Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto lijkt dood :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Auto lijkt dood

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Wat ik ook al gevraagd heb.
    Je hebt een probleem,en ondertussen wordt er hier van alles en nog wat gepost over verzekeringen,waarborg etc..
    Maar de vraag was:auto dood en wat is het mogelijks probleem.Aan de rest heb je helemaal geen boodschap.
    Dan blijf je beter weg uit elk topic hier, want dat is zo bij elk topic en dat mag, want in die off topic reacties lees je soms/meestal veel interessantere zaken dan in de on topic reacties, ook al is het compleet naast de kwestie. Daar hebben de meesten dus wel degelijk een boodschap aan.
    En bovendien, wie daar niet tegen kan die blijft er beter weg.

    En kan de TS het ook niet meer aanhoren of lezen, dan hoeft hij maar aan de mod's te vragen een slotje op zijn topic te zetten, dan openen we wel een nieuw topic over verzekeringen en/of garanties .
    Last edited by Guest17; 16 september 2016, 15:01.

    Comment


    • #47
      Re: Auto lijkt dood

      Volledig mee eens. Dat is het mooie van forums ;-)

      verstuurd met het elektronische rekenwonder

      Comment


      • #48
        Re: Auto lijkt dood

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Wat ik ook al gevraagd heb.
        Je hebt een probleem,en ondertussen wordt er hier van alles en nog wat gepost over verzekeringen,waarborg etc..
        Maar de vraag was:auto dood en wat is het mogelijks probleem.Aan de rest heb je helemaal geen boodschap.
        En bepaalde mensen wachten nog steeds op die foto.
        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

        Comment


        • #49
          Re: Auto lijkt dood

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          En bepaalde mensen wachten nog steeds op die foto.
          http://forum.belgiumdigital.com/f59/...rs-521002.html
          Hij is met zijn treintjes aan het spelen of heeft geen fototoestel.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #50
            Re: Auto lijkt dood

            Bij deze genoteerd,maar mij ga je niet uit mijn kot lokken.

            Comment


            • #51
              Re: Auto lijkt dood

              Zelf ook iets dergelijks voorgehad maar in mindere mate. Batterij 6 maanden oud en de auto gedroeg zich compleet onbetrouwbaar bij het starten. Alles uitgemeten, ook alternator. Niks te vinden.
              Het aantal keren dat ik in een garage ben geweest kan ik tellen op de vingers van één hand. Je denkt dus in eerste instantie niet aan die batterij.
              Ten einde raad naar IDE in Pittem. Diagnoseapparaat op die batterij en binnen de minuut wisten ze het : een van de cellen was niet OK.
              Ik heb daar iets van niks betaald en heb gevraagd om de reden op de factuur te zetten. Vervolgens een nieuwe batterij gehaald (garantie).

              Maar helemaal dood ?
              Dat is raar. Ik heb het ooit 1x geweten maar niet bij mij : massakabel van batterij afgebroken.
              Ik zou ook zeggen : check de aansluitingen, vervolgens de spanning en -indien mogelijk- de laadstroom.
              Wat ook wel eens gebeurt is dat een van de dioden in de alternator doorslaat, vervolgens trekt die op heel korte periode de batterij helemaal leeg. Twee keer meegemaakt waaronder 1 keer bij mijzelf.
              Als het ligt aan de hoofdzekering dan is daar een reden voor die eerst moet worden opgelost. Honda Accord en Civic (zelf meegemaakt) hadden ooit last van een kwetsbaar contactslot dat bleef plakken zodanig dat de startmotor zich niet uitschakelde, werd meegesleept en zichzelf aan gort draaide. Vraag het maar aan mijn vrouw. Opeens : dood. Hoofdzekering door.

              Comment


              • #52
                Re: Auto lijkt dood

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Platte batterij.
                Licht laten branden?
                Deur niet helemaal dicht gedaan?

                Oplossing: starten met startkabels, of een lader aan hangen gedurende een paar uur.

