

    Ook handig om epoxy lijm te verwarmen om sneller uit te harden.

    Comment


    • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Ook handig om epoxy lijm te verwarmen om sneller uit te harden.
      hummmmm, ben je daar zeker van?
      Ik dacht dat dit te maken had met een chemische reactie en sowieso al warm werd.
      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

        Zit een mens dan eens rustig te babbelen: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...tnog/1.2956502
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

          Deze morgen op de radio, een snelle elektrische fiets laten homologeren kan tot 1.000€ kosten.....

          Comment


          • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Zit een mens dan eens rustig te babbelen: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...tnog/1.2956502
            Lijkt me toch getruckeerd.
            Een autowiel die met dergelijke snelheid komt aangevlogen en bij een botsing tegen het hoofd van een persoon, kan die met gewoon een arm die band weg duwen ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Lijkt me toch getruckeerd.
              Een autowiel die met dergelijke snelheid komt aangevlogen en bij een botsing tegen het hoofd van een persoon, kan die met gewoon een arm die band weg duwen ?
              De richtings- en snelheidsveranderingen van het wiel zijn niet heel zuiver.
              En ja: die persoon ziet er nog veel te goed uit na zo een botsing.
              En elke "onscherpe" video is verdacht.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                En elke "onscherpe" video is verdacht.
                Laat dit nu de reden zijn waarom ik geen video-opnames maak.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                  Het is gezond. (?)
                  Zou het ook goed voor de lijn zijn?
                  SMAKELIJK!
                  Last edited by Skitch; 26 april 2017, 18:43.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Het is gezond. (?)
                    Zou het ook goed voor de lijn zijn?
                    SMAKELIJK!
                    Binnenkort bij den Aldi naast de nieuw petattekes ?
                    Vraagje: "Zullen de tweedehands even goed zijn als de nieuwbakken, euh, nieuwgepeuterde ? "
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                      Deze week bij Denaldi: Extra vers gepeuterde neuzgepeuter van straathond, met vanillesmaak!
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                        Heel leuk:




                        Water maken in de woestijn. Wetenschappers verklaarden de Nederlandse kunstenaar uit Den Haag, Ap Verheggen, voor gek toen hij erover begon. De man zette toch door en testte afgelopen tijd het magische idee op de Nederlandse legerbasis in Mali. Het lukte hem. Een enorme doorbraak.

                        Hoe extreem wil je het hebben: elke dag is het in Kamp Castor bijna 50 graden celsius en bovendien gortdroog. Zelfs de lucht bevat zo weinig onzichtbare waterdruppeltjes dat meters het niet hebben kunnen waarnemen. En toch is dit de plek waar Ap Verheggen het onmogelijke uitprobeerde: water maken uit woestijnlucht. "Want als het hier lukt, dan kan het overal", zegt Verheggen.

                        Het idee klinkt absurd. Ontstond ook nog eens op café. Een plek waar zoveel grootse plannen worden geboren, en die vaak ook al weer snel zijn vergeten. Niet bij Verheggen en een paar bevriende techneuten. Zij geloofden erin en gingen daadwerkelijk aan de slag. Samen knutselden ze meerdere apparaten in elkaar om met zonne-energie condensdruppels op te wekken.

                        Simpel plaatje
                        De meest in het oog springende creatie doopte Verheggen DCO3. In dit ontwerp draait alles om een simpel plaatje dat niet meer kost dan 3 euro. Het wordt normaal gesproken gebruikt om chips van computers te koelen. Krijgt dit plaatje stroom van bijvoorbeeld een zonnepaneel, dan wordt de onderkant ijskoud, en de bovenkant bloedheet. De truc is om hiermee lucht zozeer af te koelen dat er condensdruppels op een kegeltje ontstaan. Die vangt Verheggen op in een glas en voilà: water.

                        Hoe fantastisch zou het zijn als met dit principe families in warme, afgelegen gebieden hun eigen water konden produceren, droomde Verheggen voordat hij op het vliegtuig naar Mali stapte. Daarmee zouden ze zelf hun akkers kunnen beregenen. Of elke dag vers drinkwater hebben. Het zou een groot probleem de wereld uit helpen. Meer dan 750 miljoen mensen op deze aarde hebben immers geen toegang tot betrouwbaar drinkwater, of tien procent van de wereldbevolking. Een watercrisis is volgens het World Economic Forum een van de grootste bedreigingen voor de mensheid de komende decennia.

                        Comment


                        • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Simpel plaatje
                          De meest in het oog springende creatie doopte Verheggen DCO3. In dit ontwerp draait alles om een simpel plaatje dat niet meer kost dan 3 euro. Het wordt normaal gesproken gebruikt om chips van computers te koelen. Krijgt dit plaatje stroom van bijvoorbeeld een zonnepaneel, dan wordt de onderkant ijskoud, en de bovenkant bloedheet. De truc is om hiermee lucht zozeer af te koelen dat er condensdruppels op een kegeltje ontstaan. Die vangt Verheggen op in een glas en voilà: water.
                          Zo'n Peltier element bestaat al heel lang.
                          Dat wordt ook al vele jaren gebruikt in de goedkope koelboxen die je op 12V kan aansluiten (of op het net met een adapter).
                          Het rendement van zo'n element is wel een heel stuk lager dan dat van een koelcircuit met een compressor (zoals bijvoorbeeld in een koelkast).

                          Het principe van die nieuwe "uitvinding" bestaat ook al heel lang, een oppervlakte die een lagere temperatuur heeft dan de dauwpunttemperatuur, daar zal altijd condenswater tegen komen hangen (een koud pintje bijvoorbeeld, dat wordt gewoonlijk ook nat aan de buitenkant).
                          Om drinkwater te maken op die manier is er vrij veel energie nodig.
                          Een droogkast met warmtepomp haalt op die manier ook het vocht uit de lucht die door de droogkast wordt geblazen, dat is het hetzelfde principe (alleen wordt daar het wasgoed nog wat opgewarmd met het elektrische vermogen van de koelcompressor).
                          Last edited by Black B@ndit; 27 april 2017, 15:56.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                            Actualiteit-liefhebbers opgelet... Ik ging via een FB link naar een site "For Africa", en zag daar een berichtje staan over een electrische auto uit Ghana...
                            Ik klikte en plotseling gingen alle alarmen af... Downloads uit alle hoeken en kanten, 5-6 vensters die geopend werden, ...
                            Nogal panisch heb ik fanatiek <alt>+F4 beginnen drukken, en uiteindelijk is er niks gebeurd...
                            Misschien iets te panisch gereageerd, maar wou toch maar verwittigen...

                            Comment


                            • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                              Het beste van de dag ... het is vrijdag en een lang WE. [emoji106]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                                Te gek om dood te doen.

                                http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2967505

                                Volgende stap zal een bouwvergunning zijn indien goede WiFi en draadloze netspanningsvoorziening
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X