Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto lijkt dood :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Auto lijkt dood

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik heb geen contactslot ... hmmm. ��
    Daarom heb ik gezegd "bij de meeste auto's".
    Moet nu iedereen weten dat je een alcoholslot hebt ?

    Comment


    • #62
      Re: Auto lijkt dood

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Moet nu iedereen weten dat je een alcoholslot hebt ?
      Dat zou dan toch het eerste zijn dat tot niets dient ... ik drink geen alcohol. 😆
      Of het moet beletten dat een dronkaard er met mijn wagen vandoor wil gaan.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Auto lijkt dood

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat zou dan toch het eerste zijn dat tot niets dient ... ik drink geen alcohol. ��
        Of het moet beletten dat een dronkaard er met mijn wagen vandoor wil gaan.
        Gij blaast en de dronkaard rijdt er vandoor
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #64
          Re: Auto lijkt dood

          Een goede dronkaard heeft altijd zijn blaasBob bij.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

          Comment


          • #65
            Re: Auto lijkt dood

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Wat heeft de TS daar aan ?
            Vertel gewoon.
            En wat besluiten we daaruit ?
            Als er een alternator faalt dan kopen we toch een Mitsubishi Space Star ?
            Persoonlijk zou ik een andere diodeplaat steken, of- in jouw geval- laten steken.

            Comment


            • #66
              Re: Auto lijkt dood

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Als er een alternator faalt dan kopen we toch een Mitsubishi Space Star ?
              Met alcoholslot en misschien ook winterbanden erbij. 😆

              En buiten dat zou ik eerder eens naar de garage bellen en zien wat er echt scheelt ... zeker als men het zelf niet kan oplossen.
              Een andere diode-plaat steken ... zou ik toch pas doen als ik weet dat die stuk is, dat weet TS nog niet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Auto lijkt dood

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Sorry maar u heeft het hier over de wettelijke garantie, het deel op hun site gaat over de fabrieksgarantie.
                Deze lopen naast elkaar.

                De wettelijke garantie mogen ze normaal gezien niet naar eigen goeddunken interpreteren en daar kan men altijd op terugvallen.

                Hetgeen ze (volgens wat hier vermeld werd) zonder controle blijkbaar niet willen geven is de fabrieksgarantie.

                Maar wat de fabrieksgarantie betreft, halen ze in hun algemene voorwaarden niet aan dat een controle verplicht is.
                Dus ook geen reden daar op in te gaan.
                Waarom zou iemand zich beroepen op de fabrieksgarantie tijdens de eerste 6 maanden na aankoop ?

                Wat ook in de commerciële garantie staat, die mag nooit beperkter zijn dan de wettelijke. De regeling van die 6 maanden qua bewijsvoering is daar ook geldig, indien iets anders in de voorwaarden staat dan zijn die niet geldig want onwettelijk.

                ALTIJD de verkoper aanspreken op garantie. De commerciële garantie is nuttig als je verkoper er niet meer is of als je die niet direct kan bereiken of als de afstand te groot is, dan spring je gewoon bij een andere erkende dealer binnen.

                Comment


                • #68
                  Re: Auto lijkt dood

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Ik vind het een kwestie van beleefdheid om te antwoorden. Gewoon omdat een aantal mensen de tijd namen om in hun pen te kruipen en altijd ook iets willen leren.
                  Zo is het, mee eens hoor

                  Zie http://forum.belgiumdigital.com/f7/l...cc-532690.html
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #69
                    Re: Auto lijkt dood

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Waarom zou iemand zich beroepen op de fabrieksgarantie tijdens de eerste 6 maanden na aankoop ?

                    Wat ook in de commerciële garantie staat, die mag nooit beperkter zijn dan de wettelijke. De regeling van die 6 maanden qua bewijsvoering is daar ook geldig, indien iets anders in de voorwaarden staat dan zijn die niet geldig want onwettelijk.

                    ALTIJD de verkoper aanspreken op garantie. De commerciële garantie is nuttig als je verkoper er niet meer is of als je die niet direct kan bereiken of als de afstand te groot is, dan spring je gewoon bij een andere erkende dealer binnen.
                    Ik begrijp heel goed waar je naartoe wou, maar er is enige kleine woordspeling tussen commerciële garantie, fabrieksgarantie en verkopersgarantie.

                    De wet specifieert dat de eindverkoper ertoe gehouden is de particuliere klant de wettelijke garantie te bieden (niet de fabrikant).
                    Hetgeen de wet ook zegt is dat de "commerciële" garantie (de garantie die de verkoper of de fabrikant geeft), geen afbreuk mag doen aan de wettelijke garantie ... het is dus niet specifiek een fabrieksgarantie, kan ook garantie door de verkoper zijn (in geval van tweedehandsspullen o.a. die geen fabrieksgarantie meer hebben).
                    De fabrieksgarantie kan dus wel beperkter zijn dan de wettelijke, maar dan is de verkoper de pineut en als die niet meer bestaat zelfs de klant.

                    ******

                    Wettelijke en contractuele garantie
                    Naast deze wettelijke garantie, bestaat ook een contractuele garantie.
                    Dit is de garantie die de verkoper of fabrikant belooft in zijn reclame of die de koper en verkoper overeengekomen zijn.
                    Deze commerciële garantie mag in geen geval afbreuk doen aan de wettelijke garantie.
                    Ze moet bovendien duidelijk en in begrijpelijke taal vermeld worden in het verkoopcontract, de algemene verkoopsvoorwaarden of de garantiedocumenten.
                    De inhoud van de garantie, de duurtijd, geografisch toepassingsgebied, naam en adres van de garantieverstrekker moeten vermeld worden in het verkoopcontract.
                    Indien er geen schriftelijk contract is, moet het op vraag van de koper op een duurzame drager (papier, fax, website, …) beschikbaar worden gesteld.