                Waarschijnlijk heb je een nieuwe batterij nodig, want een batterij die helemaal plat gaat... die is meestal onherstelbaar beschadigd.
                Dat hoeft niet. Als je er niet snel bij bent sulfateert ze en dan is het over en uit. Maar je hebt wel even.
                Jaren geleden met mijn 200E Benz : een van de weinige defecten. Auto begon te sputteren en viel uit. Geprobeerd om weer te starten. Niks, de startmotor kreeg hem niet rond, alsof er iets spande. Paniek.
                Motorkap open, alles nagekeken, niks. Ik start weer en wonder boven wonder : hij draait weer. Raadsels.
                Een eind verder : zelfde scenario
                Met de derde keer was ik juist thuis en toen was het echt over and out. Compleet plat en ik kon beginnen zoeken.
                Een van de diodes op de diodeplaat was doorgeslagen en trok de batterij leeg, na een paar minuutjes wachten was die batterij weer op haar positieven maar toen ging het sneller en sneller. Dat is nu een jaar of ? wat geleden en die batterij heb ik nog altijd.

                Maar de TS zegt : compleet dood, zelfs geen lampje. Ik heb liever die dingen dan het klassieke : "zo nu en dan :-)"

                Comment


                • #53
                  Re: Auto lijkt dood

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Maar de TS zegt : compleet dood, zelfs geen lampje. Ik heb liever die dingen dan het klassieke : "zo nu en dan :-)"
                  Ik hoop van niet, maar het lijkt er op dat TS ook dood is.
                  Ik het wel liever het klassieke verhaal waarbij TS nog iets laat weren. 😆
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Auto lijkt dood

                    Moet ik hem eens gaan na-meten? 😈

                    verstuurd met het elektronische rekenwonder

                    Comment


                    • #55
                      Re: Auto lijkt dood

                      Het zelfde gehad met mijn Ford. (18 jaar oud)
                      nieuwe accu...volgende dag alles weer zo dood als een pier.
                      Nieuwe alternator en probleem opgelost.
                      Heb nu een nieuwe Mitsubishi Space Star gekocht.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: Auto lijkt dood

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik hoop van niet, maar het lijkt er op dat TS ook dood is.
                        Ik het wel liever het klassieke verhaal waarbij TS nog iets laat weren. ��
                        Ik vind het een kwestie van beleefdheid om te antwoorden. Gewoon omdat een aantal mensen de tijd namen om in hun pen te kruipen en altijd ook iets willen leren.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Auto lijkt dood

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          Het zelfde gehad met mijn Ford. (18 jaar oud)
                          nieuwe accu...volgende dag alles weer zo dood als een pier.
                          Nieuwe alternator en probleem opgelost.
                          Heb nu een nieuwe Mitsubishi Space Star gekocht.
                          grt,bouk.
                          Wat heeft de TS daar aan ?
                          Vertel gewoon.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Auto lijkt dood

                            Oorspronkelijk geplaatst door Faecon Bekijk bericht
                            Ik heb een berlingo. Als ik mijn sleutel in het contact steek gebeurt er niks. Gewoon niks, geen lampje dat aanspringt, geen klikje hier en daar, gewoon niks. Wat kan de oorzaak zijn ?
                            Dat is normaal bij de meeste auto's. Bij mijn auto gebeurt er ook niks als ik de sleutel in het contact steek.
                            Enkel wanneer ik aan de sleutel draai, beginnen de lichtjes te branden en start de motor

                            Comment


                            • #59
                              Re: Auto lijkt dood

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Dat is normaal bij de meeste auto's. Bij mijn auto gebeurt er ook niks als ik de sleutel in het contact steek.
                              Enkel wanneer ik aan de sleutel draai, beginnen de lichtjes te branden en start de motor
                              Zo is dat

                              Comment


                              • #60
                                Re: Auto lijkt dood

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Dat is normaal bij de meeste auto's. Bij mijn auto gebeurt er ook niks als ik de sleutel in het contact steek.
                                Enkel wanneer ik aan de sleutel draai, beginnen de lichtjes te branden en start de motor
                                Ik heb geen contactslot ... hmmm. 😆
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X