Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

elektriciteitsprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: elektriciteitsprijzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    1) Daar bevestig je nu net mijn punt, als die berekening wordt gedaan op hetgeen er op het net wordt gestoken weten ze dat wel !
    Trouwens die defecte omvormer was maar een voorbeeld hé, het kan evengoed zijn dat er ergens maanden zijn dat je bijna niks tot eigenlijk helemaal niks op het net steekt, maar toch betalen wij dan ook !
    Dat is spijtig genoeg met alles zo wat heffingen en dergelijke betreft.
    Dat mijn wagen nu 6 maand defect is, dat ik 3 maand in het ziekenhuis lig, dat door weersomstandigheden er weken niet gereden kan worden, dat ... ik zal toch voor 12 maand rijtaks en verzekering betalen.
    En als ik doe wat de regering vraagt om zo weinig mogelijk met de wagen te rijden en het openbaar vervoer te nemen, dan zal ik het openbaar vervoer betalen maar ook nog steeds dezelfde kosten voor mijn wagen.
    Straffe is dat hierdoor veel meer mensen getroffen worden en er bijna nooit iemand klaagt.
    Verschil is dat je met zonnepanelen het net gebruikt, ook al zet je er niets op doordat uw verbruik even hoog is als uw opbrengst.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #77
      Re: elektriciteitsprijzen

      En alles begon met mijn simpele, terechte vraag :

      Sieg is lid van de Belgiumdigital VZW Sieg Sieg is offline
      Senior Member
      Geregistreerd: 5 november 2008
      Standaard Re: elektriciteitsprijzen
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Zou je minder moeten betalen als je de zonnepanelen wegdoet ?

      Of hou je toch voordeel over van je investering .... maar wellicht te weinig naar jouw normen ?


      Ik zou minder moeten betalen als ik de panelen wegdoe, daar ben ik nu van overtuigd
      U spreekt waarschijnlijk zonder ervaring, anders zou U het antwoord weten op die vraag

      grts
      Sieg
      En daar werd onrechtstreeks op geantwoord :

      Standaard Re: elektriciteitsprijzen
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      U moet dan wel alles tellen ... distributietarief, energieprijs, geen subsidies in welke vorm ook, ...
      In totaal doet u toch nog steeds een voordeel nu?

      Antwoord van Sieg :
      Dat voordeel begint toch heel serieus te slinken hoor.
      Maw. er moet helemaal niet minder worden betaald als de zonnepanelen zouden worden weggedaan en er is nog altijd een voordeel.

      Maar het begint serieus te slinken ... en daar wringt het schoentje ... 't is niet genoeg niet meer ... ik wil MEER, meer, meer, zoals vroeger in de goede oude tijd toen er nog niemand in de gaten had dat we onterecht heffingen en btw. konden vermijden.

      En om dat te verbergen is dan de hele ping pong begonnnen om mist te spuiten.

      Dan schrijft men nog dat ik altijd gelijk moet hebben ... nee hoor, ik HAD en HEB gelijk want het antwoord op mijn vraag was : " ik heb nog altijd voordeel natuurlijk maar dat voordeel begint toch heel serieus te slinken hoor. "

      Comment


      • #78
        Re: elektriciteitsprijzen

        Tuurlijk heb ik een voordeel, dat zou er nog moeten aan mankeren als je een pak geld investeert, en voor die grote extra voordelen was ik te laat, dan had ik enkele jaren eerder moeten de koop doen
        Maar als ik even tijd heb zal ik de berekening maken, want voor die 900€ extra netwerkkosten (bovenop de gewone netwerkkosten die iedereen betaald) kan ik verdomme héél veel elektriciteit kopen hoor
        Want Elektriciteit is het goedkoopste wat op eenieder zijn factuur staat !

        Trouwens even een vraagje terzijde Empe, werk jij voor de staat of de belastingen misschien ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #79
          Re: elektriciteitsprijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Maar als ik even tijd heb zal ik de berekening maken, want voor die 900€ extra netwerkkosten (bovenop de gewone netwerkkosten die iedereen betaald
          Uw zonnepanelen brengen niets op of zo? 😆

          De netwerkkosten die wij betalen zijn volgens ons verbruik.
          Als uw panelen redelijk opbrengen, dan is uw verbruik toch zeer laag.
          Mocht u alle stroom moeten aankopen, dan zou dat gedeelte (dat iedereen betaalt) bij u ook véél hoger liggen.
          Die 900€ komt niet als extra op wat wij betalen, maar op wat u betaalt volgens de aangekochte stroom.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: elektriciteitsprijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Want Elektriciteit is het goedkoopste wat op eenieder zijn factuur staat !
            Dat klopt als een bus, een afrekening van je verbruik is tegenwoordig de tweede belastingsaanslag die in de bus valt. En eentje waar je ALTIJD moet betalen...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #81
              Re: elektriciteitsprijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Slaagt totaal nergens op !
              Maar ik stop er mee, de waarheid is hierboven al geschreven door Djivan

