Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelgeving voor drones

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Regelgeving voor drones

    Op 100mtr? en dat ding vliegt (of kan het in ieder geval) autonoom vliegen hé. Dus tenzij je echt de processors kunt lamleggen, goodluck.
    Wat gelijk ook het hele risico van deze drone evolutie is.
    Ik heb ooit de simulatie gemaakt, en met de wind mee, kan een simpele drone (Phantom3 bvb) met 1 accu een afstand van 20km overbruggen, en nog veilig landen. al dan niet met slechte bedoelingen.

    Comment


    • #32
      Re: Regelgeving voor drones

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Die dat hebben en gebruiken, zijn ook strafbaar.
      Leg uit zou ik zeggen.
      Momenteel is er een immens groot hiaat in de wet voor luchtdrukwapens terwijl die momenteel al een even grote trefzekerheid en impact hebben als de vroegere .22 pyrotechnisch.
      Iedereen denkt nog in termen van 4,5 loodjes op de foor maar een druk van 300 bar op een groter kaliber is perfect gangbaar.

      Comment


      • #33
        Re: Regelgeving voor drones

        Kun je op 100 m hoogte nog door de ramen gluren ?? Wel mooie opnames maken;maar kun je ook een deftige tele meenemen...
        Als een zware drone hebt waarschijnlijk wel.Maar ik denk niet dat amateurs dat ervoor over hebben.
        Heb ergens iets gelezen over een drone-project in Dendermonde.Politie controleerde daarmee de snelheid meen ik.
        Toen dat ding boven de grond van een landbouwer (?) vloog,heeft hij het gewoon uit de lucht geknald.
        Was blijkbaar een paar dagen voordien door de drone betrapt op overdreven snelheid.Wat één en ander verklaart.
        Grote bazaar,project van vele duizenden euro's neergehaald.
        Worden er ook geen roofvogels nu getraind om drones uit de lucht te plukken???
        Blijkbaar is een drone toch niet overal welkom.

        Comment


        • #34
          Re: Regelgeving voor drones

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Je moet nu ook weer niet alles gaan verklappen hé .
          Wij kunnen zwijgen hé Ivan En als Rudy zin heeft in een testje op eigen risico.....

          Comment


          • #35
            Re: Regelgeving voor drones

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Leg uit zou ik zeggen.
            Momenteel is er een immens groot hiaat in de wet voor luchtdrukwapens terwijl die momenteel al een even grote trefzekerheid en impact hebben als de vroegere .22 pyrotechnisch.
            Iedereen denkt nog in termen van 4,5 loodjes op de foor maar een druk van 300 bar op een groter kaliber is perfect gangbaar.
            Die zwaardere luchtdrukwapens zijn toch ook vergunningsplichtig?
            In oostenrijk zijn ze nogal vrij (alvast een paar jaar geleden), en kan je ze makkelijk kopen, maar als je betrapt wordt...
            Zelfs met de lichte luchtdrukwapens mag je niet zomaar in je tuin schieten.

            En ik wil je nog wel eens een rondvliegende drone zien raken op 50m afstand. Met een jachtgeweer met hagel kan dat lukken, met een luchtgeweer is dat vrijwel niet doenbaar.

            Comment


            • #36
              Re: Regelgeving voor drones

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              Comment


              • #37
                Re: Regelgeving voor drones

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Straffe kost .
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #38
                  Re: Regelgeving voor drones

                  Ik dacht vandaag een drone te bestellen (Bebop 2 + Skycontroller ), maar na het lezen van alle commentaar kan ik er blijkbaar beter van afzien.....ook het halen van die brevetten vind ik zwaar overdreven.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Regelgeving voor drones

                    Gewoon doen. Mijn Phantom 4 is gearriveerd en heb er deze video mee kunnen maken,

                    Steenkoolmijn Eisden .

                    Prima spul.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #40
                      Re: Regelgeving voor drones

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Gewoon doen. Mijn Phantom 4 is gearriveerd en heb er deze video mee kunnen maken,

                      Steenkoolmijn Eisden .

                      Prima spul.
                      Mooi gemaakt Alex !
                      Hoe lang heeft het geduurd eer je uw brevet gehaald hebt ?
                      Heb je dat eerst moeten aanvragen om daar te mogen vliegen ?

