Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen met Advanced SystemCare 9 Pro van IObit

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    msconfig => opstarten en daar kan je programma's uit- of inschakelen voor bij het opstarten....
    Heb je via systeemherstel al eens gezien of er geen herstelpunt bestaat van voor IObit installatie? In principe worden je drivers dan ook terug naar dat punt gezet.
    Ik heb de opstart stopgezet in het IObit programma zelf. Zien of dat zal werken.
    Denk idd ook meer en meer aan teruggaan naar een herstelpunt van voordien. Gelukkig zijn die er nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Zo grondig heb ik het nog niet getest. Je laat de uninstaller toch naar "leftovers" zoeken ? Want soms heb ik het ook nog wel eens "zitten": de uninstaller zet het normale Windows uninstall tool in gang en dan krijg je wel eens de melding dat, om het uninstall te vervolledigen een heropstart nodig is. Daar moet je natuurlijk "nee" of "later" kiezen, soms laat ik me toch nog vangen.

@Verseg: als ik die uninstaller eens op een PC het register laat optimaliseren en ik krijg bv. 30%, wees dan maar zeker dat hij na reboot een stuk sneller werkt.
      Maar er bestaat allicht geen enkel feilloos programma.

Toch ga ik maar eens die JV16 Powertools van nabij bekijken.
      Jaja René, ik heb enkel alle "leftovers" verwijderd en omdat ik met "IsunShare Product Keyfinder" nog altijd de registerkey van Office 2013 terug vond heb ik JV16 Power Tools ingezet.

@ Verseg, ik gebruik Die JV16 Power Tools enkel en alleen om een programma volledig te verwijderen.
      Soms verschiet je hoeveel registersleutels een programma aanmaakt en dan vooral die MS Office suite.
      En je weet toch ook dat een vervuild register elke Pc of MAC doet vertragen want die moeten allemaal eerst gelden worden.

Windows is echter veel beter geworden toen ze alle programma's hebben afgescheiden van........... was dat nu de kernel?
      Soit, pas sinds XP werd Windows echt stabiel, de snelheid kwam erbij vanaf W7.
      En eigenlijk was Windows NT het eerste echte stabiele OS en was XP de commerciële uitvoering ervan.
      En nu met W10 zitten we gebeiteld. Iemand die Linux volledig onder knie heeft zal zeggen dat er niks beter is en dat is ook zo, alleen is het commercieel te ingewikkeld.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        En je weet toch ook dat een vervuild register elke Pc of MAC doet vertragen want die moeten allemaal eerst gelden worden.
        Sorry maar dat is niet volledig correct.
        Het registerbestand wordt inderdaad aangesproken en al wat in de startup blijft staan, zal inderdaad ingelezen worden en eventueel PC vertragen bij opstart.

Maar registersleutels met configuratiesettings van programma's (met o.a. licentie) worden pas aangesproken wanneer je het programma start.

Test maar uit ... je start je PC en kiest een willekeurig programma uit zoals Word.
        Voor je het programma start ga je via regedit alle registersleutels wissen.
        Probeer dan maar eens het programma te starten.
        Dat zal niet (volledig) werken omdat de registersleutels niet aangesproken kunnen worden.
        Mochten deze ingeladen zijn bij de start, dan zou het programma wel nog moeten werken.

Doe ook een omgekeerde test ... exporteer alle registersleutels van een programma op je desktop en wis ze daarna in het register.
        Herstart de PC en probeer het programma te starten ... zal niet (volledig) lukken.
        Importeer de registersleutels en start programma opnieuw op ... zal lukken zonder nodige reboot (uitgezonderd indien een driver moest geladen worden).

Nog beter ... je start een programma en sluit het, ga alle registersleutels wissen en probeer het maar opnieuw te starten.

Al die registersleutels zijn dus niet ingeladen tijdens de start van de PC, maar tijdens de start van het programma.
        Sommige programma's zullen misschien nog starten, maar zijn hun configuratie kwijt.

Ik heb nete zijn bericht hiervoor ook gelezen en hij zal vermoedelijk wel degelijk een verschil merken, maar dan vooral door eerst die programma's zelf te verwijderen die mogelijks mee in de "startup" opgenomen waren.
        Het is inderdaad geweten dat foefelsoftware (addware en dergelijke) meestal mee in de startup opgenomen wordt.