                    Waaruit bestaat de wettelijke garantie?
                    De verkoper is verplicht bij een gebrek kosteloos:
                    • het goed te herstellen
                    • het goed te vervangen
                    Indien beide niet mogelijk zijn dan hebt u recht op:
                    • een passende prijsvermindering
                    • de teruggave van de volledige aankoopsom (behalve bij onbeduidende gebreken en eventueel verminderd met het gebruik dat u al genoten had)
                    Treedt het gebrek op binnen de 6 maand, dan wordt aangenomen dat het gebrek al van bij de levering bestond.
                    De verkoper moet het tegendeel bewijzen als hij niet akkoord gaat.
                    De periode van 2 jaar wordt verlengd met de tijd die nodig is voor het herstellen of het vervangen van het goed of voor de onderhandelingen met de verkoper om een minnelijke schikking te vinden.


                    ******

                    Komt er dus op neer dat als de fabrieksgarantie minder is dan de wettelijke garantie, dan moet de eindverkoper aan de consument de wettelijke garantie geven, ook al kan hij van geen tussenkomst genieten door de fabrikant.
                    Idem mocht de fabrikant failliet gaan ... is niet het probleem van de klant, maar van de eindverkoper mits die moet instaan voor de garantie naar de klant toe.
                    Is de fabrieksgarantie echter uitgebreider dan de wettelijke garantie, dan is er geen enkel probleem zolang ze hun voorwaarden respecteren.

                    Vroeger waren er redelijk wat fabrikanten die maar één jaar fabrieksgarantie gaven, maar dat is ook al bijna overal twee jaar geworden omdat anders de verkopers hun producten niet meer willen verkopen ... anders zitten zij met een te groot risico voor al de defecten in het tweede jaar.

                    Klopt inderdaad zoals u aankaart dat de eerste 6 maand de wettelijke garantie u redelijk beschermt, maar de fabrieksgarantie "kan" soms interessanter zijn.
                    Stel dat u een klein defect hebt aan een toestel en de wettelijke garantie verplicht de gratis herstelling binnen aanvaardbare termijn.
                    De fabrieksgarantie voorziet echter (voorbeeld) vervanging door een nieuw exemplaar gedurende het eerste jaar ... dan bent u beter af met de fabrieksgarantie, waar ze zicht uiteraard contractueel aan verbonden hebben.

                    Maar de commerciële garantie geeft u niet altijd de mogelijkheid om naar een andere dealer te gaan als de verkoper niet meer zou bestaan ... zoals gespecifieerd, kan de contractuele garantie geboden zijn door de fabrikant of de verkoper, indien het geboden wordt door de verkoper ... dan ben je nog de pineut.
                    Voorbeeld met tweedehandswagen, niet de fabrikant maar de verkoper geeft u één jaar waarborg ... dat is een commerciële garantie gegeven door de verkoper en daar kan je niet bij een andere dealer mee terecht.

                    Pfff ... is eenvoudig uit te leggen in een paar woorden, maar getypt is dat toch weer een heel lange tekst om op hetzelfde uit te komen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Auto lijkt dood

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Wat heeft de TS daar aan ?
                      Vertel gewoon.
                      lees de eerste drie zinnen...!!!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #71
                        Re: Auto lijkt dood

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        lees de eerste drie zinnen...!!!
                        grt,bouk.
                        Die 3 zinnen houden geen steek.
                        Op 1 dag kan die batterij afgaan, maar niet eens een ledje dat brandt zoals bij TS?
                        Dan was die nieuwe batterij toch héél plat bij plaatsing.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Auto lijkt dood

                          Zou die auto nu al terug rijden?
                          Of worden we uitgenodigd op de koffietafel?
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                          Comment


                          • #73
                            Re: Auto lijkt dood

                            Tja, volgens mij is Faecon intussen gewoon overgeschakeld op leasing
                            dan laat je de hele auto gewoon vervangen als na vier jaar een lampje niet meer brandt

                            Comment


                            • #74
                              Re: Auto lijkt dood

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Die 3 zinnen houden geen steek.
                              Op 1 dag kan die batterij afgaan, maar niet eens een ledje dat brandt zoals bij TS?
                              Dan was die nieuwe batterij toch héél plat bij plaatsing.
                              Inderdaad, ook ik heb uit die 3 zinnen niks geleerd. Dat gebeurt (gebeurde) al eens meer. Er kan een cel kapot gaan maar een complete batterij op 0 Volt zetten ????
                              Voor mij zijn er niet veel mogelijkheden : een ervan is een losgekomen massakabel, 2 is het contactslot maar via de noodknipperlichten weet je dat meteen. Ik gok op een doorgeslagen diode in de alternator.
                              Dan gaat het leegtrekken wel erg snel. Ik spreek uit ervaring.
                              Maar het is wél ergerlijk dat je er niks meer van verneemt. TS is dus ook "dood".

                              Comment


                              • #75
                                Re: Auto lijkt dood

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Inderdaad, ook ik heb uit die 3 zinnen niks geleerd. Dat gebeurt (gebeurde) al eens meer. Er kan een cel kapot gaan maar een complete batterij op 0 Volt zetten ????
                                Als er een van die (tegenwoordig inwendige bruggen) kapot gaat heb je toch ook 0 volt Paul, en er tussen meten per cel kan normaal niet meer.

                                Comment

                                Working...
                                X