Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe lakschade verwijderen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: hoe lakschade verwijderen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ik ga eens wat googlen op commandant 4. Waarom is daarna een polish nodig?

    mir
    Commandant 4 verwijderd lichte schrammen en andere verf en ook dat hars dat nu op uw auto is terecht gekomen maar tegelijk is de polish ook verdwenen en dus moet die opnieuw worden aangebracht.
    Commandant 4 heb ik eigenlijk leren kennen via de baas van een carrosserie bedrijf in Menen die mij dat aanraadde, sindsdien gebruik ik niks anders om lichte schrammen te verwijderen.
    Vroeger bracht Valma nog een sterker product op de markt maar al snel zat je door de eind laag van de lak, heel gevaarlijk dus.
    Een poliermachine heb je echt niet nodig zoals ze op hun website aanbevelen, wel een heel goede vod.
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #32
      Re: hoe lakschade verwijderen ?

      Commandant 4 zou ik toch niet aanraden om hars van bomen weg te nemen.
      Commandant 4 is een schuurpasta die gewoon een laag van je lak weg neemt. Daarom dat kleine krasjes er mee weg gaan, je slijpt ze er als het ware uit maar dat gaat wel ten koste van je lak. Commandant is het merk en 4 is de schuurgraad. Commandant 7 is ook zeer gekend. Ik ben nu even vergeten welke van de twee grof en fijn is.
      Als je dat gebruikt, ga er dan voorzichtig mee om want voor je het weet zit je door de lak.
      Garagisten gebruiken dat idd. Dat klopt. Daar moet het allemaal vooral heel snel gaan.

      Om die harspuistjes van bomen weg te krijgen ben je beter af met terpentijn op een doekje. Gewoon wegwassen. White spirit zou ook moeten werken.

      Comment


      • #33
        Re: hoe lakschade verwijderen ?

        Commandant 7 is grof en gevaarlijker dan 4.
        Ik heb ook die harsdruppels op mijn auto gehad en heb die zonder veel moeite kunnen verwijderen met commandant 4.
        Evenwel achteraf ALTIJD polieren om de glans en het afstoten van regen en stof intact te houden.

        Terpentijn of White Spirit zou ik al TEN ZEERSTE afraden om daarmee dat hars te verwijderen, dat vreet pas aan uw lak, vooral als het een metalisé of Mica lak is.
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: hoe lakschade verwijderen ?

          Lampenolie is een zeer goede stickerverwijderaar (waarschijnlijk ook harsplekjes uit bomen) en naar mijn idee tast het de lak niet aan...tenminste nergens gelezen.

          Comment


          • #35
            Re: hoe lakschade verwijderen ?

            Lampenolie is ook gekend als petroleum.

            Comment


            • #36
              Re: hoe lakschade verwijderen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Lampenolie is ook gekend als petroleum.
              Petroleum mag gebruikt worden afgelengd met water, maar amaai het geurtje.............
              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #37
                Re: hoe lakschade verwijderen ?

                Toch heel verschillende reacties te lezen hier .

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #38
                  Re: hoe lakschade verwijderen ?

                  Valma harsverwijderaar....

                  Comment


                  • #39
                    Re: hoe lakschade verwijderen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Meguiars heeft een hele rits producten :


                    Wel gebruiken op eigen verantwoordelijkheid!
                    Want als je met de compound te lang op dezelfde plaats wrijft kan je door eventuele glanslaag zitten.
                    Anders : ga naar een carosseriebedrijf. Als het niet te erg is lossen ze dat op in 10 minuten.
                    Ter herhaling.
                    Dit merk heeft nog andere adekwate producten. En ik dacht zelfs dat ze een eigen forum hadden....... maar 'k heb liever dat je bij BD blijft.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment

                    Working...
                    X