Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan Window$ 10 Telenet niet meer volgen?

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Dan is er toch wel duidelijk wat mis Luc als ik je resultaten zo zie op de speedtest
    Op welke basis dan?

Zijn Speedtest geeft 96,08 Mbps down en 9,68 Mbps up, afhankelijk van het abo dat hij heeft is dat niet slecht.
    Als hij een Fiber 100 heeft, dan is dat zelfs +- de limiet dat je er kan uithalen.

Als hij echter een Fiber 200 heeft, dan is dat maar de helft van wat mogelijk is.
    Uw screenshot is eerder van een Fiber 200 zo te zien.

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Van die helft dat plat lag ... buiten het te lezen in de krant ook niets van gemerkt.

Maar de laatste tijd zijn er wel vaker momenten dat bepaalde websites trager gaan.
      En vooral bij slecht weer als iedereen tegelijk op internet zit.
      Nu zijn ze bij Telenet nog hun netwerk aan het updaten zeker?
      Zou dat er niet voor zorgen dat bepaalde verbindingen er af en toe uitliggen en daardoor andere overbelasten?

Persoonlijk denk ik niet dat het aan die modem ligt, maar volledig uitsluiten kan ik zo ook niet.
      Zelfs met een verbinding van 50 Mbps zou je nog vlot websites moeten kunnen zien.

Je kan Wifi analyzer altijd eens proberen, geeft nuttige info.

Nog kleine vraag ... gebruik je een proxi-server?
      Anders in de browser eens instellen om geen proxi te gebruiken.
      En heb je een Fiber 100 abo?

Nog iets te proberen ... Wi-Fi netwerk vergeten op uw toestel en dan terug verbinden.
      Kan soms oplossing geven.
      Zeker op een Android toestel na een upgrade van de firmware.
      Zoals ik al vermelde de status van WI-FI staat op 450Mbps en alles opent zeer traag, en deze morgen was het weer van dat.
      Zelfs BD opent soms enorm traag en dat op uren dat de meeste mensen op hun werk zijn (ik niet, ik ben op pensioen).
      Soms verbreek ik softwarematig de verbinding met mijn modem en na het terug inschakelen gaat het niet altijd sneller.
      Ik gebruik geen Proxy server. Inderdaad Fiber 100 abonnement.
      Modem al 2x gereset dan gaat die inderdaad sneller.

Zou dat soms niet gewoonweg aan "Edge" liggen?
      IE op Win 10 mag je gewoonweg vergeten, pokke traag.

Maar krijg daar eens logica in:
      Vroeger met oude modem een snelheid van 72,0 Mbps
      Nu met een nieuwe modem een snelheid van 450 Mbps en alles gaat verdorie trager dan voorheen.
      Ik ben een dummie wat betreft internet verbindingen maar als de snelheid 450Mbps is moet dat verdikke toch sneller gaan dan 72,0 Mbps, of zit ik ernaast?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Inderdaad Fiber 100 abonnement.
        Dan is die speedtest inderdaad heel goed, dat is een begin.
        Als die sites zo traag gaan, wat geeft op dat moment de speedtest?
        En heb je die traagheid ook via een PC dat met een kabel verbonden is aan die router?

Zou dat soms niet gewoonweg aan "Edge" liggen?
        Ik gebruik hier bijna altijd IE op Windows 10.

Vroeger met oude modem een snelheid van 72,0 Mbps
        Nu met een nieuwe modem een snelheid van 450 Mbps en alles gaat verdorie trager dan voorheen.
        Ik ben een dummie wat betreft internet verbindingen maar als de snelheid 450Mbps is moet dat verdikke toch sneller gaan dan 72,0 Mbps, of zit ik ernaast?
        Maar dat is de Wi-Fi snelheid dat je kan halen, dat is niet de snelheid van internet, dit moet je echt apart bekijken.
        Die 450 Mbps en 72 Mbps moet je aanzien als een baan waar je 120 of 50 mag rijden als maximum, maar als het file is dan kan het zijn dat je op die van 120 trager rijdt dan op die waar je maar 50 mag.
        Een Fiat 500 Rijdt dan ook sneller dan een Ferrari dat in de file staat.

Trouwens uw Wi-Fi kan 450 Mbps aan, maar uw internetabonnement is gelimiteerd tot 100 Mbps ... dus meer dan 100 Mbps kan je uit uw internetverbinding niet halen.
        Die theoretische 450 Mbps van je Wi-Fi kan je enkel halen door op uw eigen netwerk (tussen 2 PC's bijvoorbeeld) bestanden over te zetten.

