Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw GPS voor de auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw GPS voor de auto

@ Djivan

Met de zumo reeksen van Garmin kan je dit nog altijd hoor, zijn wel motor-gpssen maar die werken bij ons in de auto ook.
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

Comment

Ik heb onlangs deze gekocht. Heeft ook DAB én er zit een dashcam in, heel handig en goed gezien.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ik heb onlangs deze gekocht. Heeft ook DAB én er zit een dashcam in, heel handig en goed gezien.
        Mijn budget ontploft wel met dat model

Ondertussen ook nog dit eens bekeken : kleiner scherm, 4.3 inch, zelfde als wat ik nu heb, maar wél met DAB voor toch wel een heel interessante prijs.
        Schermgrootte deert me niet zo.
        Of toch beter de 2597LMT zonder DAB ? M.a.w. wat heeft de voorkeur, DAB+ of ietsje groter scherm ?
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Op die van mij wel hoor!
          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Natuurlijk maken ze die nog Ivan, je kan er zelfs gratis .gpx bestanden en cartografie op kwijt.
          Dju, ben niet nog eens gaan kijken in mijn mails, maar blijkbaar heb ik die gewist omdat ik toen toch niet heb aangekocht.
          Het antwoord kwam van GPS.nl en was nochtans klaar en duidelijk, dat ging niet.
          Ik ga direct nog eens een mailtje sturen zie met de vraag welke Garmin GPS met dashcam ik moet kopen om daar routes ed. op te plaatsen die ik heb voorbereid in Mapsource of BaseCamp.

Wat ik toen wou aankopen was deze : nüviCam™ LMT-D zie http://www.gps.nl/autonavigatie/garmin_nuvicam.html
          Voor onze eertvolgende reis is het toch te laat, want we vertrekken overmorgen, maar voor onze septemberreis zal ik er alleszins eens goed voor informeren.
          Last edited by Guest17; 16 juni 2016, 14:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
            @ Djivan

Met de zumo reeksen van Garmin kan je dit nog altijd hoor, zijn wel motor-gpssen maar die werken bij ons in de auto ook.
            Misschien was het dat wel, dat het niet kon met de auto-gps-met dashcam die ik wou aankopen.
            Nu zie verder mijn bericht hierboven.

Wat ik toen wou aankopen was deze : nüviCam™ LMT-D zie http://www.gps.nl/autonavigatie/garmin_nuvicam.html
            Last edited by Guest17; 16 juni 2016, 14:45.

Comment

Op je vraag naar de kaartcapaciteit moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Ik heb al updates gedaan zonder problemen.
              Doch ik weet niet welke capaciteit het kaartje moet hebben. Ik ben zelfs niet zeker of er wel een kaartje in zit.

Comment

Ik koop die losse GPS'en niet meer, en sinds ik Waze gebruik, gebruik ik de ingebouwde GPS van mijn auto zelfs véél minder.

Waze heeft alles wat je nodig hebt, en is gratis (verkeersinfo, kaarten zijn ALTIJD up to date), alleen gebruik je wat data, maar dat is met de huidige tarieven geen echt probleem.

Ik moet de eerste wegenwerken die niet aangegeven waren nog tegen komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik koop die losse GPS'en niet meer, en sinds ik Waze gebruik, gebruik ik de ingebouwde GPS van mijn auto zelfs véél minder.

Waze heeft alles wat je nodig hebt, en is gratis (verkeersinfo, kaarten zijn ALTIJD up to date), alleen gebruik je wat data, maar dat is met de huidige tarieven geen echt probleem.

Ik moet de eerste wegenwerken die niet aangegeven waren nog tegen komen.
                  Van het moment dat je data verbruikt, kost dat extra geld in het buitenland. Dus dat is een complete deal-breaker. Voor enkel België heb ik inderdaad genoeg aan m'n smartphone, maar in 't buitenland niet.
                  En gezien ik de GPS voor 90% in 't buitenland ga gebruiken...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

6 ct per MB...

of je koopt lokaal een kaartje.
                    Gaat een hele tijd duren voor je er de prijs van een losse GPS door draait hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Van het moment dat je data verbruikt, kost dat extra geld in het buitenland. Dus dat is een complete deal-breaker. Voor enkel België heb ik inderdaad genoeg aan m'n smartphone, maar in 't buitenland niet.
                      En gezien ik de GPS voor 90% in 't buitenland ga gebruiken...
                      Zoals reeds gezegd, koop iets waar je gratis kaarten kan op inlezen, kaarten bij de vleet te downloaden, en in veel gevallen beter
                      en actueler dan deze van Garmin zelf. http://freizeitkarte-osm.de/garmin/e...countries.html

Of hier de ganse wereld gratis. http://garmin.openstreetmap.nl/?hc_location=ufi

Bij bepaalde types van Garmin kan je kiezen tussen de cartografie van het toestel zelf of deze die je op het kaartje zet.
                      Last edited by Guest42; 17 juni 2016, 09:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        6 ct per MB...

of je koopt lokaal een kaartje.
                        Gaat een hele tijd duren voor je er de prijs van een losse GPS door draait hoor.
                        Ja maar ik wil m'n smartphone en GPS apart houden...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik merk bovendien toch nog altijd een vlottere ontvangst met een losse GPS dan met een smartphone.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Ik merk bovendien toch nog altijd een vlottere ontvangst met een losse GPS dan met een smartphone.
                            Heb ook al wel eens Google Maps gebruikt en dat gaat heel goed, zolang je 3G/4G hebt...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Vraagje aan de Waze gebruikers :

Ik heb net eventjes zitten "spelen" met Waze, maar zie ik dat nu goed dat je niet kan kiezen langs waar je naar je bestemming wil rijden en/of een via punt invoegen.
                              Ik ga morgen richting Frankrijk op reis maar wil via Luxemburg rijden. Waze stuurt me via Reims .
                              Tot nu toe niet gevonden hoe ik dit kan wijzigen !?

Voor mijn specifiek geval is via Luxemburg of via Reims quasi identiek van afstand, maar via Reims betaal je wel zo'n 100 euro (H&T) aan péage, en via Luxemburg niks en dan heb je ook nog het voordeel van de prijs wanneer je vol tankt in Luxemburg.

Eerst Luxemburg als bestemming invoeren en vandaar mijn eindbestemming nogmaals invoeren is toch wat omslachtig niet (mocht het enkel op die manier op te lossen zijn).

Het zou eens een goede test zijn, en ik weet meteen hoeveel de "verbingdingskosten" zijn op dergelijke trip waarvan ongev. 300 km binnenland, een beetje Luxemburg en de rest Frankrijk.
                              Maar via Reims ga ik zeker niet rijden, ik ga liever eens lekker eten voor dat bedrag .
                              Last edited by Guest17; 17 juni 2016, 10:37.

Comment

Simpel.

2 manieren:

1. Direct na het berekenen staat er een knop "routes". Met wat geluk staat de route die je wil daar tussen.

2. Voer een "via" in.
                                nadat je route berekend is voor de je eindbestemming druk je terug op de knop om te navigeren, en dan zet je een locatie in Luxemburg er bij, en je kiest "via".

Probeer het maar eens.

Wacht tot de route berekend

Comment

Working...
                                X