Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

    @ Black Bandit,
    Het zal inderdaad een droom blijven.
    Weet ook dat de Regie der Luchtvaart de autogyro niet genegen is. Je kan dus geen autogyro inschrijven in België.
    Enkele autogyro's in België vliegen met een Frans kenteken. In Nederland mag het ook.
    Nochtans is het vliegen met een autogyro, na een degelijke opleiding, de veiligste manier van vliegen.
    TH: Ons koertje meet 3m x 4m. Zelfs de rotor is te groot.
    Last edited by Skitch; 17 februari 2017, 15:52.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #77
      Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

      Op de Fly-In (vliegveld EBZR Malle) is er ooit eentje geweest:



      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #78
        Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Op de Fly-In (vliegveld EBZR Malle) is er ooit eentje geweest:



        Een van de mooiste (en beste) auto-gyro's die er bestaan, de Calidus, samen met de ELA 10 Eclipse
        TH: Prachtige foto's.
        Last edited by Skitch; 18 februari 2017, 00:51.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #79
          Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

          hopelijk is het een hybride

          Comment


          • #80
            Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Het stond niet in de krant maar het schitterde op mijn WhatsApp:
            "Dank je voor de Nieuwjaarswensen."
            Een van mijn nichtjes die in Spanje wonen heeft vandaag (14/2) mijn Kerstkaartje ontvangen.
            De ansichtkaartjes die wij op 9 december vorig jaar in Madrid gepost hebben (op het hoofdpostkantoor nog wel) zijn alle 8 aangekomen op de respectievelijke bestemmingen op 7 februari!

            Comment


            • #81
              Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              De ansichtkaartjes die wij op 9 december vorig jaar in Madrid gepost hebben (op het hoofdpostkantoor nog wel) zijn alle 8 aangekomen op de respectievelijke bestemmingen op 7 februari!
              net geen twee maanden, die zijn dus te voet gebracht zoals duizend jaar geleden de gewoonte was
              ongeveer aan een tempo van een vijfentwintig km per dag is niet zo slecht hé
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #82
                Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                Gents koppel radeloos: "Elf Roma kraken ons huis terwijl wij in buitenland zijn"
                KLIK
                Stel je voor : Je zit in een hotelletje aan een strand met palmbomen. Tijdens het ontbijt check je even de camera's aan je huis.
                En dan zie je........allemaal mensen.
                Met jouw kleren en jouw schoenen aan. In jouw bed. In jouw bad.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #83
                  Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Gents koppel radeloos: "Elf Roma kraken ons huis terwijl wij in buitenland zijn"
                  KLIK
                  Stel je voor : Je zit in een hotelletje aan een strand met palmbomen. Tijdens het ontbijt check je even de camera's aan je huis.
                  En dan zie je........allemaal mensen.
                  Met jouw kleren en jouw schoenen aan. In jouw bed. In jouw bad.
                  Het strafste is wel dat er blijkbaar geen wetten bestaan om die eruit te krijgen. Een inbreker heeft hier dus het recht om gewoon je huis in te palmen als je even naar de bakker gaat.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #84
                    Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Tijdens het ontbijt check je even de camera's aan je huis.
                    Daarom dat ik geen camera's in/aan mijn huis wil, en al zeker geen app omdat elders te checken op een smartphone.

                    Ik bedoel maar, je gaat niet op vakantie om je eigen huis te zien...

                    Vakantie is voor mij toch ook even disconnecteren van het alledaagse leven. Hoe minder ik op internet ben op vakantie, of hoe minder ik met mijn alledaags leven bezig ben, hoe meer ik geniet van de vakantie.
                    Toch is internet altijd handig om allerhande dingen voor je vakantie op te zoeken en te regelen ter plaatse.

                    Maar om te checken wat er thuis aan het gebeuren is, blijf je toch beter thuis, nee?

                    Ik wil het liever niét weten dat er ingebroken is, anders is je vakantie meteen omzeep.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Het strafste is wel dat er blijkbaar geen wetten bestaan om die eruit te krijgen. Een inbreker heeft hier dus het recht om gewoon je huis in te palmen als je even naar de bakker gaat.
                      Lijkt me toch raar. Is er dan een wet die zegt dat je wél mag inbreken?

                      Dus als je van de bakker komt en je ontdekt een inbreker, en je belt de politie, dan zal die antwoorden met: "ach, daarvoor kom ik niet langs, want die heeft het recht om in te breken".
                      Dát verhaal heb ik toch al zelden gehoord...

                      Comment


                      • #86
                        Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Daarom dat ik geen camera's in/aan mijn huis wil, en al zeker geen app omdat elders te checken op een smartphone.

                        Ik bedoel maar, je gaat niet op vakantie om je eigen huis te zien...

                        Vakantie is voor mij toch ook even disconnecteren van het alledaagse leven. Hoe minder ik op internet ben op vakantie, of hoe minder ik met mijn alledaags leven bezig ben, hoe meer ik geniet van de vakantie.
                        Toch is internet altijd handig om allerhande dingen voor je vakantie op te zoeken en te regelen ter plaatse.

