Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzoek om me foto's te verknippen in de seniorenclub.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verzoek om me foto's te verknippen in de seniorenclub.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Enige tijd geleden op de VRT een foto in het begin van een uitzending als achtergrond.
    Ze zouden die foto zelf genomen hebben, maar het was er een van mij waar ze enkel de Copyright afgeknipt hebben en zonder enige vraag gebruikt.
    Dus ja ... ze doen dat overal.
    We kunnen dus besluiten dat het internet 1 grote poel is van stock fotos die iedereen gebruikt. Laten we daar maar vanuit gaan.

    Comment


    • #17
      Re: Verzoek om me foto's te verknippen in de seniorenclub.

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      We kunnen dus besluiten dat het internet 1 grote poel is van stock fotos die iedereen gebruikt. Laten we daar maar vanuit gaan.
      Eenieder weet dat men zaken niet op internet moet gooien als men ervan wil uitgaan dat het niet gebruikt kan worden, maar het klopt dat er regeltjes bestaan.

      Probleem is ook groter met o.a. Google ... je typt bijvoorbeeld "vlieg" in en kiest afbeeldingen en je krijgt een resem tekeningen/foto's die redelijk anoniem getoond worden.
      Naar eentje verwijzen gebeurt dan al heel snel zonder daar verder bij stil te staan.

      Ik heb er weinig problemen mee dat men eens een foto gebruikt voor niet commercieel gebruik als ze hem laten zoals hij is ... er uw naam gaan afknippen en hem (commercieel) gaan publiceren onder het mom dat ze die zelf gemaakt hebben is dan toch nog wel iets heel anders.

      Men moet steeds de volledige context bekijken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Verzoek om me foto's te verknippen in de seniorenclub.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik heb er weinig problemen mee dat men eens een foto gebruikt voor niet commercieel gebruik als ze hem laten zoals hij is ... er uw naam gaan afknippen en hem (commercieel) gaan publiceren onder het mom dat ze die zelf gemaakt hebben is dan toch nog wel iets heel anders.
        Nu begrijp ik je totaal niet meer. Is de "Rechter" soms de draad kwijt.

        Comment

        Working...
        X