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Regelgeving voor drones

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Die dat hebben en gebruiken, zijn ook strafbaar.
                        Ook met luchtdruk op 300 bar ?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Regelgeving voor drones

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Die zwaardere luchtdrukwapens zijn toch ook vergunningsplichtig? In oostenrijk zijn ze nogal vrij (alvast een paar jaar geleden), en kan je ze makkelijk kopen, maar als je betrapt wordt...
                          Zelfs met de lichte luchtdrukwapens mag je niet zomaar in je tuin schieten.
                          En ik wil je nog wel eens een rondvliegende drone zien raken op 50m afstand. Met een jachtgeweer met hagel kan dat lukken, met een luchtgeweer is dat vrijwel niet doenbaar.
                          Luchtdrukwapens zijn absoluut niet vergunnigsplichtig - meer nog, ze zijn vrij te koop voor mensen boven de 18. Er is ook geen registratie van wie zoiets heeft.
                          Je mag overigens in je tuin met je luchtdruk wapen doen wat je wil, wetgeving zegt hier erg weinig over. Alleen op openbaar terrein moet je een wettige reden hebben om je luchtdruk wapen te dragen.
                          Sinds kort zijn luchtdrukwapens (als ze aan bepaalde eisen voldoen) ook toegelaten voor bestrijding van exoten, wel enkel voor wie een jachtverlof heeft.

                          De "zwaardere" luchtdrukwapens waar je het over hebt zijn waarschijnlijk de PCP buksen, met een reservoir samengeperste lucht. Heb er onlangs een getest (kal .22), fenomenaal. Zo goed als stil, erg accuraat, en schrikwekkend krachtig. Ik schoot op 30m afstand door een triplex plaat. Gelukkig één nadeel: ze zijn ook schrikwekkend duur.

                          Ivm neerhalen drone: geen enkel probleem met zo'n pcp buks, een drone vliegt meestal niet zo snel en hoog, en is redelijk kwetsbaar .

                          Met hagel al moeilijker op 50m, tenzij je loodhagel zou gebruiken. Overigens allebei niet aan te raden, ik zou er alleszins niet aan beginnen. Heb veel te lang en hard moeten studeren om mijn jachtverlof te behalen, en ik wil het door zo iets doms niet opgeven.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Regelgeving voor drones

                            Hier vind je alles over de dronewetgeving in België.

                            Ik wacht op een Europese wet (die soepeler gaat zijn dan de Belgische).
                            Waar ik mij echter mateloos aan erger is de manier waarop de Belgische wet tot stand is gekomen.
                            Men heeft de bedrijfjes die reeds met drones bezig waren, de zogenaamde experts, de wet mee laten uitwerken.
                            Bedrijfjes die eigenlijk illegale praktijken uitvoerden, aangezien er tot enkele maanden geleden, enkel binnen of op een modelbouw vliegveld gevlogen kon worden.

                            Het resultaat, de belgische wet bestaat er gewoon in de markt te beschermen tegen particulieren en hobbyisten.
                            En het monopoly van bepaalde bedrijven te behouden.
                            Ik ben akkoord dat er een wettelijk kader moet zijn. Maar de Belgische wet is gewoon volledig van de pot gerukt.
                            Veel te dure opleidingen, die geven worden door de mensen die al jaren de wet overtreden.
                            En er nu groot geld mee verdienen.
                            Eerlijke mensen, die jaren gewacht hebben op een wettelijk kader, worden nu bestraft.

                            (Een klasse I, drone, kan bovendien perfect legaal boven jouw tuin vliegen, net zoals een sportvliegtuig dit kan.)
                            Wist je trouwens dat jouw tuin sowieso 2 keer per jaar gefotografeerd wordt door een vliegtuig! (worden elk jaar nauwkeuriger/ laden kan even duren)
                            Last edited by C. Ruben; 19 september 2016, 23:27.
                            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                            Comment


                            • #44
                              Re: Regelgeving voor drones

                              Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                              Hier vind je alles over de dronewetgeving in België.

                              Ik wacht op een Europese wet (die soepeler gaat zijn dan de Belgische).
                              Dan ga je toch van een kale reis thuiskomen. Als de Belgische wetgeving strenger is dan de Europese en men past die eerste niet aan (wat ik niet zie gebeuren), dan blijft de Belgische onverkort van toepassing...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Regelgeving voor drones

                                Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                                Dan vergeten ze Gent toch wel even. Luchtfoto van mijn huis nog steeds deze van voor de renovatie (+2 jaar geleden...)

                                Comment

                                Working...
                                X