Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto lijkt dood :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto lijkt dood

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
    vorig jaar een batterij bij auto5 gekocht, en daar moet je de auto laten nameten (gratis), anders geen garantie op de batterij.
    Dus je staat thuis in panne, rijdt met een ander voertuig naar de winkel om een batterij en je komt de winkel buiten zonder garantie omdat ze niet konden meten?
    Dan zou ik daar al geen batterij willen kopen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Dat is dan wel héél duur hoor Ivan.
      Ons dochter heeft ook zo een dure repatriëring en pech verzekering bij VAB, toevallig dit jaar problemen in Zuid Frankrijk
      met hun Mitsubishi Grandis dichtgesmolten roetfilter en turbo kapot, de auto was daar binnen de tijd dat ze daar
      waren niet te herstellen en is dus op transport naar hun garagehouder in Geluwe gezet.
      Bleek hun verzekering bij VAB veel minder dekking te hebben dan deze van ons die nog niet de helft kost. Zit bij ons in een
      pakket mee met omnium, ik denk voor iets van 80€, dekt wereldwijd personen en wagen, zelfs bij pech met een huurwagen.
      Bij hun was een huurwagen slechts drie dagen, bij ons is dat zeven dagen enz.
      Ik had het bedrag zomaar neergetikt zonder te checken, en ik heb inderdaad 11 euro gelogen , het is slechts 179 euro dat wij betaald hebben.
      Wij hebben het 'Jaarlijks Comfort met voertuig' bij Europ Assistance, en het klopt dat de pechverhelping slechts vanaf 10 km van ons thuisadres telt en er geen vervangwagen voorzien is.
      Wil je vanaf je voordeur geholpen worden bij pech en een vervangwagen, dan moet je het 'Jaarlijks Comfort PLUS' nemen, wat nog meer kost.

Ik zie dat het op heden zelfs nog wat duurder geworden is : Jaarlijks Comfort is nu 189 euro en Jaarlijks Comfort PLUS 217 euro (deze prijzen zijn voor één voertuig en twee personen)
      Last edited by Guest17; 15 september 2016, 18:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dus je staat thuis in panne, rijdt met een ander voertuig naar de winkel om een batterij en je komt de winkel buiten zonder garantie omdat ze niet konden meten?
        Dan zou ik daar al geen batterij willen kopen.
        Iets te snel Verseg.
        Je koopt de batterij, bouwt ze thuis in, en dan mag je langsgaan en meten ze je laadcircuit (gratis).
        Ze zetten een stempel op je aankoopbewijs, en je hebt garantie.

Ooit zelf gedaan, en ik vind dat een redelijke manier van werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Iets te snel Verseg.
          Je koopt de batterij, bouwt ze thuis in, en dan mag je langsgaan en meten ze je laadcircuit (gratis).
          Ze zetten een stempel op je aankoopbewijs, en je hebt garantie.

Ooit zelf gedaan, en ik vind dat een redelijke manier van werken.
          Ik niet ... vind dat niet volledig correct.
          Waarom zouden ze aan mijn auto moeten komen om garantie te krijgen op een los aangekocht item?
          Is zelfs niet wettelijk denk ik.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Waarom zouden ze aan mijn auto moeten komen om garantie te krijgen op een los aangekocht item?
            Dat is toch wel redelijk, want je alternator kan bv. 16,5V geven en je batterij opstoken.
            Anderzijds moet je niet langs de fotozaak komen met je camera, om garantie te krijgen op een lens of geheugenkaartje.

Comment

Is er ondertussen al terug leven?
              En wat was het euvel??

