Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe lakschade verwijderen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe lakschade verwijderen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
    Direct een aanrijdingsformulier invullen. Mensen moeten maar eens opletten en hun verantwoordlijkheid opnemen..
    ALTIJD een aanrijdingsformulier invullen.
    Enkele jaren geleden gebeurd bij een vriend René.
    Hij staat stil met zijn 4X4, en plots rijdt er ene in zijn gat, uitgestapt, niets aan de 4X4 met zware trekhaak, maar betrekkelijk veel schade aan de wagen die er op reed, geen probleem meneer, ik ben in fout en veel blabla, maar geen papier of aanrijdingsformulier ingevuld....
    Paar dagen later een brief in de bus van de politie, met dagvaarding, was die pipo wel aangifte gaan doen dat René achteruit gereden was op zijn wagen zeker, resultaat een hoop miserie, gelukkig was er iemand die het zien gebeuren heeft en van de zaak had gehoord, heeft de aanrijder een flinke boete gekost, maar was die getuige niet komen opdagen......

Comment

Ok bedankt voor de tips. De veroorzaker sprak van zijn familiale aan te spreken indien nodig. Dus ook op een priveparking kan je in zo een geval het aanrijdingsformulier gebruiken. En dan beide aankruisen ik stond stil / stond geparkeerd en bij opmerkingen vermelden wat er precies is gebeurd. En zoals hier reeds geschreven indien niet nodig gewoon beide exemplaren in de vuilbak indien niet nodig.

Nu had ik geluk maar vaak loopt het anders. Op parkings wordt er dikwlijls niet uitgekeken bij het openen van de portieren. Nu in mijn geval was er wel een hevige rukwind die de portier tegen de mijne deed waaien. De man in kwestie kon er niet veel aan doen. Vond het wel jammer dat hij het eerst zelf ontkende. Mensen hebben blijkbaar moeite om een foutje toe tegeven zeker ?

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Mensen letten vaak niet op en velen hebben geen respect voor andermans zaken.
        Stond ooit eens geparkeerd in het midden van 20 vrije plaatsen of zoiets (paar jaar geleden) en 10 minuten later stond er iemand kort naast mij en een deuk in de deur.
        Kleur van andere wagen hing er aan en nog eerst ontkennen.
        Dan zei bestuurster dat het mogelijk was dat ze haar deur wat te ver opende.
        Toen kwam de mama erbij en begon me direct uit te schelden dat het schandalig was dat ik daarover iets durfde te zeggen.
        Papieren ingevuld en aangegeven, haar BM ging daarmee wel omhoog.
        Na invullen tegen dat meisje gezegd dat ik het nog zo zou gelaten hebben maar dat de onbeschoftheid van haar moeder dit niet toeliet.
        Dus was die kwaad op haar moeder omdat die onbeschoft was.
        Ik had het nooit zo gelaten omdat de schade te veel was, maar heb die madam hiermee op een nog diplomatieke manier op haar plaats gezet zonder er zelf veel tegen te moeten zeggen.
        Ze zal er daarna wel over nagedacht hebben dat ze haar dochter een loer gedraaid heeft met haar grote mond.
        Zal in het vervolg wel wat nadenken.
        En hier wind of niet, als ge uw deur vasthoudt, dan kan dat bijna niet gebeuren.
        Geluk dat het voor u goed afliep.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Mensen zijn kuddedieren.Een auto op een lege parking werkt als een magneet.Ze komen er altijd naast parkeren.
          Let op ik parkeer ook altijd zo vrij mogelijk,daar mijn deuren nog al lang zijn,om deuken en krassen te voorkomen,maar je krijgt altijd gezelschap.

Comment

Als je het toch zelf wil doen:
            1) was de auto goed: microvezeldoekje na het spoelen en inzepen met de hoge drukreiniger op lage tot gemiddelde druk.
            2) Begin met een lichte pad en compound, voor minder dan 40 euro heb je een sample pack om zelf zo'n klein stukje manueel te poleisten.
            3) poleist met voldoende zeepwater als glijmiddel, kuis regelmatig op met microvezeldoekje en analyseer.
            4) auto zonder kras

Ik heb het afgelopen jaar 8 auto's machinaal gepoleist (van kop tot teen), waaronder sommige zelfs begonnen van nat schuurpapier tot wax. Ik doe dit niet als een beroep, maar gewoon als amateur en autoliefhebber, een professional aanspreken is steeds een goed idee!
            Je kan de verzekering ook laten uitbetalen en het werk zelf uitvoeren.