Het zijn vooral mensen die veel programma's downloaden en vanalles uitproberen die daar meer last van hebben, maar bij normaal gebruik met officiële programma's is daar zo goed als niets te doen.
        Last edited by VerSeg; 14 augustus 2016, 12:17. Reden: Iets toegevoegd
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik ken niks van computers, en soms is dat ook wel een voordeel.
          Ik ga bvb. nooit in de diepere regionen gaan spelen, gewoon omdat ik er niks van ken.
          Het enige wat ik doe is, wanneer ik iets wil wissen gebruik ik Revo Uninstaller, wekelijks eens Malwarebytes-Anti Malware laten draaien (maar die heeft nog nooit iets gevonden), en om de paar dagen CCleaner.
          En mijn laptop/PC zijn nog even snel/traag (hoe je het wil noemen) als op dag één.
          En niks van kennen hoeft dus niet altijd een nadeel te zijn .

Comment

Die IObit brol moet eraf. Zover ben ik al:

Heb eens Malwarebytes AntiMalware losgelaten en die vond TrojanDropper exe in Windows Temp! ... dus ondanks dat Advanced SystemCare Pro zogenaamd alles monitored !!

En bij heropstarten van pc defileren allerlei popups van IObit ondanks dat ik het programma op inactief bij startup heb gezet !!

Dan eens Windows Task Manager geopend en bij de services staan o.a. IMF.exe actief maar alle normale bijhorende info (r-klik) is er niet, noppes !

Wel ben ik er nog niet uit of ik ga desinstalleren met T-tools, met nete's programma, met Ccleaner of Revo, of met Wise Program Uninstaler (wat op Nucia forum wordt geadviseerd)....

Comment

Als je twijfelt kunnen we misschien samen de koe bij de horens vatten (we wonen tenslotte slechts enkele honderden meters van elkaar).
              Ik ken die uninstaller nogal grondig en als het daarmee (tegen mijn verwachting) niet zou lukken, dan kan je nog altijd zwaardere (?) stuff uitproberen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht

Heb eens Malwarebytes AntiMalware losgelaten en die vond TrojanDropper exe in Windows Temp! ... dus ondanks dat Advanced SystemCare Pro zogenaamd alles monitored !!
                Veel kans dat je die Trojan "cadeau" hebt gekregen van IObit.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  Die IObit brol moet eraf. Zover ben ik al:

En bij heropstarten van pc defileren allerlei popups van IObit ondanks dat ik het programma op inactief bij startup heb gezet !!

Dan eens Windows Task Manager geopend en bij de services staan o.a. IMF.exe actief maar alle normale bijhorende info (r-klik) is er niet, noppes !

Wel ben ik er nog niet uit of ik ga desinstalleren met T-tools, met nete's programma, met Ccleaner of Revo, of met Wise Program Uninstaler (wat op Nucia forum wordt geadviseerd)....
                  Het Nucia forum is fantastisch om je van Trojanen en ander ongezond spul af te helpen.
                  Ze vragen altijd om twee rapporten op te sturen van progjes dat je vooraf moet installeren.
                  Nu, die trojaan kan ook iets anders zijn, namelijk een valse positieve.
                  En om resten van programma's van je Pc te krijgen ken ik maar één programma die echt werkt en dat is JV 16 Power Tools.
                  Als je resten van programma's gaat zoeken moet je wel de juiste zoekwoorden intypen en dan nog alles controleren of je moet Power Tools minder agressief laten zoeken met het risico dat je toch nog met registersleutels blijft zitten die niet meer nodig zijn.
                  Ik gebruik JV 16 Power Tools al meer dan 20 jaar en ben daar uiterst tevreden mee.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Als je twijfelt kunnen we misschien samen de koe bij de horens vatten (we wonen tenslotte slechts enkele honderden meters van elkaar).
                    Ik ken die uninstaller nogal grondig en als het daarmee (tegen mijn verwachting) niet zou lukken, dan kan je nog altijd zwaardere (?) stuff uitproberen.
                    Dank voor je sympathieke voorstel René!
                    Ik neem nog contact met je via PM of telefoon. (Momenteel 100% bezig hier met baby opvang).

Intussen iedereen bedankt om mee te denken.
                    Feedback volgt zeker nog.

Comment

Working...
                    X