Verder zit je beperkt tot wat aangeboden wordt.
        Voorbeeld ... uw abo laat maximum 10 Mbps upload toe, stel dat je een server zou opstellen voor het delen van bestanden, dan zal niemand dat via internet ooit sneller binnen krijgen dan aan 10 Mbps ook al heeft die glasvezel tot aan zijn huis liggen.
        En als er daar 50 tegelijk naar connecteren ... dan zal die performantie nog veel meer zakken.
        Last edited by VerSeg; 21 juni 2016, 12:43.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

..

..
          zijsprong ...

huh ?? die is tegenwoordig bliksemsnel op W10 .. sneller dan Chrome en ik denk er dan ook aan om Chrome te dumpen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Op welke basis dan?

Zijn Speedtest geeft 96,08 Mbps down en 9,68 Mbps up, afhankelijk van het abo dat hij heeft is dat niet slecht.
            Als hij een Fiber 100 heeft, dan is dat zelfs +- de limiet dat je er kan uithalen.
            Ik ging er vanuit dat hij op fiber 200 zat
            Ondertussen gelezen dat hij op fiber 100 zit, dus niks mis met de test

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hoi,

al is zijn internetsnelheid maar 5 Mb/sec, dan nog moeten de sites onmiddellijk open gaan.
              Web pagina's zijn over het algemeen zodanig opgebouwd dat ze niet veel verkeer vereisen.

Volgens mij heeft hij problemen met zijn DNS server, die niet altijd onmiddellijk reageert..

Ik weet niet of je in de modem kan, anders moet je de DNS server aanpassen naar bv de DNS server van Google bv. 8.8.8.8 i.p.v de DNS server van Telenet.

mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Ik kan helaas niet in de modem, ik zie die zelfs niet.
                Daarstraks kon ik weer niet op het net en doe een modem reset.
                Eerst na enige tijd weer internet met een snelheid van .........................144,0Mbps.
                Ik schakel de boel uit en weer in en heb een snelheid van 450,0Mbps.
                BD gaat heel moeilijk open, andere sites zijn normaal.

Een vraagske.
                Kunnen hostfiles enige invloed hebben op mijn internet verbinding?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Je maakt dus draadloos verbinding met je modem.

Als je problemen hebt, staat er dan een geel teken bij het teken van de draadloze verbinding?
                  Het kan evengoed zijn dat je problemen hebt met je draadloze verbinding.

Nu heb ik de laatste tijd wel van meer mensen gelezen, en ook gesproken, die problemen hadden met Telenet.
                  De draadloze verbinding viel ook regelmatig uit.
                  Zij zijn de modem gaan omwisselen.

Anders eens contact opnemen met Telenet.
                  En ze melden dat de problemen begonnen zijn nadat je de nieuwe modem geplaatst hebt.

mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    Je maakt dus draadloos verbinding met je modem.

Als je problemen hebt, staat er dan een geel teken bij het teken van de draadloze verbinding?
                    Het kan evengoed zijn dat je problemen hebt met je draadloze verbinding.
                    In "Apparaat beheer" bedoelt u? Nee, geen geel driehoekje.
                    Maar ik had de on-board draadloze ontvanger uitgeschakeld omdat die te traag was want soms startte de Pc op met deze trage ontvanger en dan eens met de snellere.
                    Maar gisterenavond heb ik modem nogmaals gereset en tot nu toe verloopt alles goed. Hout vasthouden.

Nu heb ik de laatste tijd wel van meer mensen gelezen, en ook gesproken, die problemen hadden met Telenet.
                    De draadloze verbinding viel ook regelmatig uit.
                    Zij zijn de modem gaan omwisselen.

Anders eens contact opnemen met Telenet.
                    En ze melden dat de problemen begonnen zijn nadat je de nieuwe modem geplaatst hebt.

mvg
                    Als mijn verbinding ineens weer traag word zal ik contact opnemen met Telenet.
                    In ieder geval, iedereen bedankt voor het meedenken.

Comment

In hoeverre dat dit iets gaat bijdragen weet ik niet.
                      Vroeger ( 10j geleden) had ik ook iets heel raar ivm WiFi.
                      Ik had een laptop met een PCMIA kaart 801.b. Dat is 10mbps dacht ik.
                      De router was een Topcom met PCMIA en USB (zelfde snelheid) dongle geleverd.
                      Surfen ging even snel alsof ik op de kabel zat.
                      Als ik data wou overzetten, wou ik wat sneller en besloot een andere router te kopen met de 801.g.
                      De g kwam toen pas aanzetten met de 54mbps en sommige met 100mbps.
                      Om af te sluiten, ik had dus op laatst 3 routers, met 3 PCMIA en dongels.
                      Mijn Topcom 10mbps, een USR 100 mbps en een D-link+ ook met 100 mbps.
                      Het verschil in gewoon surfen was dramatisch. Kan me dat voorstellen wat LG schrijft
                      Als ik files overzette met de 801.g, had ik 'n grotere data snelheid. Dus dat deed die normaal veel beter.
                      Ik gebruikte die laptop vaak voor DIVX te bekijken op mijn TV. Dat zijn dus grote files of streams.
                      Surfen op lokale sites was gewoon om onnozel van te worden. Als ik die op 801.b liet draaien, dag en nacht verschil.

