Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

    Ja dat is normaal. Dat webbureau draagt uiteindelijk de verantwoordelijkheid naar de klant toe en heeft zelf ook kosten. Ik wel durven zeggen dat je eigen prijs wat aan de lage kant was voor interieurfoto's. Allé veel hangt af van de tijd die je er in gestoken hebt natuurlijk, maar voor 150 euro kan je daar toch nooit veel tijd insteken dunkt me.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #17
      Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      Ja dat is normaal. Dat webbureau draagt uiteindelijk de verantwoordelijkheid naar de klant toe en heeft zelf ook kosten. Ik wel durven zeggen dat je eigen prijs wat aan de lage kant was voor interieurfoto's. Allé veel hangt af van de tijd die je er in gestoken hebt natuurlijk, maar voor 150 euro kan je daar toch nooit veel tijd insteken dunkt me.
      Dat ze kosten hebben ga ik niet ontkennen, maar in dit geval was de enige kost de tijd die hij er heeft moeten insteken om mij op te bellen en de datum te regelen. Gemakkelijk verdient natuurlijk. Maar goed, die kwestie werd eerder reeds besproken.

      Wat betreft mijn prijsbepaling heb ik je een PM gestuurd.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

        kasper,

        Om geen problemen te krijgen met de overheid is het belangrijk dat je je Ondernemingsnummer vermeld op je site.
        Die mannen lezen hier mee.


        Groetjes,

        Dirk

        Comment


        • #19
          Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

          Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
          kasper,

          Om geen problemen te krijgen met de overheid is het belangrijk dat je je Ondernemingsnummer vermeld op je site.
          Die mannen lezen hier mee.


          Groetjes,

          Dirk
          Bedankt voor de tip!
          Ik heb die website gemaakt nog voor ik zelfstandige geworden ben, maar die info moet ik inderdaad dringend in orde brengen.
          http://kasper.photography & Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

            Sorry

            maar hier wordt enkel over het fotowerk en de verschil gesproken.
            Niemand weet hoeveel uren al te voren aan de klant spendeert zijn om deze opdracht te bekomen.
            Dit zijn allemaal onbetaalde uren - die ook voor niets kunnen zijn als de klant beslist om deze opdracht niet te laten uitvoer.
            Wie gaat dan al dit werk betalen ???

            Hier kreeg iemand een opdracht zonder al dit werk ervoor. Hoeveel uren heeft men effectief besteed ?? 3 uur werk misschien = dan is 50 Euro per uur niet slecht betaald.

            Comment


            • #21
              Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

              Een boer krijgt 28 cent voor een liter ruwe melk.
              De klant betaalt nagenoeg 1 Euro voor een liter melk waar room, eiwitten, .... werden uit gehaald, dus voor een lagere kwaliteit dan dat de boer verkoopt.
              De room, ... levert dan nog eens extra daar ze als zuivelproducten aan de man worden gebracht ...

              De tussenbedrijven hadden begin dit jaar beloofd de boer 5 cent meer te geven per liter wat nog steeds niet is gebeurd, maar wel is de melkprijs in de winkel met zo'n 16 cent gestegen na de gedane belofte.
              Om maar te duiden wat handel is.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                Dat ze kosten hebben ga ik niet ontkennen, maar in dit geval was de enige kost de tijd die hij er heeft moeten insteken om mij op te bellen en de datum te regelen. Gemakkelijk verdient natuurlijk.
                Volgens mij redeneer je nu wel wat eenvoudig. Ik neem aan dat je zelf ondertussen er ook wel achter bent dat klanten binnen halen, én houden een hoop tijd kost.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #23
                  Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Een boer krijgt 28 cent voor een liter ruwe melk.
                  De klant betaalt nagenoeg 1 Euro voor een liter melk waar room, eiwitten, .... werden uit gehaald, dus voor een lagere kwaliteit dan dat de boer verkoopt.
                  De room, ... levert dan nog eens extra daar ze als zuivelproducten aan de man worden gebracht ...

