Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Facebook

Hier geen FB wegens in China en de Great Firewall of China doet zijn werk. Ja, je kan een VPN opzetten en er €x/maand voor betalen maar dat is het mij niet waard.
    Zoals met alles zijn er pro's en con's maar er zijn er hier die klagen over FB ald niet sociaal en toch niet weg te denken zijn op chit-chat, elk zijjn meug zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Hier geen FB wegens in China en de Great Firewall of China doet zijn werk. Ja, je kan een VPN opzetten en er €x/maand voor betalen maar dat is het mij niet waard.
      Zoals met alles zijn er pro's en con's maar er zijn er hier die klagen over FB ald niet sociaal en toch niet weg te denken zijn op chit-chat, elk zijjn meug zeker?
      Waar zit je in China ? (ben er al 4 maal doorheen gereisd en het reizen ligt me er wel)
      Ik gebruikte de app 'Open Door' om te surfen. Nadeel was dat de app soms crashte.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Er zijn er hier zelfs die hier reeds een paar keer 'afscheid' genomen hebben, maar toch telkens maar terugkomen om hetzij eens te melden waar ze zich wel niet bevinden, of wat ze weer al niet gekocht hebben, of om nu en dan een sneer uit te delen, elk zijn meug zeker ?
        Of zou dat komen omdat ze zo afgejakkerd worden bij Petersime ?

PS De groetjes aan Mr Sun Ximin .
        Last edited by Guest17; 25 augustus 2016, 11:20. Reden: tikfout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Daar hoef je helemaal niet over te twijfelen Ivan, want het gaat er helemaal niet over foto's plaatsen, trouwens FB foefelt te veel aan de kwaliteit daar van,
          waar het wel over gaat is over gebruikerservaringen van bepaalde toestellen en tips en trucs met deze toestellen.
          Een aantal bekenden die hier gewoon het gezaag en welles nietes beu waren zijn daar nu bijna dagelijks actief, waaronder zelfs de stichter van BD en een bekend West-Vlaams fotograaf
          waar we veel goede tips van krijgen. Gewoon super zonder meer.
          Ik kan dat bevestigen.
          Ik hou me ook ver van elke naam maar ik heb er geen moeite mee om topfotografen te noemen die hier vroeger heel actief waren maar die nu op FB zitten en waar ik een bijzonder warm contact mee heb.
          OKOK, er zijn overal aanvaringen en daar kan ik mee leven.
          De meest getalenteerde fotografen krijgen de minste comments en dat vind ik ergens logisch, er zijn bij die foto's ook geen fouten te vinden. De grootste prutsers zijn dan weer diegene het luidst schelden. Hier maar ook op FB.

Af en toe zie ik hier nog foto's van iemand die ik zie al wereldtop maar hier steeds minder en minder. Ik heb ooit de eer en het genoegen gehad om met deze persoon te mogen fotograferen en ik moet zeggen dat ik zelden een nederigere persoon heb ontmoet.
          Hier zijn er die er in slagen om kiekjes te plaatsen en ze vervolgens te upgraden naar hoog niveau. Gek genoeg hebben die een fanclub.
          Zelf snap ik dat niet. Goed is goed, je moet dat ook durven en willen zeggen. Te verbeteren via detailingrepen zeg ik ook, daar word ik meestal voor uitgescholden in het urbexmilieu. Over kiekjesniveau in SC waarbij de reden van de non-appreciatie gelegd wordt bij de commentator zal ik het nu maar beter niet hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Hier zijn er die er in slagen om kiekjes te plaatsen en ze vervolgens te upgraden naar hoog niveau. Gek genoeg hebben die een fanclub.
            Mogelijks correct, maar het was in het verleden zeker al het geval dat enkel foto's van een bepaald kliekje de hemel ingeprezen werd en als je bij dat kliekje niet hoorde, dan maakte je geen schijn van kans met je foto.
            Er zijn vaak genoeg troebele foto's gepost geweest of waar de zee zou leeglopen maar als het van x, y of z was ... dan was het alleen maar positieve commentaar.
            Durfde men een commentaar plaatsen dat niet 100% positief was, dan werd men bijna afgemaakt.
            En ook dat heeft al veel mensen doen besluiten om te vertrekken of geen foto's meer te beoordelen.