Voor de mensen die me niet geloven. Ik heb dat materiaal nog steeds allemaal liggen.
                      Ik heb daar in jaren nooit een verklaring voor gevonden.

Nu heb ondertussen al jaren een 801.N van Netgear (een van mijn beste routers ooit). Daarvoor Belkin (firmware niet stabiel), maar eenmaal ingesteld geen probleem.
                      De enigste Wifi die ik nu gebruik is een Belkin dongle op een oudere PC en dat gaat, voor mij, serieus vooruit en een macbook pro die de vrouw af en toe gebruikt.

Het is niet hetzelfde qua WiFi standaarden, maar wel hetzelfde probleem in surfgedrag.( en dat was heel vervelend)
                      Dus dat lag niet aan telenet of de versie van windows

Comment

Ik gebruik een Linksys AE3000 en die kan 450Mbps aan.
                        Last edited by Red Falcon; 22 juni 2016, 08:24.

Comment

Ik gebruik een Linksys AE3000 en die kan 450Mbps aan.
                          Dat is de 802.11n. Daar heb ik nu geen problemen meer mee.
                          Met een andere dongle (zelfs tragere) zou je deze opstelling eens kunnen proberen.
                          Ik herken jouw probleem, maar of het zou helpen weet ik niet.

Comment

Ik kan helaas niet in de modem, ik zie die zelfs niet.
                            Die van Telenet beheer je vanuit je Telenet account.
                            Mijn Telenet => Mijn Internet => Draadloze instellingen
                            Hetgeen je eventueel nog eens kan doen is de Homespot uitschakelen, soms geeft dit wat problemen op Wi-Fi.
                            Je kan ook wat gaan uitproberen met Wi-Fi signaal (Frequentie, Kanaal, ...)
                            Eventueel eens de firewall uitschakelen in de router bij wijze van test.
                            Natuurlijk enkel nuttig als de problemen zich bij u thuis bevinden.

Daarstraks kon ik weer niet op het net en doe een modem reset.
                            Eerst na enige tijd weer internet met een snelheid van .........................144,0Mbps.
                            Ik schakel de boel uit en weer in en heb een snelheid van 450,0Mbps.
                            Die 144 of 450 kunnen ook beïnvloed worden door de afstand van je toestel ten opzichte van de router, hoe verder je bent of hoe meer invloed van voorwerpen, hoe lager die snelheid.

BD gaat heel moeilijk open, andere sites zijn normaal.
                            Dan is het toch eerder specifiek met bepaalde sites dat u problemen heeft en niet algemeen.
                            Heeft u dit probleem dan op verschillende toestellen tegelijk of heb je de kans niet dit te testen (v.b. PC en tablet of smartphone) en handig zou zijn mocht je dezelfde site op dat moment via 4G kunnen testen (indien een mobile abo).
                            Trouwens op ditzelfde moment is BD hier zeer traag, de ene minuut redelijk, iets later weer traag.

Probeer op zo'n moment eens een paar zaken te doen.
                            Start => Uitvoeren => CMD
                            "ping www.belgiumdigital.com" (zonder de aanhalingstekens)
                            "tracert www.belgiumdigital.com" (zonder de aanhalingstekens)
                            "tracert forum.belgiumdigital.com" (zonder de aanhalingstekens)

Dit kan je ook al eens doen op je PC (kan geen kwaad).
                            Start => Uitvoeren => CMD
                            ipconfig /flushdns

Kunnen hostfiles enige invloed hebben op mijn internet verbinding?
                            Dat kan zeker, maar dan zou het probleem eerder permanent zijn.
                            Last edited by VerSeg; 22 juni 2016, 16:58.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Wel Freddy, dat laatste staat vol met adressen en die staan er nadat ik Spybot heb geïnstalleerd en een immuniteit heb uitgevoerd.
                              Mijn eigenlijke waakhond is MBAM (betalende versie) en die houd zelfs verdachte websites tegen maar die heeft nooit een vertraging veroorzaakt.
                              Die hostfiles, is dat niet om te verhinderen dat geïnstalleerde software contact maakt met hun servers?
                              Die CMD is dat pingen? Ik vind 14 wel vrij veel.
                              Veranderen van kanaal daar snap ik niks van want ik kan niet aan mijn modem. Zie die nergens staan ook niet.

Comment

print screen verwijderd.
                                Last edited by Red Falcon; 23 juni 2016, 08:19.

Comment

Working...
                                X