                  De tussenbedrijven hadden begin dit jaar beloofd de boer 5 cent meer te geven per liter wat nog steeds niet is gebeurd, maar wel is de melkprijs in de winkel met zo'n 16 cent gestegen na de gedane belofte.
                  Om maar te duiden wat handel is.
                  Klein beetje kort door de bocht toch dat je die 28 cent (ruwe melk) gaat vergelijken met de 1 euro (kant en klaar product).
                  Afhalen van de melk bij de boer.
                  Transport naar de melkerij.
                  Allerlei bewerkingen.
                  In verpakking doen.
                  Transport naar de detailhandel.
                  In de rekken plaatsen.
                  En dan niet te vergeten, dat de machines, en gebouwen van de melkerij ook een cent kosten in aankoop en onderhoud.
                  En de gebouwen waar de melk verkocht wordt kosten ook.
                  Als ik de weg met alle tussenstappen bekijk van 28 cent naar 1 euro, dan vind ik die 1 euro nog altijd spotgoedkoop hoor.

                  Dat ze hun belofte niet zijn nagekomen, dat is wat anders, dat kan, dat weet ik niet.
                  Van mij mag de boer gerust het dubbele krijgen, dan zal onze melk nog maar 2 euro/liter kosten.

                  Volgens een landbouwer op rust, waar ik toevallig mee gesproken heb vorige week, heeft het gewoon te maken met het feit dat er vroeger zo veel melkverwerkende bedrijven waren, dat ze omzeggens vochten om bij de landbouwers melk te kunnen aankopen. Dit dreef de prijzen op.
                  Nu is of zijn er (volgens hem toch) nog slechts één of twee (dat ben ik nu vergeten) voor gans Vlaanderen.
                  Als er maar één is hebben die het voor het zeggen en als er nog twee zijn, die een beetje afspraken maken... ik hoef er geen tekeningske bij te maken zeker.
                  Last edited by Guest17; 18 augustus 2016, 08:41.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                    Sorry

                    maar hier wordt enkel over het fotowerk en de verschil gesproken.
                    Niemand weet hoeveel uren al te voren aan de klant spendeert zijn om deze opdracht te bekomen.
                    Dit zijn allemaal onbetaalde uren - die ook voor niets kunnen zijn als de klant beslist om deze opdracht niet te laten uitvoer.
                    Wie gaat dan al dit werk betalen ???

                    Hier kreeg iemand een opdracht zonder al dit werk ervoor. Hoeveel uren heeft men effectief besteed ?? 3 uur werk misschien = dan is 50 Euro per uur niet slecht betaald.

                    Uiteraard, ik ben me bewust van het feit dat "gratis" klanten in je schoot geworpen krijgen een luxe is. Klanten zoeken kan een heus karwij zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper
                    Dat ze kosten hebben ga ik niet ontkennen, maar in dit geval was de enige kost de tijd die hij er heeft moeten insteken om mij op te bellen en de datum te regelen. Gemakkelijk verdient natuurlijk.
                    Volgens mij redeneer je nu wel wat eenvoudig. Ik neem aan dat je zelf ondertussen er ook wel achter bent dat klanten binnen halen, én houden een hoop tijd kost.
                    Ik ben me daar inderdaad goed bewust van. En ik besef ondertussen dat hij er ook goed aan doet om zo zijn tijd terug te verdienen. Als de klant bereid is om daarvoor te betalen, waarom niet. Waar hij bij de ene klant misschien verlies heeft, heeft hij bij een andere klant dubbele opbrengst.
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Klein beetje kort door de bocht toch dat je die 28 cent (ruwe melk) gaat vergelijken met de 1 euro (kant en klaar product).
                      Afhalen van de melk bij de boer.
                      Transport naar de melkerij.
                      Allerlei bewerkingen.
                      In verpakking doen.
                      Transport naar de detailhandel.
                      In de rekken plaatsen.
                      En dan niet te vergeten, dat de machines, en gebouwen van de melkerij ook een cent kosten in aankoop en onderhoud.
                      En de gebouwen waar de melk verkocht wordt kosten ook.
                      Als ik de weg met alle tussenstappen bekijk van 28 cent naar 1 euro, dan vind ik die 1 euro nog altijd spotgoedkoop hoor.
                      Voila, en dit probleem heeft topicstarter. Hij gaat kort door de bocht. Raar dat we dat zien indien het over anderen gaat en niet over ons zelf.
                      Ook de firma waarvoor de persoon in onderaanneming werkt heeft meer dan alleen maar de foto's af te geven tesamen met de rekening.
                      Vind 1 EUro wel te duur, ga daarom rechtstreeks bij de landbouwer om melk en daar geef ik dan een goede prijs en krijg ik lekkere verse koeienmelk
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                        Rasper schreef :
                        Ik ben me daar inderdaad goed bewust van. En ik besef ondertussen dat hij er ook goed aan doet om zo zijn tijd terug te verdienen. Als de klant bereid is om daarvoor te betalen, waarom niet. Waar hij bij de ene klant misschien verlies heeft, heeft hij bij een andere klant dubbele opbrengst.



