Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelgeving voor drones

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Regelgeving voor drones

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    de privacy wet in Belgie wordt te pas en onpas gebruikt, je zou er het "sch..t" van krijgen, vooral mensen met slechte bedoelingen halen hier het meeste voordeel uit.....de privacy wet vind ik persoonlijk een lachertje.....ze zorgt echt wel voor veel belemmeringen.....vooral op gebied van veiligheid.
    Gedeeltelijk akkoord. Van mij mogen ze op elke straathoek een camera plaatsen, daar heb ik geen enkel probleem mee, dat kan alleen de veiligheid ten goede komen.
    Wie er problemen mee heeft dat men op straat ttz. op openbaar domein gefilmd wordt, is op dat ogenblik waarschijnlijk iets aan het doen wat niet 100 % koosjer is.
    Dat men boven mijn tuin of huis komt vliegen met een drone daar zou ik niet tegen kunnen bvb., dicht door iemands raam gaan kijken doe je toch ook niet !?
    Ik heb hier nog geen drone boven ons huis gezien, maar indien wel, dan zal die er niet al te lang boven zoemen vrees ik .
    Er is privacy en privacy hé.

    Comment


    • #17
      Re: Regelgeving voor drones

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik heb hier nog geen drone boven ons huis gezien, maar indien wel, dan zal die er niet al te lang boven zoemen vrees ik .
      Er is privacy en privacy hé.
      Ik hoor dat graag zeggen, en hoe ga je dat doen? neerschieten?
      Ik vloog meestal rond de 100m hoog, in veel gevallen zie je hem dan al niet meer;-)

      Comment


      • #18
        Re: Regelgeving voor drones

        dus de pakkans is jouw maatstaf? De mijne is respect voor de medemens en zijn eigendom
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #19
          Re: Regelgeving voor drones

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ik vloog meestal rond de 100m hoog, in veel gevallen zie je hem dan al niet meer;-)
          Dat is al een ferme hoogte .

          Heb gelezen dat die Phantom 4 tot 6km hoog kan maar dat die begrensd is tot zo'n 130m. Op zo'n hoogte krijg je toch geweldige beelden vind ik.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: Regelgeving voor drones

            En vliegen boven natuurgebieden?

            Comment


            • #21
              Re: Regelgeving voor drones

              Moderator Note: Een aantal irrelevante bijdrages zijn gewist. Maatschappelijke discussies zijn immers niet toegelaten volgens het reglement. Gelieve bij het onderwerp te blijven.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #22
                Re: Regelgeving voor drones

                In hoeverre mag dit in ons land ? https://www.youtube.com/watch?v=s8Ip7NSA0Sk
                An original Dutch Windmill in Oude Tonge, the Netherlands filmed with a DJI Phantom quadcopter and a GoPro Hero3+www.LHBmedia.nl

                Een gedeelde video van Jos Stiglingh. De spectaculaire opnamen zijn gemaakt met een drone, tijdens het vuurwerk in West Palm Beach Florida.De camera besturi...
                Last edited by toerist; 6 juli 2016, 07:17.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #23
                  Re: Regelgeving voor drones

                  let op , 450ft (+- 150mtr) is de hoogte dat je al kleine vliegtuigen tegen komt. Je wilt echt niet hoger!!!! Doe het niet, je loopt kans op een ernstig incident als er zo een grote jongen aangevlogen komt.
                  Overigens, de P3 gaat verder de de P4, ik heb met de P3 advanced in ideale omstandigheden tegen de 5km afstand gehaald.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Regelgeving voor drones

                    Oorspronkelijk geplaatst door toyotacorolla Bekijk bericht
                    En vliegen boven natuurgebieden?
                    Normaal gezien mag dat niet !
                    Hopelijk worden er heel wat meer controles op gedaan want nu zie je er toch regelmatig eentje vliegen boven een natuurgebied of stiltegebied

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 7 juli 2016, 00:48.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Regelgeving voor drones

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Ik hoor dat graag zeggen, en hoe ga je dat doen? neerschieten?
                      Ik vloog meestal rond de 100m hoog, in veel gevallen zie je hem dan al niet meer;-)
                      Met een deftige kijker erop haal je die makkelijk uit de lucht hoor Rudy ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Regelgeving voor drones

                        Die dat hebben en gebruiken, zijn ook strafbaar.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Regelgeving voor drones

                          Conclusie, buiten indoor, het terrein van een vliegclubje en hulpdiensten is een algemeen verbod aan te raden.
                          Want die dingen zijn gewoon gevaarlijk, je kan er perfect aanslagen aller aard mee plegen, buiten een camera kan
                          er ook gemakkelijk een bom gemonteerd worden, of je vliegt er gewoon de turbine van een landend vliegtuig mee binnen enz.
                          CDA-kamerlid Martijn van Helvert is van mening dat er strengere regels moeten komen voor het vliegen met drones. Recent was er een incident met een drone op Schiphol en volgens van Helvert is het "wachten tot een keer misgaat".

                          Comment


                          • #28
                            Re: Regelgeving voor drones

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Die dat hebben en gebruiken, zijn ook strafbaar.
                            Een deftige gerichte jammer of stoorzender is ook verboden, maar bewijs het maar eens.
                            En binnen de kortste keren eentje met een vermogen van 700 watt gemaakt......
                            Last edited by Guest42; 7 juli 2016, 06:51.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Regelgeving voor drones

                              Straf dat een vraag naar wat mag steeds uitdraait in vanalles wat niet mag en hoe de regeltjes te negeren. 😆
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Regelgeving voor drones

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Een deftige gerichte jammer of stoorzender is ook verboden, maar bewijs het maar eens.
                                En binnen de kortste keren eentje met een vermogen van 700 watt gemaakt......
                                Je moet nu ook weer niet alles gaan verklappen hé .

                                Comment

                                Working...
                                X