              Hopelijk gaan ze ooit iedereen verplichten om een steentje bij te dragen aan de groene stroom voorziening
              Iedereen verplicht panelen op het dak. En degene die in een appartement wonen verplicht investeren ergens waar wel plaats is voor panelen !
              Pas dan zal België aan z'n normen geraken, alle beetjes helpen hé ....

              grts
              Sieg
              Tuurlijk betaalt iedereen een bijdrage voor groene stroom, en mijn vergelijking is exact wat er gebeurt.
              De netvergoeding is er gekomen omdat een pak paneelbezitters geen distributie, stroom en taksen meer betaalden, GSC's kregen, en het net gratis als batterij gebruiken.

              En ja, ik heb panelen, en ja, ik vind de netvergoeding een redelijke oplossing. Ik betaal nu ca 400€ per jaar aan stroom, terwijl ik bijna niks meer verbruik netto, maar ik vind het redelijk.

              Comment


              • #82
                Re: elektriciteitsprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Tuurlijk heb ik een voordeel, dat zou er nog moeten aan mankeren als je een pak geld investeert, en voor die grote extra voordelen was ik te laat, dan had ik enkele jaren eerder moeten de koop doen
                Maar als ik even tijd heb zal ik de berekening maken, want voor die 900€ extra netwerkkosten (bovenop de gewone netwerkkosten die iedereen betaald) kan ik verdomme héél veel elektriciteit kopen hoor
                Want Elektriciteit is het goedkoopste wat op eenieder zijn factuur staat !

                Trouwens even een vraagje terzijde Empe, werk jij voor de staat of de belastingen misschien ?

                grts
                Sieg
                Sieg, je snapt de fakturatie blijkbaar niet goed.

                Als je elektriciteit effektief KOOPT, dan betaal je daar OOK netwerkkosten op, niet enkel de elektriciteit zelf.

                't Is daar juist dat het schoentje wringt : doordat die terugdraai-teller je het aan te rekenen verbruik oplevert, nl. het saldo tussen wat je erop zet en terug afhaalt, is dat bij jullie veel minder tot in het beste geval zelfs totaal niets.

                Wij betalen ALLEMAAL netkosten op het gefaktureerde deel electriciteit want dat is ook precies wat niet-zonnepaneelbezitters van het net hebben gehaald en precies ook voor het gebruik van de infrastructuur en onderhoud/vernieuwing er van.

                Maar met zonnepanelen draait de teller terug en wordt dus veel minder gefactureerd en dus ook veel minder netwerkkosten betaald terwijl het effectief gebruik van het net eigenlijk dubbel zo hoog ligt.

                Weer het simpel ideale hypothetische doch perfect mogelijke voorbeeld :

                je haalt 3500 van het net (je gebruikt dus het netwerk) en je zet er daarna 3500 op (je gebruikt wéér de voordelen van het net want dat is je buffer, je batterij) en je saldo = NUL ... je betaalt dus NIETS aan elektriciteit en dus ook NIETS aan taksen want een heffing op NULverbuik of btw op nul is en blijft NUL.

                Dat het NUL is, is geen probleem want dat is de bedoeling van zonnepanelen : het gefactureerd verbruik terugbrengen. Maar dat je dan GEEN echte netwerkkosten betaalde was erover. Vandaar de reparatiewetgeving die de prosumententaks heet.

                Probeer eens te laten uitrekenen of je een minder zware omvormer kan monteren en toch grotendeels je eigen energieverbruik zoveel mogelijk te dekken met zonne-energie ... dan zakt je tarief.

                Trouwens even een vraagje terzijde Empe, werk jij voor de staat of de belastingen misschien ?
                Dat staat los van mijn tussenkomsten. Maar ik ben actief in het raadgeven en op weg helpen van mensen die het wat moeilijker hebben met ALLERLEI regelgevingen, van sociale aard tot en met fiscale aard en in het opsporen, vaststellen van fouten of lacunes in bestaande regelgevingen/wetten/decreten en dan vooral in de uitvoeringsbesluiten van zo'n wetten (want daar zitten vaak behoorlijke blunders in).
                Last edited by Empe; 8 juli 2016, 18:01.

                Comment

                Working...
                X