Comment

Is de streep er ondertussen al af Mir?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                Als je het toch zelf wil doen:
                1) was de auto goed: microvezeldoekje na het spoelen en inzepen met de hoge drukreiniger op lage tot gemiddelde druk.
                2) Begin met een lichte pad en compound, voor minder dan 40 euro heb je een sample pack om zelf zo'n klein stukje manueel te poleisten.
                3) poleist met voldoende zeepwater als glijmiddel, kuis regelmatig op met microvezeldoekje en analyseer.
                4) auto zonder kras
                Dit "kan" je allemaal doen, maar als je niet in fout bent en je kent de dader ... dan zou ik niet beginnen met er zelf geld aan te geven zonder zekerheid dat het weg gaat.
                Als er nadien toch resterende schade is, dan kan je die kosten niet terugvorderen van de verzekering.
                Zoals je aankaart, ben je al snel 40 à 50 € kwijt (uit eigen zak).
                Dan ben je beter dat je zoals TS even naar de garage bolt en het aan hun overlaat.
                Vaak nog de goedkoopste oplossing mits de meeste garages daarvoor zelfs niets vragen als je net een nieuwe wagen kocht.
                Voor 40€ naar de verzekering?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Vandaag na onze vakantie naar Zuid-Frankrijk de wagen een gewassen. Met veel moeite alle aangeplakte insecten kunnen verwijderen van de voorbumper. Maar wat veel moeilijker te verwijderen was waren plekjes op het dak ik denk van onder een boom te parkeren op de camping. Honderden plekjes leken wel sproetjes. Enkel kunnen verwijderen door er met mijn nagel over te vrijven. Toch eens kijken naar een goed product in het vervolg. Het heeft me meer dan 2u gekost om die troep er af te krijgen.

mir
                  Last edited by mir; 22 juli 2016, 20:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Is de streep er ondertussen al af Mir?
                    Ja zie #10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ja zie #10
                      Ok bedankt. Sorry ik had er over gelezen.

Comment

Vandaag na onze vakantie naar Zuid-Frankrijk de wagen een gewassen. Met veel moeite alle aangeplakte insecten kunnen verwijderen van de voorbumper. Maar wat veel moeilijker te verwijderen was waren plekjes op het dak ik denk van onder een boom te parkeren op de camping. Honderden plekjes leken wel sproetjes. Enkel kunnen verwijderen door er met mijn nagel over te vrijven. Toch eens kijken naar een goed product in het vervolg. Het heeft me meer dan 2u gekost om die troep er af te krijgen.

mir
                        Dat is een soort hars uit een bepaalde plant en nogmaals probeer het met commandant 4. Achteraf wel met een polish behandelen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Dat is een soort hars uit een bepaalde plant en nogmaals probeer het met commandant 4. Achteraf wel met een polish behandelen.
                          Ik ga eens wat googlen op commandant 4. Waarom is daarna een polish nodig?

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Voor 40€ naar de verzekering?
                            Je krijgt een vergoeding voor hetgeen deze schade normaalgezien zou kosten om te repareren. Zelfs als je er niets aan laat zal dit nog steeds klaarstaan voor wanneer je het wel laat uitvoeren (of als je later iets anders hebt raad de garage aan om dit als reparatie van de verzekerde schade te melden). Als je het zelf doet wordt je dus gelijk vergoed en steek je dus de rest in je zak voor je "werkuren".

Ik hoop dat dat van Commandant4 een grapje was... Ter verduidelijking, niet doen!

Comment

Ik ga eens wat googlen op commandant 4. Waarom is daarna een polish nodig?

mir
                              Om de glans terug te krijgen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                                Je krijgt een vergoeding voor hetgeen deze schade normaalgezien zou kosten om te repareren. Zelfs als je er niets aan laat zal dit nog steeds klaarstaan voor wanneer je het wel laat uitvoeren (of als je later iets anders hebt raad de garage aan om dit als reparatie van de verzekerde schade te melden). Als je het zelf doet wordt je dus gelijk vergoed en steek je dus de rest in je zak voor je "werkuren".
                                Ik snap dat wel, maar denk je dat een garagist in dit geval een bestek gaat maken van honderden Euro's en een expert dit gaat aanvaarden?
                                Een expert weet ook heel goed hoeveel werk er inkruipt.
                                Hoeveel ga je overhouden denk je?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X