                        Dus je vraag van in het begin is opgelost

                        Comment


                        • #27
                          Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                          Als ik zo naar je fotos kijk op je website vind ik 150 wel heel weinig voor een opdracht (tenzij het 1 foto was van 1 ruimte). Je hebt een ontwikkelde stijl, daar is een leerproces aan vooraf gegaan en tijd in gestoken. Verzorgd en creatief.
                          Een raar gegeven maar je verliest sneller een klant door te goedkoop te werken dan te duur. Vaak zijn die 'goedkope' klanten er ook die altijd die meer willen dan ze kunnen krijgen en waar je een hoop tijd aan verliest.
                          Als je na een tijdje vaste fotograaf wordt van enkele van die web-factrories, kan je ze een speciale prijs aanbieden omdat het deel 'klanten-zoeken' voor je wegvalt dan.
                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                            Als ik zo naar je fotos kijk op je website vind ik 150 wel heel weinig voor een opdracht (tenzij het 1 foto was van 1 ruimte). Je hebt een ontwikkelde stijl, daar is een leerproces aan vooraf gegaan en tijd in gestoken. Verzorgd en creatief.
                            Een raar gegeven maar je verliest sneller een klant door te goedkoop te werken dan te duur. Vaak zijn die 'goedkope' klanten er ook die altijd die meer willen dan ze kunnen krijgen en waar je een hoop tijd aan verliest.
                            Als je na een tijdje vaste fotograaf wordt van enkele van die web-factrories, kan je ze een speciale prijs aanbieden omdat het deel 'klanten-zoeken' voor je wegvalt dan.
                            Bedankt voor de tips.

                            Ter info, het was geen interieurfotografie, maar eerder reportage. Een sfeerverslag kun je het noemen, denk ik. Combinatie van voedsel close-ups, beelden uit de keuken en handelingen in de zaal. Qua materiaal had ik enkel mijn camera nodig.
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • #29
                              Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                              Als ik zo naar je fotos kijk op je website vind ik 150 wel heel weinig voor een opdracht (tenzij het 1 foto was van 1 ruimte). Je hebt een ontwikkelde stijl, daar is een leerproces aan vooraf gegaan en tijd in gestoken. Verzorgd en creatief.
                              Een raar gegeven maar je verliest sneller een klant door te goedkoop te werken dan te duur. Vaak zijn die 'goedkope' klanten er ook die altijd die meer willen dan ze kunnen krijgen en waar je een hoop tijd aan verliest.
                              Als je na een tijdje vaste fotograaf wordt van enkele van die web-factrories, kan je ze een speciale prijs aanbieden omdat het deel 'klanten-zoeken' voor je wegvalt dan.
                              Een goede fotograaf is daarom nog geen goede (onder)handelaar.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

                                Ja fotograaf zijn is vooral een man/vrouw die zijn materiaal moet kunnen verkopen. Anders moet je het doen voor hobby.
                                Rijkelijk verloond worden is toch eerder uitzondering dan regel. Er is te veel concurentie en altijd wel een gek die onder je prijs gaat.

                                Ik laat in het midden of je prijs nu goed zat of niet want we weten niet hoe lang die reportage geduurd heeft.
                                Voor jou moet het er vooral op neer komen dat jij uit de kosten komt en er na belastingen nog voldoende aan over houd.

                                Dat uw tussenpersoon er een dik graantje aan mee pikt is volledig normaal. Reken dat indien ze tevreden waren over de samenwerking dit naar nieuwe opdrachten zal leiden die je anders nooit had.
                                Er zit daar ook voor een deel "networking" in die prijs.

                                Economie is nog nooit eerlijk geweest. Economie gaat over opportuniteiten.

                                Comment

                                Working...
                                X