                        Maar om te checken wat er thuis aan het gebeuren is, blijf je toch beter thuis, nee?

                        Ik wil het liever niét weten dat er ingebroken is, anders is je vakantie meteen omzeep.
                        Ik wil juist wel camera' thuis wanneer ik op reis ben. Je hoeft niet de ganse dag naar je camera's te kijken hoor, gewoon 's avonds eventjes checken welke bewegingen er geweest zijn, want die worden opgenomen en bewaard. Is het een voorbijvliegende merel dan wis je, zijn het inbrekers dan bewaar je definitief.
                        Je kan instellen dat je continu van elke beweging op de hoogte gebracht wordt, maar je kan dat ook uitschakelen.

                        Heb je toch tenminste beelden van de daders. Alhoewel ik ook wel weet dat je daar meestal niet ver mee komt (kappen over hun hoofd enz) maar je weet nooit.

                        Bovendien hebben wij dan ook nog een diefstalverzekering voor vergoeding van het gestolene en de eventuele braakschade, en een goede beveiliging.
                        Kost allemaal een cent natuurlijk, maar alleen zo gaan wij gerust op vakantie.
                        En wordt er bij jou ingebroken, dan is er meer om zeep dan je vakantie alleen, dat kan ik je verzekeren, zelfs zonder dat er iets ontvreemd werd, en dat zou je toch ook moeten weten/beseffen.

                        Dat anderen liever hun thuis volledig uit hun hoofd bannen op vakantie is hun goed recht, maar wij komen altijd graag terug... en dan liefst in een situatie zoals wij ze achtergelaten hebben, en bovendien hebben wij kinderen en kleinkinderen die wij graag zien en terugzien. Dus disconnecteren van het dagelijkse leven... neen hoor, in geen geval, daarvoor het dagelijkse bij ons te mooi.
                        Dat het niet overal zo is, daar kan ik niks aan doen.

                        Bovendien komt de politie (die zwaaien zelfs altijd even naar één van de camera's) dagelijks controleren, de kinderen, de buren enz.... Laat de volgende vakantie maar komen, alleen duurt het nog een paar maanden .
                        Last edited by Guest17; 11 maart 2017, 09:06.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Lijkt me toch raar. Is er dan een wet die zegt dat je wél mag inbreken?

                          Dus als je van de bakker komt en je ontdekt een inbreker, en je belt de politie, dan zal die antwoorden met: "ach, daarvoor kom ik niet langs, want die heeft het recht om in te breken".
                          Dát verhaal heb ik toch al zelden gehoord...
                          Omdat ze volgens de letter van de wet overgaan naar huisvestingsrecht. Recht op wonen is een grondrecht en aangezien ze er wonen kan je ze niet meer buiten zetten. Daarmee dat je ook als huurder quasi machteloos staat als huurders hun huur niet betalen of de boel afbreken.
                          Deftig hiaat in de wet, maar dat is al lang een probleem. Maar af en toe is sociale media een zegen en krijgt een probleem de media aandacht die politici aan het werk krijgt.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                            Iedereen rond mij blijkt in een soort extase te zijn voor den Antwerp (zegt mij persoonlijk helemaal niks)
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #89
                              Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Dat anderen liever hun thuis volledig uit hun hoofd bannen op vakantie is hun goed recht, maar wij komen altijd graag terug... en dan liefst in een situatie zoals wij ze achtergelaten hebben,
                              Begrijp ik best... maar als jij 's avonds in je hotel op je gsm beelden ziet dat er inbrekers zijn geweest die heel je huis overhoop hebben gehaald en vanalles hebben beschadigd, dan kom je evenmin terug in een situatie zoals je ze achtergelaten hebt.
                              Die camerabeelden gaan daar nu niet veel aan veranderen.
                              Erger nog, je bent al midden in je vakantie ambetant hierdoor, bent wellicht al heel wat instanties aan het contacteren geweest, en komt wellicht vervroegd terug naar huis.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Zijn jullie klaar om samen met mij door de actualiteit van de dag te banjeren?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                                Omdat ze volgens de letter van de wet overgaan naar huisvestingsrecht. Recht op wonen is een grondrecht en aangezien ze er wonen kan je ze niet meer buiten zetten. Daarmee dat je ook als huurder quasi machteloos staat als huurders hun huur niet betalen of de boel afbreken.
                                Deftig hiaat in de wet, maar dat is al lang een probleem. Maar af en toe is sociale media een zegen en krijgt een probleem de media aandacht die politici aan het werk krijgt.
                                Da's dan ook leuk leuk.

                                Ik denk dat die wet wel snel wijzigt in functie van bij wie het voorkomt.
                                Stel dat die zigeuners zich 'vestigen' bij Bart De Wever, of in het Koninklijk paleis. Het zal niet lang duren voor de politie hun eruit zet.

                                Comment

                                Working...
                                X