Comment

Ik ook niet VerSeg, want voor deze prijs koop ik er hier in Roeselare twee, voor een 50 Ah. startbatterij
                betaalde ik een paar maanden geleden 44€ http://www.accu-service.be/batterijen.html
                Prijs Auto 5 met de bijhorende opdringerigheid voor een volledig nazicht........
                Last edited by Guest42; 15 september 2016, 19:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dat is dan wel héél duur hoor Ivan.
                  Ons dochter heeft ook zo een dure repatriëring en pech verzekering bij VAB, toevallig dit jaar problemen in Zuid Frankrijk
                  met hun Mitsubishi Grandis dichtgesmolten roetfilter en turbo kapot, de auto was daar binnen de tijd dat ze daar
                  waren niet te herstellen en is dus op transport naar hun garagehouder in Geluwe gezet.
                  Bleek hun verzekering bij VAB veel minder dekking te hebben dan deze van ons die nog niet de helft kost. Zit bij ons in een
                  pakket mee met omnium, ik denk voor iets van 80€, dekt wereldwijd personen en wagen, zelfs bij pech met een huurwagen.
                  Bij hun was een huurwagen slechts drie dagen, bij ons is dat zeven dagen enz.
                  Zit bij ons gewoon in de autoverzekering (kleine omnium) en of het thuis voor de deur is of elders in Europa, je wordt altijd geholpen. Plus vervangwagen voor 3 dagen (enkel in B denk ik).
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Zit bij ons gewoon in de autoverzekering (kleine omnium) en of het thuis voor de deur is of elders in Europa, je wordt altijd geholpen. Plus vervangwagen voor 3 dagen (enkel in B denk ik).
                    Ben je dan ook verzekerd voor alle tegenslagen wanneer je met het vliegtuig reist bvb of met de trein of.... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Zit er hier ook in Robert, maar met iets van kleine 80€ zeven dagen auto ter beschikking en peronen over gans de wereld.
                      Met inbegrip personen gezin over gans de wereld en gelijk welk vervoer Ivan.
                      Last edited by Guest42; 15 september 2016, 19:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ben je dan ook verzekerd voor alle tegenslagen wanneer je met het vliegtuig reist bvb of met de trein of.... ?
                        Met een autoverzekering van AXA zit je goed. Verzekerd voor glasbreuk, bijstand in het buitenland ... Aan jou de keuze! Bereken online je prijs.

Comment

171 eur bij ethias assistance.
                          Bij aankoop van een nieuwe wagen krijg je vaak een assistance verzekering gedurende de waarborgperiode.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Je batterij gaat stuk, je koop een nieuwe, deze gaat terug stuk .......
                            Moet de winkel dan een nieuwe geven als deze stuk gaat door je alternator? ?

Ze controleren de alternator zodat ze weten dat deze de batterij niet stuk maakt.
                            Je zou blij moeten zijn dat ze dit gratis willen doen ;-) (beetje overdrijven mag)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Je batterij gaat stuk, je koop een nieuwe, deze gaat terug stuk .......
                              Moet de winkel dan een nieuwe geven als deze stuk gaat door je alternator? ?
                              Komt een verkoper of technieker bij u de stroom meten als je een nieuwe TV, radio of wat ook koopt?
                              Met overspanning of storingen op het net kunnen die ook stuk gaan.

Ze zullen bij defect eventueel nakijken wat er stuk is en u dan overtuigen dat de fout bij u lag.
                              Zo kan men dan héél veel aan een controle onderwerpen. 😊
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Komt een verkoper of technieker bij u de stroom meten als je een nieuwe TV, radio of wat ook koopt?
                                Met overspanning of storingen op het net kunnen die ook stuk gaan.

Ze zullen bij defect eventueel nakijken wat er stuk is en u dan overtuigen dat de fout bij u lag.
                                Zo kan men dan héél veel aan een controle onderwerpen. 😊
                                Ze doen het gratis, het is extra werk voor hun en ze verdienen er niets aan.
                                waarom zouden ze het doen denk je?

misschien omdat ze al verschillende klanten gehad hebben die komen klagen dat de nieuwe batterij niet goed is?

En waarom komen ze bij een defecte tv je net niet meten? Dat is omdat je defecte tv je net niet "slecht maakt" de zekering spring misschien maar dat is alles. (extreme gevallen daar gelaten)
                                maar een defecte batterij kan wel je alternator naar de filestijnen helpen.

Dus je vergelijking gaat totaal niet op ;-)

Comment

Working...
                                X