Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actie vereist voor gebruikers van de toepassing Windows Live Mail 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Actie vereist voor gebruikers van de toepassing Windows Live Mail 2012

    Het is redelijk normaal dat je wat sukkelt met de instellingen Wasbeer. Speciaal poorten en je moet dan SSL aanvinken en zo. Ik ken het. Het is even zoeken, alle instellingen nazien en veel testen.
    Je kan meestal kiezen tussen POP en IMAP. Het verschil zit em in de manier waarop emailberichten worden behandeld op de server en hoe die verwerkt worden op uw pc.

    POP is een iets ouder systeem en geniet mijn voorkeur indien je uw email op 1 toestel wil ontvangen. Het is ook iets eenvoudiger in te stellen.


    Let op dat dit in 2 stappen gaat!
    Eerst activeer je POP via de website van google.
    Pas dan kan je er aan met je Windows Live Mail.

    En er zit nog een adder onder het gras.
    MOGELIJKS moet jij bij uitgaande mailserver de server van telenet zetten want telenet wil niet dat jij email gaat versturen zonder hun tussenkomst.
    Dus bij SMTP moet je dan iets zetten als smtp.telenet.be en onderaan bij instellingen onder het tabblad servers moet je dan aanmelden met naam en wachtwoord VAN TELENET!

    Het idee is dat email binnenkomt via hotmail maar als jij er eentje verstuurd dat die via telenet weg gaat.

    Als je de handdoek in de ring gooit dan zal vermoedlijk uw hotmail na augustus niet meer werken. De telenet account zal geen probleem zijn alhoewel ik ook daar al opgevangen heb dat sommige email programmas niet meer gaan werken in de toekomst.

    Hotmail, outlook,... is 1 pot nat en is een verhaal van vele verschillende systemen over de jaren.
    Mensen bij Proximus, vroeger belgacom kennen een gelijkaardig verhaal.

    Veel succes!
    Last edited by buurmanBert; 16 juni 2016, 23:19.

    Comment


    • #17
      Re: Actie vereist voor gebruikers van de toepassing Windows Live Mail 2012

      Ik denk, buurmanBert, van idd de handdoek in de ring te gooien en voorlopig voor de makkelijkste weg te kiezen: alles laten zoals het is en indien na 1/7 enkel mijn hotmail problemen geeft en geen nieuwe mails meer behandelt, pas dan verder te experimenteren en zoeken met POP of IMAP configuratie.
      Ik ben wat gerustgesteld dat mijn standaard (Telenet)account ongestoord verder zal functioneren en ik nog een werkend emailprogramma zal behouden na 1/7.

      PS: Ik vond intussen ook nog dit op de Microsoft community:
      …"Het is het Hotmail account dat niet meer via WLM gesynchroniseerd is. Dit zal je dan nog alleen kunnen openen via de ingebouwde mail app in win 10 of via http://www.outlook.com/ waar je je aanmeld met je account.
      Personen die via Windows Live Mail 2012 verbinding maken met andere e-mailservices dan Outlook.com, zoals Gmail, Yahoo Mail of andere services die het POP3- of IMAP-protocol gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen. Outlook.com-gebruikers die geen Windows Live Mail 2012 gebruiken hoeven ook niets te doen. Het bericht van Microsoft is dus waar, maar ze doen aan misleiding.

      Men vermeld niet dat als je je account als Imap configureert dat er niets aan de hand is.

      Ze vinden kennelijk dat iedereen maar zo snel mogelijk over moet naar W10 en een beroerd werkende mailapp.
      Microsoft zwijgt echter totaal over deze mogelijkheden en dat riekt naar oplichting en misleiding is mijn mening.
      "

      en… " Je kunt toch gewoon in WLM een account van @outlook.com configureren als IMAP account, dan blijft het gewoon werken, want dan heb je niets met dat Delta sync gedoe te maken"

      Hier wordt dus eerder aangeraden van IMAP te configureren.

      Dank ook nog aan Tonerider voor de suggestie en links naar Thunerbird !

      Comment


      • #18
        Re: Actie vereist voor gebruikers van de toepassing Windows Live Mail 2012

        Even feedback na de "accountupgrade" van Microsoft van eind juni:
        mijn Windows LiveMail werkt normaal verder, alleen opent er een waarschuwingsvenstertje: "er is een onverwachte fout opgetreden en WLM moet worden afgesloten. Recente wijzinging zijn mogelijk niet opgeslage.."

        Als ik hier op OK klik, wordt mijn e-mailprogramma dus afgesloten. Laat ik dit echter voor wat het is, dan kan ik gewoon alles verder doen als voordien met mijn mailprogramma.
        Er blijft dan gewoon een tweede programma-"venster icoontje" zichtbaar in de achtergrond op mijn taakbalk onderaan, maar dat deert me niet.

        Comment

        Working...
        X