Op elke plaats in deze wereld worden kliekjes gevormd en mensen (of hun werk) uitgesloten, dat hoort nu eenmaal bij het leven zeker?
            En dat is zo op FB, BD of op eender welk forum of sociale media.

Buiten dit heb je de verschillen in eigen voorkeur en ervaringsniveau ... wie minder ervaring heeft, die zal al sneller iets goed vinden dan wie meer gewend is.
            Het blijft toch nog altijd een forum waar vooral amateurfotografen op zitten, niet specifiek de beste beroepsfotografen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Er zijn er hier zelfs die hier reeds een paar keer 'afscheid' genomen hebben, maar toch telkens maar terugkomen om hetzij eens te melden waar ze zich wel niet bevinden, of wat ze weer al niet gekocht hebben, of om nu en dan een sneer uit te delen, elk zijn meug zeker ?

Ik "zit" op Facebook, laatste keer dat ik iets geplaatst heb is méér dan een jaar terug. Ik kijk gewoon nu en dan wat kinderen, vrienden en zo er op plaatsen.
              Jij (Djivan) gebruikt het weertopic (waar ik voorlopig min of meer weggepest ben) hier wel een beetje als Facebook: ik weet nu dat je vanavond BBQ houdt voor 2, dat je morgen de babyborrel hebt van je kleinkind (proficiat !) en dat je binnenkort een paar weekjes naar Corsica trekt.
              Niks mis mee natuurlijk om dat te melden.
              Maar ik ben wel voorzichtig: ik zal nooit ergens bv. melden: waauw, ik zit hier in XXX op een terrasje te genieten van het mooie weer. Je weet maar nooit wie meeleest.
              Last edited by nete; 27 augustus 2016, 09:05.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik "zit" ook op FB voor mijn andere hobby en daar heb ik toch wel veel internationale contacten kunnen leggen maar ik gebruik het zoals ik andere internet media gebruik. TTz nooit persoonlijke gegevens ingevuld, geen informatie over familie en bekenden (tenzij zodanig uit de context gehaald dat het niet te correleren valt) en alle contacten ingedeeld in "lijstjes" met dialectnamen zodat FB er niet kan in grasduinen .. verder gebruik ik een FB filter wat een groot deel van de rommel uitfiltert dus ik zie nauwelijk katten, honden, uw soep en patatten, babies en méér van dat fraais .. op die manier is het voor mij behoorlijk nuttig. .. en een paar paginas van fabrikanten en besprekers van fotospullen zijn ook wel de moeite waard om te volgen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Waar zit je in China ? (ben er al 4 maal doorheen gereisd en het reizen ligt me er wel)
                  Ik gebruikte de app 'Open Door' om te surfen. Nadeel was dat de app soms crashte.
                  Hey Leopard, Ik stuur je later nog een PM, vandaag een stukje verder vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

Als men ergens reeds 24 jaar voor werkt zal het afjakkeren wel meevallen zeker? Azijnpissers kunnen wat mij betreft beter ander werk zoeken als ze ergens niet tevreden zijn. En wat Mr. Sun betreft, je zou beter moeten weten als je mijn reisschema zou kennen .

Comment

Als men ergens reeds 24 jaar voor werkt zal het afjakkeren wel meevallen zeker? Azijnpissers kunnen wat mij betreft beter ander werk zoeken als ze ergens niet tevreden zijn. En wat Mr. Sun betreft, je zou beter moeten weten als je mijn reisschema zou kennen .
                      Hola, 24 jaar... als je er nog 20 bij doet dan kom je al heel dicht in mijn buurt qua aantal jaren bij dezelfde werkgever .
                      Succes !

Comment

Working...
                      X