Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewenste mail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ongewenste mail

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ik krijg hier dagelijks mails van Ikea, Ariel en noem maar op, waarvan ik begot niet weet hoe ze aan mijn email adres komen.
    Ze komen wel toe in mijn spam, maar toch.
    Om je uit te schrijven staat er een linkje waar je heel eenvoudig niet kan op klikken.
    Wel staat er een adres, ergens in het buitenland, waar je een brief zou moeten naar toe sturen om je uit te schrijven.... ja, goe zot.
    Iemand die weet hoe daar (definitief) van af te komen ?
    @ verseg : de TS vraagt niks van rechtsklikken of .. : dat beweer jij nu.
    ik gebruik gene webmail... Ik gebruik zoals iedereen een mailprogramma.
    maar als ik ne spam aankrijg, even naar webmail surfen, dieje zijn domein er aan toe voegen , en dan haalt mijn mailprogramma die NIET meer binnen, want ze zijn al "telenet weg "
    Dus gene rommel in outlook of win live of : vul zelf in.
    Dat jij dat omslachtig vind is jou zaak : ik ben wel van mijne spam vanaf. En dat vroeg de TS.
    Want als het lastig is van eens in te loggen in je webmail, is het even lastig van dieje spam weg te doen ( die toch steeds terugkeert in jou outlook )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      @ verseg : de TS vraagt niks van rechtsklikken of .. : dat beweer jij nu.
      ik gebruik gene webmail... Ik gebruik zoals iedereen een mailprogramma.
      maar als ik ne spam aankrijg, even naar webmail surfen, dieje zijn domein er aan toe voegen , en dan haalt mijn mailprogramma die NIET meer binnen, want ze zijn al "telenet weg "
      Dus gene rommel in outlook of win live of : vul zelf in.
      Dat jij dat omslachtig vind is jou zaak : ik ben wel van mijne spam vanaf. En dat vroeg de TS.
      Want als het lastig is van eens in te loggen in je webmail, is het even lastig van dieje spam weg te doen ( die toch steeds terugkeert in jou outlook )
      Lees #9 en #12 nog eens ... waar gaat het daar over webmail?
      En dat waren al reacties op mensen welke blijkbaar ook niet op uw golflengte zaten.

Wees zelf wat duidelijker voor iedereen in plaats van verwijten te uiten en pas nadien met een verklarende uitleg te komen.

Gewoon aanduiden als spam en verwijderen werkt alleen in webmail om niets meer binnen te krijgen.
      Niemand had het specifiek over "webmail".
      Pas nu om je frustratie te uiten kom je met een ietswat duidelijkere uitleg en vermelding van "webmail" erbij af, ervoor moest iedereen dat maar rieken.

En inloggen op webmail is zeker niet zo moeilijk, daar gaat het ook niet over.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik lees hier van alles over webmail en domein... maar kan iemand eens aan een noob (ikke) uitleggen wat dat is en hoe ik die zaken kan blokkeren ?
        Ik heb gewoon een yahoo mail adres mocht je dit nog willen weten.
        Ik heb voorlopig geprobeerd met een vinkje te plaatsen aan de betreffende mail en dan via de rechter muisknop te kiezen voor block (??)
        Ik weet niet of dit iets uit haalt (??)

Comment

vraag het aan verseg , want die weet het toch ALTIJD beter
          want
          En inloggen op webmail is zeker niet zo moeilijk, daar gaat het ook niet over.
          ik dacht dat het hier ging om spam weg te krijgen ???? dus als het niet moeilijk is om in te loggen op webmail, is het toch gemakkelijk om die spam weg te krijgen ???

Comment

ik ken yahoo niet , hebben die een webmail ??
            zal er straks eens naar zoeken.
            hier staat de hele handleiding van hoe je webmail kan beheren... dus ook maail ( spam ) verwijderen , zodat die niet meer in je inbox komen.
            regel maken , om spam te verwijderen ( of mail van iemand te verwijderen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              PS: klikken op "uitschrijven" zorgt alleen dat de verstuurcomputer weet dat hij beet heeft aan de andere kant, en dus krijg je nog meer rommel.
              Ik denk dat ze dat ook al kunnen weten zodra je de mail opent. Wij hebben een verdeellijst voor de nieuwsbrief email op het werk, waarbij we kunnen nagaan hoeveel mensen hem openen, welk tijdstip, welke links aangeklikt worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Ik denk dat ze dat ook al kunnen weten zodra je de mail opent. Wij hebben een verdeellijst voor de nieuwsbrief email op het werk, waarbij we kunnen nagaan hoeveel mensen hem openen, welk tijdstip, welke links aangeklikt worden...
                Zelfs nog beter ... ook zonder hem te openen.
                Als zij geen bericht krijgen dat de e-mail niet leverbaar is, dan weten ze dat het adres bestaat en voor de rest zullen echte spammers er zich weinig van aantrekken dat het adres nu bestaat of niet ... bedoeling is toch enkel om zo veel mogelijk te sturen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik lees hier van alles over webmail en domein... maar kan iemand eens aan een noob (ikke) uitleggen wat dat is en hoe ik die zaken kan blokkeren ?
                  Ik heb gewoon een yahoo mail adres mocht je dit nog willen weten.
                  Ik heb voorlopig geprobeerd met een vinkje te plaatsen aan de betreffende mail en dan via de rechter muisknop te kiezen voor block (??)
                  Ik weet niet of dit iets uit haalt (??)
                  met blokkeren ga je ze naar je spam sturen, waar ze dus al staan. Je hebt ook 'emailberichten als deze filteren'. Iets ingewikkelder maar zo kan je bijv. alle mails met het woord ikea rechtstreeks naar je prullenbak smijten. Maar dan gaan natuurlijk ook je vrienden hun mail met het woord 'ikea' de vuilbak in.
                  Voor spam is er geen waterdichte oplossing.

Ook bij je instellingen (wieltje rechtsboven) kan je filters aanmaken of adressen blokkeren.

Comment

Werken met berichtenfilters werkt ook prima. 't is in het begin even instellen, en later af en toe nog wat termen dewelke je ook verwijderd wil zien toevoegen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      LOL. dat werkt niet altijd hé.
                      Waarschijnlijk wordt in de mail een afbeelding gebruikt die vanuit het e-mailprogramma moet opgehaald worden van jullie server. Omdat spammers/scammers dit ook soms doen (of zelfs linken aan malware) is het altijd aan te raden om je email prg in te stellen om nooit internetcontent te downloaden als je mails binnen haalt.

Wat betreft het niet ontvangen van "undelivered" mails die zouden bevestigen dat mails aangekomen zijn... Ik krijg regelmatig een pak undelivered mails in mijn catchall box omdat spammers een onbestaand adres van mijn domein gebruiken als afzender naam123@mijndomein.x dus. Het interesseert spammers ook niet of hun brol aankomt of niet, ze willen enkel dat mensen op de links in de mail klikken.
                      Als je spamheaders analyseert zie je zelfs meestal dat de server van waar verstuurd is helemaal niet de server is waar de geadverteerde website staat. Meestal is het zelfs in een ander land/continent.

In't kort, spam stoppen kan je nooit. Je kan alleen filteren zodat je de spam niet meer ziet.

OT: Zo nu en dan krijg ik spam waarbij men mij aanspreekt met "dear Gene", waarschijnlijk omdat ik nogal dikwijls "gene mail" invul als ik een formulier invul
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Working...
                      X