Een klein onderhoud bij Auto 5 kost €92 voor een kleine Peugeot 107 en €125 voor een Peugeot 307 break.
Zijn er hier mensen die zelf het klein onderhoud van hun wagen doen en kun je daar veel kosten op besparen ?
Als prestaties voor mijn Peugeot 307 staat er op de factuur :
Olie verversing plu houd longlife olie €122
Montage oliefilter inbegr.
O.Nor.5W30 C2 PSA B712290 Forf
Oliefilter Kneccht OX171/2D
Ze vullen sowieso alle vloeistoffen bij zei de verkoper (ondanks niet op de factuur vermeld)
Ik vraag me af als je zelf de juiste olie en koelvloeistof koopt als dit veel scheelt qua prijs en als de oliefilter vervangen makkelijk is ?
Welke olie zou ik dan precies nodig hebben voor een Peugeot 107 & 307SW ?
Voor de rest enkel de vloeistof voor de ruitenwissers bijvullen of zijn er nog zaken die niet vermeld waren op die factuur bij een klein onderhoud ?
Online zag ik dat een klein onderhoud hetvolgende inhoudt :
-verversing van de motorolie die dient om de wrijving tussen de onderdelen te beperken, de afkoeling ervan te verzekeren en de motor tegen corrosie te beschermen;
-controle van het oliepeil en de koelvloeistof die de motoronderdelen afkoelt;
-controle van de remmen (schijven en blokken);
-controle van de koplampen;
-controle van de accu;
-vervanging van de oliefilter.
Qua koplampen zie je dit zelf wel als ze nog werken, als je remschijven beginnen te piepen weet je ook dat ze beginnen te verslijten en als je wagen vlot start is er geen accuprobleem (zelf recent nieuwe accu gehad).
Dus ik denk meer dat het hoofdzakelijk de vloeistoffen bijvullen is.
In 40min was alles in orde, soms vraag je je af als dit allemaal wel gebeurd is in die korte tijd
Zijn er hier mensen die zelf het klein onderhoud van hun wagen doen en kun je daar veel kosten op besparen ?
Als prestaties voor mijn Peugeot 307 staat er op de factuur :
Olie verversing plu houd longlife olie €122
Montage oliefilter inbegr.
O.Nor.5W30 C2 PSA B712290 Forf
Oliefilter Kneccht OX171/2D
Ze vullen sowieso alle vloeistoffen bij zei de verkoper (ondanks niet op de factuur vermeld)
Ik vraag me af als je zelf de juiste olie en koelvloeistof koopt als dit veel scheelt qua prijs en als de oliefilter vervangen makkelijk is ?
Welke olie zou ik dan precies nodig hebben voor een Peugeot 107 & 307SW ?
Voor de rest enkel de vloeistof voor de ruitenwissers bijvullen of zijn er nog zaken die niet vermeld waren op die factuur bij een klein onderhoud ?
Online zag ik dat een klein onderhoud hetvolgende inhoudt :
-verversing van de motorolie die dient om de wrijving tussen de onderdelen te beperken, de afkoeling ervan te verzekeren en de motor tegen corrosie te beschermen;
-controle van het oliepeil en de koelvloeistof die de motoronderdelen afkoelt;
-controle van de remmen (schijven en blokken);
-controle van de koplampen;
-controle van de accu;
-vervanging van de oliefilter.
Qua koplampen zie je dit zelf wel als ze nog werken, als je remschijven beginnen te piepen weet je ook dat ze beginnen te verslijten en als je wagen vlot start is er geen accuprobleem (zelf recent nieuwe accu gehad).
Dus ik denk meer dat het hoofdzakelijk de vloeistoffen bijvullen is.
In 40min was alles in orde, soms vraag je je af als dit allemaal wel gebeurd is in die korte tijd
Comment